Jump to content

"Allah" kelimesi hakkinda


Recommended Posts

Cogu zaman Allah kelimesinin aslinda (tipki Turkce'de Tengri kelimesinin halk dilinde Tanri olusu gibi) Arapca El-ilah dan turedigini bir cok orneklerle konustuk tartistik. Ornegin Muhammed'in babasinin isminin Abdullah oldugunu ve bu ismin manasinin "Allah'in kulu" oldugunu dile getirmistik.

ateistlerde islamdan bir haber,,, islama inandığını söyleyen kişilerde

allah kelimesinin muhammeten öncede araplar içinde kullanılıyor olması, muhammedin babasının isminin abdullah olması, islam açısından bir çelişki değildir..

çünkü; KURANA GÖRE, İBRAHİM ZAMANINDA; ALLAHI ANSIN DİYE O ÇORAK ARAZİYE YANİ MEKKEYE OĞLU İSMAİLİ YERLEŞTİRMİŞTİR..

MEKKEDEKİ KABEYİDE İSMAİLLE, İBRAHİM BERABER İNŞA ETMİŞTİR..

BU AÇIDAN KURANA GÖRE MEKKELİLER İSMAİLİN SOYU VE ADAMLAR ALLAHTAN HABERDAR AMA ZAMANLA DİNİ YOZLAŞTIRMIŞLARDIR.... ALLAHTA MUHAMMET ARACILIĞIYLA ,O YOZLAŞMANIN İÇİNDEN; İSMAİL, İBRAHİM ZAMANINDAKİ SAF HANİF İNANCINI YENİDEN FİLİZLENDİRMİŞTİR..

yani kuranın öne sürdüğü sav bu zaten..

tarihinde gavs tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Allah'tan başka ilah yoktur" diyen şehadet'te de vurgulandığı üzere, "Tanrı" karşılığında "İlah", islam tanrısı karşılığında da "Allah" kullanılmaktadır ki, Allah burada özel isim oluyor. Dolayısıyla tek tanrı inancının savunulduğu bir dinde tanrıya özel bir isim vermiş olmaları ve hatta kelime-i şehadet dedikleri tekerleme, islamın en önemli çelişkilerinden biridir.

Özel isimler, varlıkları birbirinden ayırdetmek için konur. Örneğin, elmaya elma diyoruz, çünkü diğer meyvelerden ayrı özellikleri vardır, ona elma diyerek portakaldan, armuttan vs. farklılığını vurguluyoruz. Allah adı, hangi diğer ilahlardan ayırdedilmesi için özel olarak konmuş oluyor?

"Allahtan başka Allah yoktur" veya "Yaratanların en güzeli Allahtır" türünden kıyas ifade eden deyimlere ne gerek var? Pekala "Yaratan Allahtır" veya "Her güzellik Allahtandır" gibi kıyasa mahal bırakmayacak deyimlerle de ifade edilebilirdi. O zaman "Allah", ilahlar içinden ayıredilmesi gereken özel bir yaratıcı olmaktan ziyade, doğrudan "yaratan" anlamına, yani "İlah", "Tanrı" anlamına gelirdi ki, kıyastan kaynaklanan kafadaki bu soru işareti oluşmazdı.

Allah'tan başka ilah yoktur, o ilahların en güzelidir. Yani;

Elmadan başka meyve yoktur,o meyvelerin en güzelidir.

Elmadan başka meyve yoksa, elmaya neden doğrudan doğruya meyve demiyoruz? Elmadan başka meyve yoksa, ona meyvelerin en güzeli demek salaklık değil midir? Yani;

Allah'tan başka ilah yoksa, Allah'a neden doğrudan doğruya İlah demiyoruz? Allah'tan başka İlah yoksa, ona ilahların en güzeli demek, salaklık değil midir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah'tan başka İlah yoksa, ona ilahların en güzeli demek, salaklık değil midir?

Sırf Mekke ileri gelenlerine ve Mekke'deki Tanrılara muhalif olmak amacıyla ortaya çıkarsa haliyle olacağı da buydu . Bir anlık da olsa tam pot kırmış , kurduğu cümlenin ucunun nereye çıkacağını iyi hesaplayamamış .

Olsun , inanırlar ne güne duruyor , az sonra çıkar , yüzyıllardır nicelerine uydurdukları gibi buna da bir kılıf uydururlar evvel Allahın izniyle .

Link to post
Sitelerde Paylaş
ateistlerde islamdan bir haber,,, islama inandığını söyleyen kişilerde

allah kelimesinin muhammeten öncede araplar içinde kullanılıyor olması, muhammedin babasının isminin abdullah olması, islam açısından bir çelişki değildir..

