Tam Forum Görünümü: Kuran, Allah tek tanrıdır der .... mi acaba?
Ateistforum > FORUMLAR > ATEİSTFORUM
Sayfalar: 1, 2
dinsavar
QUOTE(barisarock @ May 25 2007, 10:20 AM) *
Burda da Allah'ın bir ve tek olduğu belirtiliyor.Dikkat edin hem bir hem tek.Bu çok önemli ayrıntı.

SAFFAT SURESİ : 4 Ki sizin ilahınız hiç kuşkusuz bir ve tektir.


Tamamda kime diyor bunu,araplara.Dünyada bir tek arap milletimi var? Allah bile başka yaratıcıların varlığını kabul ederken sana ne oluyor?

Müminun 14 Sonra nutfeyi alaka (aşılanmış yumurta) yaptık. Peşinden, alakayı, bir parçacık et haline soktuk; bu bir parçacık eti kemiklere (iskelete) çevirdik; bu kemikleri etle kapladık. Sonra onu başka bir yaratışla insan haline getirdik.yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir.


Saffat 125 Yaratanların en iyisini bırakıp da Ba'l'e mi taparsınız? demişti.

Allah diğer yaratıcıların varlığını kabul ediyor ama onlar çirkinmiş en güzel, benim diyor.

Peki allah güzel olduğunu nasıl anlamıştır? Ayna kullanmışmıdır?
cebbar1
QUOTE(sunny @ May 25 2007, 01:30 AM) *
tanım imzanda ama bu tanım sadece muhammedin tanımı.diğer dinler böyle bir tanımı doğrulamıyor.

şimdi bir hristiyan kalkıp dese ki ''siz müslümanlar muhammed allahın oğludur.allah da muhammedin babasıdır.siz yanlış inanıyorsunuz kendi inandığınız tanrıya'' bu islamı ne kadar bağlarsa, müslümanların da hristiyanlar ve diğer dinlerin tanrıları ve inançları hakkında yaptıkları yorumlar o kadar bağlar.

yani her ne kadar muhammed tüm dinler ve inançları kendi dinine yamamaya kalksa da maalesef muhammedi ve onun arap kültürünü kimse benimseyecek değil.


Sunny biz arap kültüründen bahsetmiyoruz.

Tek tanrı kavramı diğer dinlerde yok mu?Var.

Dinlere inanmayıp şahsi tek tanrı kavramı olanlar var.

İbadetler ve tanrının adı değişik olabilir.
terliksi
QUOTE(gezgin95 @ May 23 2007, 01:26 PM) *
Kurana göre, Muhammed'den sonra da peygamber gelebileceğinin ortaya çıkmasından sonra,

http://forum.ateizm.org/index.php?showtopic=6794

Buyurun getirin, Allahtan başka tanrı olmadığını yazan Kuran ayetlerini. Yada o anlama geldiğini sandıklarınızı.

Bakalım ne çıkacak ortaya.
.



ben kendi kafama göre Kuranı okuyan ve kabul eden biriyim.Kuran hakkında konuşurken %95 kendi görüş ve fikirlerimle konuşurum.konuşurkende dikkat ederseniz.pek ayet kopyalamam.aklımda olan bilgi üzerine konuşurum.bu beni kimi zaman hatayada sürüklüyor elbette.neyse

benim Kuranda kendi adıma yaptığım bir tespitim var.
Kuran aynen LEGO gibi.evt kelimenin tam anlamı ile lego gibi.
bu yüzden hep söylediğim gibi Kuranı ancak bütün kabul edebilirsiniz.inanıyorum diyen tek bir ayeti bile inkar edemez.yoksa inanmamış olur.
aynı şekilde inanmayan kişide bütünü muhattap almak zorundadır.

Kuran enteresan bir kitaptır.sevmeyenlerin hoşuna gitmesede benim hoşuma gidiyor.insanın aklını çalıştırıyor.

Kuranda ayet ayet bakarsanız derinliği yoktur.ifadeleri birbirine bitişik gibidir.onu bir lego gibi inşa ederek inanabilirsiniz.ancak o zaman doğru şekilde inanırsınız.buda çok zor değildir.
aksine çokta kolaydır.

bakın örnekleyelim.

QUOTE
Ahzab 40
Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Resulü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

Burada, 1400 yıl önce Muhammedin son peygamber olduğu söylenmiş.

