Jump to content

kharon

Üyeliğini Sildirmiş Kullanıcı
  • İçerik sayısı

    83
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

kharon Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü 29-03-1989

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. kharon

    Cehennem..

    eninde sonunda herşey yok olacaktır, ALLAH ve indindekiler baki kalacaktır Qurana uyan ve mantıklı olan bu bence
  2. kharon

    Dünyanın Yuvarlaklıgı ve Denizlerin Karısmaması

    evet mesela başka bir ayet; Ve yeri de yumurta biçimine soktu 79.30 Arapça "dahhaha" kelimesinin yalın hali olan "dahya" kelimesi "yumurta" anlamına gelir. Dünyanın yumurta gibi yuvarlak olamıyacağına inanan eski Kuran yorumcuları, "onu yumurta biçimine soktu" ifadesini bir mecaz olarak kabul etmişler ve yumurta kelimesiyle yumurtanın konduğu kuluçkanın kastedilmiş olduğunu ileri sürmüşlerdir. Böylece çok açık olan ayetin anlamını bozarak "Ve yeri de kuluçka gibi düzenledi," diye tefsir etmişlerdir. (Edip Yüksel) *Ayette yumurta anlamına gelen Arapça "DAHAHA" sözcüğü devekuşu yumurtasıdır. Devekuşu yumurtasının şekli de dünyanın şeklini andırmaktadır. Bundan sonra da yeri yayıp deve kuşu yumurtası biçiminde yuvarlattı. Y.N.Öztürk Bundan sonra da yeri yayıp yuvarlattı. S.Ateş
  3. kharon

    Muhammed İsa'yı kıskanır mıydı?

    "ALLAH'a, bize indirilene, İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve torunlarına indirilenlere, Musa'ya, İsa'ya verilene ve tüm peygamberlere Rab'leri tarafından verilenlere inandık. Onların hiçbiri arasında ayırım yapmayız. Biz sadece O'na teslim olanlarız," deyiniz. Bakara 136 Melekler demişti ki: "Meryem, ALLAH seni kendisinden bir Söz ile müjdeliyor. Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih'dir. Dünyada da ahirette de önderlerdendir ve (Tanrı'ya) yakın olanlardandır. Ali İmran 45 ALLAH İsa'ya şöyle demişti: "Senin dünyadaki hayatına son vereceğim ve kendime yükselteceğim. Seni inkar edenlerden kurtaracağım ve sana uyanları Diriliş Gününe kadar inkar edenlerin üzerinde tutacağım. Sonra, dönüşünüz banadır ve anlaşmazlığa düştüğünüz konularda aranızda ben hüküm vereceğim." Ali İmran 55 Onların ardından, önceki Tevrat'ı doğrulayıcı olarak Meryem oğlu İsa'yı gönderdik. Ona, içinde hidayet ve ışık bulunan, önceki Tevratı doğrulayan ve erdemliler için bir kılavuz ve öğüt olan İncil'i verdik. Maide 46 İsrail oğullarının inkarcıları, hem Davud'un hem Meryem oğlu İsa'nın diliyle lanetlenmişti. Zira onlar isyan edip sınır tanımıyorlardı. Maide 78 ALLAH diyecek ki: Ey Meryem oğlu İsa, sana ve annene bağışladığım nimetimi hatırla. Seni Kutsal Ruh ile desteklemiştim; böylece beşikteyken de yetişkin iken de halkla konuşuyordun. Sana kitabı, bilgeliği, Tevratı ve İncili öğretmiştim. İznimle balçıktan kuş heykeli yaratıyordun ve ona üfleyince de iznimle kuş oluveriyordu. Körü ve cüzzamlıyı iznimle iyileştiriyordun. Yine benim iznimle ölüleri diriltiyordun. İsrail oğullarına apaçık kanıtlar götürmene rağmen, içlerindeki inkarcılar, "Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değil," demişlerdi de seni onlardan kurtarmıştım. Maide 116 Daha önce Nuh'a buyurduğu dini size yasa olarak belirledik. Sana vahyettiğimiz gibi İbrahim'e, Musa'ya ve İsa'ya da öğütledik: "Bu dini doğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin." Fakat kendilerini çağırdığın şey, ortak koşanlara ağır gelmektedir. ALLAH dileyeni kendine seçer ve kendisine yöneleni doğruya ulaştırır. Şura 13 İsa apaçık mucizelerle gelince demişti ki, "Size bilgelik, ve ayrılığa düştüğünüz konulara açıklama getirdim. ALLAH'ı dinleyiniz ve bana uyunuz." Zuhruf 63
  4. kharon

    Allah kuran'da neden kendine 3. şahis gibi hitap eder?

