Jump to content

Kader Nedir ?


Recommended Posts

İşte Bu Kabul etmediğiniz ve ALLAH'ın İlim sıfatının bir tezahürü olan Kader kalemi ile yazılmış Kanunlardır... Allah ilmi ile bu Kanunları koymuş; Kudreti ile de herşeyi bu kanunlara tabi kılmış...

Allah ilmi ile bu kanunları koymuş ne demek?

Başka kanunlar koysa tutmayacakmıydı? Tutacaktı di mi?

Yada anladıgınız anlamda yasalar olmayasaydı bu da Allah'ın iradesini gösterecekti di mi?

Bu seferde "bak allah keyfine göre hareket ediyor o çok kudretli" derdiniz

Yani ne "yasa" ların varlığı ne yokluğu sizin için önemli değil

varacağınız noktayı baştan belirlemişsiniz oraya varmak için herşey mübah

tarihinde DeHRi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 204
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

İrade her insanda vardır..inkar eden AHMAKTIR....İnsan değildir...Edemez de...

Mantık ve felsefe kullanarak yaptığınız atak yine aynı yolla ateistler tarafından kesin bir şekilde püskürtülünce şimdi iş duygulara dayandı galiba ama burası çıkmaz yol bunu bilin... Din zaten duygusal boşluklara yerleşen bir sosyal parazit olduğu için buradan güç almanız bilimsel olarak çok zor...

Bu arada biz iradeyi reddetmiyoruz ama sizin söylediklerinizle aslında iradeyi reddetmeniz gerektiğini söyleyerek sizi ilzam ediyoruz; rolleri karıştırmayalım lütfen...

tarihinde Andromeda tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah ilmi ile bu kanunları koymuş ne demek?

Başka kanunlar koysa tutmayacakmıydı? Tutacaktı di mi?

Yada anladıgınız anlamda yasalar olmayasaydı bu da Allah'ın iradesini gösterecekti di mi?

Bu seferde "bak allah keyfine göre hareket ediyor o çok kudretli" derdiniz

Yani ne "yasa" ların varlığı ne yokluğu sizin için önemli değil

varacağınız noktayı baştan belirlemişsiniz oraya varmak için herşey mübah

Siz Vehmi İmkanlar üretiyorsunuz.. Bunun sonu yoktur; ilim ve Hikmet bununla uraşmaz.. Ne biliyorsun Allah'ın bu Kainat gibi başka kainatlarda da tecelli etmediğini.. Biz önce kendimizi tanıyalım, sonra Rabbimizi.. Butip vehmi ihtimallerin sonu yoktur.. İnsan bu şekilde hakikate varamaz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Senin hikmet perdesi dedigin,Yalanlarin,Cahaletin,uydurmalarin perdesidir.Insanlarin düsünmesine,fikir yürütmesine engel konan bir perdedir.

================================================================================

===================

Allah Kader Kalemi ile yazdığı Kainat programında Bilimin Big-Bang dediği; bilimsel olarak benimde kabul etmekle birlikte aslı Nur-u Muhammedinin zuuru olan yaradılışın ilk başlangıcından tut, Kıyamete kadar olacak herşey hikmet perdesi arkasındadır.

================================================================================

===================

Hayatimda bu uydurukcu dinciler kadar palavraci,gercek disi iddiacilar görmedim.

Nur,u Muhammedin zuuru olan yaradilisin ilk baslangicindantut.

Tutiyim bakiyim,yaniya senin cöl fellahi dilini güzel türkcemize cevirelim.

Sizin Kabedeki El-Ilahiniz Yarattigi Muhammede sirilsiklam asik oldigundan,El-Ilah Evrenleri evde daha 6 hanimi dururken evlatliginin tek karisinida diyer karilarina katan Muhammet icin yaratti.

Yani Muhammede kara sevdalandi El -ilah,daha Muhammedi yaratmadan, bu Allahda coh ecayip sey.Daha yaratmadigina asuh oliy.,bu nedenlede kara sevda oldugununa bir hediye vermeyi düsündü ve dediki,Muhammedim icin bir Evrenler serisi yaratiyim.Sonrada Muhammedimin kendisini yaratiririm,7 milyar yil sonra.Önce hediyesi yaratiliyor,7 milyar yil sonrada MASUKU yani Evrenlerde esi benzeri olmayani.Ehli sünnetlilere göre.

Bakalim Tanri ne deyo bu konuda:Ehli sünnetliler kiminmi düsünüyor?

Evvettt:Benim peygamberlerimin derecesi katimda AYNIDIR.

Hoppalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Ne demistim,bunlarin Tanri bir dediyinede inanilamaz.

Cünkü tek bildikleri sey YALAN,YALLANDIRMAH.KANDIRMAH.

Tanri diyorki,benim katimda her peygamber ayni derecede deyer tasir.Bunlarda deyolarki,El-Ilah asik oldugu Muhammet icin evrenleri yaratti.Ona Rab siril siklam asikti.

FESUPHANELLAH?

