Jump to content

Basit olan mı tercih edilir?


Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba. Aklıma takılan bir konu: Allah’ın sıfatlarına bakarsak eğer sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta her şeyden haberi olan her şeyi yaratan bir güç. Evren ilk meydana geldiğinde birkaç basit fizik kuralı birkaç yapı taşı ile eğer kendiliğinden oluşabiliyorsa eğer neden Tanrı gibi sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta bir yapı tercih edilsin basit var iken neden sonsuz karmaşık olan tercih edilsin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba. Aklıma takılan bir konu: Allah’ın sıfatlarına bakarsak eğer sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta her şeyden haberi olan her şeyi yaratan bir güç. Evren ilk meydana geldiğinde birkaç basit fizik kuralı birkaç yapı taşı ile eğer kendiliğinden oluşabiliyorsa eğer neden Tanrı gibi sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta bir yapı tercih edilsin basit var iken neden sonsuz karmaşık olan tercih edilsin?

Basit mi...

tarihinde Tabipp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bir kere öncel olarak tanrı'nın evreni yarattığını varsayarak soru soruyorsun.

sana şu kadarını sorayım:

tanrı mutlak kudretiyle doğa yasalarının elvermeyeceği birşeye güç yetirip yapabilir mi?

mucize dediğimiz şey sadece doğa yasalarının elverdiği ölçüde ancak rastlantısal olarak olasılığı çok düşük bir fenomen midir?

tanrı doğa yasalarının aşabilir mi?

aşamazsa eğer kadir-i mutlak sıfatıyla çelişmez mi bu durum?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Basit oldugunu söyeleyen kim...

Basit değilse çelişkileri açıkla. Bir iğnesiz ustasız olmaz, öyleyse evrenin ustası Tanrı'dır. Peki ya Tanrı'nın ustası kim?

Tanrı Kadir-i Mutlak ve Her Şeyi Bilen'dir. Fakat, basit bir mantık egzersizi bu iki özelliğin birbirini dışladığını gösterir. Tek bir varlığın hem Kadir-i Mutlak ve hem Alim-i Mutlak olması imkansız. Çünkü Tanrı yapacağı fiiller hakkında kendi çizdiği kaderin mahkûmu. Bu da Kadir-i Mutlak olma özelliğiyle çelişiyor. Böyle çelişkili bir iddiayı kabul etmek yerine evreni fiziksel süreçlerle açıklamak daha rasyonel bir çaba olacaktır.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ockhamlı Wiilliam bir teisttir...Papazdır... :D

O ustra ateizmin safsatalarını doğrar gecer..

O ustura bilimsel bir ilkedir ve Ockham'ın inançsal kimliğinden bağımsızdır. Müslüman ilke, Hristiyan ilke diye bir şey olmaz. Ockham'ın Usturası tanrı hipotezi gibi bilimde parazit yapan urları kesip biçmede oldukça işlevseldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O ustura bilimsel bir ilkedir ve Ockham'ın inançsal kimliğinden bağımsızdır. Müslüman ilke, Hristiyan ilke diye bir şey olmaz. Ockham'ın Usturası tanrı hipotezi gibi bilimde parazit yapan urları kesip biçmede oldukça işlevseldir.

Madem o kadar işlevsel neden ockham amca ateist olmadı peki :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madem o kadar işlevsel neden ockham amca ateist olmadı peki :D

Bilmiyorum. Belki de teolojik tartışmaları bundan hariç tutmuştur. Zira Ockham, Tanrı inancının bilgiden ziyade inancın konusu olduğunu ve inancın mantıktan bağımsız olduğunu savunan bir fideist idi. Ve aslında bu prensip "Doğa, mümkün olan en kısa şekilde çalışır" diye yazan Aristo'ya kadar gider.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba. Aklıma takılan bir konu: Allah’ın sıfatlarına bakarsak eğer sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta her şeyden haberi olan her şeyi yaratan bir güç. Evren ilk meydana geldiğinde birkaç basit fizik kuralı birkaç yapı taşı ile eğer kendiliğinden oluşabiliyorsa eğer neden Tanrı gibi sonsuz mükemmellikte ve karmaşıklıkta bir yapı tercih edilsin basit var iken neden sonsuz karmaşık olan tercih edilsin?

Bizim tanrımız basittir diyecek değiller ya!!!!!
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...