Ama, ondan sonra başka peygamber gelmeyecaği söylenmemiş.

Anlamayana:

Bundan bir ay önce Galatasaray son şampiyon idi.
Bugün ise Fenerbahçe son şampiyon.

Başka bir ayet varsa, bilmem. bilen getirsin.



bakın ana yazıdaki linkten çıkan yazı.
baktığınızda konuyu açan haklı gibi gözüküyor.ama ne diyorum.Kuran bir lego gibi.nasıl lego zihin açıyorsa bu kitapta aynen öyle.bence süper güzel birşey.

şimdi lego yapalım.

ne diyor Allah biz bir ayeti,unutturursak yerine yenisini getiririz.işte legonun ikinci kısmı.Kuran unutulacak.tahrip edilecek ki yerine yenisi gelecek.
bu yeni getirdiğim parçanın üzerine gelende bir parça var.
biz onu koruyacağız.

gördünüz mü taşlar nasıl üste geliyor.
bu metot kullanılmadan Kuran algılanamaz.aynı şekilde Kuran eleştirilemezde.
haaa eleştirilir tabi.ama Kuran bunlara cevap verebilir.
çünkü o yaşayan bir organizma gibidir.çok stratejik ifadelerle doludur.
1400 sene sonra bile sorulan sorulara cevap verecek kadar dinamiktir.

evt belki Muhammedin son peygamber olduğu sözünden ondan sonra kimse gelmeyecek anlaşılmıyor ama.
lego işine girince şuanda hala son olduğu anlaşılıyor.




şu birden çok tanrı iddaası.yada Kuranın başka bir ağızdan yazdırılırken biz demesini çoğul algılayanlarda bilmedikleri bir hataya düşüyor.


bir keresinde ismail evrenes oğlu adında bir lavuk ben peygamberim iddaasında bulunuyordu.
uğur dündarın programına çıktı.ve hadi bir ayet söyleyin dedi dündar.

adım gibi hatırlıyorum.
adam aynen şöyle başladı

eyyy ismail evrenes oğlu kulum.............

bakın kendi uyduran adam böyle konuşur.baksanıza Allahla direk konuşuyor
ikincisi kendini tescil ettirmek için adı soyadını bile söyletiyor Allaha !
o zaman mernis projesi kapsamında kimlik no su diye birşey olsa onu bile söyletirdi belkide.

oysa Allahın Peygamberi olduğunu söyleyen Peygamberimiz.ne gariptirki Kuranda en fazla 2-3 kere adı geçmiştir.
ve neredeyse hiç Allahın direk ifadesi geçmemektedir.

dikkat edilirse kendini Peygamber ilan eden bir kimsenin pskolojisi böyle çalışmaz.sen kalk Allahtan geliyor de.ben Allahın Peygamberiyim de.ama hiç Allah senle muhattap olmasın.bu kendi eliyle kendi diliyle yazmadığını gösteren bir delildir aslında.kendi eliyle yazsa emin olun bu yaklaşımda olmazdı.bizzat kendini tastik ettirirdi.kaldıki bir akıllı siz değilsiniz.
o zamanda bu iddaalar gelebilirdi.belkide gelmiştirde.
kendi yazan biri en azından bunu düşünür bu konuda tedbirli yazardı.ulan böyle yazarsak keleğe geliriz.maden bir işe girdik adam gibi yazalım diye düz bir mantığa girerdi.nitekim bu örneğide verdim.kulaklarımla duydum gözlerimle gördüm.

onlar Allahın ayetlerini kendi çocukları gibi tanır der Allah.o şerefsizin ağzından 3.kelime çıktığı anda küfür ettiğimi çok iyi biliyorum.
o yüzden Kuranın bu ifade tarzı iyi düşünülürse kendi yazan bir kişi için alehyte bir durumdur.kendi yazsa kendine bu sorulara muhattap kalmayacak bir yol bulurdu.böyle yazmazdı.
iyi düşünenler için aslında bu iş tam dediğim gibi olurdu.
o yüzden bu başlığıda boş bir başlık olarak kapatıyorum.
başka sözüm yok zaten.konuşan boşa konuşsun dursun.
sunny
QUOTE(terliksi @ May 26 2007, 12:21 AM) *
ben kendi kafama göre Kuranı okuyan ve kabul eden biriyim.Kuran hakkında konuşurken %95 kendi görüş ve fikirlerimle konuşurum.konuşurkende dikkat ederseniz.pek ayet kopyalamam.aklımda olan bilgi üzerine konuşurum.bu beni kimi zaman hatayada sürüklüyor elbette.neyse

