Jump to content

sağduyu

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    16.520
  • Katılım

  • Son ziyaret

sağduyu kullanıcısının paylaşımları

  1. sağduyu

    VİCDAN SAHİPLERİNE SESLENİYORUM!!

    Yani ben her türlü tasarım bulurum diyorsun. Bazı insanlar sadece görmek istediklerini görüyor demek ki. Tasarım olmasa ile tasarım var dersin olur biter, nasıl olsa kanıtlama, akla, mantığa uydurma gibi bir derdin yok. Ben yaptım, oldu mantığı.
  2. sağduyu

    İslam ve savunma savaşları yorumlarınız?

    Acaba rica etsek bize de sayısal loto sonuçlarını falan bildirir mi? Bari bir işe yarasın, 1400 yıldır yatıp duruyor put. O değil de yakışıyor mu koskoca tanrıya savaşan iki taraftan birini tutup onun adına casusluk yapmak? Bu kadar düşer mi bir tanrı? Madem imtihan var, ne taraf tutuyorsun? Bırak, karışma.
  3. sağduyu

    VİCDAN SAHİPLERİNE SESLENİYORUM!!

    Nereden biliyorsun bize sorduklarını? Arapların yazdığı kitapta öyle diyor. Mantık bu. Adamın aklına acaba bu kitap doğru mu diye sormak gelmiyor bile. Kafadan bu kitapta yazan her şey kesin doğrudur diye kabul etmiş bile. Mantık bu olunca bu adama ne anlatılabilir ki? Adam aklını kullanmayı reddediyor, araplara teslim olmuş o.
  4. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Çamurla oynayan palavra tanrılarını kabul ettiremeyenler tanrılarını kılıktan kılığa sokup farklı yöntemlerle kabul ettirmeye çalışıyorlar. Yahu nedir bu çaba? Varsa böyle bir tanrı çıkar kendisi ortaya, nedir bu hayali bir tanrı pazarlama gayreti? Ne yani, bu hayali zımbırtı kendisinin var olduğuna inananlara ödül falan mı verecek, inanmayanları cezalandıracak mı? Hani bu hayali varlığa bir bilinç atfedilmese deriz ki var olduğu iddia edilen şey nasıl kendisini göstersin, öyle de değil. Adamlar bayağı bilinçli bir varlık olduğunu iddia ediyorlar, hem de bu bilinçli varlık her yerde imiş, yani bir mekana da bağlı değilmiş ama nedense bu bilinçli varlık bilinmeyen bir delikte saklanıyor, insanların kendisini bulmasında ödü kopuyor. Hadi somut delillerle kanıtlayamıyorsunuz, bari iddianızın bir mantığı olsun, o da yok. Tamamen saçma sapan zırvalar.
  5. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Michio Kaku evreni ve canlıları bir bilincin mi oluşturduğunu söylüyor? Hangi araştırmasında?
  6. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Sana bakınca bu ihtimal hiç de uzak değil gibi görünüyor bir an insanın gözüne. Yani diyorsun ki, ben birey falan değilim, ben sadece birinin ya da bir şeyin yayınladığı yayınları alan bir makineyim.
  7. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Kuran'a göre her insanın sağ ve sol omzunda görünmeyen iki varlık var, bunlara kiramen katibin melekleri deniyor, bu meleklerden birisi iyi, diğeri de kötü amelleri not alıyor, bunları bir rapor halinde arap putuna iletiyor(muş). İnsanlara şah damarından yakın olduğu iddia edilen bir tanrı neden insanların ne yaptığından haberdar olmak için her insanın peşine iki melek takmış peki? Bu melekler boş boş oturup da maraza çıkarmasın diye mi? Yazar burada ne sayıklıyor acaba? Ne anlatıyor? Yahu alt tarafı çamurla oynayan bir tanrı için bu kadar süslü laf etmeye ne gerek var?
  8. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Hangi kuantum araştırmacaları böyle bir şey söylüyor? Adları nedir ve hangi araştırmalarında söylemişler?
  9. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Yani demek istiyorsun ki, aslında bu yazıyı yazan sen değilsin, seni kontrol eden bir bilinç var, o yazdırıyor. Hatta bir çocuğa tecavüz edip öldüren sapık da suçlu değil, aslında ona bu eylemleri yaptıran başka bir bilinç var, her şeyi o yaptırıyor. Depremleri, salgın hastalıkları da hep bu bilinç yapıyor. Yıldırımları o gönderiyor. Gelebildiğin nokta bu yani, eski insanlar her doğa olayının arkasında onu yapan bir tanrı olduğunu sanıyorlardı, sen bunu sadece tek bir tanrıya indirgemişsin o kadar. Madem her şeyi kontrol eden bir bilinç var, o zaman neden dünyanın yörüngesinin yönü hiç değişmiyor, neden arasıra durmuyor, ya da tersine dönmüyor? Bu senin var olduğunu iddia ettiğin bilinç ne yaptığının farkında mı yoksa sadece yapması gerekeni yapan, eylemleri kendi kontrolünde olmayan bir şey mi? Yani insandaki bilinç gibi mi, kedideki bilinç gibi mi, örümcekteki bilinç gibi mi, virüsteki bilinç gibi mi?
