Jump to content

Beelzebub

Üyeliğini Sildirmiş Kullanıcı
  • İçerik sayısı

    472
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

1 Takipçi

Beelzebub Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Beelzebub

    ÜYELİĞİ SONLANDIRILAN KULLANICILAR

    Tüm yazdıklarımın silinmesini ve üyeliğimin sonlandırılmasını rica ediyorum,bu forum bana göre değil,entellektüel değil,çorum avm’sinden hallice bir yer burası..
  2. Beelzebub

    Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah

    İlginç bir nokta daha var.Maide 89’da Asherah ve shekinahın yanyana geldiğini görüyoruz 5:89..La yuakhithukumu Allahu biallaghwi fee aymanikum walakin yuakhithukum bimaAAaqqadtumu alaymana fakaffaratuhu itAAamu AAasharati masakeena min awsati ma tutAAimoona ahleekum aw kiswatuhum aw tahreeru raqabatin faman lam yajid fasiyamu thalathati ayyamin thalika kaffaratu aymanikum itha halaftum waihfathoo aymanakum kathalika yubayyinu Allahu lakum ayatihi laAAallakum tashkuroona Masekeena kelimesi,Shekinah’ın Kuran’da ki karşılığı olan sekine ile aynı kökten gelen bir kelime.Böyle bir şey tesadüfmüdür?Tabi ki değildir.
  3. Beelzebub

    Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah

    Bu kabalistik öğreti Kuran’ın diğer bazı ayetlerinde de geçmektedir.Mesela 23:88’e bakalım 23:88.Qul man biyadihi malakootu kulli shayin wahuwa yujeeru wala yujaru AAalayhi in kuntum taAAlamoona “Herşeyin Melekutu Allahın elindedir” 10.dal olan Malchut,islam dinine melekut olarak geçmiş. Üstelik islam alimleri de melekut’u, kabalistlerin malchut’u gibi tanımlarlar. https://sorularlaislamiyet.com/her-seyin-melekutu-allahin-elindedir-ayeti-nasil-anlasilmalidir-0
  4. Beelzebub

    Hz. Muhammed Ateistti

    Muhammed bir sıfat,kişi değil. Suriyeli Arapların İsa’ya verdiği bir tanımlama, Kuran tamamıyla bir Arap hristiyan ürünü.. Hadislerle hedef şaşırtılıp geriye dönük tarih yazılmış,hepsi uydurma..
  5. Beelzebub

    Ebu Leheb’i tanıyalım.

    Hadislerdeki Ebu Leheb fiktif(kurgusal) bir karakterdir,Ebu Leheb diye birisi yoktur. Ahab diye birisi belki yaşamış olabilir,ama hikayesi Yahudilerce abartılı olarak anlatılmış ve judeo-Christianic mezheblerce efsaneleştirilmiş olma ihtimali yüksektir. Bu yazı tabi ki benim yorumum değil,iqsaweb’de yayınlanmış bir çalışma.. Tercüme ettim ve birazda benim araştırmam var. https://iqsaweb.wordpress.com/2015/05/26/celik_abu-lahab-jezebel/
  6. Beelzebub

    Rum suresi (2-7.ayetler)

