Jump to content

Geta

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    95
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

Geta Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

314 profil görüntüleme
  1. Geta

    Kuran'ın yanlışlarını açıkça bilim ispatlıyor.

    anca kıvırırsın, mugalata yaparsın, ezberini tekrar eder durursun at gözlüklerini çıkarmazsan göreceğin şey hep aynı olur avrupa o depresyon ile reform rönesansa başlamış mesele de burada zaten. sen reformunu, rönesansını yapmadığın için bokunla oynuyorsun! sırf senin nasıl kıvırdığını görmek için tekrar soruyorum: konumuz halvetti.. senin şu kadar önemli, bu kadar önemli dediğin halveti ihlal etmeleri almanlara ne kaybettirmiştir? ingilizlere ne kaybettirmiştir? fransızlara ne kaybettirmiştir? bir ilkokul çocuğu bu soruya cevap verebilir, ancak senin gibi bir mal, fatih'ten, ibni sina'dan, farabi'den örnekler verir!.. fatih, istanbul'u halvetle mi kazandı!
  2. Geta

    iSLAMDA DiNi NiKAH YOKTUR

    dini nikah ritüeli çok basittir. her erkek nikah kıyabilir; imam, hoca şartı yoktur. en önemli kısmı şahit bulunmasıdır. irade beyanı ve şahit olmazsa olmazdır. (2 erkek veya en az 1 erkek + 2 kadın şahit) nikah duası filan üfürükten ritüellerdir. aynı resmî nikah gibi taraflara sorulur, onlar da evet der, şahitler de şahitlik eder ve nikah tamamlanır. hatta vekaletle bile evlenilebilir. evlenme islam'da bu kadar kolay ve basittir. mehir mevzusu da var ama bu farz değildir. yine de sembolik bir mehir telaffuz edilerek nikah tastamam tamamlanmış olur. eşinden ayrılmış bir arkadaşım bir türlü boşanamadığı için yeni kız arkadaşıyla da evlenemiyordu. fakat sık sık beraber görüyordum onları. bir gün beni çağırdı, ne olduğunu anlamadan onun dini nikahına şahitlik etmiştim. üstelik kız arkadaşı bile yoktu, vekaletini aldım dedi!
  3. yok yok hakaret etmeyecem.. güzel insan, şeker insan, kibar insan... almanların tabii ki 7. yüzyıl bedevilerinin halvetiyle işi olmaz. onların ahlak anlayışlarıyla işleri olmaz. onların giyinme şekilleriyle işleri olmaz. eğer işleri olsaydı zaten onlar da bugün suriye gibi filan olurlardı herhalde. ben sana bir ilkokul öğrencisinin bile anlayacağı açıklıkta bir soru sordum. dedim ki: bu kadar önemli bir kavram olan halveti ihlal etmeleri almanlara ne kaybettirmiştir? bir islam alemine bak bir de almanlara bak kim ne kaybetmiş söyler misin?
  4. Geta

    Kuran'ın yanlışlarını açıkça bilim ispatlıyor.

    güzel insan, edebiyat başka bi şey, hakikat başka. edebiyatta süslersin, mecaz yaparsın, mübalağa yaparsın, teşbih yaparsın, kelime oyunları yaparsın, yaparsın da yaparsın.. ancak hakikat başkadır; hakikati kıvırmadan, bükmeden, süslemeden apaçık söylersin. şair bu şiirinde ne kastediyor diye sanatlara, imgelere, çağrışımlara, modern/postmodern akımlara vs. bakarak şairin gizli dünyasına girer, keşfe çıkarsın... burda bunu kastetmiştir, şurda şunu kastetmiştir dersin. iyi şiir, her okuyucuda farklı bir iz bırakan şiirdir. çünkü şiir bir sanat dalıdır ve sanatın anlaşılmaktan çok estetik bir haz uyandırma amacı vardır. kuran ise ayette de geçtiği üzere "apaçık" bir kitaptır. şu kastediliyor, bu kastediliyor diye açıklama getirmeye gerek duyulmadan anlaşılması lazımdır. arapça olduğu için elbette türkçe meallere başvururuz biz. bir şiiri başka bir dile çeviremezsin. çevirdiğinde artık o şiir olmaktan çıkar. ancak kuran bir şiir kitabı olmadığı ve herkes anlasın diye gönderildiği için çevrilebilir. yani senin söylediğin gibi, herkesin arapça bilmesi şart değildir. o zaman kuran'ın tek muhatabı araplar olur. (hoş, işin gerçeği de budur zaten) ebu hanife'ye göre türkçe ibadet de edilebilir, çünkü aslolan kuran'ın anlamıdır. sen şimdi yukarıda edebiyat yapıyorsun.. mevlana'dan bir beyit paylaşıyorsun.. kafana göre süslüyorsun püslüyorsun... bak kardeşim, ilim böyle yapılmaz, ilimde kıvırma olmaz! burda şu kastedilmiştir, şurda bu kastedilmiştir, allah aslında şunu demek istemiştir, bak burda da atomlar var.. diyerek 7. yüzyıl bedevilerinin anlayacağı bir kitabı sanatlı, gizemli, çok katmanlı bir sanat eseri gibi pazarlayamazsın! Kuran, göğüsleri yeni tomurcuklanmış hurilerden bahsediyorsa buradaki anlam açıktır. ben kalkıp da, aslında burdaki göğüsten kastedilen rüzgarın kumları süpürürken oluşturduğu görsel şölenin... diye götümden bir şeyler uydurmam!
  5. Geta