benim Kuranda kendi adıma yaptığım bir tespitim var.
Kuran aynen LEGO gibi.evt kelimenin tam anlamı ile lego gibi.
bu yüzden hep söylediğim gibi Kuranı ancak bütün kabul edebilirsiniz.inanıyorum diyen tek bir ayeti bile inkar edemez.yoksa inanmamış olur.
aynı şekilde inanmayan kişide bütünü muhattap almak zorundadır.

Kuran enteresan bir kitaptır.sevmeyenlerin hoşuna gitmesede benim hoşuma gidiyor.insanın aklını çalıştırıyor.

Kuranda ayet ayet bakarsanız derinliği yoktur.ifadeleri birbirine bitişik gibidir.onu bir lego gibi inşa ederek inanabilirsiniz.ancak o zaman doğru şekilde inanırsınız.buda çok zor değildir.
aksine çokta kolaydır.

bakın örnekleyelim.
bakın ana yazıdaki linkten çıkan yazı.
baktığınızda konuyu açan haklı gibi gözüküyor.ama ne diyorum.Kuran bir lego gibi.nasıl lego zihin açıyorsa bu kitapta aynen öyle.bence süper güzel birşey.

şimdi lego yapalım.

ne diyor Allah biz bir ayeti,unutturursak yerine yenisini getiririz.işte legonun ikinci kısmı.Kuran unutulacak.tahrip edilecek ki yerine yenisi gelecek.
bu yeni getirdiğim parçanın üzerine gelende bir parça var.
biz onu koruyacağız.

gördünüz mü taşlar nasıl üste geliyor.
bu metot kullanılmadan Kuran algılanamaz.aynı şekilde Kuran eleştirilemezde.
haaa eleştirilir tabi.ama Kuran bunlara cevap verebilir.
çünkü o yaşayan bir organizma gibidir.çok stratejik ifadelerle doludur.
1400 sene sonra bile sorulan sorulara cevap verecek kadar dinamiktir.

evt belki Muhammedin son peygamber olduğu sözünden ondan sonra kimse gelmeyecek anlaşılmıyor ama.
lego işine girince şuanda hala son olduğu anlaşılıyor.
şu birden çok tanrı iddaası.yada Kuranın başka bir ağızdan yazdırılırken biz demesini çoğul algılayanlarda bilmedikleri bir hataya düşüyor.
bir keresinde ismail evrenes oğlu adında bir lavuk ben peygamberim iddaasında bulunuyordu.
uğur dündarın programına çıktı.ve hadi bir ayet söyleyin dedi dündar.

adım gibi hatırlıyorum.
adam aynen şöyle başladı

eyyy ismail evrenes oğlu kulum.............

bakın kendi uyduran adam böyle konuşur.baksanıza Allahla direk konuşuyor
ikincisi kendini tescil ettirmek için adı soyadını bile söyletiyor Allaha !
o zaman mernis projesi kapsamında kimlik no su diye birşey olsa onu bile söyletirdi belkide.

oysa Allahın Peygamberi olduğunu söyleyen Peygamberimiz.ne gariptirki Kuranda en fazla 2-3 kere adı geçmiştir.
ve neredeyse hiç Allahın direk ifadesi geçmemektedir.

dikkat edilirse kendini Peygamber ilan eden bir kimsenin pskolojisi böyle çalışmaz.sen kalk Allahtan geliyor de.ben Allahın Peygamberiyim de.ama hiç Allah senle muhattap olmasın.bu kendi eliyle kendi diliyle yazmadığını gösteren bir delildir aslında.kendi eliyle yazsa emin olun bu yaklaşımda olmazdı.bizzat kendini tastik ettirirdi.kaldıki bir akıllı siz değilsiniz.
o zamanda bu iddaalar gelebilirdi.belkide gelmiştirde.
kendi yazan biri en azından bunu düşünür bu konuda tedbirli yazardı.ulan böyle yazarsak keleğe geliriz.maden bir işe girdik adam gibi yazalım diye düz bir mantığa girerdi.nitekim bu örneğide verdim.kulaklarımla duydum gözlerimle gördüm.