    Bu ayetler hristiyan kökenli.Niye koyulduğunu koyana sormak lazım,bilemiyoruz. O tarihler (6.yüzyıl) yahudi ve hristiyanlara göre kozmik milenyumun (7.bin yıl) başlangıcıydı.İnançlarına göre kozmik milenyumda dünyanın sonu her an gelebilirdi. Hristiyan eskalotojisine göre de dünyada hristiyan hakimiyeti sağlandıktan sonra tanrısal hakimiyet gelecek ve dünyanın sonu gelecekti. Gerekçeleri ise incil de yazan şu ifadelerdi. (Matta 6-24) 6 Savaş gürültüleri, savaş haberleri duyacaksınız. Sakın korkmayın! Bunların olması gerek, ama bu daha son demek değildir. 7 Ulus ulusa, devlet devlete savaş açacak; yer yer kıtlıklar, depremler olacak. 8 Bütün bunlar, doğum sancılarının başlangıcıdır. 9 “O zaman sizi sıkıntıya sokacak, öldürecekler. Benim adımdan ötürü bütün uluslar sizden nefret edecek. 10 O zaman birçok kişi imandan sapacak, birbirlerini ele verecek ve birbirlerinden nefret edecekler. 11 Birçok sahte peygamber türeyecek ve bunlar birçok kişiyi saptıracak. 12 Kötülüklerin çoğalmasından ötürü birçoklarının sevgisi soğuyacak. 13 Ama sonuna kadar dayanan kurtulacaktır. 14 Göksel egemenliğin bu Müjdesi bütün uluslara tanıklık olmak üzere dünyanın her yerinde duyurulacak. İşte o zaman son gelecektir. Heraclius da bu bilgilerin ışığında kendine pay çıkaranlardan birisi,perslileri yenmesinin ardından yani dünyada hristiyan hakimiyetini sağladığını düşündüğünden tacını Kudüs’te bırakıp hakimiyetini Tanrı’ya devretmiştir.Yani kıyametin gelmesi beklenmektedir.Allahın vaadi budur. Tabi bu ayetlerin Pers zaferi sonrası yazıldığı düşünülmektedir.(Ama hristiyanlar tarafından) https://www.academia.edu/7800509/_The_Reign_of_God_Has_Come_Eschatology_and_Empire_in_Late_Antiquity_and_Early_Islam
  7. Beelzebub

    Rum suresi (2-7.ayetler)

    İpucunu vereyim.. Bu ayetler 7. Yüzyıl hristiyan kehanetleriyle alakaladır.Bu kehanete göre Rumlar,Perslileri yendikten sonra zamanın sonu yani kıyamet gelecektir.
  8. Beelzebub

    Rum suresi (2-7.ayetler)

    2- Rum yenilgiye uğradı. 3-Yakın bir yerde. Ama onlar, yenilgilerinden sonra yeneceklerdir. 4-Birkaç yıl içinde. Bundan önce de, sonra da emir Allah’ındır. Ve o gün mü’minler sevineceklerdir. 5-Allah’ın yardımıyla. O, dilediğine yardım eder. O, güçlü ve üstün olandır, esirgeyendir. 6-Allah’ın vaadidir; Allah, vaadinden geri dönmez. Ancak insanların çoğu bilmezler. 7-Onlar, dünya hayatından dışta olanı bilirler. Ahiretten ise gafil olanlardır. Bu ayetlerde anlatılmak istenen nedir? Sorularım şunlar 1- Rumlar’ın yenmesi ve İslamın kutsal kitabı arasında ne ilişki vardır?Hristiyanların zaferi müslümanların ne işine yarayacaktır?Anlayabilen var mı? 2- 4.ayetteki “o gün” kelimesi neye işaret ediyor?”O gün” kelimesinin ayetteki arapça okunuşu “wa-yawmaʾiḏin”dir, bu kelime kıyamet gününün anlatıldığı Zilzal suresinde de kıyamet günü için kullanılan bir tabirdir. Kıyamet gününün Rumlar’ın galibiyetiyle ne alakası var? 7.ayette ahiretten bahsedip kıyamet gününe neden dikkat çekiliyor?. 3-Allah’ın vaadi nedir?Kıyamet günümü?
  9. Beelzebub

    Kadir suresi.