    Quran'daki Biz ifadesi Bazı Kuran ayetlerinde neden biz ifadesinin kullanıldığı tam olarak anlaşılamadığından bu konu bir takım soruları beraberinde getirmektedir. Bu konu şu şekilde ele alınabilir. Kuran’da Allah kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini de, birinci tekil şahıs olarak “Ben” ifadesini de kullanır. Bu Arapçanın dil özelliğinden kaynaklanır. Arapçada ve başka bazı dillerde de azamet, yücelik ifadesi olarak bazen bir kişi kendisi için birinci çoğul şahıs olarak “Biz” ifadesini kullanır. Nitekim gerek Türkçemizde, gerek başka dillerde karşımızda tekil şahıs varken yücelik, saygı ifadesi olarak ikinci tekil şahıs olan “Sen” yerine “Siz” demekteyiz. Türkçede tekil olarak yaptıklarımız için de bazen birinci çoğul olarak “Biz” ifadesini kullanırız, fakat bu karşımızdaki tekil şahıs için çoğul olan “Siz” ifadesini kullanmamız kadar yaygın değildir. Bir noktayı daha belirtmekte fayda vardır. Kuran’da Allah kendisinden birinci şahıs olarak bahsederken hem tekil “Ben” ifadesini, hem azamet, yücelik, saygınlık belirtisi olarak çoğul olan “Biz” ifadesini kullanır. Fakat Allah’tan ikinci şahıs olarak bahsedildiğinde hep ikinci tekil “Sen” ifadesi geçer, hiçbir zaman ikinci çoğul olarak “Siz” ifadesi geçmez veya Allah’tan üçüncü şahıs olarak bahsedildiğinde hep üçüncü tekil “O” ifadesi geçer, hiçbir zaman üçüncü çoğul “Onlar” ifadesi kullanılmaz. Oysa Kuran’da binlerce defa Allah’tan ikinci veya üçüncü şahıs olarak bahsedilmiştir, bunların biri bile ikinci çoğul veya üçüncü çoğul şahıs değildir. Bu da başta dediğimiz gibi; bu ifadenin Arapçanın dil özelliğinden olduğunu gösterir. kurandaceliskiyoktur.com
  5. kharon

    Kuran da Allah a sorulan sorular..

    *Miladi takvime göre 300 yıl, Rumi takvime göre 300+9 yıl. (nerde hicri yıl demeyin: ) *Ve 309 yıl 300+9 şeklinde değil de direk 309 yıl şeklinde söylenmiş olsaydı, Qurandaki sayıların toplamı 19'un katı olmazdı. *18. surenin 9. ayetinde mağarada kalacak olan gençelerden bahsedilir. 25. ayete kadar aralıksız bu gençlerin başından geçenler anlatılır ve 25. ayette bu gençlerin 309 yıl mağarada kaldıkları soylenir. İşte bu gençlerden bahseden 9. ayetten itibaren kelimeleri sayarsak 25. ayetin "Ve onlar mağaralarında kaldılar..." ifadesinden sonraki ilk kelime 309. geçen kelimedir. Yani gençlerin başına gelenin anlatımından, gençlerin mağarada kaldığı yılın sayısının söylenmeye başlayacağı kelimeye kadar 308 kelime geçer ve 309 uncu kelimeyle 309 sayısı verilmeye başlanır. Bahsedilen ayet şöyledir: Ve onlar mağaralarında kaldılar: 300 yıl ve 9 daha ilave ettiler. Nuh'un yaşının 950 değil de 1000-50 olarak soylenmesi, Musa da 30+10 denmesi. Lut kavminin sadece Kaf harfiyle başlayan Kaf suresinde kaf harfi kullanılmadan yazılması. Nun harfine sahip Yunus peygamberin ismi, sadece nun harfiyle başlayan surede nun harfine sahip olmayan Sahibil Hut yani Balık adamı ifadesiyle geçmesi. Qurandaki bu gibi kullanışlar dikkat çekiyor.
  6. kharon

    Bir Mantık sorusu

    A suçlu, B suçlu, C suçsuz
  7. kharon

    Bir Mantık sorusu

    A mavi, B kırmızı, C yeşil gibi geldi
  8. kharon

    Tayyipistan

    Bunlarda güzel : )
  9. kharon

    Yeryüzü mü önce yaratildi, yoksa Gökler mi?