çünkü; KURANA GÖRE, İBRAHİM ZAMANINDA; ALLAHI ANSIN DİYE O ÇORAK ARAZİYE YANİ MEKKEYE OĞLU İSMAİLİ YERLEŞTİRMİŞTİR..

MEKKEDEKİ KABEYİDE İSMAİLLE, İBRAHİM BERABER İNŞA ETMİŞTİR..

BU AÇIDAN KURANA GÖRE MEKKELİLER İSMAİLİN SOYU VE ADAMLAR ALLAHTAN HABERDAR AMA ZAMANLA DİNİ YOZLAŞTIRMIŞLARDIR.... ALLAHTA MUHAMMET ARACILIĞIYLA ,O YOZLAŞMANIN İÇİNDEN; İSMAİL, İBRAHİM ZAMANINDAKİ SAF HANİF İNANCINI YENİDEN FİLİZLENDİRMİŞTİR..

yani kuranın öne sürdüğü sav bu zaten..

kuranin böyle bir iddiasi yok, geleneksel islamin iddiasi bu..

allah kelimesine gelince, allah bir isim degildir, kuranda tanriya ait bir isim yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Allah'tan başka ilah yoktur" diyen şehadet'te de vurgulandığı üzere, "Tanrı" karşılığında "İlah", islam tanrısı karşılığında da "Allah" kullanılmaktadır ki, Allah burada özel isim oluyor. Dolayısıyla tek tanrı inancının savunulduğu bir dinde tanrıya özel bir isim vermiş olmaları ve hatta kelime-i şehadet dedikleri tekerleme, islamın en önemli çelişkilerinden biridir.

Özel isimler, varlıkları birbirinden ayırdetmek için konur. Örneğin, elmaya elma diyoruz, çünkü diğer meyvelerden ayrı özellikleri vardır, ona elma diyerek portakaldan, armuttan vs. farklılığını vurguluyoruz. Allah adı, hangi diğer ilahlardan ayırdedilmesi için özel olarak konmuş oluyor?

"Allahtan başka Allah yoktur" veya "Yaratanların en güzeli Allahtır" türünden kıyas ifade eden deyimlere ne gerek var? Pekala "Yaratan Allahtır" veya "Her güzellik Allahtandır" gibi kıyasa mahal bırakmayacak deyimlerle de ifade edilebilirdi. O zaman "Allah", ilahlar içinden ayıredilmesi gereken özel bir yaratıcı olmaktan ziyade, doğrudan "yaratan" anlamına, yani "İlah", "Tanrı" anlamına gelirdi ki, kıyastan kaynaklanan kafadaki bu soru işareti oluşmazdı.

Allah'tan başka ilah yoktur, o ilahların en güzelidir. Yani;

Elmadan başka meyve yoktur,o meyvelerin en güzelidir.

Elmadan başka meyve yoksa, elmaya neden doğrudan doğruya meyve demiyoruz? Elmadan başka meyve yoksa, ona meyvelerin en güzeli demek salaklık değil midir? Yani;

Allah'tan başka ilah yoksa, Allah'a neden doğrudan doğruya İlah demiyoruz? Allah'tan başka İlah yoksa, ona ilahların en güzeli demek, salaklık değil midir?

Kuran'a göre yaratma fiili iki manadır.

1)Allah'ın yoktan var edişi

2)Allah'ın varlıkları şekilden şekile sokması

1.Maddeyi herkez biliyor zaten

2.Maddeye gelince

Müminun 12-14 12 İMDİ, GERÇEK ŞU Kİ, Biz insanı balçığın özünden yaratıyoruz,4 13 ve sonra onu döl suyu damlası halinde [rahimde] özel bir koruma altında tutuyoruz; 14 sonra bu döl suyu damlasından döllenmiş hücreyi yaratıyoruz; sonra bu döllenmiş hücreden de cenini ve ceninden kemikleri yaratıyoruz; ve sonra da kemiklere et giydirip onu yepyeni bir yaratık halinde5 var edip ortaya çıkarıyoruz: öyleyse, yaratanların en iyisi, en ustası6 olarak Allah ne yücedir!

Aliimran 59

Şüphesiz Allah katında (yaratılışları bakımından) İsa'nın durumu, Adem'in durumu gibidir: Onu topraktan yarattı. Sonra ona "ol" dedi. O da hemen oluverdi.

Yani Allah yaratanların en yücesi derken bu cümledeki yaratanlar şekil verenler ya da ustalar manasındadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...