  10. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    İyi de bu cümlenin sonundaki gülen emoji de ne? Bu yazdığın cümlenin neresi komik? Espri yaptığını falan mı sanıyorsun?
  11. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    İslam, hristiyanlık ve yahudilik din değil mi? Bu din denen kurumların üzerine bina edildiği temel tanrı değil mi? Yalan üzerine adalet ve ahlak sistemi mi kurulur? Yalandan iyi bir şey çıktığı nerede görülmüş?
  12. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    Atmak isteseler atarlardı, kim engel olacak? Hangi iletini sildiler? Bir örnek alayım.
  13. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    Neden atılmak istiyorsun? Kendini bir çeşit şehit falan mı hissedeceksin birisi seni atarsa? Kendi iradenle burada yazmama kararı alamıyor musun? İlle de birilerinin atması mı lazım?
  14. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Hiç bir bok anladığın yok. Hangi din iyiliğe, adalete sevk ediyor insanlığı? Sen neden bahsediyorsun? İnsanlığı iyiliğe ve adalete sevk eden sadece iyi, vicdanlı, aydınlık kafalı, ileri görüşlü insanlar. Bu insanların çabalarını, emeklerini din denen kepazeliğe mal etmek hırsızlıktan başka bir şey değil. Şimdiye kadar hangi din insanlığa bir şey vermiş? İnsanların arasına kin ve nefret tohumları atmaktan, zulümden, insanları birbirlerine saldırtmaktan, ilkel, akla ve mantığa aykırı kurallardan, yalandan, sahtekarlıktan, bilim düşmanlığından başka ne önermişler? Şark kurnazına bak, güya din denen kepazeliği insanlığa iyi bir şey diye satacak? Be geri zekalı, söyle bakalım hangi din iyi ve kötüyü deşifre ediyor? Ne demek "dine ait gibi gösterilen yaşanan kötü olaylar"? Yani din çok iyi de insanlar mı yanlış anlıyor? Tipik müsliman, tipik her hangi bir dinci kafası. Lafı dolandırıp durma, basit sorulara basit cevap ver, al sorular aşağıda: Sana göre Allah adında bir tanrı var mı yoksa bu arapların ve Muhammed'in uydurması mı? Bir de şuna cevap ver, ben "Muhammed yalancı mı yoksa doğru mu söylüyor?" diye sorduğumda neden Muhammed'e küfür ettiğimi söyledin? Bu sorunun neresinde küfür var?
  15. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    İnanmıyorsan ne diye benim iletime mal bulmuş mağribi atlıyorsun? Şimdiye kadar hangi dine dişe dokunur bir eleştiri getirdin? Tek yaptığın din ve tanrı zırvasını eleştirenlere saldırmak. Bakalım gerçekten öyle mi? Sana göre Allah adında bir tanrı var mı yoksa bu arapalrın ve Muhammed'in uydurması mı? Bir de şuna cevap ver, ben "Muhammed yalancı mı yoksa doğru mu söylüyor?" diye sorduğumda neden Muhammed'e küfür ettiğimi söyledin? Bu sorunun neresinde küfür var?
  16. Acaba neden azap etmek için bahane arıyor, birilerine hesap mı vermek zorunda? Madem her şeye gücü yetiyor, ne gerek var bahane aramaya, seç insanların arasından kafana göre, at cehenneme, keyfine bak.
  17. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Ne ekmek yiyorum geri zekalı mal? Burada bir şeyler yazıyorum diye birileri banka hesabıma para mı aktarıyor sanıyorsun? Ki öyle olsa gibi senin gibi mallardan sürüyle var, merak etme, ben ölene kadar rahatlıkla bana malzeme çıkar. Senin gibi enayiler olmasa uyanıklar ne iş yapacak? Adama aklını başına al, beynini kullan, birilerine köle olma, kendini kullandırtma, kukla olma diyoruz, o ise hala aynı yerde otlanmaya devam ediyor. Devam et, bana ne? Asıl sen besleniyorsun diyeceğim de nerede sende o zeka? Sen olsa olsa bu fikirden beslenenlerin besini olursun.
  18. Herkes beyinsiz, aptal, saf, cahil olsaydı demek gibi bir şey olmuş, ama herkes beyinsiz, aptal, saf veya cahil değil.
  19. sağduyu

