Jump to content
Ateistforum

Kaz

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    114
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Kaz

    Kuran yırtan İbrahim Atabey Ne Yapiyor

    Kendisi dini eleştirecekse eleştirsin ama iş soğukkanlılığını koruyamayacağı bir noktaya geldiyse acilen o kitaptan kurtulması onun için daha iyi olur.
  2. Kaz

    Kuran yırtan İbrahim Atabey Ne Yapiyor

    Birey olarak şahsımıza karşı görüşlerimizden kaynaklı olarak toplu veya bireysel olarak aşağılanmaya maruz kalmadığımız sürece kendimize yapılmasını istemediğimiz bir şeyi başkasına yapmamalıyız aksi takdirde toplumu kin ve düşmanlığa yöneltmiş oluruz, bunun sonuçları da insanların hayat kalitesini artırmaya yönelik bir fayda sağlamaz, bana göre dinin dokunulmazlığı onun körü körüne kutsanmasındandır, Müslümanlar odasının en güzel yerine koyup tahsil etmediği o kuranın yırtıldığını görürlerse ona yapılan saygısızlığa ve onu yapan kişiye karşı doğal olarak düşmanlığa yönelirler bu da başka bir
  3. Kaz

    Kuran yırtan İbrahim Atabey Ne Yapiyor

    Ben islamda mürted öldürülür derken bile islamdan çıkanlar için tedirginlik hissediyorum kuran yırtarak müslümanların tepkisini çekmek desteklenebilecek bir şey değil böyle davranarak ateizme bir katkıda bulunmaktan ziyade o videonun altındaki yorumlara bakarak müslümanların aşağılanmışlık duygusuyla islamı daha da kimlik haline getirdiklerini görüyorum, ateistlerin bilmediği bir şeydir ki müslümanlar arasında bile ateizm onların zaman zaman birbirlerini itham ettikleri bir şeydir mesela yaşar nuri deizm üzerinden itibarsızlaştırılır bunun aksine ateistler kendilerini aydın olarak görürler ama
  4. bir kere iradesiyle uyumuş olması yeterlidir ateşin de doğası gereği yakıyor olması yeterlidir. her halükarda silah ateş almıştır. zararını bilse de bilerek isteyerek sigara içiyorlar, mesele fayda zarar değil sen fiileri tasnif ediyorsun...
  5. Eğer yeterince anlaşılır yazamadıysam malesef daha anlaşılır nasıl olabilirim bilmiyorum.
  6. Ne yapacağını bilmeden bir şey yapamazsın sağa döneceğini bilmeden sağa dönemezsin, cehaletle ve doğru bildiğimiz demişsin sonra fiil ile bilgi arasında kopmaz bir ilişki yok demişsin çelişkili ifadeler kullanıyorsun, yanlışlıkla yaptımız eylemlere gelirsek mesela sağa dönerken bilmeden veya yanlışlıkla karıncayı ezmek fiilini de yürüme eyleminin sonucu olarak yaparız ama mesele karıncayı yanlışlıkla ezip ezmediğimiz değil mesele sağa veya sola dönmek o fiili kimin yaptığı ilk başta anlaşılırsa onun sonucu yanlışlıkla veya değil meydana gelen fiilin faili de sorumlusu da ortaya çıkar. Senin ya
  7. Tanrı her şeyin yaratıcısı olmasının sonucu olarak insan fiillerinin de yaratıcısı gerekiyor, zamandan münezzeh olmasının sonucu olarak da zamanla ilişkisiz ona müdahil olmayan olması gerekiyor dolayısıyla zamandan münezzeh bir tanrı ilk hareketi vermek dışında bir şey yapmayan deizm modelindeki bir tanrı olabilir. Tanrının geleceği bilmesi gelecekte olacak spesifik bir fiili bilmesiyle alakalıdır örneğin birinin sağa veya sola gitmesi koşulunda spesifik olarak sağa mı gidecek sola mı gidecek onu bilmesi tabanında tanrının geleceği bilmesi tartışılır bununla birlikte sen sağa da gitsen
  8. Kaz

    Rahman ve Rahim olan Allahın adıyla

    Genel olarak söylemek gerekirse yazdıklarınız oldukça olağandışı ehli sünnet standartlarında sapkın bir İslami anlayışınız olduğunu söyleyebilirim.
  9. Kaz

    Korona gibi salgın hastalıklardan ne kadar korkmalıyız?