Cevirimde yanilmiyorum dimi?

Ulan bundan daha cafcafli PUTPERESLIK beyinsizlik OLURMU,,a ne yazdiginin farkinda bile olmayan cuhela.Senin agzinin ne söylediginin farkindamisin?

Senin Isa Allahin oglu deyenlerden farkin ne,onlar bir derece mazur görülebilir,cünkü Isanin babasinin kim oldugu belli deyildi.Peki seni nasil mazur görebilirizki?

Sen daha Tanriyi tanimaktan acizsin,kalkmis bize inanctan,imandan bahsediyorsun.

Bir tarihte Tercuman gazatasinda yazi yazan Ahmet Kabakli hocada birisinin doldurusuna gelip,senin gibi sacmalamisti.Arkadan okuyucusunun biri ,kabakliya söyle bir mektup yazmisti,

Hocam ,sana hürmetim sonsuzdur,yalniz Tanri bu kainati muhammet icin yaratti iddialariniz cok yanlistir.Burda Muhammedi yukari dogru cekip hakketmedigi yere cikarip ULU yaratani asagi dogru cektiginizin farkinda deyilsiniz herhalde.

Bundan 15 gün önce bu konuda televizyonun birinde bir sohbet vardi,Orda Ilahiyatcilarin söyledigine göre bu iddia yalan bir Araplasmislarin iddiasi oldugunu söylemislerdi.

Tanri kainati hickimse icin deyil gerektigi icin yaratmistir ve Ahmet kabakli hoca ,stununda hem bu mektubu yayinladi hemde özür dilediydi.Gazatadan kestigim bu mektup hala bende saklidir.

Burda Tanriyi yarattigini fevkalade görüp güya Asik olmus.Be zir zir cahallar.Bu adami yaratan Tanri deyilmi.Tanri nasil yarattigi seye asik olur.Onuda kendiniz gibi putperestmi sanirsiniz.Alismisiniz tapinmaya,Delige benziyen tasa tapin,sakala tapin,turbana tapin,kabedeki El-Ilaha tapin.

Ülen sizde dari kadardami US yok.

Sizden deyil teist,ateist babucu bile olmaz.

Kabede 360 tane put vardi biliyorsundur dimi?

Ayriyeten her evde birkactane daha put yani Allah vardi,Bunlari agac parcalarindan Topraktan yapiyorlardi.

Sonrada Aliyordu karsina Allahim,bana armut ver,seftali ver,kari ver,koca ver,ekmek ver,as ver ,isver,kiz ver,oglan ver diyerek yalvarirlardilar.

Zayif beyinliler düsünemezdikiler,yahu biraz önce bunu camurdan yapan benim,veya odundan yapan benim,nasil olurda bu put bana istediklerimi verebilir.

Cünkü,aklini cöpe atmis oldugundan dogruyu düsünebilmesi mümkün deyildir.

Bunlarin önleri cöl fellahi tarafindan kesilmistir.

Tüm nakillara inanacaksiniz.Sakinha acaba demeyin ,dinden cikar,kafir olursunuz.

Yinede USUNUZU kurca

layan olursa,bundada bir hikmet var deyip,o düsünceyi kurcalayan aklinizi cöp bidonuna atacaksiniz.

Size Arabin NAKILLARI yeter.

Zaten GAZ ALI öyle diyor.Müslümanin fazla akla gereksinimi yoktur.

Diyer din adamlarinin pek coguda diyorlarki,heyyyyyyy Gaz Ali müslümanin hic akla ihtiyaci yoktur.

Iste belgesi:

DIN, AKIL ISI DEYIL,NAKIL(Fellahlarin eski yazdigi yazili belgeler) ISIDIR.

DIN, AKIL ISIDEYIL,NAKIL ISIDIR.

Uyduruk dincilerin ne mal oldugu,hatta putperest oldugu üsteki cümlenin icinde apacik yazilmaktadir.

Bakalim cogu din adaminin aksine,Tanri ilahi ayatinda ne diyor?

AKLI OLMAYANIN ,DINI OLMAZ.

Bir baska ayat:ILAHI DIN, KURALLARINI YALNIZ VE YALNIZ BENIM KOYDUGUM DINDIR.

Bu iki ayatta gösteriyorki,bunlar yoldan sapmis putlara tapmislardir.

Bence herkes inancinda serbest hür olmali,

Eyer insan kendi inancini yalniz kendi yasarsa,baskasina bulastirmaya caba göstermezse,baskalarini mecbur tutmazsalar,ülke bizim inancimiza göre idare edilecek diye tutturmasalar,herkes kendi inancini yasamakta serbest birakilabilir.

Ama ,KIRMIZILARLA,YESILLER insanlara kendi düsüncelerinin en dogru düsünce oldugunu,herkesin bizim gösterdigimiz yoldan gitmek zorunda oldugunu,gitmedigi takdirde tepeleneceklerini söylediklerinden yazili ve sözlü olarak,bunlarin bu merdivenleri cikmasi mutlaka engellenmelidir.