onlar Allahın ayetlerini kendi çocukları gibi tanır der Allah.o şerefsizin ağzından 3.kelime çıktığı anda küfür ettiğimi çok iyi biliyorum.
o yüzden Kuranın bu ifade tarzı iyi düşünülürse kendi yazan bir kişi için alehyte bir durumdur.kendi yazsa kendine bu sorulara muhattap kalmayacak bir yol bulurdu.böyle yazmazdı.
iyi düşünenler için aslında bu iş tam dediğim gibi olurdu.
o yüzden bu başlığıda boş bir başlık olarak kapatıyorum.
başka sözüm yok zaten.konuşan boşa konuşsun dursun.


ben bir kitap yazsaydım ve küçüklüğünden beri kuran diye benim yazdığım kitabı sana sunsalardı, inan bana çok daha fazla hayranlıkla bakar, çözülmesi çok daha zor bir lego olarak görürdün.
Remat
QUOTE(dinsavar @ May 25 2007, 11:13 PM) *
Tamamda kime diyor bunu,araplara.Dünyada bir tek arap milletimi var? Allah bile başka yaratıcıların varlığını kabul ederken sana ne oluyor?

Müminun 14 Sonra nutfeyi alaka (aşılanmış yumurta) yaptık. Peşinden, alakayı, bir parçacık et haline soktuk; bu bir parçacık eti kemiklere (iskelete) çevirdik; bu kemikleri etle kapladık. Sonra onu başka bir yaratışla insan haline getirdik.yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir.
Saffat 125 Yaratanların en iyisini bırakıp da Ba'l'e mi taparsınız? demişti.

Allah diğer yaratıcıların varlığını kabul ediyor ama onlar çirkinmiş en güzel, benim diyor.

Peki allah güzel olduğunu nasıl anlamıştır? Ayna kullanmışmıdır?

Hmm kafamı karıştırdın bak;

Hakkaten ayna kullanmış mıdır?Tamam Allah yok.
Remat
QUOTE(sunny @ May 26 2007, 12:31 AM) *
ben bir kitap yazsaydım ve küçüklüğünden beri kuran diye benim yazdığım kitabı sana sunsalardı, inan bana çok daha fazla hayranlıkla bakar, çözülmesi çok daha zor bir lego olarak görürdün.

Herkes öyle diyo,yaz da kalalım hayran
gezgin95
Bir kaç ayet daha:

Fussilet
9. De ki: "Siz mi yeri iki günde (iki evrede) yaratanı inkâr ediyor ve O'na ortaklar koşuyorsunuz? O, âlemlerin Rabbidir."
10. O, dört gün içinde (dört evrede), yeryüzünde yükselen sabit dağlar yarattı, orada bolluk ve bereket meydana getirdi ve orada rızık arayanların ihtiyaçlarına uygun olarak rızıklar takdir etti.
11. Sonra duman halinde bulunan göğe yöneldi; ona ve yeryüzüne, "İsteyerek veya istemeyerek gelin" dedi. İkisi de, "İsteyerek geldik" dediler.
12. Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah'ın takdiridir.

İlk üç ayete bakın.
3. tekil şahıs.
"De ki".....Allah şunu yaptı, bunu yaptı ....

Son ayete bakalım:
12. Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah'ın takdiridir.


Süsledik ve koruduk; Burada "biz" kim acaba. Brahman ve arkadaşları mı?

Şu "De ki" yi de yok edelim.
Şimdi çok daha açık.

İşin içinde bir sürü yaratan var. Bir tanesi konuşuyor (Brahman, Brahma, Şiva ???), Allah şunu şunu şunu yaptı, en sonunda işi beraber bitirdik diyor.
.
Antimuhammed
Brahman yaratıcı
Şiva yok edici ama yeniden yaratmak için yok eder. Tüm kötülükleri yok eder
Vişnu doğum ve yeniden doğum devr-i daimini yöneten koruyucudur
Ganeş- Bilgi ve eğitim verir.
sunny
QUOTE(afasdasdaads @ May 26 2007, 12:45 AM) *
Herkes öyle diyo,yaz da kalalım hayran



yazması basit..önemli olan kısmı sen diyanet işleri ile anlaşma yap.bundan sonra kuran adı altında benim yazdığım kitabı sunsunlar yeni nesillere..hiçbir değişme olmadan benim yazdıklarıma hayran hayran bakacaklardır.hatta muhammedden daha güzel yazacağım için müslüman sayısı bile artabilir.

