Jump to content

MaitreyaXayah

Yeni Üye
  • İçerik sayısı

    19
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

MaitreyaXayah Hakkında

  • Derece
    Member
  • Doğum Günü 04-05-1992

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Dinazor ve ateş kavramının birleştirilmesinden bahsettim orada Dinazorların ateş üflemesinden değil. Yarın işe gideceğim için burada ara vermek durumundayım. Yazmış olduğunuz sorular o kadar basit ki hiç zorlanmıyorum cevap verirken daha çok zorlamınızı beklerdim açıkcası neyse yarın ola hayr ola ayrıyetten bir düşünün sizin 5 yaşındaki kız çocuğunuza birisi tecavüz etse alnından öpüp aferin iyi yaptın mı demeyi tercih edersiniz yoksa cezasını çekip hapise girmesini mi ? Yarına kadar bolca vaktiniz olacak, iyi düşünün. Yarın görüşmek üzere.
  2. " Allah da biraz insanın ebeveynine benzeyen ama görünmez bir şey o zaman " Siz hangi insanın ezeli ve ebedi olduğunu gördüğünüz ? Ayrıyetten, İnsan aklının her ne kadar düşünebilen ve akıl edebilen bir varlık olmasından öte yanılabilen ve yanlış düşünebilen bir insan olduğunu bilmiyor musunuz ? Aklımızın erdiği kadar aklımızın ermediği de bir konu mevcut ve bizim bu sınırı farkında olmamız bizim akıllı bir insan olduğumuzun göstergesi aslında
  3. Biraz daha açar mısın, tam anlıyamadım. Deist misin ?
  4. Öncelikle şunda anlaşmamız gerekiyor diye düşünüyorum, konuyu saptırırsak çok başka yerlere konu çekilebilir. Konu bir tanrının varlığı ise ve bize gönderdiği ayetlerde ve sıfatlarında YARATACI'nın her hangi bir maddeye benzemediğini Kuran-ı Kerim vasıtası ile bize söylüyorsa tutup sizin benden Allah'ı maddi bir kıvama sok ve onu bana göster demeniz abesle iştigaldir. Eğer birşeyin varlığını sadece somut olarak ele almayı düşünürseniz ki gözlem yoluyla birşeyin bulunması buna dayanır, soyut olan kavramlarının hepsini yok hükmüne almış olursunuz. Siz soyut olan kavramları yok hükmünde mi görüyorsunuz? Eğer görmüyorsanız, birşeyin varlığının kanıtının sadece gözlem yoluyla ulaşılmadığı sonucuna varmış oluruz. Bu benim tavrım değil, " 3 - 5 mesaj sonra eteğinizi toplayıp kaçmazsınız " umarım diyenlerin tavırlarıdır. Ya da böyle söylediğiniz için savunma mekanizmamdan kaynaklanan bir olgu da olabilir. Ben zaten olayı kişiselliştirme taraftarı değilim yukarıda da yazdığım gibi bunu tekrarlama gereği artık duymuyorum. Bir konu bitmeden başka bir konuya geçmek konunun dağılmasına neden olur bence bu sormuş olduğunuz sorular şuanlık kâfi yoksa anlam kayması olur okuyanlarda hiç birşey anlamazlar.
  5. Ben söylediğimin arkasındayım. Bunlar mı ? Görmediğimiz, bilmediğimiz şeylerin bir tasarıma oturtulması ? Devler, insanların büyük hâllerine aynı insansımsı gibi sadece daha büyüğü ya da 3 tane gözü olan canlı : ) Ejderhalar, dinazorlara benzeyen ağzından ateş çıkan bir canlı Süperman, dediğiniz insanı uçağın özellikleriyle birleştirmiş bir varlık Yani bunları say say bitmez, bu vermiş olduğunuz örneklerin hiç biri aslında dünya da olmayan ama yoktan var edilen varlıklar değil. Hepsini ya bir insanla ya bir arıyla ya bir karıncayla ya da doğadaki her hangi diğer bir canlıyla bağdaştırılmış özellikler.
  6. Merhabalar, Bunu ilkokuldaki bir çocuğa gösterseniz, ileti olarak göndermiş olduğunuz fotoğraftaki zeus heykeli ile ayetteki geçen " O'nun kürsüsü gökleri ve yeri kaplamıştır " ifadesiyle aynı kefeye koyar. Çünkü, ilkokul çocuğunun daha soyut işler mekanizması çalışmadığı dolayısıyla somut işlemler mekanizması ile düşündüğü için böyle bir sonuca varır. Bu göstermiş olduğunuz heykel bir tanrıya değil, insana benziyor. Ayette geçen o tümce de mecaz anlamda anlamamız gerekir. Lütfen, daha gerçekçi şeylerle yazında onları tartışalım.
  7. "Kanıt yoksa yoktur." doğru bir önerme değildir. Söylemiş olduğum şey çok basit aslında birşeyin "yokluğundan" bahsediyorsanız eğer "var olmadığınıda" ispatlamış olmuyorsunuz demektir. Eğer anlamazsanız, daha detaya inip anlatabilirim, dilerseniz. Tıpkı siz kara deliği nasıl göremiyorsanız, Allah'ıda göremiyorsunuz. Eğer kara deliği siz uyguladığı yer çekim kuvvetiyle gösterip buna inanıyorsanız, Allah'ın varlığınıda Kuran-ı Kerimin hiç bir çelişiğinin bulunmamasıyla görebiliyor olmalısınız. Bunu yapamıyorsanız eğer ya bir yerde eksiğiniz vardır, ya da doğru şekilde incelemiyorsunuz demektir. Ne kadarlık bir kütle olduğunu bilmiyoruz, sadece teori olarak ortaya sunabiliyoruz. İkisi tamamiyle farklı bir anlam. Tartışmalarda olayı kişiselliştirmek konudan sapmaya neden olur. Öfkeli olduğumu nereden çıkardınız bilmiyorum ama olayı kişiselleştirmeye lüzum görmüyorum. Yanlış bir kelime söylediğimide düşünmüyorum aslında ama eğer kırdıysam kusura kalmayın.
  8. MaitreyaXayah

