bangbang
Sep 6 2005, 12:40 AM
Merhabalar, İslam'a gore domuz eti neden haramdır hep merak etmisimdir, ama beni tatmin edecek bir açıklama bulamadım. (Hos dini kuralların hicbiri tatminkar degil ama o ayrı mesele)
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. Yemek tariflerine de açığım hani
Destructive
Sep 6 2005, 12:06 PM
Makul bir sebebi müslümanlara göre domuz bokunu yer,dürzülük eder,hipne bir hayvandır ve hipnelik bulaştıracağı korkusu vardır.ya da müsloların içindeki gizli hipneliği uyandırma korkusu.
nonagam
Sep 6 2005, 01:53 PM
bu uzunca bir başlıkta tartışılmıştı önceden . Muhtemelen önceden de tartışılmıştır . Sadece ben bile çeşitli yer zaman kişilerle tartışıp duruyorum .
Cevap yok

. Allah emretti , yasak oldu .
Ha bi sürü sallama var ama bak

Çok hastalıklı imiş de , insan yediği hayvanın karakterini (neyse bu ?!

) alırmış da , pislik yermiş de , eti pismiş de , yere yakınmış da , eşini sahiplenmezmiş de....... epeyce sallama var evet , yalnız söyleyim duyduklarım bu forumda duyduklarımdan ibaret değil .
Bu konuyla doğrudan ilişkili olarak açılmış başlıklar :
http://www.ateizm.org/html/forum/index.php...&highlite=domuzSitede teistlerin girdiği çoğu tartışma gibi herşey karman çorman . Sen süzersin artık . Kalanına buradan devam ederiz
orhan11
Sep 6 2005, 02:10 PM
Muslumanlar ac kalsinlar, proteine hasret kalsinlar diye olabilir.
Fakat bu nedenle, bizler de domuz'un lezzetinden mahrum kaldik. Memlekette domuz uretimi olmadigindan, domuz urunlerinin fiyati sigir urunlerinin fiyatinin iki katindan fazla... Yiyemiyoruz, yemeye kalksak bulamiyoruz...
Tolga
Sep 6 2005, 02:32 PM
QUOTE(nonagam @ Sep 6 2005, 12:53 PM)
Ha bi sürü sallama var ama bak Çok hastalıklı imiş de , insan yediği hayvanın karakterini (neyse bu ?! ) alırmış da , pislik yermiş de , eti pismiş de , yere yakınmış da , eşini sahiplenmezmiş de....... epeyce sallama var evet , yalnız söyleyim duyduklarım bu forumda duyduklarımdan ibaret değil .
ya özellikle şu ''eşini sahiplenmediği için haramdır'' durumu çok komik.bunla ilgili ekşisözlükte bi din hocası-öğrenci diyaloğu gördüm geçenlerde.şöyleydi:
DİN HOCASI:domuz eti yemek gunahtır cocuklar needeeen cunku domuz esini kıskanmazzzzzz..
ÖĞRENCİ:ee hocam siz hic namus cinayeti isleyen inek veya aldatılma paranoyası yasayan inek gordunuz mu? gorduyseniz nası annadınız?
DİN HOCASI:sen sus
UyusukKursun
Sep 6 2005, 02:34 PM
pis, mide bulandırıcı bir hayvan olduğu için olabilir...
üstelik insana benziyor çünkü geviş getirmiyor...
şahsen bende tercih etmem domuz etini...
volkan
Sep 6 2005, 02:36 PM
QUOTE
pis, mide bulandırıcı bir hayvan olduğu için olabilir...
üstelik insana benziyor çünkü geviş getirmiyor...
şahsen bende tercih etmem domuz etini...
Hikmet douzda değil , yasakta....
UyusukKursun
Sep 6 2005, 02:56 PM
volkan ne demek istediğini anlamadım...
volkan
Sep 6 2005, 02:58 PM
Sizin için demedim. Domuzu çekici bulanlar aslında domuzu değil bir yasağa meydan okumayı çekici bulurlar...
Ontheway
Sep 6 2005, 03:14 PM
Merhaba sayın forum dostlarım bundan sonra umarım kısa bie süreliğine beraber olacağız.Hepinize saygılar ve başarılar.
Bu yazımda domuz etinin insan sağlığına zarar verdiğini bulduğum bazı kaynaklardan iletmeye çalışacağım.