sizin islama iman etmenizn nedeni toplumun size bunu kutsal olarak belleklerinize kazımasıdır.
terliksi
bak hacıya bu şansı verdim.
Kurandaki Allah modelini beğenmiyor
şimdi gidecek kendi yazacak.seyredin orada Kuranla nasıl tepeleyeceğim onu.
beğenmediği Muhammedin kitabı heryerden nasıl kuşatacak küçük aklını.
sizde gidin daha iyisini yazın bakalım.birde sizi görelim.
badboy21
QUOTE(gezgin95 @ May 23 2007, 10:09 PM) *
İstediğini yapabilirsin...Müsaade senin, ne demek.

Ben devam ediyorum:

ZUHRUF : 45

Ey Muhammed! Senden önce gönderdiğimiz peygamberlerimize de sor, biz Rahman olan Allah'tan başka kendisine ibadet edilecek ilâhlar yapmış mıyız?
---
Ve muhakkak ki o, elbette senin için ve kavmin için pek büyük bir şereftir ve ileride sual olunacaksınızdır. Senden evvel resûllerimizden göndermiş olduğumuz zâtlara sor, biz o Rahmân'dan başka tapılacak ilâhlar yaptık mı?
---
[Bırak başkasını da,] senden önce gönderdiğimiz elçilerimize sor, 38 Rah-mân'dan başka tanrılara tapılmasına hiç izin vermiş miyiz?
---
Senden önce gönderdiğimiz resullere sor bakalım:Biz, hiç Rahman’dan başka tapılacak tanrılar kabul etmiş miyiz?
---
sen lafı nerenden anlıyosun benden başka ilah yoktur dediği ne kadar açık
Bu ayette bir "biz" var, bir de yapılan, izin verilen "Rahman", veya "Allah".

Burada açık açık, müslümanların tanrısı Allah'ın yapılan / yaratılan / izin verilen bir Tanrı olduğu belirtiliyor.

Al-İlah'ın ay tanrısı olduğu biliniyor.

Bu yaratan / yapan / izin veren "biz" kimdir, nedir?
Ateistforumda Kuranı öğreneceksiniz ve saptırıldığınız yoldan doğru yola döneceksiniz arkadaşlar.
.

Allah kuranda kendinden biz diye bahsetmesi demesi çoğulculuk değil saygı ifadesidir.siz dediği sadece araplar değil bütün müslümanlardır.
badboy21
QUOTE(dinsavar @ May 25 2007, 11:13 PM) *
Tamamda kime diyor bunu,araplara.Dünyada bir tek arap milletimi var? Allah bile başka yaratıcıların varlığını kabul ederken sana ne oluyor?

Müminun 14 Sonra nutfeyi alaka (aşılanmış yumurta) yaptık. Peşinden, alakayı, bir parçacık et haline soktuk; bu bir parçacık eti kemiklere (iskelete) çevirdik; bu kemikleri etle kapladık. Sonra onu başka bir yaratışla insan haline getirdik.yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir.
Saffat 125 Yaratanların en iyisini bırakıp da Ba'l'e mi taparsınız? demişti.

Allah diğer yaratıcıların varlığını kabul ediyor ama onlar çirkinmiş en güzel, benim diyor.

Peki allah güzel olduğunu nasıl anlamıştır? Ayna kullanmışmıdır?

O'nun yaratmasından sonra vücuda gelen hikmet ve sebeblerin herbiri bir yaratıcı sayılsa ve bu şekilde birçok yaratıcılar farzolunsa Allah, bütün o yaratıcıların en güzeli, en güzel yaratanıdır.
dinsavar
QUOTE(badboy21 @ May 26 2007, 10:26 PM) *
O'nun yaratmasından sonra vücuda gelen hikmet ve sebeblerin herbiri bir yaratıcı sayılsa ve bu şekilde birçok yaratıcılar farzolunsa Allah, bütün o yaratıcıların en güzeli, en güzel yaratanıdır.


Tezyemin pipisi olsa,kocasını düzecekmiş ama olmamış işte
dinsavar
QUOTE(badboy21 @ May 26 2007, 10:16 PM) *
Allah kuranda kendinden biz diye bahsetmesi demesi çoğulculuk değil saygı ifadesidir.siz dediği sadece araplar değil bütün müslümanlardır.