    MUHAMMED YAŞADI MI?

    Ahlak anlayışının biyolojik olması neyin göstergesi ? açar mısınız ? Mesela, Enşest ilişki ahlaki midir ? size göre ? Ahlak anlayışını açtığınız zaman bir çok önerme sorucam o zaman rasyonel bir nedene inancınıza göre temellendirebiliriz.
  9. Yokluğun ispatı olmaz ise ispatın yokluğuda yoktur. Aslı, kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı değildir. Siz evrende kara delik olduğunu biliyorsunuz öyle değil mi ? Siz bana kara deliği gösterir misiniz? Gösteremezsiniz. Bunu gösteremeyişiniz bunun olmadığının kanıtı mıdır ? Değildir. Söylediğim şeylerin hiç birinde çelişki bulamamış olmalısınız ki vermiş olduğunuz cevaplar hep kaçar yönde oysa almak istiyene çok güzel cevaplar mevcut konu içerisinde. Saygılar.
  10. Amaç üzüm yemek mi ? yoksa bağcıyı dövmek mi ? Gördüğüm kadarıyla yazmış olduğun yanıtlarda bağcıyı dövmek istiyorsun ama beceremiyorsun. Çünkü sana üzüm yemeyi gösteriyorum. Kuran-ı Kerim mucizeler kitabı değildir zaten Kuran-ı Kerim inanç kitabıdır. Ortaya atmış olduğum tezlere anti-tez üretemeyip bol keseden sallıyorsunuz. Oysa ben iddialarımı bir temele dayandırıyorum. Yapmış olduğunuz tek şey Allah yok, kuran-ı kerim yalan, peygamber yaşamamış. 🙂 Madem Allah yok, yok olduğunu göster? Kuran-ı Kerim yalan, yalan söylediğini göster? Peygamber yaşamıyor, yaşamadığına dair delil sun? Konu içerisinde peygamberin yaşantısına dair yazmaların bulunduğu üniversitenin adını ve ülkesini net şekilde yazdım. Bilimsel olarak ispatlandığınıda gösterdim. Göz var görmek ister, göz var sövmek ister. Görüyorum ki temeliniz aslında bilim değil, inkâr. Yaptığınız tek şey yanlış sorular sorarak doğru cevaplar aramaya benziyor.
  11. MaitreyaXayah

    MUHAMMED YAŞADI MI?

