garlic 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi islamin asuresi guzeldir. Link to post Sitelerde Paylaş
mesudiden 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Yanılıyorsunuz. Ateizmin kendisi bir alternatiftir. Size gore iğrenç olması onun bir alternatif olduğunun delilidir. Ayrıca ateizm teizmi alternatif olarak görür zaten. İslam alternatif tanımaz. Daha doğrusu İslam kendi dışındaki eğilimleri iğrenç olarak görür.. Kendine bir alternatif olarak görmez. Ben alternatifi olmayan, alternatif Kabul etmeyen hiçbir eğilime sıcak bakmam. Asla bakmamışımdır. Benim için komünizm de İslam gibidir, Nazizm de, Faşizm de. Bunlar alternatif kabul etmeye eğilimlerdir. İslam kötüdür. Çünkü yalnız Müslümanlara hitabeder ve iyilik yalnız Müslüman olmakla kazanılır. İslam dışında herşey kötüdür. Sn Hacı Bey Kerim olan Kur'an ayetlerine ne kadar hakimsiniz bilemiyorum lakin, bir konu da çok ciddi olarak yanılıyorsunuz. "İslam" terim olarak teslimiyet, "Müslüman" ise teslim olan anlamına gelmektedir. Kerim olan Kur'an, temel de insanı ve varlığı hedef alan açıklamalar yaparken, dil, din, ırk, renk gözetmeksizin, tek bir hedefi işaret eder. "İman edenler ile Yahudiler, Sâbiîler ve Hristiyanlardan, Allah'a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur. Onlar, üzülecek de değillerdir." Maide Suresi 69'cu Ayeti Kerime meali" Bu işaret, yukarıda ki ayette ifade edildiği gibi, öncelikle yüce kudreti müşahede ederek varlığına şahit olmak, ve onun varlığı noktasında tüm yaratılan varlığı, Salih ameller, yani iyi işler yaparak yüce kudreti tazim etmektir. Sevgili Allah, İnsan adını verdiğimiz selim akıl sahibi varlıktan, öncelikle, varlık algısını geliştirip, farkındalık yetisi ile hayatı ve hayatın tüm Ayet/argümanlarını analiz etmesini, bu analizin sonucunda ise, yüce kudretin azametine şahit olunacağını ifade etmektedir. "Tekâmül" adını verdiğimiz, insanın eğitim, gelişim ve selim akıl ile donanarak, kainata dair tüm verileri sağduyu çerçevesinde analiz ederek, rabbi kudrete şahit olma sürecinde insan, yüce kudreti an ve an müşahede edeceği ayetleri ıskalamamalı, selim akıl ve gerçek vicdani meleke ile varlığı yaratan yüce kudrete şahit olmalıdır. Yüce kudret, bu bağlamda tüm insanlardan öncelikle selim akıl, sağduyu yetisi, gelişmiş vicdani meleke ile kendisini tanımalarını arzu ederken, din, dil, ırk, renk gözetmeksizin bu şehadete kulak kabartmış, ve bu şehadetin uzantısı olarak "Dünya Hayatı" adını verdiğimiz beşeri yaşamda, insanlığın Kemâlata doğru yolculuğuna Salih Ameller ile katkıda bulunmuş tüm insanların korku duymayacağını, bu insanların, "İnsanı Kâmil" olarak yüce kudretin arzuladığı, tüm beşeri ve nefsi dayatmalardan arınmış bir şekil de, varlıklarını, yüce kudretin şahitliğinde, insanın gelişimi adına sürdüreceklerini ifade etmiştir. "Allah'a davet eden ve "Ben şüphesiz müslümanlardanım(teslim olanlardanım)" deyip dürüstlükle çalışarak Allah'a davet eden kimseden daha güzel sözlü de kim olabilir?" Fussilet Suresi 33 Ayeti Kerime Esen kalın Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi malesef, kuranın orjinalinde beyin kelimesi geçmiyor, "beyin" kelimesi yerine "kalp"(idrak