Herhalde saygı duyacak sıkıysa duymasın..Allahın yanında bir sürü ortakları var beraberce yaratıyorlar.Onları işin içine katmadan ben diyemez,adamı çizerler valla.
fenasifecisi
QUOTE(dinsavar @ May 25 2007, 10:13 PM) *
Müminun 14 Sonra nutfeyi alaka (aşılanmış yumurta) yaptık. Peşinden, alakayı, bir parçacık et haline soktuk; bu bir parçacık eti kemiklere (iskelete) çevirdik; bu kemikleri etle kapladık. Sonra onu başka bir yaratışla insan haline getirdik.yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir.
Saffat 125 Yaratanların en iyisini bırakıp da Ba'l'e mi taparsınız? demişti.

Allah diğer yaratıcıların varlığını kabul ediyor ama onlar çirkinmiş en güzel, benim diyor.

Peki allah güzel olduğunu nasıl anlamıştır? Ayna kullanmışmıdır?



"Yaratanlarin en güzeli"...

muho nun kafasida basmiyomus, bari bu kadar acik verme...müslo larda secdeye devam
dinsavar
QUOTE(bilsis @ May 23 2007, 08:32 PM) *
Ay tanrısı Arkeolojik bulgularda “Sin” olarak geçer. Allah (el-ilah) kelimesinin ay tanrısı olduğu iddiasını destekleyecek hiçbir kanıt yoktur. Buna rağmen bu tarz iddialarda birkaç resim koyup altına böyle bir yorum yazarak Ay tanrısının Allah olduğunu iddia ederler. Eğer biraz bunun kökeni soruşturulsa, bu iddiaların fanatik din düşmanlarının vehmi olduğu ortaya çıkacaktır.



Vettiini,vezzeytuni,ve turi sinine ve hazel veledil emin.."

"Andolsun o incire,o zeytine,sin,in boğasına ve bu güvenli beldeye.."(Tin Suresi:1-3)



Tevrat'ta,Mısır'dan çıkışı gerçekleştiren Israiloğullarının,Sina'nin hemen bitiminde Erden/Urdun Nehri'ni geçtikleri ve Eriha şehrini gördükleri anlatılır.Eriha,aynı zamanda Yeriho,"Ay şehri" demektir.şehir,Ay Tanrısı Sin'e adanmıştı.Yani,Yerah/Sin'in bölgesine dahildi.Tıpkı Sina gibi.

Bölgesel isimleriyle Yerah/Sin,genel ismiyle El idi ve panteonun baş tanrının ünvanıydı:El=Ulu olan ilah,baş ilah.

Sin olarak anıldığı bölgelerde sembolu AY idi.Ama baştanrı olarak kult hayvanı boğa idi.Betimlemelerde boğanın üstünde duran bir tanrı olarak gösterilir.Baştanrı olarak EL'in olduğu gibi,oğlu Baal'in de sembol hayvanı boğa idi.El,boğa ile okadar özdeşleştirilmişti ki,O'nu anmak için sadece "Tur" demek yeterliydi.Tur,yine semitik dillerde "boğa" anlamindadir.

Sina yarımadasının en önemli liman sehri olan "EL-TUR".Bu isim hem boğa anlamina gelir,hemde Boğa El'in şehri anlamına gelir.Ayni zamanda kadim zamanlardan kalma çok eski bir şehirdir.


EL/BOGA EL/EL-TUR,mitolojiye göre,emekli olup,yerine oğlu Baal geçtiginde,Sina'daki "Shad-El" dağına çekilmistir.Yine O'nun adını taşıyan birçok dağ mevcuttur Sina'da ve kadim zamanlardan günümüze kadar hala aynı isimlerle anılmaktadır.


Sina'nın Sümerce ismi Dilmun/Tilmun idi.Harfiyen "Saf Yaşamın Yeri" demektir.