    Kuran'ın yanlışlarını açıkça bilim ispatlıyor.

    sanırsın çanak çömlek yapıyorsun! anlat biraz da aydınlanalım.. ee sonra? hem "kast eder" ne ya? dersin ki çamurdan yarattık veya sudan yarattık veya yoğurttan yarattık veya kavundan yarattık!... bu ne böyle, bi yerde domatesten yarattık bi yerde salatadan yarattık der gibi! "salatada zaten domates var" diye senin gibi bi angut da açıklama getirir! su, toprağın bir formu mu geri zekalı! toprak, suyun bir formu mu? şarküteride ne varsa saymış yukarıda! bunlar örnek mi şimdi? geri zekalı deyince de alınıyor sonra! götünden uydurmuş da uydurmuş! sanırsın beraber yaratmışlar! hazır elin değmişken şu enseste de bir el at bari! ensest olmadan geri kalanları yaratamıyor muymuş? iki havuç daha ekleseydi de ensesti de engelleseydi! bu kadar mı aciz senin tanrın?
  6. sevgili nogodbud, şunu hiç düşünmez misin: şu almanlar mesela, bir kadın bir erkek yan yana gelebiliyorlar, yan yana sohbet edebiliyorlar, yan yana çalışabiliyorlar, yan yana gezebiliyorlar, öpüşmek isteyen yan yana öpüşebiliyor, sevişmek isteyen yan yana sevişebiliyor, konuşmak isteyen yan yana konuşabiliyor... yani her şeyi baş başa yapabiliyorlar. bu almanlar, senin deyişinle "hayati kavram" olan halveti, hayatlarının her aşamasında ihlal ediyorlar. soru şu: bu kadar hayati bir kavram olan halveti ihlal etmeleri almanlara ne kaybettirmiştir? mesela halvete çok dikkat eden suriyeliler, ege'de boğulmak pahasına, yunanistan üzerinden neden almanya'ya gitmek istiyorlar? lütfen halvetin neden hayati bir kavram olduğunu bana anlatır mısın?
  7. Geta

    KÜRT TARİHİ

    demokrasi atatürk'ten çok çok önce tartışılmış, aşama aşama uygulanmaya çalışılmış, kesintiye uğramış, rafa kaldırılmış, jön türkler bunun en ateşli savunucuları olmuş, genç yaştaki abdülhamid'den söz alınarak o tahta oturtulmuş, söz verdiği özgürlük reformlarını yapmayınca da devrilmiş, ittihatçıların iktidarı ele geçirmesiyle memleket bayram yerine dönmüştür. ancak hiçbir şey düşünüldüğü gibi olmamış, her kafadan bir ses çıkmaya başlamış ve süreç ittihat-terakki despotizmiyle sonuçlanmıştır. atatürk çok partili hayata geçiş için çok uğraşmış, ancak bu o günün şartlarında da mümkün olamamıştır. ama onun attığı temeller hem bu toprakların aydınlanmasının hem de demokrasiye geçişin önünü açmıştır. demokrasi, çağdaş devlet olmanın bir gereğidir. insan onuruna yakışan en önemli yönetim anlayışıdır. bizim demokrasimiz gerek askeri müdahalelerle gerekse de sivil yöneticilerin beceriksizliklerinden o nedenden ya da bu nedenden istenilen olgunluğa erişmemiştir. çünkü demokrasi bir rejimin adı değil, bir kültür meselesidir.
  8. tolon dede teşekkürler. çok uzun ama bence herkes okumalıdır. yaşar nuri'nin verdiği cevaplar her bakımdan önemlidir. ateistforum'da yapılan bazı tartışmaların bir özeti gibi adeta. yaşar hoca yer yer çok isabetli cevaplar vermekte, yer yer bazı ayetleri aklîleştirmek için zorlamakta ama her şekilde geleneksel islam yorumlarına karşı çıkmaktadır. yaşarken onu farklı kılan da buydu. eserleri ve hayatı her şekilde tartışılacaktır ama islami meseleleri ele alış tarzıyla hep bir başvuru kaynağı olacaktır.
  9. Geta

