Jump to content

Bu ayetlerde celiski gorebilecek misiniz?


Recommended Posts

Kirmizi bolumleri dikkatlice okuyunuz..

Sayet celiski gormuyor iseniz, lutfen neden celiski olmadigini belirtiniz.

Allah, hükmüne hiçbir kimseyi ortak eder mi?

Kehf 26. De ki: "Kaldıkları süreyi Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybını bilmek O'na aittir. O ne güzel görür, O ne güzel işitir! Onların, ondan başka hiçbir dostu da yoktur. O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez."

Ahzab 36. Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resülüne karşı gelirse şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.

Allah'tan baska hakem var mi?

En'am 114. "Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma.

Nisa 65. Hayır! Rabbine andolsun ki onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükme içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle boyun eğmedikçe iman etmiş olmazlar.

Bu ayetler daha once konusuldu mu bilmiyorum.. konusuldu ise affola..

Goruslerinizi bekliyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslına bakarsan evet çelişki var... İlk ayette tüm hükmün kendisine ait olduğunu söyleyen ilah, ikinci ayette hükümlerinde bir insana da danıştığını ve hükümlerin üzerinde onun da etkisi olduğunu söylemiş ki bu dehşet verici bir çelişkidir.

Bence ayetlerin doğru meal edilip edilmediğini incelemek gerekir zira ben bu mesajı yazarken önümde güvenebileceğim bir kuran mealine sahip değilim ve internetim de arama motorlarını çalıştırmayan garip bir virüsün etkisi altında.

Ancak eğer çevirisi tam olarak buysa, evet haklısın ayetler arasında anlam çelişkisi var...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kehf 26. De ki: "Kaldıkları süreyi Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybını bilmek O'na aittir. O ne güzel görür, O ne güzel işitir! Onların, ondan başka hiçbir dostu da yoktur. O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez."

O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez ayetinde hükmünden kastettiği gaybe ait hükümler olduğu açık.Yani evrensel hakimiyet anlamında kimseyi ortak etmiyor.Yoksa normal işlerde zaten peygamberi ve melekleri kullanıyor,ortak ediyor hükmüne.Buda ahzab'ta belirtilmiş zaten.

Ahzab 36. Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resülüne karşı gelirse şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.

Böyle anlaşılınca çelişki olmuyor,ben bunu anladım,ilk başta apaçık çelişki gibi duruyor ama tabi iyi incelemek lazım.

Diğer ayetlere bakalım.

En'am 114. "Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma.

Burda peygamberin imani şüphecilik konusunda Allahı hakem yaptığı anlaşılıyor.İkna edilmesi gerekenler hristiyanlar ve yahudiler.Nisada ise dünyevi pratiklerde muhammedin hakem yapılması iman göstergesi olarak gösteriliyor.Biri dünyevi pratikler,diğeri imani şüphe konusundaki hakemlikten bahsediyor.

Nisa 65. Hayır! Rabbine andolsun ki onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükme içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle boyun eğmedikçe iman etmiş olmazlar.

Hakemliklerin niteliği bazında bakacak olursak çelişki yok,hakemliğin niteliğine bakmazsak çelişki var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Aslına bakarsan evet çelişki var... İlk ayette tüm hükmün kendisine ait olduğunu söyleyen ilah, ikinci ayette hükümlerinde bir insana da danıştığını ve hükümlerin üzerinde onun da etkisi olduğunu söylemiş ki bu dehşet verici bir çelişkidir.

Bence ayetlerin doğru meal edilip edilmediğini incelemek gerekir zira ben bu mesajı yazarken önümde güvenebileceğim bir kuran mealine sahip değilim ve internetim de arama motorlarını çalıştırmayan garip bir virüsün etkisi altında.

Ancak eğer çevirisi tam olarak buysa, evet haklısın ayetler arasında anlam çelişkisi var...

Evet arkadasim.. Bende belki mealler arasinda fark vardir gibilerine dusundugum icin konuyu soru halinde actim.

Diger arkadaslarin goruslerini bekleyelim..

Link to post
Sitelerde Paylaş
O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez ayetinde hükmünden kastettiği gaybe ait hükümler olduğu açık.Yani evrensel hakimiyet anlamında kimseyi ortak etmiyor.Yoksa normal işlerde zaten peygamberi ve melekleri kullanıyor,ortak ediyor hükmüne.Buda ahzab'ta belirtilmiş zaten.

Böyle anlaşılınca çelişki olmuyor,ben bunu anladım,ilk başta apaçık çelişki gibi duruyor ama tabi iyi incelemek lazım.

Diğer ayetlere bakalım.

Burda peygamberin imani şüphecilik konusunda Allahı hakem yaptığı anlaşılıyor.İkna edilmesi gerekenler hristiyanlar ve yahudiler.Nisada ise dünyevi pratiklerde muhammedin hakem yapılması iman göstergesi olarak gösteriliyor.Biri dünyevi pratikler,diğeri imani şüphe konusundaki hakemlikten bahsediyor.

Hakemliklerin niteliği bazında bakacak olursak çelişki yok,hakemliğin niteliğine bakmazsak çelişki var.

Bu da biraz mantikli.. Fakat tam olarak doyurucu niteliginde bir aciklama degil sanirim..

Ayetleri cevirebilecek saglam Arapcasi olan musluman arkadaslarin goruslerini bekliyoruz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu da biraz mantikli.. Fakat tam olarak doyurucu niteliginde bir aciklama degil sanirim..

