cigi 0 Oluşturuldu: Temmuz 26, 2010 Raporla Share Oluşturuldu: Temmuz 26, 2010 Yüzeysel düşünen kimi kişiler, insanın evrimini kabul etmeyerek “Allah’ın, Adem’i bir anda yaratmaya gücü yetmez mi ki, bu kadar uzun zamanda yaratsın?” der ve evrim düşüncesini Kur’ân’a ve Allah’ın kudretine aykırı bulurlar. Düşünmezler ki Allah için zaman söz konusu değildir. O’na göre milyonlarca yılla bir an aynıdır. Çünkü sonlu varlıklar olan bizler, zamanı böler ve parça parça algılarız. Ama Allah, parçaları bütünleştirir. Çokluklar O’nda bir olur. Damlalar denizle bütünleşir. Kesret (çokluk), vahdete (birliğe) döner. Allah’ı insanla karıştırmak, sınırsız kavramı sınırlı algılarla karşılaştırmak, insanı yanlış yargılara götürür. Kaldı ki birden bire yaratıvermek basit bir şeydir. Ama ince planlar, yasalarla milyonlarca yıl içinde dünyadan süzüle süzüle meydana getirilmiş varlığın değeri büyüktür. Bundan dolayı Allah, insan için, “Gerçekten biz, insanoğluna çok ikramda bulunduk, onu çok değerli, şerefli yaptık” (İsra: 70) buyurmak suretiyle insanın değerini belirtmiştir. Kur’ân’ın ifadesine göre üzerindeki canlıların anası olan şu dünya, dört ilahi günlük, yani dört büyük zamanlı evrim sürecinden geçirilerek bu şekline sokulmuştur. Canlıların zübdesi olan insan da çok derin bilgi, ince hesap ve planların sonucunda süzüle süzüle doğa güçlerine hükmeden, dünyayı onaran, daima ilerleyen, kalkınan mükemmel bir varlık haline getirilmiştir. Evrim Teorisi’ni Müslümanlar geliştirdi Evrim Teorisi’ni Müslümanlar işlemiş ve geliştirmişlerdir. İlk defa Cahiz (ö. 255/868), göçlerin ve genel olarak çevrenin, kuşların hayatında yaptığı değişikliğe dikkati çekmiştir. Daha sonra İbn Miskeveyh (ö. 421/1030), el-Favzul-Asgar adlı eserinde bu evrim görüşüne daha belirgin bir şekil vermiştir. Evrim Teorisi’nin kurucusu Darwin’den (1809-1882) çok önce Erzurumlu İbrahim Hakkı (1703-1772), Marifetnamesi’nin 31-32’nci sayfalarında özetlemiştir. http://haber.gazetevatan.com/haberdetay.asp?detay=Kurn_acisindan_Evrim_Teorisi_1&tarih=17.01.2010&Newsid=282087&Categoryid=4&wid=31 Allahi insanlarin algiliyamadigini fakat kendisinin algiliyabildigini ifade eden Süleyman Ates'in sözleri ile devam ediyoruz... Kur’ân açısından Evrim Teorisi (2) Ara varlıkların hikmeti Madenlerle bitkiler arasında ara varlık mercandır, bitkilerle hayvanlar arasında ara varlık hurmadır, hayvanlarla insanlar arasında ara varlık maymundur. Zira cümle azası, kıl ve kuyruktan başka içi dışı insana benzer. Aracıların varlığının hikmeti şudur ki, her biri kendi mertebesinin aşağısından en yükseğine vasıl olup varlıklar mertebesi bir düzenle sıralanıp insan mertebesinde son bulur. Gaye, devr-ü zemanın tetimmesi (yaratıkları dolaşan nefsin, olgunluğun doruğu olan başlangıç noktasına varması), cihanın özü olan insanın meydana gelmesidir. İşte bu mertebede ahlaken yükselip Tanrı huylarıyla vasıflanan kişi, marifet kemaline erip küllî (bütünsel) akla kavuşmuş ve bu mertebede varlık dairesi birleşip tamamlanmıştır. Onun iptidası (o dairenin başlangıcı) akl-ı evvel (ilk akıl), sonu da insan-ı kâmildir (olgun insan).” Şeyh Galip’ten sesleniş İnsanın, evrenin özeti olduğu görüşünü büyüleyici şiir diliyle belirten Şeyh Galip de insana seslenerek böyle gizli bir hazineye sahip olduğunu anımsatmaktadır: Ey dil ey dil neye bu rütbede pür gamsın sen Gerçi virane isen genc-i mutalsamsm sen Secde