    Gökle yerin ayrılması sümer masalıdır. Yer, gökten çok sonraları oluşmuştur.
  10. Beelzebub

    Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah

    Kuran anonim bir kitapdır,yazarı belli değildir.Yazar değil,yazarları vardır. Kuranda ki çelişkiler de yazarların farklı olmasından kaynaklanmaktadır.Bu durum ayet ayeti nesh edebilir diye geçiştirilmektedir.
  11. Beelzebub

    Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah

    28:27 Keala innee ureedu an unkihaaka ihdabnatayya heatayni aalea an ta’curanee sameaniya hıcac(hıcacin), fa in atmamta aashraan fa min indik(indika), va mea ureedu an ashukkaa aalayk(aalayka), satacidunee in sheaaalleahu minas sealiheen(sealiheena). O: "Haberin olsun ben, bana sekiz yıl çalışmana karşılık şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. On yıla tamamlarsan o da kendinden. Ben, sana zorluk göstermek istemiyorum; inşallah beni iyi kimselerden bulacaksın." dedi. Bu ayette “ aashraan “ kelimesi tefsirlerde 10 olarak çevriliyor.Asherah kelimesi ile benzerliğine dikkat çekelim.. 10.dal=Asherah=Shekinah
  12. Beelzebub

    Kuran’da ki pagan tanrıçası:Asherah

    İlk önce şu konudan başlayalım. Yahudilikte “shekinah” diye bir kavram var.Tanrının “dişi”yanını ya da doğada ki feminen inkarnasyonunu tanımlar. Antik dönemlerde Baal’ın,El’in temsilcisi,karısı olarak bilinen tanrıça Asherah,daha sonra İsraillilerin bu inanışı kendilerine adapte etmesiyle Yahweh’in eşi,temsilcisi olarak kullanılmaya başlanmıştır. Asherah, mitolojiye göre fiziksel olarak ağaç,yaşam ağacı ve serpent (yılan) biçiminde tasvir edilir. Kısacası Shekinah;Aserah’ın, Tanrı’yı doğada fiziksel olarak yansıtmasına denir.Bu gözle görülebilir. http://northernway.org/shekinah.html http://tokinwoman.blogspot.com/2015/06/asherah-tree-of-life.html?m=1 http://www.patheos.com/blogs/adamantinemuse/2017/02/the-shekinah-she-is-the-serpent/. Şimdi gelelim kuran’a.. Kasas 22-31: Musa, Medyen tarafına yöneldiğinde: "Umarım Rabbim beni düz yola çıkarır." dedi. Medyen suyuna vardığında, suyun üstünde hayvanlarını sulayan bir küme insan buldu. Bunların ötesinde de hayvanlarını alıkoyan iki kadın gördü. Onlara: "Derdiniz nedir?" diye sordu. Onlar: "Biz, çobanlar çekip gitmedikçe sulamayız ve babamız da büyük bir pirdir." dediler. Bunun üzerine ikisine hayvanlarını suladı, sonra gölgeye çekildi ve: "Ey Rabbim, ben gerçekten bana indirdiğin hayırdan dolayı bir fakirim!" dedi. Derken o iki kadından biri utana utana yürüyerek ona gelip: "Babam, bize su çekivermenin ücretini ödemek için seni çağırıyor." dedi. Bunun üzerine varıp ona başından geçeni anlatınca o: "Korkma, kurtuldun o zalim topluluktan!" dedi. O iki kadından biri: "Babacığım, onu ücretle tut. Çünkü tuttuğun ücretlilerin en hayırlısı o güçlü güvenilir adamı!" dedi. O: "Haberin olsun ben, bana sekiz yıl çalışmana karşılık şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. On yıla tamamlarsan o da kendinden. Ben, sana zorluk göstermek istemiyorum; inşallah beni iyi kimselerden bulacaksın." dedi. Musa: "O, benimle senin arandadır. Bu iki