Domuz eti yenmesinin sağlığa zararlı pek çok yönü bulunmaktadır. Bu zararlar geçmiş dönemlerde olduğu gibi, alınan her türlü tedbire rağmen günümüzde de söz konusudur. Herşeyden evvel domuz, her ne kadar çiftliklerde, bakımlı ortamlarda yetiştirilirse yetiştirilsin, kendi pisliğini yiyen bir hayvandır. Gerek pislikle beslenmesi gerekse biyolojik yapısı nedeniyle domuzun bünyesi diğer hayvanlara oranla çok fazla miktarlarda antikor üretir. Yine domuzun vücudunda diğer hayvanlara ve insana oranla çok yüksek dozda büyüme hormonu üretilir. Doğal olarak bu yüksek dozdaki antikorlar ve büyüme hormonu, dolaşım yoluyla domuzun kas dokusuna da geçerek birikir. Bunun yanı sıra domuz eti çok yüksek oranlarda kolesterol ve lipid içerir. Bunların sonucunda tüm bu aşırı düzeydeki antikorlar, hormonlar, kolesterol ve lipidlerle yüklü olan domuz etinin insan sağlığı açısından önemli bir tehdit olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Bugün domuz etinin yoğun olarak tüketildiği ABD, Almanya gibi ülkelerin nüfuslarının önemli bir bölümünü oluşturan normalin çok ötesinde şişman kimselerin varlığı, artık alışılmış bir durum olmuştur. Domuz etine dayalı bir beslenme sonucunda, aşırı büyüme hormonuna maruz kalan insan bünyesi, önce çok fazla kilo toplamakta, sonra da vücut deformasyona -şekil bozukluklarına- uğramaktadır.
Bunların dışında, domuz etindeki sağlığa zararlı maddelerden biri de “trişin” parazitidir. İnsan vücuduna girdiğinde doğrudan kalp kaslarına yerleşerek ölümcül tehlike oluşturan trişin parazitine domuz etinde sıklıkla rastlanmaktadır. Günümüz teknolojisiyle trişinli domuzları teknik olarak tespit etmek mümkünse de önceki asırlarda böyle bir yöntem bilinmiyordu. Bu nedenle, domuz eti yiyen herkes için trişin parazitini kapma ve ölümle karşı karşıya kalma riski vardı.
Görüldüğü gibi tüm bu sebepler, Rabbimiz'in domuz etini yasaklanmasının hikmetlerinden bir kısmıdır. Ayrıca Allah'ın bu emri, her koşulda sağlığa zararlı etkilerini sürdüren, denetimsiz üretiminde ise ölümcül bile olabilen domuz etinin yenmesine karşı tam bir korumadır.
20. yüzyıla kadar domuz etinin insan sağlığını doğrudan tehdit eden zararları olduğundan haberdar olmak mümkün değildi. Bugünkü tıbbi cihazlarla, biyolojik testlerle somut biçimde ortaya konmuş bu zarara karşı, daha kimsenin mikrop, bakteri, trişin, hormon, antikor gibi kavramlardan haberi olmadığı 14. yüzyılda indirilen Kuran'da kesin önlem alınması da, Kuran'ın üstün ilim sahibi Allah'ın vahyi olduğunu gösteren mucizelerdendir. Bugün de domuz üretiminde alınan her türlü önlem ve denetime rağmen, domuz etinin fizyolojik olarak insan vücuduna uygun bir besin türü olmadığı, insan sağlığına kesin zararı olan bir et çeşidi olduğu gerçeği değişmemiştir.
hater
Sep 6 2005, 03:14 PM
alakayı göremediğimi belirtmeliyim...
ama eşini kıskanmayan bir eti yiyemem...allah korusun sonra bana da geçer...
hehehe
hater
Sep 6 2005, 03:18 PM
QUOTE
Merhaba sayın forum dostlarım bundan sonra umarım kısa bie süreliğine beraber olacağız.Hepinize saygılar ve başarılar.
Bu yazımda domuz etinin insan sağlığına zarar verdiğini bulduğum bazı kaynaklardan iletmeye çalışacağım.
Domuz eti yenmesinin sağlığa zararlı pek çok yönü bulunmaktadır. Bu zararlar geçmiş dönemlerde olduğu gibi, alınan her türlü tedbire rağmen günümüzde de söz konusudur. Herşeyden evvel domuz, her ne kadar çiftliklerde, bakımlı ortamlarda yetiştirilirse yetiştirilsin, kendi pisliğini yiyen bir hayvandır. Gerek pislikle beslenmesi gerekse biyolojik yapısı nedeniyle domuzun bünyesi diğer hayvanlara oranla çok fazla miktarlarda antikor üretir. Yine domuzun vücudunda diğer hayvanlara ve insana oranla çok yüksek dozda büyüme hormonu üretilir. Doğal olarak bu yüksek dozdaki antikorlar ve büyüme hormonu, dolaşım yoluyla domuzun kas dokusuna da geçerek birikir. Bunun yanı sıra domuz eti çok yüksek oranlarda kolesterol ve lipid içerir. Bunların sonucunda tüm bu aşırı düzeydeki antikorlar, hormonlar, kolesterol ve lipidlerle yüklü olan domuz etinin insan sağlığı açısından önemli bir tehdit olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Bugün domuz etinin yoğun olarak tüketildiği ABD, Almanya gibi ülkelerin nüfuslarının önemli bir bölümünü oluşturan normalin çok ötesinde şişman kimselerin varlığı, artık alışılmış bir durum olmuştur. Domuz etine dayalı bir beslenme sonucunda, aşırı büyüme hormonuna maruz kalan insan bünyesi, önce çok fazla kilo toplamakta, sonra da vücut deformasyona -şekil bozukluklarına- uğramaktadır.