Yoksa ne tarih insani affeder nede bunlar.Aksi takdirde bunlardan kurtulmak en az bir asirlik zamanimizi alir.Bir 2000 yilda yaptiklari tahribati düzeltemedigimizi düsünürseniz bunlarin en iyisi defterleri dürülüp.....................................Sibiryaya sürülmeleri uygundur:-)))))))))

NAKILI birakinda USA(akila)sarilin,yoksa sizi sizin Kabedeki El-Ilah zaten kurtaramazda,bizim Tanrida sizi kurtarmaz.Cünkü en nefret ettigi insan ,yalanci insanlardir.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

tolonbey...

Senin inandığın tanrıcığın bana kıyak geçmez mi diyorsun yani... Oysa senin dediğine göre ben akıldan nasipsiz birisi olduğuma göre beni mes'ul de tutmaması lazım.. Hatta senide tutmaması lazım, çünki okuduğunu anlamama gibi bir özrün var.. Bu tip özürler insanı mesuliyetten mahrum bırakabilecek özürlerdir...

Keşke o kadar bağırıp çağıracağına anlatmak istediğini yazsaydın da, Ben istifade edemesemde istifade edebilecek başka bir akıl çıkardı nasolsa.. Ama bağırmaktan ne dediğin alaşılmıyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah Alim-i mutlak ise, ilim onun zatının temel özelliği ise ve malum olanlar (masiva) ilimden sonra yaratılmış ise; malum ilme tabidir...

Sayın Andromeda..

Şimdi kaçırdığınız nokta şurası...Allah Alim-i Mutlaktır....Evet öyle...Ama bunun tanımında ufak bir hatanız var..Mutlaklık yani ıtlak sahibi olmak demek zaman ve mekan tanımayan bir ilim demektir..Bu bağlamda "ilminden sonra" ifadesi bütün bütün yanlış bir ifadedir...

Amma kaçırılmaması gereken bir husus var onu da betimleme yolu ile(en altta) açıklığa kavuşturmak istiyorum..

Mantık ve felsefe kullanarak yaptığınız atak yine aynı yolla ateistler tarafından kesin bir şekilde püskürtülünce şimdi iş duygulara dayandı galiba ama burası çıkmaz yol bunu bilin... Din zaten duygusal boşluklara yerleşen bir sosyal parazit olduğu için buradan güç almanız bilimsel olarak çok zor...

Bu arada biz iradeyi reddetmiyoruz ama sizin söylediklerinizle aslında iradeyi reddetmeniz gerektiğini söyleyerek sizi ilzam ediyoruz; rolleri karıştırmayalım lütfen...

Bilgi ikiye ayrılır..Mantık biliminde ifadesi nedir tam bilmiyorum ama ilm-i kelamda bir nazarî ilim vardır birde hâli ve vicdanî ilim...Meseleyi "yeni yollar buluyorsunuz" olarak değerlendirmeyin..zira vereceğim örneklerle konu gayet iyi anlaşılacaktır...

iki kere iki kaçtır...alinin cevizleri veliye verdiği aldığı....veya şu fonksiyonun türevi veya bu dizinin limiti..veya şu arabanın ivmesi veya falanca tepkimenin entalpisi veya hız denkeli Kç si....vs...vs... bunlar deney ev aklî muhakemeye dayalı olan "nazarî ilim" lerdir...

Fakat: Bir elmanın tadını tarif etme,şefkat etme,inat etme,acı çekme,merak etmek,irade etme-isteme- gibi bilgiler ise "hâli ve vicdâni" bilgilerdir...

Malumunuz üzere irade de hâli ve vicdâni bir bilgidir..Bu bağlamda kim ben de "irade yoktur" veya forumda şahit olduğum"bende istememe yoktur" gibi bir söyleme düşerse yalan söylemiş olacaktır...Zira elmanın tadı tarif edilmediği gibi acı çekmek sevinmek tarif edilemediği gibi irade de tarif edilemez...fakat etkileri kesinlikle ve kesinlikle görünür...

saygılar..

post-3511-1203259390_thumb.jpg

tarihinde Gündüzalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Siz Vehmi İmkanlar üretiyorsunuz.. Bunun sonu yoktur; ilim ve Hikmet bununla uraşmaz.. Ne biliyorsun Allah'ın bu Kainat gibi başka kainatlarda da tecelli etmediğini.. Biz önce kendimizi tanıyalım, sonra Rabbimizi.. Butip vehmi ihtimallerin sonu yoktur.. İnsan bu şekilde hakikate varamaz..

Ben bu cümlelerin neresinden tutayım şimdi :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Malumunuz üzere irade de hâli ve vicdâni bir bilgidir..Bu bağlamda kim ben de "irade yoktur" veya forumda şahit olduğum"bende istememe yoktur" gibi bir söyleme düşerse yalan söylemiş olacaktır...Zira elmanın tadı tarif edilmediği gibi acı çekmek sevinmek tarif edilemediği gibi irade de tarif edilemez...fakat etkileri kesinlikle ve kesinlikle görünür...