    yarattı, duzenlemek, dosemek deniliyor ayetler de, herhalde bunlar eşanlamlı değil. yaratma ifadelerini de goz onunde bulundurarak ayetlere bakıyorum çelişki goremiyorum ???
  10. kharon

    güneş battığında nereye gider

    Kehf suresi 86. ayetindeki ?onu kara çamurlu bir gözede batmakta (Mağrib) ( ????) buldu,? ifadesinden yola çıkarak Kur?an?da güneşin suyun içine battığını söylendiği iddia edilmektedir. Oysa diğerleri gibi bun da doğru olmayan bir iddiadır. Bu eleştirilerdeki en büyük hata kelimelerin anlamlarını kavrayamamak ve anlayış eksikliğidir. Kehf suresinin 86. ayetinde geçen Türkçe?ye ?batmak? olarak çevrilmiş iki kelime vardır. Bunlara incelediğimizde durum daha rahat anlaşılacaktır: Sonunda güneşin battığı (mağrib) ( ????) yere kadar ulaştı ve onu kara çamurlu bir gözede batmakta (Garabe) ( ???) buldu, yanında bir kavim gördü. (18 Kehf Suresi, 86) Yukarıdaki ayette güneşin suyun içine batıyormuş gibi bir ifade olduğu iddia edilse de durum öyle değildir. ?Güneşin batması? ile, ?bir şeyin suda batması? Türkçe?de aynı kelime olabilir, fakat bu kelimeler Arapça?da ayrı kelimelerdir. Bu farkın bilinmemesi veya karmaşadan yararlanmak istenmesi, bu son derece yanlış olan iddiada bulunulmasına neden olmuştur. Güneşin batması ?Garebe? fiiliyle ifade edilir. Hatta bu kökten türeyen kelimeler Türkçe?ye de geçmiştir. Örneğin ?garb? ( ???)ya da ?mağrib? (???? ) aynı kökten türeyen kelimelerdir, ?batı? (yön) anlamlarına gelir. Bir nesnenin suda batması ise ?gareke? ( ???) fiilidir ve ?garabe? ( ???) den farklı bir fiildir. Bu kelime de aslında Türkçe?ye geçmiştir. Suya gark oldu derken bu fiili kullanırız. Kur?an?da, da bir şeyin suyun içine batması anlamında bu kelime kullanılır, mesela Kehf suresinde: ?. ?İçindekilerini batırmak (garake)( ???) için mi onu deldin??..? (18 Kehf Suresi - 71) denmektedir Şimdi güneşin batmasıyla, bir şeyin suda batmasının Türkçe aynı sözcük ile ifade edildiği, Arapça da ise farklı kelimeler olduğunu açıktır. Dolayısıyla yukarıdaki ayette de güneşin suyun içinde bir cisim gibi batmasından bahsedilmesi söz konusu değildir. Burada anlatılan güneşin batışıdır. Zaten sizin dediğiniz gibi olsa bile güneşin oraya battığı sonucu çıkmaz. Mesela gidin Portekize bakın guneş nasıl batıyor. güneşin denizde batışını seyrettim derken neyi kastediyorsak bu da o. zaten boyle bir ifade de olmadığı apaçık..
  11. kharon

    Kuran da Allah a sorulan sorular..

    yaff ne bahanesi, ben sadece işin matematiksel yönünün ilginç olduğunu belirttim. ALLAH bu ayetle madara mı oluyor, ne alaka İsteseydi Quran söylerdi bir sayı, pekçok şeyi söylediği gibi peki söyledi diyelim ne değişecek, sonuç ne? uzatılmayacak bir tartışma..
  12. kharon

    Kuran da Allah a sorulan sorular..

    işte matematiksel sistem için Kuran'da geçen sayıların tekrarlı toplamı: 174591 (19x9189) Bu ayet olmasaydı, ya da bu sayılar geçmeseydi, Quran'da geçen tam sayıların tekrarlı toplamı 19'un katı olmayacaktı.
  13. kharon

    Kuran'daki 19 sistemi

    Muddessir 31'de 19 sayısının inanmayanlar için bir fitne olduğu soyleniyor. ... ve onların sayısını hakikati inkara şartlanmış olanlar için bir sınama (aracı) yaptık; ... Andromedanın söylediği ilginç olmuş...
  14. kharon

    allah neden mükemmel bir cehennem yaratmamış ?

    farzedelim cehennem yok, ne değişecek, hiçbirşey. o zaman hadi dağılın : )
  15. kharon

    ‘Tanrının Yanılgısı’ kitabı yargılanıyor

    biri bu kitabı yasaklar, biri de başortusunu yasaklar aynı kafa, birbirinizden ne farkınız var ki
×
×
  • Yeni Oluştur...