Bunların dışında, domuz etindeki sağlığa zararlı maddelerden biri de “trişin” parazitidir. İnsan vücuduna girdiğinde doğrudan kalp kaslarına yerleşerek ölümcül tehlike oluşturan trişin parazitine domuz etinde sıklıkla rastlanmaktadır. Günümüz teknolojisiyle trişinli domuzları teknik olarak tespit etmek mümkünse de önceki asırlarda böyle bir yöntem bilinmiyordu. Bu nedenle, domuz eti yiyen herkes için trişin parazitini kapma ve ölümle karşı karşıya kalma riski vardı.
Görüldüğü gibi tüm bu sebepler, Rabbimiz'in domuz etini yasaklanmasının hikmetlerinden bir kısmıdır. Ayrıca Allah'ın bu emri, her koşulda sağlığa zararlı etkilerini sürdüren, denetimsiz üretiminde ise ölümcül bile olabilen domuz etinin yenmesine karşı tam bir korumadır.
20. yüzyıla kadar domuz etinin insan sağlığını doğrudan tehdit eden zararları olduğundan haberdar olmak mümkün değildi. Bugünkü tıbbi cihazlarla, biyolojik testlerle somut biçimde ortaya konmuş bu zarara karşı, daha kimsenin mikrop, bakteri, trişin, hormon, antikor gibi kavramlardan haberi olmadığı 14. yüzyılda indirilen Kuran'da kesin önlem alınması da, Kuran'ın üstün ilim sahibi Allah'ın vahyi olduğunu gösteren mucizelerdendir. Bugün de domuz üretiminde alınan her türlü önlem ve denetime rağmen, domuz etinin fizyolojik olarak insan vücuduna uygun bir besin türü olmadığı, insan sağlığına kesin zararı olan bir et çeşidi olduğu gerçeği değişmemiştir.
hhshahsa
ya bu müslümanlar öldürüyor beni ottan b..tan mucize çıkarıyorlar...
domuz eti çooook eskiden de yasaktı...ama önemli olan kuranda yazması değilmi?
tavukta pisliğini yer,koyun en az domuz kadar yağlıdır...
ne olacak yani?
hater
Sep 6 2005, 03:20 PM
trişin de şu sıra çok rahat temizlenebilen bir parazit...
demekkkkiiiiii kuran sadece bir döneme gönderilmiş...
pohahahaha...
Ontheway
Sep 6 2005, 03:24 PM
QUOTE(hater @ Sep 6 2005, 02:18 PM)
hhshahsa
ya bu müslümanlar öldürüyor beni ottan b..tan mucize çıkarıyorlar...
domuz eti çooook eskiden de yasaktı...ama önemli olan kuranda yazması değilmi?
tavukta pisliğini yer,koyun en az domuz kadar yağlıdır...
ne olacak yani?
ama ne tavuğun ne de koyunun insan sağlığına zararı yoktur protein bankası olan yumurta ve yine aynı şekilde süt insanların bağışıklık ve lenf sistemlerini güçlendirir

.
infernis
Sep 6 2005, 03:25 PM
http://www.dinibilgiler.org/birbilenesoral...mekharamdir.htmMüslüman bir siteden domuz etiyle ilgili bir yorum. Özellikle şu kısmı okuyunca elimde olmadan gülmeye başladım.
QUOTE
Domuz eti yiyenlerde, kıskançlık hislerinin dumura uğradığı, namusunu kıskanmadığı tespit edilmiştir. Domuz yağı, E vitaminini birdenbire yok eder. İnsan, E vitamininden mahrum kalınca nesli söner, E vitamininin yokluğu sevgiyi, aşkı yok eder.
Demek ki kıskanmak için, sevgi için, aşk için domuz eti yemeyeceğiz.
hater
Sep 6 2005, 03:25 PM
domuzda protein yokmudur?domuz sistemlere yarar sağlamazmı?
git öğren gel bence...
hater
Sep 6 2005, 03:27 PM
*Domuz eti yiyenlerde, kıskançlık hislerinin dumura uğradığı, namusunu kıskanmadığı tespit edilmiştir. Domuz yağı, E vitaminini birdenbire yok eder. İnsan, E vitamininden mahrum kalınca nesli söner, E vitamininin yokluğu sevgiyi, aşkı yok eder.
*
sevgili infernis keşke bu iletiyi yazmasaydınız...cafede kahkahalarım çınladı...
bazı müslümanlar harbi komik...bir de bilimsellikte üstlerine yok...
keh keh keh
Ontheway
Sep 6 2005, 03:36 PM
QUOTE
domuzda protein yokmudur?domuz sistemlere yarar sağlamazmı?
git öğren gel bence...