    Elinde köpeği savuşturabilecek bir sopan varsa yine köpekten korkmazsın onun sahipli olup olmamasına güvenmemek lazım eğer aşı vurulursak da bu virüsü savuşturma şansımız var yoksa covid-19'un kudreti allah'ın elindeyken onun bizi hasta etmesini veya onun allah'ın belası olup olmadığını düşünmenin pratikte bir faydası yok, önleyemediğimiz sürece uzaydan gelebilecek bir tehlike için de bir şey yapamayız ölümde acınacak bir şey yoktur bilmedikleri halde onda ahireti arayanlar da yaşayanlardır, bir şeyi kesin olarak bilmeden rahatlamak için de inanmak gerekiyor ölene kadar sürecek bir kuruntu ve
  10. Kaz

    Dua etmek fantastik bir yardım beklemektir

    Dünyevi olan için ilahi bir beklenti içine girmek insan için duanın sürecinde dinin uyuşturuculuğuna ve istenen şeyin onun gözünde büyümesine ilişkilenir, yağmur yağması insan zihninde dünyevi bir şeydir dua sonrasında yağmurun yağması ise insan tarafından dünyevi olanın ilahi olanla ilişkilendirilmesi sonucunu doğurur ona göre allah yağmur yağdırmış olur dolaylı olarak da hem süreçte hem de sonuçta ürün vermesi bakımından duanın fonksiyonel olduğu sanılır. Dua edilen şey gerçekle ilişkiliyken dua etmenin kendisi fantastik bir şeydir yine müslümanların ahirete yönelik duaları da gerçekte olmay
  11. Bu konu islami litaratürde şu konuda ele alınmış, allahın geleceği bilmesiyle insan iradesi arasındaki çatışma musa kıssasında öldürülen çocukla ilintili olarak işlenmiş :
  12. Kaz

    Film Önerileri

    Güzel filmdir
  13. Yaratıcı kavramının putlaştırılması inançlı insanlar açısından da sıkıntılı sonuçlar doğuruyor, kendini sınattırma aşkı doğal bir aşktan yola çıkıyor ancak karşılığı olmayan manevi bir şeye yöneliyor dindarlar hayatta karşılaştıkları kimi ders çıkarabilecekleri veya zorlayıcı şeylere imtihan açıklaması getiriyorlar böylece rahatlıyorlar, imtihanı geçemezlerse de tövbe ediyorlar geçerlerse dediğin gibi kibirlenebiliyorlar bu hristiyanlıkta vergi toplayıcısı hikayesinde de vurgulanan bir husustur oradaki yahudi örneğiyle bu ima edilir sonuç olarak insancıl olmayan dindarlar ortaya çıkabiliyor.
  14. Yaratıcı acı çektirirse kötülük değil imtihandır dolayısıyla sabır edilir ama bana kalırsa bu allaha karşı değil hayata karşı mazoşizmden başka bir şey değil, müslümanlar da müslüman olmayanlara hayatı dar edebildiği ölçüde sadist insanlardır her ikisini de yaşıyorlar, mesela kendilerinden olmayan insanlar onları umursamadığı halde onları dışladıklarını düşünürler öyle bir egoları vardır sonuçta onlar için allahın cehennemde yakacağı kimseler için iş bitmiştir onlar ilahi kurtuluşa eremeyeceklerdir ve onlarla ahirette bir irtibatları kalmayacaktır dolayısıyla gereksiz insanlardırlar.
  15. Her ne kadar müslüman filozoflar kötülük problemi hakkında tanrı savunusu yapmaya çalışsalar da kutsal kitapları olan kuran onların bu çabalarını desteklememektedir çünkü kuranın kötülük problemine yönelik yaklaşımı darbı mesellerle çirkinleştirdiği bir takım kavimlerden bahsederek insanları ibret aldırmaya yöneltmektir başka bir deyişle kuran aslında kötülüğü bir ceza yöntemi olarak görmekte uydurduğu hikâyelerle kendini haklı çıkarmaktadır ancak bu hikayelerin bir doğrulukları olmadıkları için referans olarak kabul edilebilecek bilgi kaynakları değillerdir. Bunu okuyan iman etmiş kişiler içi
×
×
  • Yeni Oluştur...