    En büyük sır henüz çözülmedi

    Tanrı fikrinin kaynağı bilinmezliktir, bilinmeyenden beslenir, bilinmezlik olduğu sürece tanrı fikrinin yok olacağını sanmıyorum, insan ne yapar eder, yine de bilinmezlikten beslenen bu tanrı fikrinden vaz geçmez, bu tanrı fikri bukalemun gibi şekil değiştirir, yine yaşar.
  20. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    İnananlar maddeyi herhalde yekpare yani tek bir parça sanıyorlar herhalde. Madde sayılamayacak kadar çok farklı parçadan ve enerjiden oluşan karmakarışık bir şey, bu kadar çok parça, enerji, uygun şartlarda farklı kombinasyonlarda bir araya gelip sayısız kararlı yapı oluşturuyorlar. Her kararlı yapıda farklı davranışlar ve özellikler ortaya çıkıyor. Sonsuza giden bu farklı kombinasyonlarda oluşan yapılarda ortaya çıkan özelliklerden birisi de canlılık ve bilinç. Peki tek olan ve tek bir parçadan oluşan tanrı denen şeyden bu kadar karmaşık varlıklar nasıl çıkıyor? Tek bir varlıkta nasıl tüm bilgi olabiliyor?
  21. Sen niye puta put diyorsun, yanılmıyorsam bir zamanlar bana neden put diyorsun diye sormuştun. “Biz elçi / peygamber göndermeden kimseye azap edecek değiliz.”(İsra, 17/15). Bu ayete göre peygamberler insanlara azap edebilmek için gönderiliyormuş. Demek ki peygamberlerin işlevlerinden birisi de insanlara azap edebilmenin yolunu açmak. Bu ayrıntıyı daha önce fark etmemiştim, yeni fark ettim. Yeni bir şey daha öğrendim.
  22. Bu peygamber gönderilmeyenler sınava dahil mi? Akıbetleri ne olacak?
  23. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir Bu kadar basit bir cümlenin ne açıklaması olacak? Şu cümleyi bile anlayamayacak kadar geri zekalı mısın?
  24. sağduyu

    Yavrularını yiyen canlılar ve tasarım

    Seni güdenler bu sitedekiler mi? Koyun musun sen? .Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir Bu kadar basit bir cümleyi bile anlayabilmek için gidip bu şarlatanların ağzının içine mi bakıyorsun? Beynin, aklın yok mu senin?
  25. sağduyu

    Ölümden sonrası için teorim.

    İstediğin gibi hayal kurabiliirsin, kendini nasıl iyi hissediyorsan. Kim engel olacak ki hayal kurmana?
×