Vücüdunda proteinlerin bulunması o hayvanın etinin yararlı olduğu anlamına gelmez zaten insan vücüduna çok zararlı olduğu ispatlanmıştır o halde bunu savunanların sabah kahvaltısında yumurta yerine domuz eti yatmadan önce de yine aynı şekilde bir bardak süt yerine o hayvanın etinden yemeleri gerekir.Ama bu tabiki onlar için çok büyük sağlık sorunları doğurur.
hater
Sep 6 2005, 03:44 PM
domuz etinin zararlı olduğunu kim saptamış?
bir kaç müslo...
pohahaha...
vücudunda proteinlerin olması yararlı olmaması anlamına geliyorsa neden:
ama ne tavuğun ne de koyunun insan sağlığına zararı yoktur protein bankası olan yumurta ve yine aynı şekilde süt insanların bağışıklık ve lenf sistemlerini güçlendirir .
bu örneği verdin?
Ontheway
Sep 6 2005, 03:52 PM
QUOTE(hater @ Sep 6 2005, 02:44 PM)
domuz etinin zararlı olduğunu kim saptamış?
bir kaç müslo...
pohahaha...
vücudunda proteinlerin olması yararlı olmaması anlamına geliyorsa neden:
ama ne tavuğun ne de koyunun insan sağlığına zararı yoktur protein bankası olan yumurta ve yine aynı şekilde süt insanların bağışıklık ve lenf sistemlerini güçlendirir .
bu örneği verdin?
Benim söylemek istediğim şuydu: örneğin insan sağlığına 1 tane (haterin söylediği v.b.) yararı var (onun da kesin olduğundan emin değiliz)
ama bunun yanın da yine insan şağlığını negatif yönde etkileyen birçok zararı var.
yani matematiksel olarak 1-5=-4 diye de ifade edebiliriz.
hater
Sep 6 2005, 03:57 PM
1 tane değil...proteinler çok yararlıdır...
ki bu dediğini bütün çeşit hayvanlara da uyarlayabiliriz...
orhan11
Sep 6 2005, 04:16 PM
Domuzun zararli oldugu, muslumanlarin husnu kuruntusudur. Domuz etinin diger etlerden hic bir farki yoktur. Yeter ki soguk zincirine ve hijyen'e dikkat edilsin. Zaten soguk zinciri ve hijyen ortadan kalkinca, butun etler zararlidir... Hatta olumcul olabilir...
Domuz eti icin zararli diyen kisi, domuz yemeyen musluman ulkeler ile, domuz yiyen diger ulkelerdeki yasam surelerini alip getirmeli, aslan gibi mukayeseler yaparak domuzun zararini orneklemelidir...
Domuz eti, dunyanin protein ihtiyacinin en buyuk kisimini karsilar. Bir inek veya koyun senede en fazla iki yavru verirken, domuz bunun en az on mislini verir. Bu da bol ve ucuz et demektir...
Ontheway
Sep 6 2005, 04:25 PM
QUOTE(hater @ Sep 6 2005, 02:57 PM)
1 tane değil...proteinler çok yararlıdır...
ki bu dediğini bütün çeşit hayvanlara da uyarlayabiliriz...
iyide diğer hayvanlarda 1-5=-4 olayı yok bilakis 1+5 yani ...
Ontheway
Sep 6 2005, 04:30 PM
QUOTE(orhan11 @ Sep 6 2005, 03:16 PM)
Domuzun zararli oldugu, muslumanlarin husnu kuruntusudur. Domuz etinin diger etlerden hic bir farki yoktur. Yeter ki soguk zincirine ve hijyen'e dikkat edilsin. Zaten soguk zinciri ve hijyen ortadan kalkinca, butun etler zararlidir... Hatta olumcul olabilir...
Domuz eti icin zararli diyen kisi, domuz yemeyen musluman ulkeler ile, domuz yiyen diger ulkelerdeki yasam surelerini alip getirmeli, aslan gibi mukayeseler yaparak domuzun zararini orneklemelidir...
Domuz eti, dunyanin protein ihtiyacinin en buyuk kisimini karsilar. Bir inek veya koyun senede en fazla iki yavru verirken, domuz bunun en az on mislini verir. Bu da bol ve ucuz et demektir...
sana da aynı şekilde cevap veriyorum oğuz 1-4=5 bunu 20 yavru sayısıyla çarparsak 20.(1-5)=-80 yani zarar oldukça büyük ineği ele alalım 3.(1+5)=18
ok? yani arada çook büyük fark üstelik de burda doğanın en önemli varlığı olan insandan söz ediyoruz.
bangbang
Sep 6 2005, 04:46 PM
Bosverin arkadaslar bu muslo sallamalarını..Yok pis hayvanmıs, yok esini kıskanmazmıs, yok bilmem ne mikrobu varmıs..Avrupalılar da Araplardan salak ya yasaklamıyorlar onlar...
Su domuz eti nasıl pisirilir bilen var mı? Yani sotesi mi olur bunun, yagda mı kızartılır, fırına mı verilir..Simdi gidip alacagım marketten bir kilo kadar..
met_1969
Sep 6 2005, 04:55 PM
http://www.harunyahya.org/imani/akilsiz3.htmlOntheway ın yazısının kaynagı yukarıdadır.
Her ne kadar alıntı oldugunu belirtmiş ise de adresi vermemiş olması düşündürücüdür.
Batı ülkelerinin domuz eti yemeye devam etmeleri konusunda da düşünmek lazım, bizim harun yahya kadar kafaları çalışmıyo mu? Ben şimdiye kadar, domuz eti yenmesin diyen bilimsel bir yazı okumadım.
Saglıklı şekilde pişirdikten sonra domuz etinin zararı olacagını düşünmüyorum. Aksini düşünen varsa, bilimsel araştırmanın sonuçlarını getirsin.
Ontheway
Sep 6 2005, 04:59 PM
QUOTE(bangbang @ Sep 6 2005, 03:46 PM)
Bosverin arkadaslar bu muslo sallamalarını..Yok pis hayvanmıs, yok esini kıskanmazmıs, yok bilmem ne mikrobu varmıs..Avrupalılar da Araplardan salak ya yasaklamıyorlar onlar...
Su domuz eti nasıl pisirilir bilen var mı? Yani sotesi mi olur bunun, yagda mı kızartılır, fırına mı verilir..Simdi gidip alacagım marketten bir kilo kadar..
Ye bang bang ye sana bişe diyen yok kimse karışamaz da zaten ama şunu bil ki Allah sadece insnları iyiliğini ister belkide bir imtahan için domuz hayvanını yaratmış ve ona insanlar birçok için zararlı nitelikler eklemiş ve önümüze koymuştur.Yiyen yer yemeyen yemez ama bu bilimsel bir gerçektir ki domuz eti insan sağlığını olmsuz yönde etkiliyor bir de araplara salak demişsin ancak hatırlatırım matematik ve astronomi alanında ilk bulgular hata karantina uygulamasını ve 0 rakamını bile onlar bulmuşlardı bu onların salak olmadığını gösterir.Avrupaya gelince şu anda dünyadaki üniversitelerin ilk 500 üne baktığımızda çoğu avrupa'da dır.
furkan,37:NUH KAVMINI DE, PEYGAMBERLERI INKAR ETTIKLERINDE, SUDA BOĞDUK VE KENDILERINI INSANLARA BIR IBRET YAPTIK. ZALIMLERE DE ACI BIR AZAP HAZIRLADIK.
Ontheway
Sep 6 2005, 05:04 PM
QUOTE(met_1969 @ Sep 6 2005, 03:55 PM)
http://www.harunyahya.org/imani/akilsiz3.htmlOntheway ın yazısının kaynagı yukarıdadır.
Her ne kadar alıntı oldugunu belirtmiş ise de adresi vermemiş olması düşündürücüdür.
Batı ülkelerinin domuz eti yemeye devam etmeleri konusunda da düşünmek lazım, bizim harun yahya kadar kafaları çalışmıyo mu? Ben şimdiye kadar, domuz eti yenmesin diyen bilimsel bir yazı okumadım.
Saglıklı şekilde pişirdikten sonra domuz etinin zararı olacagını düşünmüyorum. Aksini düşünen varsa, bilimsel araştırmanın sonuçlarını getirsin.
bu yazıları aldığım kaynak yukarıdaki adres değildir.
kaynak adres budur:http://www.kuranmucizeleri.com/besin_07.html
bu kaynağı yazıda vermememin sebebi de olaya önyargılı yaklaşılmamasını istememdi ancak met_1969 bularak harun yahyaya olan ön yargısını harun yahya kadar bilemiyorlar mı diye dile getirmiştir.
met_1969
Sep 6 2005, 05:09 PM
Evet sonuç olarak yazın bilimsel degil.
Domuz etinin saglıksız oldugu dogru olsaydı, bugun batı ülkelerinde bu seviyede tüketilmesi anlamsız olurdu. ıSaglıksız pişirildikten sonra her et zararlıdır.
Arapların matematige katkılar vardır, ama 10luk sistem ve sıfır hintliler tarafından bulunmuştur.
Ontheway
Sep 6 2005, 05:15 PM
QUOTE(met_1969 @ Sep 6 2005, 03:55 PM)
Ben şimdiye kadar, domuz eti yenmesin diyen bilimsel bir yazı okumadım.
Saglıklı şekilde pişirdikten sonra domuz etinin zararı olacagını düşünmüyorum. Aksini düşünen varsa, bilimsel araştırmanın sonuçlarını getirsin.
işte bilimsel açıklamalar:
Hayvanlar paraziter enfeksiyonlar için önemli bir kaynaktır. G lamblia kedi ve köpeklerde de bulunmaktadır.
