Selamlar,
Muhammed Mustafa'nin Aise ile olan izdivaci, bu izdivacin Aise kac yasinda iken gerceklestigi, zifafin hangi yasta oldugu konusu surekli tekrarlanan bir tartisma konusu. Bu konudaki supheleri ortadan kaldirmak icin ilgili hadis(
ler)i iki kaynaktan derledim. Bu kaynaklar
Kutub-i Sitte, ve
Hadis Ansiklopedisi:

AiseninZifafYasi-KutubiSitte-Net.jpg


Aise-Zifaf-HadisAnsiklopedisi-1-Net.jpg
Aise-Zifaf-HadisAnsiklopedisi-2-Net.jpg
Dilegim bu hadislerin Aise'nin izdivac, ve zifaf yaslari konusundaki "
tartismalari" dindirmesi. Dogal olarak Islamcilarin bir kismi bu hadisleri yalanlayacaktir. Bu hadisleri, ve benzeri "
rahatsizlik verici" hadisleri inkar etme konusunda bu kadar istahli olan Islamcilar tesettur, recm, ve benzeri cagdisi hukumlere dair hadislerin inkarinda neden cekimserlik gostermekteler?
Bu cekimserligin kaynaginin Selef-i Salihin (
ehl-i sunnet ve'l cemaat) itikadinin gerekleri oldugunu dusunuyorum.
Abdullah Bin Aldulhamid el-Eseri'nin "
Selef-i Salihin Akidesi" isimli kitabindan alinti yaparak bir noktanin iyice anlasilmasini istiyorum:

HadisInkarininHukmu-Net.jpg
Goruldugu uzere "
peygamberin getirdiginin hakka aykiri oldugunu ileri surmek" kufr-u kebairi gerektirir, yani bu iddiayi getiren dinden cikmis olur. Bu hukum guclu, mutevatir hadisler icin gecerli tabii ki. Muzekker hadisler fikhi hukum cikarmak icin kullanilmistir, ve bu hadisler sahihtir, mutevatirdir. Bu hadislerin inkari kufurdur.
Umarim bu mesaj bazi supheleri, ve yanlis anlamalari gidermistir.
sevgiler,
Troger
Aise-Zifaf-Evlilik-Yasi.txt