    Ahlak anlayışını hangi rasyonel düşünce ile temellendiriyorsun ? Bu soruların cevabını bulabilmemiz için bu sorunun cevabı net olmalıdır ki sorulan soruya evrensel olarak evet iyi yapmıştır ya da hayır kötü yapmıştır diyebilelim.
  12. Bana soru sordun, cevapladım. Net bir kanıt istedin, sana delili getirdim. Taş dedin gösterdim, Yaşıyor mu dedin ? İngiltere'de bilimsel olarak kanıtlandı dedim. Yaşamadığına inandığın bir insanın yaşadığına dair bir delil ortaya konulduğu zaman, inanma biçiminin akıl ve materyalist düşünce olmasına rağmen neden hala daha buna inanmıyorum diyebiliyorsun ? Demek ki söylediklerinde samimi değilsin.
  13. Söylüyorum, Kuran-ı Kerim hiç derin bir şekilde düşündün mü ? ne demek isteyip ne dememek istediğini ? Burada yüzeysel bir düşünmeden bahsetmiyorum tabi ki. Senin amacın eğer Allah'ı maddesel bir fona oturtup aynı evrimdeki gibi onu incelemek ise eğer bu hiç mantıklı değil, çünkü Allah'ın sıfatlarına baktığımız zaman " Muhalefetün lil havadis(Allah'u teâlanın gelmiş geçmiş hiç kimseye benzememesi) " geçer. Bu da senin direkt olarak Allah'ı görüp inceleyemeyeceğinin göstergesidir. Direkt olarak Allah'ı görüp incelemeyi geçtim hiç bir şekilde aklında onu maddesel bir fona bile oturtamazsın. Bu bile aslında kuran-ı kerimde geçen kelamın doğru olduğunun göstergesi. Çünkü, biz insanoğlu olarak görmediğimiz bilmediğimiz hiç birşeyi hayal olarak bir tasarıma oturtamayız. Yapabildiğimiz tek şey onu birşeye benzetmek olur ve Kuran-ı Kerimde de yaratanın hiç birşeyi benzemediği açıkca geçer. Ölçüm yapmak için sadece göze ihtiyacımız yok bunu öncelikle kafamızda oturtalım. Bizi diğer varlıklardan en önemli özelliğimizden bir tanesi düşünebilir bir varlık olduğumuzdur. Allah'ı göster demişsin ben sana Kuran-ı Kerim gösteriyorum. Sen direkt olarak Allah'ı görmek istiyorsan böyle birşeyle hiç bir zaman karşılaşamıcaksın dünya hayatında çünkü Allah'ın bir madde olmadığı açıkca geçiyor kuran-ı kerimde. Laftan ibaret dediğin kitabın 1500 yıl öncesindeki insanların bilimsel olarak inandığı dünyanın durduğu güneşin ise etrafında hareket olduğunun yanlış olduğu günümüzde açıkca gözüküyor bilimsel olarak.
  14. Burada sormuş olduğunuz sorudaki gözlem hangi gözlem ? Ben anladığım kadarıyla cevap vermek isterim. Allah ile ilgili mecazi olmayan gözlem Kuran-ı Kerimdir. İster direkt gözlem olarak alırsınız, ister dolaylı gözlem olarak alırsınız. Peygamber efendimiz zamanındaki insanların güneş sistemi inançlarına baktığımız zaman dünyanın ortada durduğu güneşin onun etrafında döndüğüne inanırlardı. Oysa Kuran-ı Kerime baktığımız zaman yâsin 38. ayette bunu çok güzel açıklıyor. " Güneş, kendisi için karar kılınan yörüngesinde akar gider. " Bilimsel olarak baktığımız zaman giden bir güneşin etrafında döndüğünü görüyoruz.
×
×
  • Yeni Oluştur...