İnsanlarda hastalık yapan en büyük protozoon olan Balantidium coli ve bir nematod olan Trichinella spiralis özellikle domuzlardan geçmektedir. Cryptosporidium'un insanlarda hastalık etkeni olarak tanımlanmadan önce sığır, koyun, kedi, köpek, geyik tavşan gibi pek çok hayvanda bulunduğu ve bu hayvanlarda ölümcül ishal nedeni olduğu bilinmektedir.
Trichinella spiralis enfeksiyonunda, enfekte domuz etinin yenmesinden sonraki ilk hafta içinde parazitin erişkin hali ve barsağa yayılan larva formları enflamatuvar enterite neden olur. Bulantı, kusma, karın ağrısı ve ishal görülür. Periorbital ödem, miyozit ve eozinofili hastalık için tipiktir.
kaynak:
http://www.ttb.org.tr/STED/stedeski/sted3.html
Ontheway
Sep 6 2005, 05:20 PM
QUOTE(met_1969 @ Sep 6 2005, 04:09 PM)
Domuz etinin saglıksız oldugu dogru olsaydı, bugun batı ülkelerinde bu seviyede tüketilmesi anlamsız olurdu. ıSaglıksız pişirildikten sonra her et zararlıdır.
Arapların matematige katkılar vardır, ama 10luk sistem ve sıfır hintliler tarafından bulunmuştur.
Yani Arap ların aptal olmadıklarını kabul ediyorsun.Ayrıca ben hititlerin 10 luk sayma sistemini bulmadığını söylemedim en azından hakaret etmedim.
Bi de şunu hatırlatmam lazım sigara insan sağlığına olağanüstü zarrları var ancak yine de aşırı bir şekilde insanlar tarafından tüketilior üstelik bu sadece avrupalılar tarafından da değil uyuturucu ve alkol de aynı şekilde...
Ontheway
Sep 6 2005, 05:21 PM
Ayrıca 0 rakamını Araplar bulmuştur.
baybars
Sep 6 2005, 05:28 PM
Uyuşturucu ve alkolun domuzla ne ilgisi var? Uyuşturucu ve alkol zevk için alınan şeylerdir, domuz etinin ise bununla alakası yok, tadı birçok etten daha lezzetsiz, sadece nispeten ucuz bir protein kaynağı...
infernis
Sep 6 2005, 05:30 PM
Domuz eti yemeyen başka hayvanın etini yiyebilir. Sigaranın ise alternatifi yok ayrıca bağımlılık yapıyor, o yüzden yaygın kullanılıyor. Uyuşturucu ise birçok avrupa ülkesinde yasak, serbest olduğu yerlerde ise sadece hafif uyuşturucuların az miktarda kullanılmasına izin veriliyor. Alkolün zararları olduğu gibi çok içilmediği durumda yararları da var. Öte yandan hem sigaranın, hem uyuşturucunun, hem de alkolün zararları batıda kabul edilmektedir. Domuz etinin zararlı olduğu ise söylenmiyor. Söylendiğinde ise domuz eti diye ayırmadan, genel anlamda koyunu ve danayı da içine katarak etin zararlarından bahsediliyor. Aradaki fark bu.
Ontheway
Sep 6 2005, 05:53 PM
QUOTE(infernis @ Sep 6 2005, 04:30 PM)
Domuz eti yemeyen başka hayvanın etini yiyebilir. Sigaranın ise alternatifi yok ayrıca bağımlılık yapıyor, o yüzden yaygın kullanılıyor. Uyuşturucu ise birçok avrupa ülkesinde yasak, serbest olduğu yerlerde ise sadece hafif uyuşturucuların az miktarda kullanılmasına izin veriliyor. Alkolün zararları olduğu gibi çok içilmediği durumda yararları da var. Öte yandan hem sigaranın, hem uyuşturucunun, hem de alkolün zararları batıda kabul edilmektedir. Domuz etinin zararlı olduğu ise söylenmiyor. Söylendiğinde ise domuz eti diye ayırmadan, genel anlamda koyunu ve danayı da içine katarak etin zararlarından bahsediliyor. Aradaki fark bu.
işte bilimsel açıklamalar:
Hayvanlar paraziter enfeksiyonlar için önemli bir kaynaktır. G lamblia kedi ve köpeklerde de bulunmaktadır. İnsanlarda hastalık yapan en büyük protozoon olan Balantidium coli ve bir nematod olan Trichinella spiralis özellikle domuzlardan geçmektedir.
Cryptosporidium'un insanlarda hastalık etkeni olarak tanımlanmadan önce sığır, koyun, kedi, köpek, geyik tavşan gibi pek çok hayvanda bulunduğu ve bu hayvanlarda ölümcül ishal nedeni olduğu bilinmektedir.
Trichinella spiralis enfeksiyonunda, enfekte domuz etinin yenmesinden sonraki ilk hafta içinde parazitin erişkin hali ve barsağa yayılan larva formları enflamatuvar enterite neden olur. Bulantı, kusma, karın ağrısı ve ishal görülür. Periorbital ödem, miyozit ve eozinofili hastalık için tipiktir.
al sana bilimsel açıklama...
ayrıca sigara alkol ve uyuşturucuyu met_1969 un bu sözlerine karşılık örnek verdim okrsanız doğru olduğunu anlıyacaksınız.
QUOTE
Domuz etinin saglıksız oldugu dogru olsaydı, bugun batı ülkelerinde bu seviyede tüketilmesi anlamsız olurdu
infernis
Sep 6 2005, 06:12 PM
Danadan da deli dana hastalığı geçiyor ama o yasaklanmamış İslam'da. Domuz yiyen herkese parazit geçmiyordur sanırım.
met_1969
Sep 6 2005, 07:03 PM
Aşagıdaki linkte sıfırı kimin buldugu yazıyor.
Sıfırın ilk kullanımı babillere degin uzanır, ama bugunku kullanımını hintlilere aittir.
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~histor...opics/Zero.htmlDiger etlerde hasta yapar, dogru dürüst pişirmezsen veya hayvanda hastalık varsa, sana da bulaşacaktır. Getirdigin yazı domuz etinden hastalık geçebilecegini söylüyor, ama domuz etinin tümden saglıksız oldugunu ve yenmemesi gerektigini söyleyemiyor. Dünyanın büyük bölümünde domuz eti yeniyor, neden yiyenlere birşey olmuyor.
matematikçi
Sep 6 2005, 07:42 PM
Hintlilerin inaçlarına göre Tanrıya uluşmak için yok olmak gerekir. Adamların inançları yokluktur.Arap harifi olan "ha" uyarlanan yokluk bugünkü matematiğe hintliler değil araplar taşımıştır...
hater
Sep 6 2005, 07:55 PM
parazitler temizlenebiliyor...ki her türlü ette parazit bulunur...tutupta bu yönden zararlı derseniz bir çok et türünü de zararlı kabul etmek zorunda kalırsınız...
met_1969
Sep 6 2005, 08:11 PM
Aşagıdaki linkte açık şekilde sıfırı hintlilerin buldugu ve kullandıgı anlatılıyor.
Yokluk falan degil, bahsedilen aritmetik işlemlerdeki sıfırın yeri.
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~histor...rahmagupta.html
Tolga
Sep 6 2005, 11:47 PM
QUOTE(met_1969 @ Sep 6 2005, 07:11 PM)
Aşagıdaki linkte açık şekilde sıfırı hintlilerin buldugu ve kullandıgı anlatılıyor.
Yokluk falan degil, bahsedilen aritmetik işlemlerdeki sıfırın yeri.
http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~histor...rahmagupta.htmlaçıkçası bunu duyunca baya bi şaşırdım.ben de 0'ı müslümanların bulduğunu zannediyordum.en azından bize öyle öğretildi.linkteki yazılar yabancı dil olduğu için okuyamadım.bu konuda türkçe bir kaynak yok mu?
geotuna_18
Sep 6 2005, 11:58 PM
müslümanların yaptığı genel manada ''canlandırma,yaşatma,diriltme''dir.
Müslümanların katkısı büyüktür,yiğidi öldür hakkını yeme.
Eski Yunan,Hintin eserlerini çevirmek için büyük bir teşkilatları dahi vardı.
Bu kitapların,bilgilerin çoğunu Batı müslümanlardan almıştır.
Rönesansın italyada başlama nedenlerinden biri de İtalyanın müslüman dünyaya sicilya aracılığıyla çok yakın olmasıdır.
Aktarmadaki katkıları yadsımak körlüktür.
Bunun dışında müslüman doktorların,bilim adamlarının,felsefecilerinin,mantıkçılarının da başarısı ortadadır.
Ömer Hayyam,İbni Haldun,İbni Sina,İbn Rüşd,birçok Türk matematikçi vs..
(Bu konuda İsmail Hakkı İzmirli'nin İslamda Felsefe Akımları adlı kitabı elimden geçti,çok iyi,güzel bir kitaptır,islamın içinde gerçekten iyi şeylerin de olduğunu tanıtladı bana.)
Genelde müslümanların,özelde arapların bilime katkısı vardır,önemlidir,bu yadsınamaz.
Müslümanlık dini ilk çıktığında çağının çok ilerisindeydi.bu da benim görüşüm.
Tolga
Sep 7 2005, 12:18 AM
QUOTE
Müslümanlık dini ilk çıktığında çağının çok ilerisindeydi.bu da benim görüşüm.
evet bu konuda ben de sana katılıyorum.ama rtık misyonunu tamamlamıştır.
Ontheway
Sep 7 2005, 04:33 PM
QUOTE(Tolga @ Sep 6 2005, 11:18 PM)
evet bu konuda ben de sana katılıyorum.ama rtık misyonunu tamamlamıştır.
misyonunu tamamladığını hangi araştırma ve sonuçlarla karar veriğini söyleyebilirmisin? Yoksa bu sözü öylesine mi kullandın sayın Tolga.
