Jump to content

sağduyu

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    18.470
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

sağduyu Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

5.347 profil görüntüleme
  1. sağduyu

    Darwini Tavus Kuşunun Hasta Etmesi

    Bir de beni sadece tanrı yargılayabilir, sadece tanrıya hesap veririm kafası var.
  2. sağduyu

    Ateistlerle nasıl tartışılır

    Öyle Kuran'ı falan uzun uzadıya incelemenin gereği yok ateist olmak için, aklı ve mantığı kullanmak yeterli. Bir çöl bedevisi "Bana inanmayan herkesi bir tanrı sonsuza kadar yakacak." demişse geri kalan laflarını kaale bile almaya gerek yok. Ayrıca dinleri falan da incelemeye gerek yok, hepsinin hayal ürünü olduğu ayan beyan ortada zaten.
  3. 2:286. Allah, bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar. Onun kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır. (Şöyle diyerek dua ediniz): “Ey Rabbimiz! Unutur, ya da yanılırsak bizi sorumlu tutma! Ey Rabbimiz! Bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği şeyleri yükleme! Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen bizim Mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et.” Al, ayet bu, neresinde senin uydurduğun ifade var? Hiç utanmıyor musun apaçık yalan söylemeye? Gelelim senin yalanına, elçi gitmeyenler iyilik ve kötülüklerden sorumlu olacaksa, elçi gidenler neyden sorumlu olacak?
  4. Soruya cevap vermemek bu kadar kıvırılır mı? Herife " Bu Kuran'ın onlara ulaşmadığı için sorumlu olmayan insanlar neye göre imtihan edilecek ve yargılanacak? Bu insanları akıbeti ne olacak?" diye soruyorum, cevap veremeyip gidip bir şarlatanı, bir sahtekarı elçi ilan ediyor. Hadi bu şarlatanı da elçi kabul edelim, aradaki bu elçi denen şarlatanlardan haberi olmayanlar neyden sorumlu olacak ve neye göre yargılanacak?
  5. sağduyu

    müslümanlara bir fizik sorusu

    Bir çöl bedevisine inanmadığı takdirde sonsuza kadar yakılacağını sanmanın ahmaklık olduğunu fark edene kadar devamlı soracağım.
  6. sağduyu

    müslümanlara bir fizik sorusu

    Bunu da bir çöl bedevisine inanmazsa sonsuza kadar yakılacağını sanan sen söylüyorsun, asıl ahmak kim oluyor bu durumda?
  7. Muhammed'den sonra elçi gelebiliyor mu Kuran'a göre? 632 yılından sonraki tüm insanlıktan bahsediyorum, ki kıvıracak bir alan bırakmayayım diye. Bu Kuran'ın onlara ulaşmadığı için sorumlu olmayan insanlar neye göre imtihan edilecek ve yargılanacak? Bu insanları akıbeti ne olacak? Fetihler derken işgal, yağma ve talandan bahsediyorsun herhalde. Şimdi bırak saçmalamayı da 632 yılından itibaren bu putun mesajının ulaşmadığı milyarlarca insanı bu put neye göre imtihan edip neye yargılayacak, onu söyle.
  8. sağduyu