Bu söylem ateistlerin iddiası değil aslında müslümanların idialarından çıkan mantıki bir sonuçtur; yoksa biz zaten irademiz olduğunu biliyoruz... Ama sizin "Allah" tanımınız ve ona atfettiğiniz sıfatlardan, tarif ettiğiniz gibi bir din ve tanrı olamayacağı anlaşılmakta hepsi bu...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu söylem ateistlerin iddiası değil aslında müslümanların idialarından çıkan mantıki bir sonuçtur; yoksa biz zaten irademiz olduğunu biliyoruz... Ama sizin "Allah" tanımınız ve ona atfettiğiniz sıfatlardan, tarif ettiğiniz gibi bir din ve tanrı olamayacağı anlaşılmakta hepsi bu...

bunu Nihil'den bizzat okudum hatta bir çok mesajıma dalga konusu oldu....herneyse..

resim hakındaki yorumlarınızı bekliyorum..

zira çok uğraştım hatta eksik kısımlar olabilir..

saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sayın Andromeda..

Şimdi kaçırdığınız nokta şurası...Allah Alim-i Mutlaktır....Evet öyle...Ama bunun tanımında ufak bir hatanız var... Mutlaklık yani ıtlak sahibi olmak demek zaman ve mekan tanımayan bir ilim demektir... Bu bağlamda "ilminden sonra" ifadesi bütün bütün yanlış bir ifadedir...

Allah'ın zaman veya mekandan münezzeh olduğunu iddia etmek sık başvurulan bir yöntemdir ve pek geçersizdir; kendi çıkmazlarını beraber getirir...Bu forumlarda bu durum defalarca izah edildi... Ayrıca bu durum Kur'ani de değildir...Kur'an'da Allah'ın mekandan münezzeh olduğu yazmaz; o semada tasvir edilir... Bu arada Allah'ın mekanı tarif edilir birçok ayetlerde (arş, kürsü vs)... Ayrıca ona varmak için meleklerin yol ve mesafe katetmeleri de mekandan münezzeh olmayı tümüyle geçersiz kılar... Bu tür geçersiz felsefi çıkarımlar daha sonra, Yunan felsefesinden etkilenen ve İslamdaki fikri, felsefi ve mantıki açıkların farkına varan İslam filozofları tarafından yapılmıştır...

İlminden sonra ifadesine gelince Alim-i mutlak olmak demek ezelden beri eksik bilgi sahibi olmamak demektir... Bu durumda aslında tüm yaratılanlar ve onların kaderleri bir anda Allah'ın zati ve değişemez bir özelliği haline gelir... Çünkü Allah'ın yaratıklarını ve onların kaderlerini bilmediği bir zaman tanımlanamaz ve allah statik ve değişemez bir konuma yerleşir..Allah'ın Hayy olması demek onun yaşadığı ve değiştiği anlamına gelmelidir...Değişemeyen yaşayamaz ve düşünemez ve yaratamaz... İyi düşünün derim ben size; problemlr çok fazla...

Link to post
Sitelerde Paylaş
bunu Nihil'den bizzat okudum hatta bir çok mesajıma dalga konusu oldu....herneyse..

resim hakındaki yorumlarınızı bekliyorum..

zira çok uğraştım hatta eksik kısımlar olabilir..

saygılar..

"O vardı başka hiçbir şey yoktu; sonra o ol dedi ve her şey oldu" demek ve sonra beşerin mübaşeretinden bahsetmek biraz mantıksız olmuyor mu? Ondan başka hiçbir şeyin olmadığı bir durum varsa eğer, bu durumda her şey odur ve/veya ondandır; buna tüm çirkinlik, acı, zulüm ve kötülükler de dahildir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Sevgili Andromeda,anlayana yazdigin su asagidaki cümleler yeterde artar bile.

================================================================================

=================

Bu söylem ateistlerin iddiası değil aslında müslümanların idialarından çıkan mantıki bir sonuçtur; yoksa biz zaten irademiz olduğunu biliyoruz...

Ama sizin "Allah" tanımınız ve ona atfettiğiniz sıfatlardan, tarif ettiğiniz gibi bir din ve tanrı olamayacağı anlaşılmakta hepsi bu.

================================================================================

==================

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Andromeda;

Allah'ın zaman veya mekandan münezzeh olduğunu iddia etmek sık başvurulan bir yöntemdir ve pek geçersizdir; kendi çıkmazlarını beraber getirir...Bu forumlarda bu durum defalarca izah edildi... Ayrıca bu durum Kur'ani de değildir...Kur'an'da Allah'ın mekandan münezzeh olduğu yazmaz; o semada tasvir edilir... Bu arada Allah'ın mekanı tarif edilir birçok ayetlerde (arş, kürsü vs)... Ayrıca ona varmak için meleklerin yol ve mesafe katetmeleri de mekandan münezzeh olmayı tümüyle geçersiz kılar... Bu tür geçersiz felsefi çıkarımlar daha sonra, Yunan felsefesinden etkilenen ve İslamdaki fikri, felsefi ve mantıki açıkların farkına varan İslam filozofları tarafından yapılmıştır...

demişsiniz...