Ayetleri cevirebilecek saglam Arapcasi olan musluman arkadaslarin goruslerini bekliyoruz..

Kısmen arapça bilmeme rağmen çeviride o kadar emin değilim.Herakles bu konuda iyi gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez ayetinde hükmünden kastettiği gaybe ait hükümler olduğu açık.Yani evrensel hakimiyet anlamında kimseyi ortak etmiyor.Yoksa normal işlerde zaten peygamberi ve melekleri kullanıyor,ortak ediyor hükmüne.Buda ahzab'ta belirtilmiş zaten.

Yazini bir kere daha koyu koyu dusunerek okudum..

Ku'ran'i bir butun olarak dusundugumuzde her kelimesi, her ayeti ve her harfini evrensel olarak kabul etmeliyiz..

Ku'ran'da "normal hukum" diye bir hukum tarzi soz konusu degil bence..

Kuran sayet butunuyle evrensel bir kitap olarak kabulleniyorsa, Allah'in her emri, her buyrugu ve her hukmunu evrensel kabul etmeliyiz. Aksini savunan musluman kisi zaten dinden imandan cikmis olur.

Ahzab 36'da;

"Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resülüne karşı gelirse şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır."

Ayeti, evrensel degilde, normal bir hukum olarak kabul edildiginde Kuran'in evrenselligi kalmiyor demektir.

Hatali dusunuyor isem lutfen hatami duzeltiniz..

tarihinde Sexy Huri tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Yazini bir kere daha koyu koyu dusunerek okudum..

Ku'ran'i bir butun olarak dusundugumuzde her kelimesi, her ayeti ve her harfini evrensel olarak kabul etmeliyiz..

Ku'ran'da "normal hukum" diye bir hukum tarzi soz konusu degil bence..

Kuran sayet butunuyle evrensel bir kitap olarak kabulleniyorsa, Allah'in her emri, her buyrugu ve her hukmunu de evremsel kabul etmelyiz. Aksini savunan musluman kisi zaten dinden imandan cikmis olur.

Doğru dedin.Kuranın her ayeti evrenseldir.Bir tek karı mevzusu şüpheli.Onun dışında ayetlerin özele inmesi evrenselliğini yadsımaz.Tefsirde bir kural vardır.Bir ayetin iniş nedeninin özel oluşu,ayetin mesajınının genelliğine engel değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kehf 26. De ki: "Kaldıkları süreyi Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybını bilmek O'na aittir. O ne güzel görür, O ne güzel işitir! Onların, ondan başka hiçbir dostu da yoktur. O hükmüne hiçbir kimseyi ortak etmez."

Ahzab 36. Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resülüne karşı gelirse şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.

genel olarak tüm hükümleri Allah verir ve peygamberlerde bunu uygular.

Resulullah ta Allah ın ilettiği hükümleri gene Allah adına insanlar arasında hüküm vermiştir..

bu ayetlerde çelişki yok.. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
En'am 114. "Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma.

Nisa 65. Hayır! Rabbine andolsun ki onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükme içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle boyun eğmedikçe iman etmiş olmazlar.

bu ayetlerdede çelişki yok..

evet hakemlerin en iyisi Allah tır..

RESULULLAH TA Allah ın verdiği hükme göre hakemlik yapmaktadır..bu yüzden asıl hakem Allah oluyor..

Kur'an'da olmayan hükümler uyguluyordu (Recm mesela) ama yine de "bu Allah'tan ilhamdır" vs demek çok zor değil...

recm kuranda geçmez.bu nedenle Resulullah bunu uyguladı demek sence ne kadar mantıklı?

ve kuran dururken uydurma kaynaklara güvenmek ne derece doğru.

tarihinde Kaybolan Yıllar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet kaybolan yillar konuyu aciklamis..

celiski yoktur :)

ALlah hukmune kimseyi ortak etmez derken tipki (de:ki) lerde oldugu gibi neden parantez icinde (muhammed haric) dememis? :)

Allah hükmü kendisi verir ve bu konuda kimseyi ortak etmez..

vede verdiği hükümleri Reusule uygulatır....Allah insanlara gözükmediği için elbette elçi bu hükmü verecek ALLAH adına

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah hükmü kendisi verir ve bu konuda kimseyi ortak etmez..

vede verdiği hükümleri Reusule uygulatır....Allah insanlara gözükmediği için elbette elçi bu hükmü verecek ALLAH adına

Kormusun, ayette "Allah ve resulu hukum verirlerken" diyor..

senin dedigine gore;

"Allah bir hukum verirken ve resulune uygulatirken" olmasi lazim..

Bakkal defteri gibi kitap, nerden tutsan elinde kaliyor :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kormusun, ayette "Allah ve resulu hukum verirlerken" diyor..

senin dedigine gore;

"Allah bir hukum verirken ve resulune uygulatirken" olmasi lazim..

Bakkal defteri gibi kitap, nerden tutsan elinde kaliyor :D

fesuphanallahhhhhh

yav o söz mecazi

kurandaki hükümlere uyar Resulullah ve bunu insanlara uygular..

Allah, mecaz anlam kullanarak Resulullah ın kendi katındaki önemini anlatmak istemiş..

bu hüküm verilirken Allah gözüküyomuydu insanlara?

yoksa sadece Resul mü gözüküyordu.. cevap yaz ?

tarihinde Kaybolan Yıllar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...