fermay-i melek zat-ı mükerremsin sen Bildiğin gibi değil, cümleden akdemsin sen. Ruhsun nefha-i Cibril ile tevemsin sen Sırr-ı Hak’sın mesel-i Îsî-i Meryem’sin sen Hoşça bak zatına kim zübde-ı âlemsin sen Merdüm-i dide-i ekvan olan Adem’sin sen. Bu konu, “Soru ve Cevaplarla İslâm” adlı eserimin 3’üncü cilt 355-362’nci sayfalarında geniş olarak açıklanmıştır. http://haber.gazetevatan.com/haberdetay.asp?detay=Kurn_acisindan_Evrim_Teorisi_2&tarih=18.01.2010&Newsid=282233&Categoryid=4&wid=31 Ara varliklarin hikmetleri de süper... Hayirli ugurlu olsun. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Temmuz 26, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 26, 2010 gönderildi S. Ates bu konuda olan yazdiklarini Türkiye disinda gelismis bir ülkenin ilkokulun da söylemeye kalksa...cocuklar gülmekten altlarina iserler...arkasina teneke baglarlar. . Mercan, hurma ve maymun üc ana varlikmis... . Peki kurandaki ayetlerde olan balcik, toprak, su meni, kirli su v.s. lere ne demeli? . Tabii bir de adem ile havva var. . Onlari da unutmayalim. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Temmuz 26, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 26, 2010 gönderildi Galiba sitede müslüman kalmadi. Diyanet kurumunun baskanligi yapmis bir kisinin aciklamalarini savunacak müslüman yok mu? Üc tane ana ve ara varligin hikmeti. 1-Mercan 2-Hurma 3-Maymun Link to post Sitelerde Paylaş
vesper 0 Temmuz 26, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2010 gönderildi bitkilerle hayvanlar arasında ara varlık hurmadır Aha!!! Bu ne be? puahahah Link to post Sitelerde Paylaş
kafir 0 Temmuz 26, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2010 gönderildi Hak Teala'nın emir ve tesiri ile gökler ve yıldızlar dönüp hareket ederek anasır-ı erba'ayı yukarıda anlatılan istiale ile birbirine karıştırıp yoğurmuşlar. Böylece, önce madenler, sonra bitkiler, daha sonra hayvanlar meydana gelmiştir. Hayvan kemalini bulduğunda insan zahir olmuştur. Bu bileşik cisimlerin dört mertebesi arasında, yani maden, bitki hayvan ve insan arasında aracı bileşik cisimler de vardır. Madenler ve bitkiler arasında vasıta ve geçit olan mercan'dır. Çünkü mercan katılıkta taş gibidir. Bitki gibi zerre zerre denizin dibinden bitip suyun yüzünden yukarı çıkıp kuruduğunda sert olur. Bitkiler ile hayvanlar arasında geçit hurma ağacıdır. Çünkü o bitki olmasına rağmen hayvan gibi erkeğine yakın olmadıkça (döllenme olmayıp) neticesi hurma olmaz. Başını kestiklerinde helak olup, kuruyup, yaprak ve meyvası kalmaz. Hayvanlar ile insanlar arasında geçit olanların en açığı maymundur. Çünkü bütün organları, kıl ve kuyruğundan başka, dışı ve içi insana benzer... Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri'nden bir alıntı. Maymun kısmı kısmen doğru olsa bile bu da mercan ve hurmayı tekrarlamış. Link to post Sitelerde Paylaş
bahadir1982 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi (düzenlendi) evrim teorisi tanrı var da demez, tanrı yok da demez. Örneğin Tanrı varsa , bu kainatı evrim denilen süreci takdir ederek evrim kurallarıyla yaratmış olabilir. Eğer Tanrı yoksa evrim tanrısız bir yaşamı ve ortaya çıkmayı tek başına açıklıyor olabilir. Dolayısıyla Evrim teorisini tartışarak Tanrının varlığı ya da yokluğu bilinemez. Temmuz 27, 2010 tarihinde bahadir1982 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