Ayrıca bu durum Kur'ani de değildir : Allah(cc) hakkında Kur'andaki zahîri mekan tasvirlerini sizinle görüşmüştük..zira bu tasvirler tefsirleri ile birlikte düşünüldüğünde çok hoş manalara hitap eden ibarelerdir..Bunu bildiğiniz halde ne için paragraf içerisinde kullandığınız da ayrı bir soru..cevaplamaya bilirsiniz...

Bu forumlarda bu durum defalarca izah edildi... Ben rastlayamadım..Ayrıca bana bir iki örnek ile bahsederseniz sevinirim..

Bu tür geçersiz felsefi çıkarımlar daha sonra, Yunan felsefesinden etkilenen ve İslamdaki fikri, felsefi ve mantıki açıkların farkına varan İslam filozofları tarafından yapılmıştır...

İslam filozofu dediğiniz insanlar eğer hadis ve kelam alimleri ise bu konuda yanılıyorsunuz...zira alimler doktorlar hastalıkların şifası için tespitlerde bulunmaları veya kimya alimlerinin doğadaki çeşitli maddelerden ilaç elde etmeleri gibi Kur'an deryasından asırlara göre asırların idrakleri ihtiyaçları hastalıklarına göre bir takım istihraç-çıkarım- yapan kimselerdir..herkes kimyacı eczacı doktor olamayacağı gibi herkes de hadis fıkıh veya kelam alimi de olamaz...

İlminden sonra ifadesine gelince Alim-i mutlak olmak demek ezelden beri eksik bilgi sahibi olmamak demektir... Bu durumda aslında tüm yaratılanlar ve onların kaderleri bir anda Allah'ın zati ve değişemez bir özelliği haline gelir... Çünkü Allah'ın yaratıklarını ve onların kaderlerini bilmediği bir zaman tanımlanamaz ve allah statik ve değişemez bir konuma yerleşir..Allah'ın Hayy olması demek onun yaşadığı ve değiştiği anlamına gelmelidir...Değişemeyen yaşayamaz ve düşünemez ve yaratamaz... İyi düşünün derim ben size; problemlr çok fazla...

Allah(cc)'ı "statik ve değişmez bir konuma yerleştirmek" mantık kuralları ile çelişmektedir..Zira statik bir durum varsa bunun birde "kinetik" durumu söz konusudur...veya "değişmez" demek için önce "değişen" bir durum olmak zorunda..

Mantık ilmi ile sabittir ki bu alemde herşey zıddı ile bilinir...Fakat Allah(cc)'ın zıddı olmadığı için onu zıtlar ile tavsif etmek yanlıştır..Mesela: Soğuk diye bir durum olmasa sıcak diye birşeyden haberimiz olmazdı..acı diye birşeyi bilmesek tatlıyı anlayamazdık..Bu bağlamda eğer gübeşimiz de tüm uzayı kaplamış olsaydı "gece" diye birşey olmayacaktı..malumunuz yerküre güneşin olmadığı,ulaşamadığı bir mevkiye döndüğünde geceyi yaşıyoruz...Yani güneşin ışığı tüm uzayı kuşatmamış..Bu durumda Allah(cc)'un ilmi heryeri kuşattığı içi ve mekandan statiklikten kinetiklikten..vs.. münezzeh olduğu için ona bu tip tanımlarla tavsif etmek mantık dışıdır..

Allah'ın Hayy olması demek onun yaşadığı ve değiştiği anlamına gelmelidir...

Hayy:Hayat veren demektir..

Fakat hayat doğmak büyümek ölmek ile muttasıf olduğu için Hayy olan Allah(cc)'da böyle olacaktır denilmez..Burada kullanılan doğmak büyümek ve ölmek kavramları meşhud alem için geçerlidir..İnsan ebedi bir varlıktır..Yeri ister Cennet ister Cehennem olsun insan ebedi bir varlıktır..

Zira yine mantık ilmi ile sabittir ki "Eser müessir cinsinden değildir" bu anlamda bir kitap her nekadar yazarını göstersede hiç bir zaman katip olamayacaktır ve onun cinsinden de değildir..Yine ayrı bir örnek: Bir bilgisayar kendisini yapan mühendisten haber verecektir fakat hiçbir zaman mühendis gibi 2 ayrı bilgiyi bir araya getirerek yeni bir bilgi üretemeyecektir..Zira o programlanmıştır....İnsanda Hayy ismi ile hayatlandırılmış ve mukaddir ismi ile bir kader programı çizilmiştir..Fakat hiçbir zaman Allah(cc)nun isimlerini mutlak manada anlayamayacaktır...sadece bir nebze hissedecektir..

yani kendisi görür ve bilir ki Allah(cc)da görüyor..fakat kendi görmesi ile O'nun görmesi hiçbir zaman bir olmayacaktır..Bu özellik de sadece insana özgü bir nimettir..

saygılar.

tarihinde Gündüzalp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
"O vardı başka hiçbir şey yoktu; sonra o ol dedi ve her şey oldu" demek ve sonra beşerin mübaşeretinden bahsetmek biraz mantıksız olmuyor mu? Ondan başka hiçbir şeyin olmadığı bir durum varsa eğer, bu durumda her şey odur ve/veya ondandır; buna tüm çirkinlik, acı, zulüm ve kötülükler de dahildir...

Hayır olmaz..Zira Cenab-ı Hak teklif imtihan birçok sır ve hikmetlere binaen Külli İradesi'ne kulunun cüz'i iradesini bir şart-ı âdi yapmıştır..ki bu böyle olmasa ne imtihan olurdu ne teklif ne de Cehenneme insanın kendi gitmesi..

Allah(cc) "kün fe yekün" ol der olur ifadesi Kudreti'ni göstermek içindir..yoksa elmanın lap diye olması değil..zira bu dünya daha önce defalarca bahsttiğim gibi dar-ül hikmettir..herşey bir sebeple başka bir sebebe binaen meydana gelmektedir..

saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kul "ister" sadece ALLAH'da sebebler ile yapar." demişsin.

Kul neden ister?

İstek insanda nasıl oluşur?

Bunları açıklarmısın gündüzalp?

Bu soruların cevabını istiyorum.

Her şeyin sebebi ALLAH ise isteklerin sebebide ALLAH'tır.

İnsan yaratılmış ise onun yaptıklarından yaratan sorumludur.

İnsan kendi bedeninde hangi şeyi kendi yaratmış ki yaptıklarından sorumlu tutulsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kul "ister" sadece ALLAH'da sebebler ile yapar." demişsin.

Kul neden ister?

İstemek Cenab-ı Hakk'ın kullarına vermiş olduğu bir duygudur..Bu bağlamda bizlere birşeyler vermek istiyor ki bize de istemek duygusunu vermiştir...

Öte yandan bunun diğer bir sebebi ise mükellefiyet-sorumlu- olmaktır...Zira -mükellefiyet yaşından sonra- insana iyi ve doğru tebliğ edilir ve insan camiye veya birahaneye....vs...vs Cennet'e veya cehennem'e gitmesinden sorumlu olmak için kendisi İSTEYECEKTİR...Bu da insanı işlediği günahlardaki mes'uliyetinden kurtarmaz..Zira kul sadece ister Allah(cc) ise yaratır..Yani sen bira içmek istedikten sonra birayı yaratan yine Allah(cc)dur.. Fakat unutmayınız ki "halk-ı şer şer değil kesb-i şer şerdir.." Yani şerri yaratmak şer değil işlemek şerdir...Yaratmasa işlemeyecektim denilmez zira imtihan ve teklif gibi birçok sebebe-hikmete- binaen yaratılmıştır onlar..Tıpkı şeytanı yaratılmasının insanları terakki ettirmesi gibi...-isterseniz ayrıntılı olarak girebiliriz-

İstek insanda nasıl oluşur?

İrade ile oluşur..

Bilgi ikiye ayrılır..Mantık biliminde ifadesi nedir tam bilmiyorum ama ilm-i kelamda bir nazarî ilim vardır birde hâli ve vicdanî ilim...Meseleyi "yeni yollar buluyorsunuz" olarak değerlendirmeyin..zira vereceğim örneklerle konu gayet iyi anlaşılacaktır...

iki kere iki kaçtır...alinin cevizleri veliye verdiği aldığı....veya şu fonksiyonun türevi veya bu dizinin limiti..veya şu arabanın ivmesi veya falanca tepkimenin entalpisi veya hız denkeli Kç si....vs...vs... bunlar deney ev aklî muhakemeye dayalı olan "nazarî ilim" lerdir...

Fakat: Bir elmanın tadını tarif etme,şefkat etme,inat etme,acı çekme,merak etmek,irade etme-isteme- gibi bilgiler ise "hâli ve vicdâni" bilgilerdir...

Malumunuz üzere irade de hâli ve vicdâni bir bilgidir..Bu bağlamda kim ben de "irade yoktur" veya forumda şahit olduğum"bende istememe yoktur" gibi bir söyleme düşerse yalan söylemiş olacaktır...Zira elmanın tadı tarif edilmediği gibi acı çekmek sevinmek tarif edilemediği gibi irade de tarif edilemez...fakat etkileri kesinlikle ve kesinlikle görünür...

Bunları açıklarmısın gündüzalp?

Bu soruların cevabını istiyorum.

Her şeyin sebebi ALLAH ise isteklerin sebebide ALLAH'tır.İnsan yaratılmış ise onun yaptıklarından yaratan sorumludur.