Ölümsüz tanrıların yaşadığı yer idi orası ve korkunç ve acımasız muhafizlarla korunan "kutsal" bölgeydi.
Tanrıların dağlarda oturduğuna inanılıyordu. Dolayısıyla "TUR" kelimesi,ilk zamanlarda "Boğa" anlamında kullanılırken,zamanla,kendi özel dağında(orn.Shad-El)oturan baş tanrının unvanı olarak dağ ile de özdeştirildi.
Evet, Tur'un köken anlamı boıadır.Zaten dünya dillerine de küçük söyleniş faklarıyla yayılmıstır.Örnek olarak Latin dillerinde "Tora","Toro" olarak gecer,yani boğa.
MahmutAkar
QUOTE(gezgin95 @ May 23 2007, 01:53 PM) *
Mu'minun 32-Onlara da kendi içlerinden: 'Allah'a ibadet edin. O'nun dışında sizin başka ilahınız yoktur, yine de sakınmayacak mısınız?' (desin) diye içlerinden bir elçi gönderdik.

Sizin karıştırdığınız şey ilah kavramıdır. Ay tanrısı falan işin hikaye kısmıdır. İlah kavramı farklı anlamları da içeren çok boyutlu bir terimdir.
Ay tanrısını ilah edinen arap müşrikleri de olmuş olabilir. Ama kısaca "la-ilahe illallah" derken bile "la-hayır" denilmektedir.
Yani Allah tan(cc) başka ilah yoktur. Bu kadar açık bir cümleyi bile farklı mecralara çekmek...?


İlah kısaca;
Kelime-i Tevhid; "La- ilahe- illa- Allah" kelimesine kelime-i tevhid denir. "La" olumsuzluk, inkar ( Hayır, reddediyorum, kabul etmiyorum ) anlamını taşır. "İlahe" kelimesi bünyesinde dört anlamı barındırır. İlah;

1- Allah'tan başka "ibadet edilecek" yoktur : Biz Mü'minler ineklere ( Hindular gibi...), putlara, heykellere (Hıristiyanlar gibi...), dünyaya, paraya... vs değil, sadece Allah'a kul olur, ona ibadet ederiz.

2- Allah'tan başka " kanun koyucu " yoktur : Biz Mü'minler Allah'ın kanunları dışında başka bir kanunu kabul etsek, kanun koyan; ilah demek olduğuna göre bizlerde o kanunları kabul edersek, onu (Allah'ın dışında kanun koyanı) ilah kabul etmiş oluruz. Bu da şirk olur, Allah'a ortak koşmak olur. Bu da Allah'ın affetmediği, ebedi cehennemlik yapan iki büyük günahtan biridir (Allah'ü Teala, kendine ortak koşanları ( müşrikleri) ve kul hakkını ( yetim malı yiyeni, iltimasçıyı...) asla affetmemektedir. Diğer günahları isterse af eder, isterse etmez...)

Allah'u Teala'nın kanunları : Namaz kıl, oruç tut, zikir çek... gibi emirler ve içki içme rüşvet yeme, şirk koşma, gıybet etme... gibi haramlardan ( yasaklardan) oluşur. Kim ki emredilen farzı yasaklar, yasaklanan haramı serbest bırakırsa, Allah'ın kanunlarını beğenmeyip, kendisi o ilahi kanunların muhalifine, zıttına kanun koyarsa, o kişi ilah, o kişinin kanunlarını kabul edende müşrik olur...

3- Allah'tan başka "rızası gözetilecek" yoktur. Bir Mü'min bir eylemini, bir fiilini yapar, gerçekleştirirken tek bir amaca yönelmelidir : Allah'ın rızasını kazanmaya ... Yapılan bir iyilik ( sadaka vermeden, birine söylenen tatlı bir söze kadar...) veya kılınan bir namaz... gösteriş, kula yaranma hevesini... güdüyorsa, kişi " La İlahe İlla Allah" değil, "La İlahe İlla Ali, Veli..." demiş olur, en azında ağzı ile olmasa bile niyeti, fiili ile. Bu ise şirk olur.