Ayrıca sitenin içeriğine baktığımızda yaklaşık %95 i SADECE müslümanlara Kutsal kitaba Onun sayesinde dünyada olduğumuz Peygamberimiz e (s.a.v.) bir çok hakaret ve terbiyesizlikler var.
Tamam davanızı kendi çapınızda savunabilirsiniz ama buradaki sanki sadece tek tanrılı din islam mış gibi ona nefretinizi dile getiriyorsunuz.Ben buradan bir düşünce saptadım neden hiç incile veya tevrata bir hakaret yok ya da çok fazla azınlıkta ben bunu insanları müslümanlıktan soğutulmak istendiği olarak yorumluyorum.
UyusukKursun
Sep 8 2005, 06:14 PM
ateistim ama domuz yemem...
kişisel bir tercih...
bence domuz yememek muhammeddin de kişisel tercihiydi...
bu kadar basit sağlığa zararlı olmayabilir ama bi kere tiksindinmi bir daha yiyemezsin...
muhammed balıktanda tiksinen bir insan olsaydı eminim bugün islam dininde balıkda haram olurdu...
tercih meselesi ve muhammedin diktası olayın özeti bu...
arapların alfa erkeği muhammed borazanını öttürmüş işte...
-ben tiksiniyorum ulan sizde yemeyeceksiniz!
bangbang
Sep 8 2005, 11:18 PM
Arabistan'da domuz yetiştiriliyor mu? Ya da araplar o zamanlar domuzun ne olduğunu biliyorlar mıydı? Acaba bununla alakalı olabilir mi? Bilmediğimiz birşeyi yemeyelim abi ne olur ne olmaz hesabı..Fikri olan var mı?
enes
Sep 9 2005, 01:25 AM
domuzun yetişmediğinyer yok gibi bişey e vitamini meselesi pek geçmemiş bu kez ben hatırlatim,domuz eti vücuttaki E vitamini yani üremede görevli vitamini stabilize ediyomuş ,haberiniz olsun.
bak erkekliğinizden olmayın sonra .inat uğruna domuz yiye yiye
bangbang
Sep 9 2005, 10:10 AM
Bira hakkında da öyle demişlerdi ama, ben hiçbir yan etkisini görmedim. Bu arada niye inat olsun onu anlayamadım?
tump
Sep 9 2005, 10:17 AM
ben sana cevap vereyim dostum
Allah onu yasak ettiği için yasaktır
yani ben domuz etini bu sebebten yemem, başka bir sebeb aramam
Allah neden yasak etmiştir diye soruyorsan
bu sorunun muhattabı ben değil yasak edendir
sorunu ona sor
bir müslüman haramlara bu şekilde yaklaşır
neymiş efendim
Allah yasak ettiği için
başka bir sebebe ihtiyaç varmı
hımmmm
Kreator
Sep 9 2005, 12:31 PM
ONTHEWAY özellikle sen ,
belki hepiniz biliyorsunuz mutlak görmüşszünüzdür..... belki görmemezlikten gelmisinizdir.. site verince bakmaz çünkü bu
Birlesmis Milletler Istatistik Burosu Verileri 1995-2000 Yillari Arasinda Ortalama Insan Omru
Ulke Adi Erkek Kadin
Fransa 74.6 -- 82.9
Japonya 76.9 -- 82.9
Kanada 76.1 -- 81.8
Isvicre 75.3 -- 81.8
Ispanya 74.0 -- 81.5
Italya 75.1 -- 81.4
Avustralya 75.4 -- 81.2
Belçika 73.9 -- 80.6
Yunanistan 75.5 -- 80.6
Hollanda 75.0 -- 80.6
Norveç 74.8 -- 80.6
Avusturya 73.7 -- 80.1
Finlandiya 73.0 -- 80.1
ABD 73.4 -- 80.1
Almanya 73.4 -- 79.9
Ingiltere 74.5 -- 79.8
Irlanda 74.0 -- 79.4
Portekiz 71.8 -- 78.9
Danimarka 73.0 -- 78.0
Suudi Arabistan (Islam) 69.9 -- 73.4
Oman (Islam) 68.9 -- 73.3
Urdun (Islam) 67.7 -- 71.8
Turkiye (Islam) 66.5 -- 71.7
Tunus (Islam) 68.4 -- 70.7
Cezayir (Islam) 67.5 -- 70.3
Iran (Islam) 68.5 -- 70.0
Fas (Islam) 64.8 -- 68.5
Libya (Islam) 63.9 -- 67.5
Misir (Islam) 64.7 -- 67.0
Pakistan (Islam) 62.9 -- 65.1
Irak (Islam) 60.9 -- 63.9
Yemen (Islam) 57.4 -- 58.4
Benglades (Islam) 58.1 -- 58.2
Afganistan (Islam) 45.0 -- 46.0
Bu basit görünüm sadece metinlerden oluşur. Resim ve Daha Fazla Bilgi Görmek İçin Forumun Normal Haline Geçmeniz Gerekmektedir
Buraya Tıklayın.