anlamında) kullanılıyor. bu konu işlenmişti. muhammed zamanında araplar henüz beyin' in görevini bilmiyorlardı. heyecanlanınca falan kalp küt küt attığı için, idrak organının kalp olduğunu sanıyorlardı. bu ayette de beyin kelimesi geçmez, kalp kelimesi geçer... düzelteyim dedim... kalp Arapça bir kelimedir ve o ayette kullanılmıyor.Bu kullanılıyor: ve el fuâde: ve idrak kalb kelimesi için örnek bir ayet: 26:89 ALLAH'a mükemmel bir kalp ile gelenler hariç. kalbin: kalp Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Eğer bir kitap, içerik olarak, yalnız kendisinin savunduklarını iyi kabul ediyorsa, o kitap kötüdür. Alternatifi olmayan veya alternatif kabul etmeyen her eğilim kötüdür. Tamamen mantık yürütüyorum. Eğer Kur'an gerçekten tanrı tarafından gönderilmişse ve o tanrı gönderdiği kitabın alternatifsiz olduğununu söylüyorsa bu sözün aksini kim iddia edebilir? Bir insan bunun aksini düşünüyorsa problemi önce kendinde aramalıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Tamamen mantık yürütüyorum. Eğer Kur'an gerçekten tanrı tarafından gönderilmişse ve o tanrı gönderdiği kitabın alternatifsiz olduğununu söylüyorsa bu sözün aksini kim iddia edebilir? Bir insan bunun aksini düşünüyorsa problemi önce kendinde aramalıdır. Aklı olan herkes değil iddia etmek rahatlıkla ispat edebilir. Bu forumda gezen ve aklı hür olan herkes kolaylıkla Kuran'ın ne kadar boş beleş bir kitap olduğunu rahatlıkla anlayabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Sn Hacı Bey Kerim olan Kur'an ayetlerine ne kadar hakimsiniz bilemiyorum lakin, bir konu da çok ciddi olarak yanılıyorsunuz. "İslam" terim olarak teslimiyet, "Müslüman" ise teslim olan anlamına gelmektedir. Kerim olan Kur'an, temel de insanı ve varlığı hedef alan açıklamalar yaparken, dil, din, ırk, renk gözetmeksizin, tek bir hedefi işaret eder. "İman edenler ile Yahudiler, Sâbiîler ve Hristiyanlardan, Allah'a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur. Onlar, üzülecek de değillerdir." Maide Suresi 69'cu Ayeti Kerime meali" Bu işaret, yukarıda ki ayette ifade edildiği gibi, öncelikle yüce kudreti müşahede ederek varlığına şahit olmak, ve onun varlığı noktasında tüm yaratılan varlığı, Salih ameller, yani iyi işler yaparak yüce kudreti tazim etmektir. Sevgili Allah, İnsan adını verdiğimiz selim akıl sahibi varlıktan, öncelikle, varlık algısını geliştirip, farkındalık yetisi ile hayatı ve hayatın tüm Ayet/argümanlarını analiz etmesini, bu analizin sonucunda ise, yüce kudretin azametine şahit olunacağını ifade etmektedir. "Köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyeceksin" felsefesinin kaynağı Dayı deme aşaması Bakara 62- Şüphesiz, iman edenler(le) yahudiler, hristiyanlar ve sabiiler(den kim) Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve salih amellerde bulunursa, artık onların Allah katında ecirleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklardır. Maide 69- Gerçek şu ki, iman edenlerle yahudiler, sabiîler ve hristiyanlardan Allah'a, ahiret gününe inanan ve salih amellerde bulunanlar; onlar için korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır. Ayı deme aşaması Ali İmran 85- Kim İslam'dan başka bir din ararsa