4- Allah'tan başka "iyiliği beklenecek" yoktur: Mü'min, müdür, amir, patronundan... değil, iyiliği sadece Allah'tan bekler. Eğer bu kişilerin bize iyiliği dokunmuşsa unutulmamalıdır ki bu Allah'ın bize iyilik yapmak için bu kulları vasıta olarak kullandığı anlamına gelir yani iyiliği yapan Allah, vasıta kılınan müdür, vali, başkan, doktor ... olmuş olur
dinsavar
QUOTE(MahmutAkar @ Aug 28 2007, 09:30 AM) *
Sizin karıştırdığınız şey ilah kavramıdır. Ay tanrısı falan işin hikaye kısmıdır. İlah kavramı farklı anlamları da içeren çok boyutlu bir terimdir.
Ay tanrısını ilah edinen arap müşrikleri de olmuş olabilir. Ama kısaca "la-ilahe illallah" derken bile "la-hayır" denilmektedir.
Yani Allah tan(cc) başka ilah yoktur. Bu kadar açık bir cümleyi bile farklı mecralara çekmek...?
İlah kısaca;
Kelime-i Tevhid; "La- ilahe- illa- Allah" kelimesine kelime-i tevhid denir. "La" olumsuzluk, inkar ( Hayır, reddediyorum, kabul etmiyorum ) anlamını taşır. "İlahe" kelimesi bünyesinde dört anlamı barındırır. İlah;

1- Allah'tan başka "ibadet edilecek" yoktur : Biz Mü'minler ineklere ( Hindular gibi...), putlara, heykellere (Hıristiyanlar gibi...), dünyaya, paraya... vs değil, sadece Allah'a kul olur, ona ibadet ederiz.

2- Allah'tan başka " kanun koyucu " yoktur : Biz Mü'minler Allah'ın kanunları dışında başka bir kanunu kabul etsek, kanun koyan; ilah demek olduğuna göre bizlerde o kanunları kabul edersek, onu (Allah'ın dışında kanun koyanı) ilah kabul etmiş oluruz. Bu da şirk olur, Allah'a ortak koşmak olur. Bu da Allah'ın affetmediği, ebedi cehennemlik yapan iki büyük günahtan biridir (Allah'ü Teala, kendine ortak koşanları ( müşrikleri) ve kul hakkını ( yetim malı yiyeni, iltimasçıyı...) asla affetmemektedir. Diğer günahları isterse af eder, isterse etmez...)

Allah'u Teala'nın kanunları : Namaz kıl, oruç tut, zikir çek... gibi emirler ve içki içme rüşvet yeme, şirk koşma, gıybet etme... gibi haramlardan ( yasaklardan) oluşur. Kim ki emredilen farzı yasaklar, yasaklanan haramı serbest bırakırsa, Allah'ın kanunlarını beğenmeyip, kendisi o ilahi kanunların muhalifine, zıttına kanun koyarsa, o kişi ilah, o kişinin kanunlarını kabul edende müşrik olur...

3- Allah'tan başka "rızası gözetilecek" yoktur. Bir Mü'min bir eylemini, bir fiilini yapar, gerçekleştirirken tek bir amaca yönelmelidir : Allah'ın rızasını kazanmaya ... Yapılan bir iyilik ( sadaka vermeden, birine söylenen tatlı bir söze kadar...) veya kılınan bir namaz... gösteriş, kula yaranma hevesini... güdüyorsa, kişi " La İlahe İlla Allah" değil, "La İlahe İlla Ali, Veli..." demiş olur, en azında ağzı ile olmasa bile niyeti, fiili ile. Bu ise şirk olur.

4- Allah'tan başka "iyiliği beklenecek" yoktur: Mü'min, müdür, amir, patronundan... değil, iyiliği sadece Allah'tan bekler. Eğer bu kişilerin bize iyiliği dokunmuşsa unutulmamalıdır ki bu Allah'ın bize iyilik yapmak için bu kulları vasıta olarak kullandığı anlamına gelir yani iyiliği yapan Allah, vasıta kılınan müdür, vali, başkan, doktor ... olmuş olur



Yeryüzünde hiç bir putperest,nesnelere taptığını kabul etmez,mutlaka kendine göre bir izahı vardır. Putperestlikte nesneler zaten tanrının kendisi olarak değil,tanrının bir simgesi,sembolü olarak saygınlık görür. Müslümanlar başka din mensuplarını çok rahat putperestlikle suçlarken acaba bizim onlardan farklı neyimiz var sorusunu asla cesaret edip sormazlar.

Günde beş kere yönelip yere kapandığınız yani saygı gösterdiğiniz kabe alt tarafı bir taş değilmi ? Ayrıca ömürde en az bir kez ziyaret edip etrafını turlamak ta islama göre şart.Kuranda kabe allahın evi olarak sembolize edilir

Hac 26 Bir zamanlar İbrahim'e Beytullah'ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rüku ve secdeye varanlar için evimi temiz tut.

Eeee ne farkınız kaldı diğer putperstlerden ?
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.