    müslümanlara bir fizik sorusu

    Yani bizim put hiç bir bok yaratmadı, o sadece var olan şeyleri biliyor diyorsun. Halbuki put hiç de öyle demiyor, her boku ben yarattım diyor. Şimdi putun mu doğru söylüyor, yoksa sen mi? Cevap vermeden önce iyi düşün, biliyorsun, bu put kendisi ile zıt gideni sonsuza kadar kebap yapıyormuş. Daha açık anlatmak gerekirse, senin şu erik ağacı örneğini alalım. Senin put bu erik ağacını kendisi yaratmamış, sadece erik ağacı var olduğu için erik ağacını biliyor. Yani putun benden hiç bir farkı yok, bendeki erik ağacı bilgisi nasıl erik ağacının kendisinden geliyorsa, putun erik ağacı bilgisi de zaten var olan erik ağacından geliyor. Ya, işte böyle her boku bizim put yarattı, her boku biliyor dersen işte böyle açmaza düşer, saçmalarsın.
  9. Böyle salakça bir cevap mı olur? Sana haberi olmayanlar Kuran'dan sorumlu mu, değil mi ya da İslam nasıl yayıldı diye mi sordum? Soruya cevap veremeyince kendi kafandan soru uydurup o kafandan uydurduğun soruya cevap vermekle benim sorduğum soruya cevap mı vermiş oluyorsun yani? Haberi olmayanlar Kuran'dan sorumlu değilse neyden sorumlu? Bu insanlar niçin var? Soru şu: Kuran tüm insanlığa bir mesajsa, nasıl oluyor da milyonlarca insanın yüzyıllarca bu mesajdan haberi olmuyor?
  10. Muhammed elçi değil mi? Ne işi var devlet başkanlığı ile? Bu herifin tüm dünyayı dolaşıp putun mesajını insanlığa ulaştırması gerekmiyor muydu? Put tüm insanlığa mesaj gönderiyor ama Amerika, Avustralya kıtalarında yaşayanların yüzyıllarca bu mesajdan haberi bile olmuyor. O zaman bu mesaj nasıl tüm insanlığa gönderilmiş oluyor? Tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen mesajdan yüzyıllarca milyarlarca insanın haberi olmamasını nasıl birbiri ile bağdaştırıyorsunuz? Nasıl bir mantık kuruyorsunuz?
  11. sağduyu

    müslümanlara bir fizik sorusu

    Neden? Bütün bu pislikler Allah'ta yok mu? Sizlere göre, her şeyin kaynağı Allah değil mi? Her şeyin kaynağını Allah olarak belirlerseniz, bütün pisliklerin kaynağı da o olur. Mesela anibal'e ibne dedin ya, şimdi bu ibneliğin Allah'ın içinde olması lazım, içinde olmayan bir şeyi bir insana nasıl verecek? Bu arada Allah her şeyi bildiğine göre, Allah fikren hiç bir şey yaratamaz, mesela ibnelik kavramını yaratamaz, ibnelik kavramı zaten Allah'ın bilgisi dahilindedir. Soru şu: bir zamanlar tek başına olan bir varlıkta ibnelik bilgisi nasıl bulunuyor? Bu bilgiyi onun içine kim yerleştirmiş?
  12. Yani sana uslübü ile hakaret edersek sorun değil. Bana uslübü ile hakaret edin diyorsun. Sen de ince ince hakaret edilmekten hoşlanıyorsun demek ki. Peki bu put beni neden boğamıyor? Masalda anlatılan firavun gibi milyarlarcası var, neden put onlara bir şey yapamıyor? Bir çöl bedevisinin kıçından çıkan bir tanrı olduğu için olabilir mi? O değil de firavun dediğiniz şahıs bile sizlerin yanında zeka abidesi gibi duruyor, insan şu duruma bakıp biraz utanır.
  13. sağduyu

    Bu forumda ,bu sorulara, mantıklı cevaplar, aranıyor.

    Ne araştırmasından bahsediyorsun? Bu araplar yat diyorlar yatıyorsun, kalk diyorlar kalkıyorsun, aç kal diyor, aç kalıyorsun, gel şu taşı öp diyorlar koşa koşa gidip o taşı öpüyorsun, bunun neresinde bir araştırma var? Senin araştırma dediğin şey ancak bu cahil arapların izin verdiği sınırlar içinde yapılanlar, arapların çizdiği dairenin dışına çıkabiliyor musun? Bu dinin palavra olduğunu anlamak için aslında öyle araştırma yapmaya bile gerek yok, aklı ve mantığı kullanmak yeterli. Bir çöl bedevisi "Bana inanmayan herkesi bir tanrı sonsuza kadar yakacak." demişse artık araştırma falan yapmaya bile gerek kalmaz, direkt hassiktir çekilir böyle bir iddiaya.
  14. sağduyu

    Bu forumda ,bu sorulara, mantıklı cevaplar, aranıyor.

    Körü körüne bağlılık yapmıyorum dedikten sonra cahil, yağmacı arapların yazdığı saçma sapan bir kitaptaki hükümlere uyuyorum demek ne demek? Daha nasıl körü körüne bağlı olacaksın?
  15. Birbirlerine ima yolu ile köpek diyen iki şairin anekdotunu hayranlıkla anlatan sensin, şimdi bundan yakınmanın nedeni ne?
×
×
  • Yeni Oluştur...