asla ondan kabul edilmez. O, ahirette de kayba uğrayanlardandır. Feth 13 - “ALLAH ve Resulüne itaat eden Cennete, etmeyen Cehenneme gider” Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi kalp Arapça bir kelimedir ve o ayette kullanılmıyor.Bu kullanılıyor: ve el fuâde: ve idrak kalb kelimesi için örnek bir ayet: 26:89 ALLAH'a mükemmel bir kalp ile gelenler hariç. kalbin: kalp Dostum yorma kendini. Kuranda bunun yüz tane örneği var. 7nci yüzyılda insanın kalbiyle düşünüldüğünü de bildiğinde herşey daha manidar oluyor. Kitabı yazanların beynin ne işe yaradığını bilmedikleri çok açık hatta apaçık Kulakları var duymazlar (Kulağın ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok Gözleri var görmezler (Gözün ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok Kalpleri var kavramazlar/düşünmezler (Kalbin ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Aklı olan herkes değil iddia etmek rahatlıkla ispat edebilir. Bu forumda gezen ve aklı hür olan herkes kolaylıkla Kuran'ın ne kadar boş beleş bir kitap olduğunu rahatlıkla anlayabilir. Konu bu değil.Bu nedenle EĞER i büyük yazmıştım.Konuyu saptırmamak için. 2 olasılık var ve haci diğer olasılığa inandığı için ve bu inancın çerçevesinde konuştuğu için onun söylediklerini mantıklı buluyorum.Eğer o kitap tanrıdan değilse haci haklı.Bir kitap 'ben mutlak doğruyum' diyemez.Ama benim belirttiğim olasılık doğru İSE hacinin söylediklerini mantıklı bulmam imkansız. Dostum yorma kendini. Kuranda bunun yüz tane örneği var. 7nci yüzyılda insanın kalbiyle düşünüldüğünü de bildiğinde herşey daha manidar oluyor. Kitabı yazanların beynin ne işe yaradığını bilmedikleri çok açık hatta apaçık Kulakları var duymazlar (Kulağın ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok Gözleri var görmezler (Gözün ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok Kalpleri var kavramazlar/düşünmezler (Kalbin ne işe yaradığını anlıyoruz)mecaz-deyim var mı? Yok. Konuyu dağıtmasak iyi olurdu ama bir cevap vermek istiyorum. Birincisi Arapça 'kalb' ne demek?Kalb kelimesi 1400 sene önce hangi anlamda kullanılıyordu?kalb diyince insanlar ne anlıyordu.Bunu biraz düşünmeliyiz. İkincisi şu an kalp kelimesini kan pompalayan organ anlamından farklı bir anlamda kullanan insanlarla da dalga geçiyor musun?Neden? Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Konu bu değil.Bu nedenle EĞER i büyük yazmıştım.Konuyu saptırmamak için. 2 olasılık var ve haci diğer olasılığa inandığı için ve bu inancın çerçevesinde konuştuğu için onun söylediklerini mantıklı buluyorum.Eğer o kitap tanrıdan değilse haci haklı.Bir kitap 'ben mutlak doğruyum' diyemez.Ama benim belirttiğim olasılık doğru İSE hacinin söylediklerini mantıklı bulmam imkansız. Konuyu dağıtmasak iyi olurdu ama bir cevap vermek istiyorum. Birincisi Arapça 'kalb' ne demek?Kalb kelimesi 1400 sene önce hangi anlamda kullanılıyordu?kalb diyince insanlar ne anlıyordu.Bunu biraz düşünmeliyiz. İkincisi şu an kalp kelimesini kan pompalayan organ anlamından farklı bir anlamda kullanan insanlarla da dalga geçiyor musun?Neden? Kalp bildiğin kalp anlamında kullanılıyordu. Ama bugün sizler cehaleti örtmek için kalbi kılıktan kılığa sokmak zorundasınız ama başarmanız mümkün değil. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Tamamen mantık yürütüyorum. Eğer Kur'an gerçekten tanrı tarafından gönderilmişse ve o tanrı gönderdiği kitabın alternatifsiz olduğununu söylüyorsa bu sözün aksini kim iddia edebilir? Bir insan bunun aksini düşünüyorsa problemi önce kendinde aramalıdır. Sorun kitabın alternatifsiz gönderildiği iddiasında değil. Sorun kitabın alternatifsiz olduğuna inanmakta.. Ben de size kitabımın alternatifsiz olduğunu söylerim. Siz inanırsınız veya inanmazsınız. Sorumluluk size aittir. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Sn Hacı Bey Kerim olan Kur'an ayetlerine ne kadar hakimsiniz bilemiyorum lakin, bir konu da çok ciddi olarak yanılıyorsunuz. "İslam" terim olarak teslimiyet, "Müslüman" ise teslim olan anlamına gelmektedir. Kerim olan Kur'an, temel de insanı ve varlığı hedef alan açıklamalar yaparken, dil, din, ırk, renk gözetmeksizin, tek bir hedefi işaret eder. "İman edenler ile Yahudiler, Sâbiîler ve Hristiyanlardan, Allah'a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur. Onlar, üzülecek de değillerdir." Maide Suresi 69'cu Ayeti Kerime meali" Bu işaret, yukarıda ki ayette ifade edildiği gibi, öncelikle yüce kudreti müşahede ederek varlığına şahit olmak, ve onun varlığı noktasında tüm yaratılan varlığı, Salih ameller, yani iyi işler yaparak yüce kudreti tazim etmektir. Sevgili Allah, İnsan adını verdiğimiz selim akıl sahibi varlıktan, öncelikle, varlık algısını geliştirip, farkındalık yetisi ile hayatı ve hayatın tüm Ayet/argümanlarını analiz etmesini, bu analizin sonucunda ise, yüce kudretin azametine şahit olunacağını ifade etmektedir. "Tekâmül" adını verdiğimiz, insanın eğitim, gelişim ve selim akıl ile donanarak, kainata dair tüm verileri sağduyu çerçevesinde analiz ederek, rabbi kudrete şahit olma sürecinde insan, yüce kudreti an ve an müşahede edeceği ayetleri ıskalamamalı, selim akıl ve gerçek vicdani meleke ile varlığı yaratan yüce kudrete şahit olmalıdır. Yüce kudret, bu bağlamda tüm insanlardan öncelikle selim akıl, sağduyu yetisi, gelişmiş vicdani meleke ile kendisini tanımalarını arzu ederken, din, dil, ırk, renk gözetmeksizin bu şehadete kulak kabartmış, ve bu şehadetin uzantısı olarak "Dünya Hayatı" adını verdiğimiz beşeri yaşamda, insanlığın Kemâlata doğru yolculuğuna Salih Ameller ile katkıda bulunmuş tüm insanların korku duymayacağını, bu insanların, "İnsanı Kâmil" olarak yüce kudretin arzuladığı, tüm beşeri ve nefsi dayatmalardan arınmış bir şekil de, varlıklarını, yüce kudretin şahitliğinde, insanın gelişimi adına sürdüreceklerini ifade etmiştir. "Allah'a davet eden ve "Ben şüphesiz müslümanlardanım(teslim olanlardanım)" deyip dürüstlükle çalışarak Allah'a davet eden kimseden daha güzel sözlü de kim olabilir?" Fussilet Suresi 33 Ayeti Kerime Esen kalın Bu kadar yazıp da birşey anlatamamak size ait bir özellik galiba. Alakasız şeyleri yazıyorsunuz. Aklınıza ne geliyorsa yazıyorsunuz. Benim iddialarıma tek bir cevap yok.. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Kalp bildiğin kalp anlamında kullanılıyordu. Ama bugün sizler cehaleti örtmek için kalbi kılıktan kılığa sokmak zorundasınız ama başarmanız mümkün değil. Bence 6.yy da Arabistan'da bir Arap'a kalb nedir ve ne işe yarar diye sorsaydık cevap olarak aşağı yukarı beynin işlevlerini alırdık.Sen o dönemde bir Arap olsaydın ve Kur'an kalb yerine beyin deseydi şöyle söyleyecektin: 'Muhammed'in tanrısı beynin düşündüğünü sanıyor.Bu imkansız,demek ki o bir yalancı.' Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Bakın Mesudiden kardeşim. Kelime salatası yapacağınıza aşağıdaki iddialara cevap verin. Ben iddia ediyorum ki: Hırsızların elini kesen din kötüdür. Kadınların dövülmesini emreden din kötüdür. Kadınları erkeklerin yarısı sayan din kötüdür. Köleliği kabul eden din kötüdür. Diğer dinlere mensup olanlarla ilişki kurmayı yasaklayan din kötüdür. İslam'dan döneni cezalandıran ve öldüren din kötüdür. Kendisine inanmayanlara küfürler yağdırıp aşağılayan din kötüdür. Bunlar İslam'ın bazı (hepsi değil) kötü tarafları.. Laf kalabalığı ile cevap vereceğinize bu soruları yanıtlayın. Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi Bence 6.yy da Arabistan'da bir Arap'a kalb nedir ve ne işe yarar diye sorsaydık cevap olarak aşağı yukarı beynin işlevlerini alırdık.Sen o dönemde bir Arap olsaydın ve Kur'an kalb yerine beyin deseydi şöyle söyleyecektin: 'Muhammed'in tanrısı beynin düşündüğünü sanıyor.Bu imkansız,demek ki o bir yalancı.' Haaaa şimdi oldu, o yüzden Allah bu yüzyılda komik duruma düşmeyi göze almış Bu arada karıncaların konuştuğuna, yecüc mecüc'e, sonsuza kadar yanmaya vb inananlar buna itiraz etmezlerdi. Kal sağlıcakla Link to post Sitelerde Paylaş
shef 0 Temmuz 2, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2013 gönderildi (düzenlendi) Biz, İslam nurunun yansımasıyız Sn Hacı Bey. Bu nedenle, bizden asla, hakaret ve aşağılama görmemektesiniz Çok samimiyetsiz bir yorum! İslamda, Kuranda inanmayanlara edilmiş onca hakaretler, küfürler ortada iken bize İslam'ın kibarlığının yansıması olduğunuzu söylemeniz komik bir iddia! Bakın ben zamanında derlemiştim bu ayetleri buyrun inceleyin : http://www.ateistfor...showtopic=46500 Siz kibar birisi olabilirsiniz ( öyle varsayalım) bu İslamın değil sizi yetiştiren anne babanızın ya da çevreden aldığınız eğitim bir parçası olabilir ancak! İslam'ın yansımasını Arap ülkelerinde görüyoruz biz! Şefkat, iyilik, güzellik kavramı bu dine hiç yakışmıyor... Anne babayı bile Müslüman değilse veli kabul edilmemesini öğüt veren bir din bu! Hal böyle iken inançsızlara ne yapılmasını öğütlüyor dersiniz? Temmuz 2, 2013 tarihinde shef tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
munzevi 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Bakın Mesudiden kardeşim. Kelime salatası yapacağınıza aşağıdaki iddialara cevap verin. Ben iddia ediyorum ki: Hırsızların elini kesen din kötüdür. Kadınların dövülmesini emreden din kötüdür. Kadınları erkeklerin yarısı sayan din kötüdür. Köleliği kabul eden din kötüdür. Diğer dinlere mensup olanlarla ilişki kurmayı yasaklayan din kötüdür. İslam'dan döneni cezalandıran ve öldüren din kötüdür. Kendisine inanmayanlara küfürler yağdırıp aşağılayan din kötüdür. Bunlar İslam'ın bazı (hepsi değil) kötü tarafları.. Laf kalabalığı ile cevap vereceğinize