süreden hangisini ödersem (doldurursam), bana karşı bir düşmanlık yok demektir ve sözleşmemize Allah kefildir!" dedi. Musa belirlenen süreyi doldurup ailesiyle yola çıktığı zaman, Tur tarafından bir ateş hissetti. Ailesine:"Durun, ben bir ateş hissettim, umarım size ondan bir haber veya o ateşe bir eksi (kor) getiririm de belki bir ocak yakıp ısınırsınız." dedi. Ateşin yanına gelince o mübarek bölgedeki vadinin sağ kıyısında bulunan ağaçtan şöyle seslenildi ona: "Ey Musa, haberin olsun Benim, Ben, Allah, alemlerin Rabbi! Bırak asanı!" Musa, onun bir çevik yılan misali hareket ettiğini görünce öyle bir dönüp kaçtı ki, arkasına bile bakmadı. "Ey Musa, yüzünü dön ve korkma; çünkü sen güvenlik içinde olanlardansın! Kurandaki bu anlatımdan bir anlam çıkarmak olası değil,Güya iki kadın var ve Musa bunların koyunlarını sulamış,kızların babası da buna karşılık kızlarından birini Musa’ya vermiş.Sonra Tanrı görünmüş,Ne alaka?Ne anladık bu hikayeden? Tabi ki hiçbir şey.. Halbuki bu ayetler çok şey anlatıyor,bunu anlamak için yine yahudi ve yahudiliğin pagan köklerine el atmamız lazım. Yukarıdaki ayetlerde çok önemli anahtar kelimeler var.. “8,10,iki kız,ağaç,ateş,yılan kelimeleri çok önemli..” “8-10”niye önemli?10,yahudiliğin kabalistik (mistik,paganist) anlayışı olan Sefirot’un (Ağaç şeklinde tasvir edilir) dallarının toplam sayısıdır.Sefirot’un, 10 dalı vardır. Yani ayetteki bilge adam Musa’ya 8 yıl hizmet vererek 8 dal kısmını tamamladın demek istemiştir..10’a tamamla derken ağacın geriye kalan 2 dalından bahsetmektedir.Peki o 2 dal nedir? O 2 dal ayette bahsedilen iki kızdır. Sefirot’un iki dalı dişilikle ilgilidir. http://www.astroset.com/bireysel_gelisim/ezoterizm/kabala5.htm Sefirot’un dişi dallarının adı Binah ve Malkut’tur. y Kabalistlere göre son dal (10.dal) Malchut tamamlanınca ışık yere iner ve tanrı maddi varlıkta boyut kazanır.Shekinah gerçekleşir. Musa 10.yılında, kabalistik öğretiye göre Sefirot’un 10.dalı olan dişi Malchut’la evlenmiş,yani 10.dalı tamamlamış olmalıdır. Kuranda’ki ayete göre de belirlenen süre tamamlandığında Musa ,Tur dağına çıkmış bir ateş(ışık) görmüş ve ateşin yanındaki ağaç ben tanrıyım diye konuşmaya başlamıştır.Shekinah gerçekleşmiştir Şüphesiz ki bu ayetlerdeki ağaç Asherah’ın mitolojik inkarnasyonundan başka bir şey anlatmamaktadır.Musa’nın asasının yılana dönüşmesi de Asherah’a başka bir atıf olabilir.
  13. Beelzebub

    Kadir suresi.

    Melek konusu pagan unsurlar içine giriyor, Maalesef islam teolojisi bunu aşamamış.. Sence Allahın Muhammed’le direkt konuşmayıp melek göndermesinin teolojik anlamı nedir?Musa ile direkt konuşmuştu halbuki?
  14. Beelzebub

    Sara’nın gülüşü.

    İ Kuran sadece incil,penteteuch kopyası değildir,apokrif scriptlerden de kopyadır. Suriyeli Arap hristiyanların apokrif metinlerini araştırınız. Kehf mağarası ve Zülkarneyn hikayeleri,İsa ile ilgili anlatımların bazıları apokrif hikayelerden alıntıdır.
  15. Beelzebub

    Ebu Leheb’i tanıyalım.

    Varmış,pardon https://video.uludagsozluk.com/v/peygamberin-dışkısı-kokmazdı-sidiğini-içerlerdi-95634/
×