Herşeyin yaratılma sebebi Allah(cc)'dur doğru...Fakat yukarda Andromeda'ya bahsettiğim gibi Cenab-ı Hakk herşeye bir kader tayin etmiştir..fakat insan için durum farklıdır..Zira insan teklif ve imtihan ile mutassıftır..Bu bağlamda Cenab-ı Hak kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmektedir..fakat cennete gitmek veya gitmemeyi insanın seçimine bırakmıştır...Tıpkı yolu arabayı direksyonu ve sizi yaratan Allah(cc)'tır..siz yoldan çıktığınız zaman kazayıda yaratan Allah'tır fakat mesuliyet size aittir..

İnsan kendi bedeninde hangi şeyi kendi yaratmış ki yaptıklarından sorumlu tutulsun.

Power kardeşim burada çok güzel bir noktaya temas etmişsiniz..Gayet harika bir nokta..sizi tekrar tekrar tebrik etmek istiyorum...

Şimdi insan kendi bedenine hakim değil..onu yaratmamış..başka yerlerden satın da almamış...zira ona Rabbin'den emaneten verilmiş...Ve ona iyi bakması da emredilmiş..Önüne iki yol açılmış..bir hayır yolu iyilik yolu diğeri ise isyan ve şer yolu...

İnsan bu durumda hangisini seçerse onun ile muamele görecek ahirette..Ve dünyada da "kabir hapsinden" ve "yok" olmaktan kurtulacak aynı zamanda da kendisine gelen musibet hastalık ve sıkıntılarda kendisinden aşağıdakilere bakmakla Rabbin'e şükür edecek....ve daha nice saadet anahtarları...

İşte tüm bu saydıklarım insanın "iradesini sarfından" sonra gerçekleşen işlerdir...Yani bu külii işler hep insanın eline verilmiş..

Saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Kul "ister" sadece ALLAH'da sebebler ile yapar." demişsin.

Kul neden ister?

İstemek Cenab-ı Hakk'ın kullarına vermiş olduğu bir duygudur..Bu bağlamda bizlere birşeyler vermek istiyor ki bize de istemek duygusunu vermiştir...

Öte yandan bunun diğer bir sebebi ise mükellefiyet-sorumlu- olmaktır...Zira -mükellefiyet yaşından sonra- insana iyi ve doğru tebliğ edilir ve insan camiye veya birahaneye....vs...vs Cennet'e veya cehennem'e gitmesinden sorumlu olmak için kendisi İSTEYECEKTİR...Bu da insanı işlediği günahlardaki mes'uliyetinden kurtarmaz..Zira kul sadece ister Allah(cc) ise yaratır..Yani sen bira içmek istedikten sonra birayı yaratan yine Allah(cc)dur.. Fakat unutmayınız ki "halk-ı şer şer değil kesb-i şer şerdir.." Yani şerri yaratmak şer değil işlemek şerdir...Yaratmasa işlemeyecektim denilmez zira imtihan ve teklif gibi birçok sebebe-hikmete- binaen yaratılmıştır onlar..Tıpkı şeytanı yaratılmasının insanları terakki ettirmesi gibi...-isterseniz ayrıntılı olarak girebiliriz-

İstek insanda nasıl oluşur?

İrade ile oluşur..

Bilgi ikiye ayrılır..Mantık biliminde ifadesi nedir tam bilmiyorum ama ilm-i kelamda bir nazarî ilim vardır birde hâli ve vicdanî ilim...Meseleyi "yeni yollar buluyorsunuz" olarak değerlendirmeyin..zira vereceğim örneklerle konu gayet iyi anlaşılacaktır...

iki kere iki kaçtır...alinin cevizleri veliye verdiği aldığı....veya şu fonksiyonun türevi veya bu dizinin limiti..veya şu arabanın ivmesi veya falanca tepkimenin entalpisi veya hız denkeli Kç si....vs...vs... bunlar deney ev aklî muhakemeye dayalı olan "nazarî ilim" lerdir...

Fakat: Bir elmanın tadını tarif etme,şefkat etme,inat etme,acı çekme,merak etmek,irade etme-isteme- gibi bilgiler ise "hâli ve vicdâni" bilgilerdir...

Malumunuz üzere irade de hâli ve vicdâni bir bilgidir..Bu bağlamda kim ben de "irade yoktur" veya forumda şahit olduğum"bende istememe yoktur" gibi bir söyleme düşerse yalan söylemiş olacaktır...Zira elmanın tadı tarif edilmediği gibi acı çekmek sevinmek tarif edilemediği gibi irade de tarif edilemez...fakat etkileri kesinlikle ve kesinlikle görünür...

Bunları açıklarmısın gündüzalp?

Bu soruların cevabını istiyorum.

Her şeyin sebebi ALLAH ise isteklerin sebebide ALLAH'tır.İnsan yaratılmış ise onun yaptıklarından yaratan sorumludur.

Herşeyin yaratılma sebebi Allah(cc)'dur doğru...Fakat yukarda Andromeda'ya bahsettiğim gibi Cenab-ı Hakk herşeye bir kader tayin etmiştir..fakat insan için durum farklıdır..Zira insan teklif ve imtihan ile mutassıftır..Bu bağlamda Cenab-ı Hak kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmektedir..fakat cennete gitmek veya gitmemeyi insanın seçimine bırakmıştır...Tıpkı yolu arabayı direksyonu ve sizi yaratan Allah(cc)'tır..siz yoldan çıktığınız zaman kazayıda yaratan Allah'tır fakat mesuliyet size aittir..

İnsan kendi bedeninde hangi şeyi kendi yaratmış ki yaptıklarından sorumlu tutulsun.

Power kardeşim burada çok güzel bir noktaya temas etmişsiniz..Gayet harika bir nokta..sizi tekrar tekrar tebrik etmek istiyorum...

Şimdi insan kendi bedenine hakim değil..onu yaratmamış..başka yerlerden satın da almamış...zira ona Rabbin'den emaneten verilmiş...Ve ona iyi bakması da emredilmiş..Önüne iki yol açılmış..bir hayır yolu iyilik yolu diğeri ise isyan ve şer yolu...

Kime emanet edilmiş?Ruha mı?Ruhu ister yoktan yaratılmış olarak varsay ister tanrı ruhunun parçası olarak varsay mutlak hakimiyet tanrıda oluyor.

İradeyi sadece bilgi olarak kabul etme enerji olarak da kabul et.Tanrı hem bilginin hem enerjinin kaynağı olarak kabul edilir.

İnsan sahip olduğu bütün özellikleri kendisi yaratmamıştır.

Sonuçta insan sahip olduğu tüm özellikler yönünden tanrı karşısında bir hiç oluyor.

Kuran ayetlerine ters.60 nolu iletime bak.

http://forum.ateizm2.org/index.php?s=&showtopic=1751&view=findpost&p=29101

İnsan bu durumda hangisini seçerse onun ile muamele görecek ahirette..Ve dünyada da "kabir hapsinden" ve "yok" olmaktan kurtulacak aynı zamanda da kendisine gelen musibet hastalık ve sıkıntılarda kendisinden aşağıdakilere bakmakla Rabbin'e şükür edecek....ve daha nice saadet anahtarları...

İşte tüm bu saydıklarım insanın "iradesini sarfından" sonra gerçekleşen işlerdir...Yani bu külii işler hep insanın eline verilmiş..

Saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Detaylarına girmek istememekle beraber; mesele kitlendiği için şunu söylemek istiyorum ki.. İnsanda Mahluk olmayan ama Vacip te olmayan Mec'ul diye tabir edilen bir cihet var.. Sadı taftazani, Muhyidin-i Arabi gibi İslamiyetin farklı bri Kutubu olan zaatlar bundan bahsetmişler.. Dolayısı ile insana bu noktada bir had konulmamış..

İşte Kaderdeki mesuliyet ve istek ve duygular bu Mec'ul cihetimizden kaynaklanıyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kime emanet edilmiş?Ruha mı?Ruhu ister yoktan yaratılmış olarak varsay ister tanrı ruhunun parçası olarak varsay mutlak hakimiyet tanrıda oluyor.

Mutlak hakimiyet herzaman Allah(cc)da zaten arkadaşım..ama senin cüz'i iradeni bir şart-ı âdi olarak kabul etmiş..soracaksın bu niye diye ben de sana 45345465.kez diyorum ki"imtihan,teklif vs.. sebepler için...yani cehenneme giden O'nun emir ve yasaklarını yapmayan yoksa ...Allah sizi atmıyor..!!

Ayrıca irade tüm insanlarda vardır..kim ben de yok derse 'kendisini de inkar etmesi' gerekir...

İradeyi sadece bilgi olarak kabul etme enerji olarak da kabul et.Tanrı hem bilginin hem enerjinin kaynağı olarak kabul edilir.

Ya arkadaşım..iradeyi sana veren de Allah...herşeyi yaratan Allah..bunu inkar eden yok...Anlamıyor musun??Arabayı da yolu da uçurumuda direksiyonuda seni de yaratan Allah...Ama fakat yönü belirleyen -isteyen- irade eden sensin...İster uçuruuum ister yol....!!! Seçim senin...

İnsan sahip olduğu bütün özellikleri kendisi yaratmamıştır.

Sonuçta insan sahip olduğu tüm özellikler yönünden tanrı karşısında bir hiç oluyor.

Kuran ayetlerine ters.60 nolu iletime bak.

http://forum.ateizm2.org/index.php?s=&...ost&p=29101

Ayettin manası olan "Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz" ifadesi Külli İrade'yi belirtmektedir..Yani Allah bizi yaratmamış yani yaratmayı dilememiş olsaydı bizde istemek gibi bir eylemde bulunamayacaktık...Ayet hiçbir şekilde iradeyi insanın elinden almaz ve reddetmemektedir...Fakat unutmayalım ki biz sadece istiyoruz..ne yemek ne içmek...hiç birine karışmıyoruz...

saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...