bu soruları yanıtlayın. Merhabalar yorumumu bir din taraftarı olarak veya sizi haksız çıkarmaya çalışmak için değil düşüncelerimi aktarmak ve bilmediklerimi öğrenebilmek için yazıyorum. Hırsızların elini kesin demek nerde geçerse geçsin insana acımasız ve çok katı geliyor. Peki bu katılık bu verilen emri ''kötü'' yapar mı ? Hırsızlık kötüdür. Birinin elini kesmekte kötüdür. Peki Hırsızlık yapanın elini kesmek kötümüdür ? El kesmek yerine hırsızlık yapana verilmesi gereken ceza nedir ve bunun önüne geçebilir mi ? Dinlerde aşağılama tabirini kullandığınız ayetler geçtiğini biliyorum. Peki bunlar o dinde söylenen yaratıcıya inanmayanlara mı yoksa inanmayıp başkalarını da kendi safına çekmek için uğraşıp yanlış anlatanlaramı yapılıyor ? Diğer verdiğiniz örneklere din kitaplarında ulaşamadım yahudilik hariç. Bu yüzden herhangi bir düşünce belirtemicem sorunuza kendimce yanıt verdim umarım yanlış anlamassınız. Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Her gelenek ana babaya hürmeti savunur. Dinsiz ve Allahsız toplumlarda da bu gelenek vardı. Bu İslam'a özgü değildir. Hatta İslam'da yeterince kuvvetli bir gelenek bile değildir. Bu ayet ana-babaya hurmeti degil, adalet karsisinda ana-baban dahi olsa yalan sahitlik yapmamayi soyluyor. Boyle bir sey baska geleneklerde olabilir. Ama bu islamda da var. Bu iyi bir sey. Demek ki islamin her seyi kotu degildir. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Bu ayet ana-babaya hurmeti degil, adalet karsisinda ana-baban dahi olsa yalan sahitlik yapmamayi soyluyor. Boyle bir sey baska geleneklerde olabilir. Ama bu islamda da var. Bu iyi bir sey. Demek ki islamin her seyi kotu degildir. Züğürt tesellisi.. Kötülerin iyisi bile olamaz İslam. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Merhabalar yorumumu bir din taraftarı olarak veya sizi haksız çıkarmaya çalışmak için değil düşüncelerimi aktarmak ve bilmediklerimi öğrenebilmek için yazıyorum. Hırsızların elini kesin demek nerde geçerse geçsin insana acımasız ve çok katı geliyor. Peki bu katılık bu verilen emri ''kötü'' yapar mı ? Hırsızlık kötüdür. Birinin elini kesmekte kötüdür. Peki Hırsızlık yapanın elini kesmek kötümüdür ? El kesmek yerine hırsızlık yapana verilmesi gereken ceza nedir ve bunun önüne geçebilir mi ? Dinlerde aşağılama tabirini kullandığınız ayetler geçtiğini biliyorum. Peki bunlar o dinde söylenen yaratıcıya inanmayanlara mı yoksa inanmayıp başkalarını da kendi safına çekmek için uğraşıp yanlış anlatanlaramı yapılıyor ? Diğer verdiğiniz örneklere din kitaplarında ulaşamadım yahudilik hariç. Bu yüzden herhangi bir düşünce belirtemicem sorunuza kendimce yanıt verdim umarım yanlış anlamassınız. Hırsızlık kötüdür. Irza geçmek daha kötüdür. Hırsızın ellerini kollarını, bacaklarını kes.. Irzına geçileni cezalandırmak için dört şahit iste.. Bulunmazsa şikayet edeni cezalandır.. İslam'ın adalet anlayışı budur işte. Link to post Sitelerde Paylaş
YüceBen 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi komşusu aç iken tok yatan bizden değildir... Demek ki sen onlardan değilsin. Komşu derken illa çevrenden tanıdıklarından mı bahsediyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts