Jump to content

Sohbet


Recommended Posts

tarz olarak böyle düşünmenizdeki neden, şahsi kanaatimce, gerçek İslamı yaşayan insanları tanıyamamış olmanızdan kaynaklanıyor olabilir. İslam dinindeki kavramları Kuranın hayat felsefesini öğrenipte, zulüm, haksızlık, katliam, kul hakkı, gibi hayata dair her konuda menfaat teşkil eden eylemlerde adı müslüman olup fakat müslümanlığa ters düşen bu uygulamaları yaşayan benimseyen ve onları destekleyenlerin oluşturduğu kitleye müslüman olarak bakmanız doğal ama ne kadar müslümanlar orasını Allah bilir.

bir sohbette geçti ateist ile müslümanlar tartışıyor, ateist dediki ben İslamı da biliyorum evrimi de, sen bana kafir derken acaba hangimizin daha kafir hangimizin daha müslüman olduğunu ne kadar biliyorsun. bu söz gerçekten beni etkiledi. İslam dini burada anlatılanlar gibi değildir, müslüman demek türkiyede yaşayan nufus cüzdanında dini islam yazanların sürdürdüğü hayat değildir.

karar verme bakımından bir olaya mudahil olup bir sonuç çıkarmak gerekince, elimizde çok sığ bir delil olmasına rağmen öyle net sonuçlar çıkarıp hüküm veriyoruz ki ben bunu hiçbir zaman anlayamadım.

sizde yahudilere karşı bir ön yargı olduğu ve bazı militan yahudiler üzerinden genelleme yaptığınızı farkettim. bu yanılgıyı gidermek adına(forumda inancını savunacak yahudi olmadığı için) bir bilgilendirmede bulundum lakin yanlış anlaşıldım. amacım kesinlikle bir suçlama yapmak değildi, size göre gerçek islamı yaşamayan müslümanlar üzerinden bütün islam dünyası yargılanamayacağı gibi yahudilerde yargılanamaz demek istemiştim.

bu konunun daha fazla uzamamasını ve cevap yazarkende iletilerimi dikkali okumanızı ve niyetimin ne olduğunu idrak etmeye çalışmanızı rica ediyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

sizde yahudilere karşı bir ön yargı olduğu ve bazı militan yahudiler üzerinden genelleme yaptığınızı farkettim. bu yanılgıyı gidermek adına(forumda inancını savunacak yahudi olmadığı için) bir bilgilendirmede bulundum lakin yanlış anlaşıldım. amacım kesinlikle bir suçlama yapmak değildi, size göre gerçek islamı yaşamayan müslümanlar üzerinden bütün islam dünyası yargılanamayacağı gibi yahudilerde yargılanamaz demek istemiştim.

bu konunun daha fazla uzamamasını ve cevap yazarkende iletilerimi dikkali okumanızı ve niyetimin ne olduğunu idrak etmeye çalışmanızı rica ediyorum

ben verilen mesajı gayet iyi anlıyorum. yahudiliğin bozulma nedeninden açıldı bu konu, eğer birgün gerçek manada yahudi bir insanla tanışırsanız umarım benim ne demek istediğimi o açıklar. bozulan inançların tekelinde yatan menfaat düşüncesi, insanları sapkın olaylara itmeye neden oluyor. bu her inançta böyledir. yahudilerin gerçek manada inancını yaşayanlara sözüm yok, örnekleri de mevcut ama yahudilik adı altında yapılan katliamları müslümanlarda yapıyor dersek, dünyayı komple ele almamız gerekecek her türlü katliam, savaş, zulüm bir ideolojik düşünce ile şekilleniyor. siz müslüman, yahudi olarak ele alırsınız bir başkası, farklı türden ele alır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yahudilik adı altında yapılan katliamları müslümanlarda yapıyor dersek,.

anlamıyorsunuuuuuuuuz

zaten bunu diyemeyiz, diyorum. yahudiler katliam yapıyor diye genel bir suçlamada bulunuyorsunuz fakat bu yanlııııış. onlar yahudilerin sadece bir kesimi

bu yaptığınız yanlışı anlayasınız diye müslümanlar üzerinden örnekledim, bir kesim terörist diye herkesi aynı kategoriye sokamayız diyorum ama nafile

Link to post
Sitelerde Paylaş

anlamıyorsunuuuuuuuuz

zaten bunu diyemeyiz, diyorum. yahudiler katliam yapıyor diye genel bir suçlamada bulunuyorsunuz fakat bu yanlııııış. onlar yahudilerin sadece bir kesimi

bu yaptığınız yanlışı anlayasınız diye müslümanlar üzerinden örnekledim, bir kesim terörist diye herkesi aynı kategoriye sokamayız diyorum ama nafile

bende bunu söylüyorum farklı birşey demiyorum, yahudilik adı altında yapılıyor ama yapılanlar yahudilikle alakalı değildir. ilgisi yoktur farklı birşey söylemiyorum ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

fizik yasaları dediğin yada bahsi geçen bütün yasalar, var oluşla birlikte oluşmuştur. bu dünya var, fizik yasaları da var, dünya olmasaydı bu yasalar da olmazdı. bu yasaların olması, kainatın buna bağlanması anlamı taşır mı?

yasa, kuvvet, gibi şeyler sadece var olanı açıklarlar, bir güç değildirler, bir yaptırımları yok, var olanı açıklarlar. fizik yasaları yada başka yasa adı altında ifade edilenler, kainatı oluşturmaz, oluşana açıklama getirirler.

Fizik yasalarından kastımı sanırım sadece yer çekimi falan sandın. Fizik yasaları Dünya'nın varlığıyla birlikte var olmamıştır. Aksine yasalar sayesinde Dünya oluşmuştur. Yasalardan kastım atomların, gezegenlerin veyahut herhangi bir şeyin birbirleriyle olan ilişkisi. Bunların varlığı sadece açıklamak için değildir. Bu yasalar sayesinde bahsettiğimiz düzen var ve bu düzeni bu yasalar oluşturur. Bu da yasaların bir güç olduğu anlamına çıkar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fizik yasalarından kastımı sanırım sadece yer çekimi falan sandın. Fizik yasaları Dünya'nın varlığıyla birlikte var olmamıştır. Aksine yasalar sayesinde Dünya oluşmuştur. Yasalardan kastım atomların, gezegenlerin veyahut herhangi bir şeyin birbirleriyle olan ilişkisi. Bunların varlığı sadece açıklamak için değildir. Bu yasalar sayesinde bahsettiğimiz düzen var ve bu düzeni bu yasalar oluşturur. Bu da yasaların bir güç olduğu anlamına çıkar.

yasaların ne gibi bir gücü var kısaca belirtirmisiniz lütfen.

tarihinde Bersann tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Son iki cümleyi okuyup iyice anlamaya çalışırsan son cümlenin açıklamasını ondan hemen önceki cümlede bulabilirisin. Güçten kastım tanrısal vb. güç değil.

yaptığın açıklama çok mantıksız, herşeyi yasalara kurallara bağlamanıza birşey demiyorum fakat oluşumu bu yasalarla izah etmeniz, düzeni, var oluşu bu yasalarla açıklamanız tuhaf. var oluşu yasalar gerçekleştirmez ifade eder, açıklar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaptığın açıklama çok mantıksız, herşeyi yasalara kurallara bağlamanıza birşey demiyorum fakat oluşumu bu yasalarla izah etmeniz, düzeni, var oluşu bu yasalarla açıklamanız tuhaf. var oluşu yasalar gerçekleştirmez ifade eder, açıklar.

Varoluşu yasalarla açıkladım mı ben? Yada evreni var eden yasalar dedim mi? Evrenin düzeninden bahsediyorum attığım bütün postlarda ve bu düzenin sağlayıcısı tanrı değil yasalardır diyorum. Başta mükemmel bir tanrı tarafından kusursuzca yaratılmamış yamuk yumuk evren, yasalar sayesinde olması gerektiği gibi düzenli hale girmiştir diyorum. Var oluş zaten big bang teorisiyle gayet mantıklı bir şekilde açıklanmış. Eğer sen canlıların var olmasından bahsediyorsan, onun cevabı da zaten 3.5 milyar yıl önceki bir hücrede var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Varoluşu yasalarla açıkladım mı ben? Yada evreni var eden yasalar dedim mi? Evrenin düzeninden bahsediyorum attığım bütün postlarda ve bu düzenin sağlayıcısı tanrı değil yasalardır diyorum. Başta mükemmel bir tanrı tarafından kusursuzca yaratılmamış yamuk yumuk evren, yasalar sayesinde olması gerektiği gibi düzenli hale girmiştir diyorum. Var oluş zaten big bang teorisiyle gayet mantıklı bir şekilde açıklanmış. Eğer sen canlıların var olmasından bahsediyorsan, onun cevabı da zaten 3.5 milyar yıl önceki bir hücrede var.

konu başlığına dönersek, sizdeki bu materyalist düşünceleri sergileme nedeniniz hangi durumdan kaynaklandı. verdiğiniz örneklemeler ve yaptığınız açıklamalar henüz doğru olarak kabul görmeyen varsayımlar olduğu halde, sadece iddianızı desteklemesi için terimleri kullanıp, bir var oluşu tamamen kanıtlamış gibi konuşuyorsunuz.

açıklamlarınız ve örneklemeleriniz çok tutarsız, yamuk yumuk derken bile dayanağınız yok, bigbang dediğiniz olay sadece bir varsayımdır, bu bahsi geçen teori bile yokluktan varlığın en büyük delili iken, herşeyi yokluğa bağlamanızdaki bu ısrarı anlayamıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

konu başlığına dönersek, sizdeki bu materyalist düşünceleri sergileme nedeniniz hangi durumdan kaynaklandı. verdiğiniz örneklemeler ve yaptığınız açıklamalar henüz doğru olarak kabul görmeyen varsayımlar olduğu halde, sadece iddianızı desteklemesi için terimleri kullanıp, bir var oluşu tamamen kanıtlamış gibi konuşuyorsunuz.

açıklamlarınız ve örneklemeleriniz çok tutarsız, yamuk yumuk derken bile dayanağınız yok, bigbang dediğiniz olay sadece bir varsayımdır, bu bahsi geçen teori bile yokluktan varlığın en büyük delili iken, herşeyi yokluğa bağlamanızdaki bu ısrarı anlayamıyorum.

Yamuk yumuk derken zaten bir dayanağa ihtiyaç duymuyorum. Eğer zahmet edip herhangi bir kaynaktan evrenin nasıl gözüktüğüne bakarsan şuan bile düzenli kabul ettiğimiz evrenin ne kadar saçma ve dağınık olduğunu gözlerinle görebilirsin. Ben ihtiyaç duymadım ama sizin için göstereceğim dayanak bu olabilir. Peki sizin tanrı hakkındaki dayanağınız nedir? Hala düzende ısrarlı mısınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yamuk yumuk derken zaten bir dayanağa ihtiyaç duymuyorum. Eğer zahmet edip herhangi bir kaynaktan evrenin nasıl gözüktüğüne bakarsan şuan bile düzenli kabul ettiğimiz evrenin ne kadar saçma ve dağınık olduğunu gözlerinle görebilirsin. Ben ihtiyaç duymadım ama sizin için göstereceğim dayanak bu olabilir. Peki sizin tanrı hakkındaki dayanağınız nedir? Hala düzende ısrarlı mısınız?

evren dediğiniz aleme, 14 milyarlık boyutuna, varlığının başlıngıcına ait söylenen bütün varsayımlar gerçek olarak değil, akla ve mantığa en uygun olan teori olarak kabul ediliyor. evrenin yaşı bile sadece ışığın gözlemlenmesiyle alakalı, gözlemlenebilen evren 14 milyar yaşında, peki bu tamamını kapsayan bir durummudur, net hiçbir durum yok belkide evrende gözlemlenebilen bütünün çok küçük bir parçasıdır, hiçbir şekilde netlik yok iken bu net tavrınızını anlamıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

evren dediğiniz aleme, 14 milyarlık boyutuna, varlığının başlıngıcına ait söylenen bütün varsayımlar gerçek olarak değil, akla ve mantığa en uygun olan teori olarak kabul ediliyor. evrenin yaşı bile sadece ışığın gözlemlenmesiyle alakalı, gözlemlenebilen evren 14 milyar yaşında, peki bu tamamını kapsayan bir durummudur, net hiçbir durum yok belkide evrende gözlemlenebilen bütünün çok küçük bir parçasıdır, hiçbir şekilde netlik yok iken bu net tavrınızını anlamıyorum.

İşte ben de sizin ortada bir tanrı yokken, ciddi ciddi yokken, varlığı hakkındaki bu net tavrınızı anlamıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte ben de sizin ortada bir tanrı yokken, ciddi ciddi yokken, varlığı hakkındaki bu net tavrınızı anlamıyorum.

ortada bu koca kainat var, algılanan devasalığı 14 milyar algılanamayan boyutu ise kim bilir ne denli, böyle bir muazzam evren kendi kendine oluşmuş, diyerek Allah inkar edilmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum Bersan, hiç bir eleştiri getirmemeye gayret ederek okuyorum yazılanları. Dediğiniz gibi size ait görüşler ve öngörüler. Tanrıyı var önkabulünden sonra (sizin kabulünüz doğru diyelim)neden onca inanış arasından kuranın tanrısı ve tek tanrı? Tanrının iyi olma zorunluluğuna kim karar verdi? Tanrı mı? İnsanlar mı? Tanrıların iyi - kötü tanımı gerçekçi mi? İnsanın iyi kötü anlayışı yer-zaman-kültür-siyasi oluşumlar eşliğinde değişirken tek doğru tanımlı bir tanrının bu tanımda iyi anlayışını değiştirme şansı hiç olmadığı kitaplarla dünün iyisi bu gün kötü tanımlanabilirken nasıl olupta herkese ve her zamana uygun olabilir? Ensest-sübyancılık-tecavüz-kölelik-savaş kışkırtıcılığı-çoluk çocuk demeden toplu imha-uzar gider. Birbiriyle karşılaştırmayla bir şeyin doğruluğunu mu yoksa kötünün iyisini mi seçer insanlar? Hepsinin yanlış olduğu seçeneklerde doğruyu aramak mümkün müdür? Varsayın ateizm yanlış, bu dinleri doğru veya haklı kılar mı?

Bunlar kısaca aklıma ilk gelen ve tartışılırsa her biri ayrı konu olabilecek konular. Bunlar şimdilik dursun izninle, neden islamın inancı ve tanrısını doğru kabul ettiğinizi kendinizce anlatırsanız onuda öğrenmek isterim. Sizce islamın tanrısı iyi, adaletli ve vicdan, sevgi taşıyor mu? Yoksa belli kriterlerle önkoşullu bir anlayışa mı sahip? Cinsiyet, inanış, zeka gibi konular üzerinden düşünürseniz belki örneklerle daha net cevaplar sunabilirsiniz.

Şu ara yoğunum, sık giremiyorum, geç cevap için özür.

Sevgi saygımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sevgili e-teist bende 2 haftadır çok kötü günler geçiriyorum, yapabileceğim tek şey beklemek, insan bu hayatta bazen çok çaresiz kalıyor benim için bu çaresizlik bir şükür bir hamd olarak sadece Allaha sığındığım insanların ihanetlerinden sevgiliye arz edilen bir hitap oluyor. bazen o kadar yanlız hissediyorum ki kaç gece sabahlarken hastane bahçesinde güneşin doğuşunun beraberinde rahmet ve umutlarla dünyayı aydınlattığını hissetmek onuun ışığının, bütün insanlara olduğu gibi benim üzerime de düşmesi Allahın yanlız değilsin yanındayım dediğini bana hissettiriyor. bu his çok farklı anlatılması güç tarifi çok cılız kalıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın iyi,kötü,doğru,yanlış diye düşüncelerinin bizdeki gibi olmadığını biliyorum. bizler insan olarak iyi,kötü tanımımız sadece belli ve kısıtlı bir analizle gerçekleşiyor, örneğin adam öldürmek kötü bir eylemdir, bu Allahın da sevmediği ve nefret ettiği bir durumdur, bu eylem bizim için kötü fakat Allahın sıfatlarına göre değerlendirmemiz asla mümkün değildir. Allah insanın görüp görebileceği, düşünüp hayal edebileceği hiçbir şeye benzemiyor, ne düşüncelerini nede amacını asla bizler bilemeyiz.

bildiğim tek gerçek var Allah iyi olanı yapın kötüden sakının der, adaleti emreder, kötü olan herşeyi men eder. bu kavramalrın bizim nazarımızda değerlendirilmesi ve örneklendirilip şekillendirilmesi ile Allahın nazarındaki değeri ve analizi asla yansıtmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

3. sorunuz, benim nazarımda ateizm tamamen sıfır ihtimalli bir seçenektir, bu sözlerimi lütfen ukalalık olarak algılamayın ama ateizm diye bir inanç şahsımca tamamen çürütülüp test edilip onaylanıp, bilgi dağarcığımdaki yerine şekillenip konulan bir felsefedir.

benim açımdan ateizm şuan bilim ve bilim adına yapılan çalışmaları destekleyen kişilerin seçtiği yoldur. asla bir inanç yokluğunda ortaya çıkan durum olarak kabul görmeyecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden Allaha inanıyorum, bu soruya birkaç başlıkta küçük yer verdim, yani Allahın varlığına inanmak için bir insan neden ararsa, sayısız neden ve sebepler zinciri var. uyurken savunmasız bedenimizin hayatı sağlayan donanımlarının işleyişi, nefes alıp vermemiz, kalbimizin atması, gözümüzün görmesi, vucudumuzun ahengi, düşüncelerimiz, nefsimiz, şehvetimiz, duygularımız, o kadar çok analiz yapılıp düşünen için ibretler varki, bunlar öyle kendi kendine diyipte, milyonlarca sene diyerek, Allahı inkar etme nedeni olamaz.

yerkürenin elementlerinden tutunda, insanın atomlarına kadar hemen herşeyde bir muazzam sistem var, hiçbir oluşum göremiyorum ki arkasında bir sebep-sonuç ilişkisi olmasın. hangi argümana bakarsam bakayım, hangi konuyu ele alırsam alayım var oluşun her adımında Allahın varlığını görüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

son sorunuza cevaben, benim açımdan Allah birdir ve herkesin Allahıdır, senin de, benimde, aramızda bir çizgi var ben kabul ediyorum sen etmiyorsun.

Allah çok merhametlidir çokta azametlidir ve adaletlidir, Allahın katında hiçbir amel karşılıksız kalmayacaktır, aldığımız nefesten tutun da, düşündüğümüz hayallere kadar, hiçbir amel karşılıksız kalmayacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...