meydan 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi Evrim teorisini tartışarak Tanrının varlığı ya da yokluğu bilinemez. Bravo çok doğru. O yüzden akşama kadar bak maymundan geldin demek ki Tanrı yok diyen salatalar boşa konuşuyor. Evrim teorisi evrenin nasıl ortaya çıktığını söylemez yani tanrı kavramı ile alakası yoktur. Evrim'in varlığı Tanrı'nın olmadığını ispatlamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
pisinge 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi evrim teorisi tanrı var da demez, tanrı yok da demez. Örneğin Tanrı varsa , bu kainatı evrim denilen süreci takdir ederek evrim kurallarıyla yaratmış olabilir. Eğer Tanrı yoksa evrim tanrısız bir yaşamı ve ortaya çıkmayı tek başına açıklıyor olabilir. Dolayısıyla Evrim teorisini tartışarak Tanrının varlığı ya da yokluğu bilinemez. Tanri dünyayi alti günde yaratti,nerde evrim.Havvayi ademi yaratti nerde evrim.Demek ki tanrin evreni evrim seklinde yaratmamis.Argümanini degistir,sizde cok var:)))) Link to post Sitelerde Paylaş
bahadir1982 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi Adem ile havva ya da 6 günde yaratılış.... bunlar öyle meselelerdir ki bazı yorumlarla evrime bile bağlanabilirler. düşünün bir yaşar nuri öztürk, yedinci yüzyılda ortaya çıkıp bugünkü yorumlarını anlatsaydı kim ona hayat hakkı tanırdı kuran tek olmasına rağmen 500.000 tefsirin yazılmış olması daima yorumların geliştiğini gösteriyor. öyle yorumlar yapılabilir ki İslam bile evrime uygun bir anlatıma kavuşabilir. yorum farkı yani. bu arada cigi'nin son yazısını anlamadım. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi Ara varlıkların hikmeti Madenlerle bitkiler arasında ara varlık mercandır, bitkilerle hayvanlar arasında ara varlık hurmadır, hayvanlarla insanlar arasında ara varlık maymundur. Zira cümle azası, kıl ve kuyruktan başka içi dışı insana benzer. Konunun ana fikri bu... Dogru mu, yanlis mi? Konuya odaklanalim. Link to post Sitelerde Paylaş
wang yu 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi Uzunca yaşayan bir hayvan bile belli bir süre yaşadıktan sonra evrenle ilgili gerçeklere vakıf olur.Pek çok yaşlı hayvan gördüm ki yaşlı bir bilge insan gibi algılıyor evreni.Bitkiler de öyle. Belli bir yaşı geçen herhangi bir insanın bir hayvan bir bitki gibi evren gerçeklerine vakıf olmaması imkansızdır. İnsanlar evrenin Tanrısallığını ve evrendeki her şeyin evrimle değişimini ilk zamanlardan beri anlamış ve bunu açıklamaya çalışmışlardır.İslam bu gerçeği kopyalamış her zaman yaptığı gibi İslam literatürüne katmış ve İslamlamıştır.İnsan zekasına ket vurmuştur da ayrıca. Link to post Sitelerde Paylaş
derbederriza 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi (düzenlendi) ................. Konuda tartışacak ne var ki? Adamlar vakti zamanında evrime bildikleri dahilinde atıfta bulunmuşlar. Ha bunlar müslüman diye yanlışlıklarını dine mi bağlıyorsun? Yani HY gibi olup köktenmi saldırmalılar evrim konusuna? Yoksa evrim gerçektir, Kuranla uyuşmaz bu sebeple, Kuran, İslam yalandır Allah yoktur mu demek istiyorsun? Ne yani ne?Ne dediğini biliyor musun bilmiyor musun? Hadi bir onu açıklayıver kuyruk muyruk karıştırmadan.. Temmuz 27, 2010 tarihinde administrator tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Temmuz 27, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 27, 2010 gönderildi Kur’ân açısından Evrim Teorisi Ara