    Ateizm Derneği de bulunsun buralarda

    ateizm derneği'nin basın bildirisinin altına tereddütsüz imzamı atıyorum. kaleme alanları tebrik ediyorum. benim açımdan hiçbir haber değeri dahi taşımayan minareden üç-beş saniyelik şarkı sesinin duyulması olayı, hakim siyasi anlayışın tam da istediği şeydir. gerçi gündemde seçim yok ama işler kötü giderken, ülke ekonomisi çökmüş, işsizlik tarihi rekora koşarken gündem değiştirmek için bulunmaz fırsattır. minareden şarkı çalınmasını benim nasıl karşıladığım değil, kamuoyunun nasıl algıladığı önemlidir. günde beş vakit hoparlörden son ses ezan dinlemenin eziyetini her gün yaşayan bir ateist olarak söylüyorum bunları. bu yetmiyormuş gibi bir de her akşam minarelerden mevlitler, dualar okunmaya başlandı. üstelik bu, bülent arınç'ın da söylediği gibi bid'attir, uydurma uygulamalardır. hollanda'da bir kilisede "uzun ince bir yoldayım" türküsü çalınmış ve herkes bundan büyük memnuniyet duymuştur. bu olgunluğa eriştiğimizde, bir şarkıdan provokasyon çıkarmayan bir topluma dönüştüğümüzde güzelleşecek her şey işte. o günlerin gelmesi dileğiyle...
  10. Geta

    KÜRT TARİHİ

    yazında katıldığım hususlar yanında cevap hakkı doğuran cümlelerini tek tek ayırmadan "ilkesel duruş"umu açmak adına şunları söylemeliyim: ben ne şiddetin, terörün, cehaletin, ikiyüzlülüğün, ensestin.. hiçbirinin üstünü örtmem. bunların üstünü örtmek desteklemek anlamına gelir. görmezden gelmek, ya ahmaklık ya da menfaat gözetmek demektir. tam tersi hepsinin konuşulması, tartışılması gereğine inanırım. şiddet içermeyen en uç fikirlerin bile dillendirilmesini savunurum. kimse kimseye keyfî bir elbise biçmeye kalkmamalıdır. hak ve özgürlüklerin her türlü ırksal ve dinsel anlayıştan uzak evrensel tanımları yapılmıştır. özgürlükler bir başkasının özgürlüğünün sınırlandığı yerde biter. kendin için istediğini başkası için de istemek en temel ahlaki ilkedir. bilimsel, şeffaf, eşitlikçi, özgürlükçü, çağdaş, insancıl her bakış değerlidir. siyasetimizin de eğitim felsefemizin de temelini bunlar oluşturmalıdır.
  11. Geta

    KÜRT TARİHİ

    valla kürtlerin tarihini araştırmasın. zaten araştıracak bir şey de yok. beceriksizler yani. bir devlet bile kuramamışlar. hayır yani bir devlet kurabilmiş olsalar araştırsın diyeceğim ama yok işte. bence kesinlikle türklerden başlamalı araştırmaya. çünkü tarihte en çok devleti onlar kurmuşlar.
  12. Geta

    KÜRT TARİHİ

    kürtlerdeki şiddeti, cehaleti, tembelliği pekala görüyorum. ben bir bakış açısından söz ediyorum. diyorum ki şiddet, cehalet, tembellik kürtlere özgü değildir. ülkenin bütün hödükleri güneydoğuda kümeleşmemiştir. sosyo-ekonomik durum, eğitim düzeyi, yurttaşlık bilinci vs. güzel anadolumuzun birçok kesiminde bir sorun olarak karşımıza çıkar. bütün cinayetleri kürtler işlemiyor, dayak yiyen her kadın kürt değil! karadeniz'i de bilirim ben, çukurova'yı da iç anadolu'yu da batı anadolu'yu da. sanırsın bu bölgelerimizin insanı sosyo-ekonomik sorunlarını aşmış, eğitim ihtiyaçlarını karşılamış, hepsi mastır yapıyor!
  13. Geta

    KÜRT TARİHİ

    akp'ye oy verenler ahlaksız türkler ve cahil kürtlerdir söylemi bir siyaset analizidir. böyle analiz olmaz dediğim, bu türlü toptancı yaklaşımları hep hatalı bulduğum içindir. suya sabuna dokunmak ötekine ahlaksız, berikine cahil demekle olmaz. tavrımın adı "politik doğruculuk" değil "ilkesel duruş"tur. hiçbir toplumsal kesimi ne pohpohlar ne de yaftalarım. şiddeti lanetler, şiddet içermeyen her görüşe de kendini ifade etme şansını tanırım.
  14. Geta

    Kuran'ın yanlışlarını açıkça bilim ispatlıyor.

    atalarımızın bir fare olması benim hoşuma mı gidiyor sanıyorsun :))
  15. Geta

    Kuran'ın yanlışlarını açıkça bilim ispatlıyor.

    sorularlaislamiyet.com'u tavsiye ederim sana. burası daha iyi kıvırıyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...