Jump to content

Nuri Kara

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    122
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

Nuri Kara Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Nuri Kara

    Ahlak Evrenseldir

    Ahlak evrenseldir. İki ölçütü vardır: Gerçekler ve hisler. İnsan bilgisiz doğar, öğrenme aşamasında yalana gerçek diyebilir ve yanlış şeyleri isteyebilir. Bilgisi dahilinde yapılması gereken davranışlar bellidir, ahlak evrenseldir. Yanlış ve eksik bilgi yüzünden yapılan yanlış davranışlar, bilgisi ölçüsünde yapabileceği en doğru davranış olabilir. Ahlaksızlık, bilgiye rağmen yapılan davranışlardır. Bir insan karşı tarafın doğru olanı mı, yanlış olanı mı yaptığını anlayamasa da, ahlak evrenseldir. Bir insanın neyi bildiği ve bu bilgiye göre yapması gereken davranış bellidir. Şimdiki insanlar -bilgi birikerek ilerlediği için- geçmişte yaşayan insanlar sayesinde, geçmişte yaşayan insanlardan daha bilgilidir. Gelecekte yaşayacak insanlar, bizim sayemizde bizden daha bilgili olacaklar. Bin dört yüz yıl önceki insanlara göre daha doğru davranışlar sergileyebileceğimiz gibi, bin yıl sonraki insanlar bize göre daha doğru davranışları sergileyebilirler. Bize düşen bildiklerimiz dahilinde doğru olduğunu düşündüğümüzü yapmaktır. Bildiklerine göre yanlış olanı yapan kötü birisi olmaya yaklaşmış olur. Kimin neleri bildiğini tanrı bilir.
  2. Nuri Kara

    Tanrı neden ahlaklı olsun?

    Enerji maddenin bir formudur, çünkü maddeden açığa çıkıyor. Örneğin güneşten gelen enerji, maddede gerçekleşen tepkimeler sonucu enerji açığa çıkıyor. Enerjinin ve maddenin yapısını farklı şeyler oluştursaydı nasıl birbirlerine dönüşebilirlerdi?
  3. Nuri Kara

    Tanrı neden ahlaklı olsun?

    Enerji maddenin bir formudur, enerjinin korunumu yasası gereği maddenin bir sonu, dolayısıyla bir başlangıcı yoktur. Başlangıcı olmayan bir şeyin, nasıl başladığını açıklamak? Maddenin varlığını açıklamaya gerek yoktur. Her şey maddeyle mümkün olduğu için "yaratıcı" kavramına ihtiyaç kalmıyor.
  4. Nuri Kara

    Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez.

    Bir canlının istekleri vücuduna göre mi şekillenir, yoksa bir canlının vücudu isteklerine göre mi şekillenir, yoksa her ikiside birbirini etkiler mi? Kutuplardaki ayılar neden beyaz, ormanlardaki ayılar neden kahverengi? İnsanlar neden iki ayak üstünde, çoğu canlı değil? Bir canlının istekleri de vücudunun yapısını değiştirir. Bu bilimin konusudur, bilimle açıklanabilir, açıklanacaktır da. Bir canlının olaya bakışının madde üzerindeki etkisi, maddelerin etkileşmesinden ibarettir.
  5. Nuri Kara

    Piyasadaki Tevrat'a göre tecavüzcü kurbanıyla evlenmeliymiş

    101. Ey iman edenler! Açıklandığı takdirde sizi sıkıntıya sokacak hususlarda soru sormayın. Kur’an indirilirken böyle sorular sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan sizi muaf tutmuştur. Allah çok bağışlayıcıdır, halîmdir. 102. Bu tür soruları sizden önce de bir topluluk sormuş, fakat sonunda bunları inkâr eder olmuşlardı. "Açıklandığı takdirde sizi sıkıntıya sokacak hususlarda soru sormayın." Bu sebeple tecavüz hakkında bir açıklama olmamış olabilir. İlla ki tecavüz gibi bir olaya bakışları vardır. Yanlış veya doğrudan bir payı olan. Bir erkeğin, istediği her kadına tecavüz edebileceği hiçbir toplum olmamıştır.
  6. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Bu nasıl uygulanılabilir ki? Yani benim kabilemden biri karşı tarafın kabilesinden bir kadını öldürürse, karşılığında benim kabilemden hangi kadının öldürüleceğine kim karar verecek? Uygulaması mümkünmüş gibi gözükmedi bana. Bu durumda bir uzlaşı olamaz, karmaşa olur. Öldürme konusunda kısası bireylerin uygulaması kan davasına yol açabilir, ama devletin veya bir topluluğun uygulaması kan davasına yol açmaz.
  7. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Cana can, göze göz, dişe diş: Hür birisi bir köle öldürdüğü zaman, onun kölesi öldürülürse bu, göze el gibi bir şey olur. Kafası çalışan insanlarla konuştuğumu düşünerek yazıyorum " Ama hür bir erkek, bir köleyi veya bir kadını öldürürse kısas yoktur." Sana yazmıyorum anlayacağın. Hala kuranı kötülemek için "ayet bu kadar basit" deyip yukarıdakinin söylediklerini tekrar edecek varsa; Sizin dininiz size, benim dinim bana.
  8. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    O zaman çıkardığım anlamı yazayım: Hür bir insan hür bir insanı öldürürse kısas vardır. Ama hür bir erkek, bir köleyi veya bir kadını öldürürse kısas yoktur. Bir erkek bir kadını öldürürse, sonrasında ceza olarak o erkeğin karısı öldürülürse bunun ismi kısas olmaz. Karısının ölmesi, kendisinin ölmesine eş değerde değildir.
  9. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Kısas kelimesinin anlamı: Bir suçluya ceza olarak, başkasına yaptığı kötülüğün aynısını verme. "yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" bu ise senin dediğin. Bir kadına kocasının vs. yaptığı suçun cezası yüklenir, denildiğini söylüyorsun. Natüral Ateist'in yazdığı anlam var, bende aynı anlamı çıkarıyorum, makul olan anlam da bu.
  10. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    "yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" sen uydurdun.
  11. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Niyetler her yerde önemlidir, bu şekilde bir niyet okumayı yanlış buluyorum sadece. Rahatsız ediyor. Haklısınız, insana insanı savunurum ama "kadına kadın" ifadesini savunmam. Ben öldürürüm. Kurana ve diğer kutsal kitaplara öğüt kitabı olarak bakıyorum. Kısas konusunu onayladığım için uygularım; "kadına kadın" ifadesini onaylamıyorum, bu yüzden uygulamam.
  12. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır. 179. Kısasta sizin için hayat vardır, ey akıl sahipleri, umulur ki sakınırsınız. İlk olarak bunun "penis kıskançlığıyla" ne alakası var? Kıskandığından değil de saçma, yanlış bulduğundan dillendirme ihtimali çok çok daha muhtemel. İkinci olarak bakara 178 deki sorun ne? "Kısasta sizin için hayat vardır" Ölüm korkusu birçok insanı cinayetten alıkoyar, böylelikle birçok hayat kurtulur. Birçok insan içinden geldiği için değil, cezadan korktuğu için suç işlemiyor. Cezalar bazı insanları caydırmak için vardır.
  13. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Evrimi örnek verdim diye, inancın tanrının varlığına inananlara ait olduğu zannedilmesin. Bir insan bilimin her şeye cevap olabileceğine, ahlakın evrensel olmadığına, kutsal kitapların kötülüğü emrettiğine... inanabilir. Hiçbir inancının olmadığını iddia etmek, her şeyi bildiğini iddia etmektir. Aramızda böyle bir iddiası olan var mı?
  14. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Önce inanan, sonra buna göre sorgulayan insanlara inançlarıyla çelişen şeyler anlatılamaz. Bu insanların durumu şöyle: Örneğin evrim yoktura inanmış, bir şey söylediğin zaman eğer söylediğin evrim var diyorsa yanlıştır, yok diyorsa doğrudur. Emre'ye anlatabileceğimi sanmıyorum.
  15. Nuri Kara

    Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor

    Kuran ne tevratın yanlışını düzeltiyor, ne de bozuyor. Farklı toplumlar, farklı doğrular. Gerçekler ve hisler insana göre görecelidir. Örneğin evrim Darwin'den öncede vardı ve biz bilmediğimiz halde kim bilir daha neler neler var. Doğrular ve yanlışlar insanların bilgisine bağımlıdır, dolayısıyla insanların bilgisi arttıkça doğrular ve yanlışlar değişiklik gösterir.
×