varlıkların hikmeti Madenlerle bitkiler arasında ara varlık mercandır, bitkilerle hayvanlar arasında ara varlık hurmadır, hayvanlarla insanlar arasında ara varlık maymundur. Zira cümle azası, kıl ve kuyruktan başka içi dışı insana benzer. Aracıların varlığının hikmeti şudur ki, her biri kendi mertebesinin aşağısından en yükseğine vasıl olup varlıklar mertebesi bir düzenle sıralanıp insan mertebesinde son bulur. Bu alintida yazilanlarin bilimsel olarak aciklanmasini rica ediyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Ağustos 1, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2010 gönderildi Bilim formuna dinler ile ilgili yazi asmak icin yirtinan arkadas... ...önce yukarida ki iletide olan soruya yanit vermesi gerekmez mi? Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Ağustos 2, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 2, 2010 gönderildi Canlılar mükemmel ve eksiksiz var edilmişlerdir. Alintida anlatildigi gibi mi? Kur’ân açısından Evrim Teorisi Ara varlıkların hikmeti Madenlerle bitkiler arasında ara varlık mercandır, bitkilerle hayvanlar arasında ara varlık hurmadır, hayvanlarla insanlar arasında ara varlık maymundur. Zira cümle azası, kıl ve kuyruktan başka içi dışı insana benzer. Aracıların varlığının hikmeti şudur ki, her biri kendi mertebesinin aşağısından en yükseğine vasıl olup varlıklar mertebesi bir düzenle sıralanıp insan mertebesinde son bulur. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 2, 2010 gönderildi Raporla Share Ağustos 2, 2010 gönderildi Devri zamanında cehaletin adam boyu olduğu zamanda kalmış bir takım gevelemeler. Bugün açısından zırvalık sadece bunlar: Madenlerle bitkiler arasında ara varlık mercandır, İyide, mercanlar ne madendir, ne bitkidir. Bitkiye benzerler ama sapına kadar hayvandırlar. Hatta yamyamdırlar, birbirlerini yerler filan. Bir hayvanı alıp madenle bitki arasına sokmak, ancak müslüman şapşalların kafasına eseni doğru sanmak gafletinin bir eseri olabilir sadece. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Mart 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 14, 2012 gönderildi Güncelleme... Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Mart 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 14, 2012 gönderildi (düzenlendi) Iki ayni ileti. Mart 14, 2012 tarihinde cigi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
şahika 0 Mart 14, 2012 gönderildi Raporla Share Mart 14, 2012 gönderildi (düzenlendi) aa yazıyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm oleyyyyyyyyyyyyyy Bişeyin değerinin kaybettikten sonra anlıyo insan sağol ıtmaster thxxxxxxxxx :D Mart 14, 2012 tarihinde şahika tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
devart 0 Mart 15, 2012 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2012 gönderildi Bu akşam 23:00 Beyaz TV'de "Yaratılış Mı? Evrim M?" tartışması var. Tartışmacılar iyi. Bakalım ne olacak?? Basın Kulisi özel, yıllardır süren yaratılış mı? evrim mi? tartışmasına son noktayı koyuyor!!!Evrim teorisi hakkındaki çalışmalarıyla tanınan; Doç. Dr. Ergi Deniz Özsoy ve Yrd. Doç Dr. Hasan Aydın Teorinin savunduğu iddialara karşı çıkan; Prof. Dr. Turan Güven ve Prof. Dr. Hayrani Altıntaş farklı tezleri ile Basın Kulisi özelde Basın Kulisi özel, Ferda Yıldırım moderatörlüğünde, Perşembe akşamı 23:00te Beyaz Tvde Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts