Jump to content
Ateistforum

Yeni Üye

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    476
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

Yeni Üye Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

2.947 profil görüntüleme
  1. Yeni Üye

    Yalvarırım bana yardım edin.

    Yazdıklarının normalliği karşısında kendin hakkında taşıdığın anormallik hissi ve yargısı beni şaşırttı doğrusu. Kız arkadaş konusunu çok kafaya takma. Arkadaş, sevgili işlerinin sonu genelde iki taraf için de yıpranma, tahribat ve pişmanlıktır. Dua et, şartları olgunlaştır, güzel ahlaklı, makul ve düzgün bir kişiyle evlen. En önemlisi bu. Para sayarken elin terliyormuş. Aman ne acı. Para saydığına şükret. Elin de terleyiversin. Güzel kızlar herkesi heyecanlandırır ve başını döndürür. Bunda da garip bir şey yok. Benim gördüğüm kadarıyla büyütecek
  2. Yeni Üye

    İmtihan Meselesi

    Kuran'da denildiği gibi hainlerin ya da zalimlerin savunucusu olma, empati yapacaksan mazlumlarla empati yap. Müstekbirlerle değil. Nuh'un helakini istediği kavmi bilmiyorsun, Nuh a yaptıklarını bilmiyorsun, Nuh u bilmiyorsun ama hüküm veriyorsun. Madem konuyu acton bu kıssadaki su hikmete de dikkat etmeli. Nuh yeryüzünde onlardan bir tane bile bırakma dediğinde, haklı ve mazlum olduğu için duası kabul oluyor ama istediği şeyin Tanrı açısından gerçek manasını, Allah ona çocuğunu da helak olanlar arasında bırakarak yaşatıyor. Nuh oğlunun da helak olanlar içinde olduğunu görünce üzül
  3. Yeni Üye

    İmtihan Meselesi

    Alemlerin Rabbi diye boşuna dememişler. Alemler çeşit çeşit. Yükseği var, alçağı var. Her şey kendi mertebesinin gerektirdiği şekilde, kendi kaderinin peşinde. Şetanın da rabbi meleklerin de rabbi O... Ateistin de rabbi, müminin de. Her türlüsünü var etmiş, hepsini idare ediyor. İçlerinde halinden memnun olan da var, senin gibi memnuniyetsiz olan da var. Durduğun yerden memnun değilsen belki sana uygun daha güzel bir yer vardır. Hikmetle bakarsan her şeyden ders çıkarabilirsin. Hayvanların ölümünü beğenmiyorsun ama belki de oradaki mesaj şudur: "hayvan gibi yaşamanın cezası ve doğa
  4. Yeni Üye

    İmtihan Meselesi

    Din ile ya da inanç ile ilgili bilmemiz gereken en önemli şey şudur. Din ya da inancın emirlerinin, argümanlarının, motivasyonlarının gerçekliği mutlak bir gerçeklik değil, pragmatist ve görece bir gerçekliktir. Buna Kur'andan iki örnek vermek istiyorum. "Allah onları uykunda sana az gösteriyordu. Çok göstermiş olsaydı, yılacak ve bu hususta çekişmeye başlayacaktınız, fakat Allah sizi kurtardı; çünkü O kalblerde olanı bilir."Ve işte onlarla karşılaştığınız vakit onları sizin gözünüze az gösteriyordu, sizi de onların gözlerinde azaltıyordu. Çünkü Allah o mukadder olan işi yerine ge
  5. Yeni Üye

    Bu nasıl bir hastalıktır?

    Ne sıklıkla oluyor bu ses duymalar? Bir de senin bir tespitin ya da teşhisin var mı bunların olduğu zamanlarla ilgili? Mesela yorgunken, açken, yalnızken, kalabalıkta, herhangi spesifik bir duyguyu yaşıyorken veya sesifik bir konu düşünüyorken vb. Stres, beslenmen vb. İlişkili olabileceği bir şey dikkatini çekti mi hiç?
  6. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Bu sorunun cevabını öğrenmek için sormuyorsun ama itiraz ederken meleklerin niyeti ve hesabı ile itiraz ederken şeytanın niyeti ve hesabının farklı olduğu çok açık değil mi? Sen neyin peşindesin? Melekler gibi saflık ve temizlik ve yücelik mi, yoksa şeytan gibi kibir ve benlik mi?
  7. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Ben de onu diyorum Buzul. Bir yerde gerçek var, diğer yerde senin ona itirazın? Hangisi daha gerçek? Hangisi sanrı? Aslan yavrusu küçükken onu besler, büyütür, korur. Yavru büyüyünce ise onu bölgesinden kovar, onunla çatışır. Senin yorumun benzeri bir yorum, bu saçma, niye çatışıyor diyebilir. Ben de sana derim ki yeryüzünün ve aslanların düzeninde o yavru ile annenin çatışması kötü değildir. Böylece yavru gerçek bir yetişkin ve erişkin olma yönünde ilerler ve gelişir. İşte her şeyin bir kaderi vardır ve her şey o kadere giderken düşer, kalkar, sarsılır, acı çeker. Ama bunlar o
  8. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    İnsanı tanımak ve bilmek istiyorsanız kutsal kitaplara kulak tıkayamazsınız. İnsan iyi ile kötüyü bilme ağacının meyvesini yedi. O yüzden insanın görevi iyi ile kötüyü ayırt etmektir. İyiyi yaşamadan ve ona şahitlik etmeden kötüyü de yaşamadan ve ona şahitlik etmeden ikisini tefrik edemezsin. İşte yeryüzü insan için buna yönelik bir sahne. O yüzden içinizde yer alan tanrıdan üflenmiş, yükseklere ait ruh yeryüzünü ve onun düzenini mükemmel değil vahşice buluyor. Zaten melekler tanrıya itiraz ederken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek bir düzen mi kuracaksın? Bir mahluk mu yarataca
  9. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Özet olarak şunu söylüyorum, aklını kullanacaksan insana ve doğaya bakınca bir tasarım ve tasarımcı görüyor musun? Bu soruyu cevaplamada kullan. Bu sorunun cevabı evet tasarım var ise o zaman tasarımcıyı sorgulamak senin haddin değil. Bu soruya verdiğin cevap "hayır tasarım yok" ise, tasarım ne o zaman? İnsanın kendine ve doğaya bakarak yaptigi bir makine tasarım oluyorken nasıl insanın ya da doğanın bizzat kendisi tasarım değil dersin?
  10. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Çelişmek beni o kadar da korkutmuyor. Çelişmemek benim için kutsal bir amaç da değil. Zaten iddiam Tanrının çelişkileri ve zıtları bir araya toplayan olduğu yönünde. Pozitif bilgiyi nasıl tanımlıyor bazıları? Yanlışlanabilir olan bilgi bilimseldir diyorlar. O yüzden önceki cevabına cevap yazmadım ama biliminin ya da felsefenin marifeti gerçek ve değişmez olmak değil, gerçeği açıklamaya çalışan modeller olmak ve değişebiliyor, yanlışlanabiliyor olmaktır. Bilim de bir sürü konuda çelişebilir. İlahi iradeye ise akıl sır ermez. O yüzden o söz konusu olduğunda teslim olmak ve güvenmek ge
  11. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Bunlar sizin yorumlarınız ve zanlarınız. Benim yorumlarım farklı olabilir. İnsan en yüksekle en düşüğü aynı anda yaşayıp farketme, aralarını ayırma makamındadır. Rahmetle azabı, lütufla mahrumiyeti tanımak bilmek ve tefrik etmek durumundadır. O yüzden iyiyi de iyi olmayanı da yaşamak ve bilmek durumundadır. Dağların taşımaktan imtina ettiği bu yükü çok cahil çok zalim olduğu için yüklenmiştir insan. Âlemlerin rabbi de bu çok cahil, çok zalim mahluku kendisine halife seçerek en yüceyle en aşağıyı aynı yerde birleştirmiştir. En küçük atoma sonsuz bir kuvvet ve bilgi sığdırdığı gibi insan gibi bi
  12. Yeni Üye

    BiLiM ACABA TANRISINI BULAABiLECEKMI?

    Panteizm sana teizmden daha doğru ve gerçekçi gelebilir ama bunu termodinamik vb. şeylere bağlaman isabet olmaz. Bilim gerçeğin kendisi değil, gerçeğin insan kafasındaki modeli, resmi ya da açıklamasıdır. Maalesef, tanrıyı geçtim yazdıklarına bakarsak senin kafandaki bilimsel model de güncel değil. Enerji yoktan var edilemez, o zaman tanrı da yoktan enerji var edemez diyorsun. Bir kere enerjinin korunumu fiziğin bir dalına ait bir yasa. Onu alıp her yere uygulamak fiziğin kendi içinde de yanlış. Örneğin genel görelilik de enerji korunmak zorunda değil. Genişleyen bir evrende, kozmolojik ölçekt
  13. Yeni Üye

    BiLiM ACABA TANRISINI BULAABiLECEKMI?

    Amerika da meşhur bir fizikçi ve meşhur bir ateistin çok satan ve dawkins in önsözünü yazdığı bir kitabı var. İsmi ne biliyor musun? "A universe from nothing" Türkçe'ye "Hiç yoktan bir evren" diye çevrilmiş. Ateistler bile hiçlikten varlığın tanrısız da çıkabileceğine dair teoriler üretiyorken, best seller kitaplar yazıyorken, senin tanrının yoktan bir evren yaratamayacağını bu kadar ısrarla iddia etmen de ilginçmiş.
  14. Yeni Üye

    BiLiM ACABA TANRISINI BULAABiLECEKMI?

    Tanrı, doğanın (o ne demekse artık!) kendisi olamaz. Çünkü bir şeyin Tanrı olması için Onu başka bir sebebe bağlamaman lazım. Kendisinin sebebi ve açıklaması kendisi olunca Tanrı olunur. Doğa ise başka sebeplere bağlayarak açıklamaya çalıştığımız parçalardan oluşuyor. Doğa, sonsuz ismin ve müsemmanın toplamını ifade eden bir isim. Bu, sonsuz müsemmayı (zaman/mekan, madde/ enerji) başlıklarına indirgesek, bunların toplamına da evren desek bile evrenin neden var olduğu (insanlığın son idrak ve bilgi seviyesine göre) kendi sınırları ve yasaları dahilinde açıklanamıyor. Herkes, her açıdan görüneni
  15. Yeni Üye

    UYKU NEDEN VARDIR?

    Seher vakti uyaniyorsun. Bu fıtrata uygun ve güzel bir durum. Doğumundan itibaren neredeyse herkes gecenin son üçte birinde bir şekilde uyanır ama hayat tarzı vb. etkenlerle bunu devam ettiremez, kalkıp uyanık kalamaz vb. O vakit günün en muhteşem, en mübarek vaktidir. Tanrı, o vakitte dünya semasına inermiş. Uyanık kaldığın o sürede fiziken ve ruhen temiz bir şekilde (banyo yapıp ya da abdest alıp, istiğfar ettikten sonra) kıbleye doğru 5- 10 dakika oturur, meditasyon yaparsan yavaş yavaş Tanrının varlığının seni kuşattığını hissetmeye başlarsın. Nefes alırken hangi sesleri çıkar
×
×
  • Yeni Oluştur...