Jump to content

galip06

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    29
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

galip06 Hakkında

  • Derece
    Member

Güncel Profil Ziyaretleri

391 profil görüntüleme
  1. Merhaba, sizden rica etsem bu forumdaki yazdığım tüm yazıları ve başkaları tarafından yazdıklarımdan yapılan alıntıları da  dahil silebilir misiniz? Ve üyeliğimi de silebilir misiniz?

  2. Tebrik ediyorum kardeşim. Benden bu kadar, Sen devam edeceksen de Allah, kolaylık versin ne deyim...
  3. Yaptığım bu kadar açıklamaya rağmen hala sınanamaz diyorsun ya, pes! Gerçekten merak ediyorum, bu forumda sizlere özel kurs mu veriyorlar? Ne derlerse desinler inkar et, karşındakini yalancılıkla suçla hakaret ederek üste çıkmaya çalış diye metotlar mı öğretiyorlar size. Bu da bir tartışma yöntemdir, sürekli inkar ederek, aynı soruları tekrar tekrar sorarak, anlamazlıktan gelerek, ses tonunu yükselterek, hakaret ederek baskın çıkmaya çalışın diye eğitim mi aldınız? Bir sistem senin dediğin şekilde sınanmaz. Eğer senin dediğin gibi sistemler sınanacak olsa a + x = y bağıntısında verilen her ra
  4. Bir önceki yorumuma ilave olsun diye yazıyorum; Mesela; Avliyye yöntemini de bir sistem olarak kabul edersek, bu sistemde de yapılan işlem neticesinde her ne kadar oranlar değişse de sonuç eksik yada artan bırakmadan elde ediliyor. Bu durum, bazıları için sistemin uygulanabilirliğini gösterse de bir kesim de oranların değişmesi sebebiyle karşı çıkıyor. Aslında sistemin yanlış çalıştığını görmek için sadece eksik yada artan bırakmadığına bakmak yerine çıkan sonucun değerlendirmesini yapsanız zaten bu açık olarak ortaya çıkar. Örneğin; Geriye karısı, ana baba ve üç kız çocuk bırakan biri 7200
  5. Aklınıza gelecek örneklerin çoğu için çözüm çizelgesini yazmış olmam belki senin açından abartı, ''bir iki tane de yazsan anlaşılırdı'' diyebilirsin de bu kadar tepki vererek ve sadece bu gerekçeyle suçlamak akıllıca bir iş değil. Bu şekilde yazmış olmam gerçeği değiştirmez. İki tane örnek yazmış olsaydım, kabul edecektin de örnekleri çoğalttığım için mi kabul etmiyorsun? Kaldı ki, bu örneklere dikkat edersen sizin henüz konuyu bilmediğiniz için çıkaramayacağınız çözümler var. Ben sadece bana sorulan iki örneği yapmış olsam bu sefer de peki şunu da yap, böyle olunca nasıl olacak, şöyle olunca
  6. Daha soru sorma kapasitesine sahip olmayanlar kalkmış laf çakıp beylik taslıyor. Şimdi şu yazdıklarınızla bana cevap verdiniz öyle mi... Tek tek yazıyorum, kim ne cevap vermiş diye alın okuyun. ''Bir sayfa bile tutmayan miras ayetleri için tam 50 sayfa yazı mı yazdın? Boş ver ekleme, kalsın. İnsanların zamanını boşa harcama.'' ''Ne yazık ki nasıl bir yanılgıda olduğunuzu göremiyorsunuz. Mealden okunan, anlaşılmıyorsa: kuran ancak arabın şiir kitabıdır. Bu durumda; iki senenizi, Arabın kültürünün ürünü olan şiir kitabında hikmetler arayarak, boşuna harcamışsınız.'' ''çok sağlam kahkaha at
  7. Kolay anladığınıza sevindim, hatalı görmenize üzüldüm. Ayetlerde daime mirasın 1/x olarak söylendiği sizin iddianız. Öncelikle dikkatini çekeyim ki, ben burada yaptığım bu paylaşımları kesin doğru şeklinde yapmıyorum bunu en başta belirttim zaten. Bu benim yaptığım çalışma neticesinde vardığım sonuçlardır, elbetteki bir insan olarak hata yapmış olabilirim zaten ben size kesin doğru diye sunmuyorum ki, aksine henüz incelenme aşamasında kesinliği netleşmedi diye belirtiyorum. Meseleye dönersek, Nisa 12. ayete dikkat edersen, eşlerinizin bıraktığından dörtte bir yada yarısı şeklinde ifade edili
  8. Hayır, forumda her hangi bir sıkıntı yok. Bunları ben yazdım ve daha fazlasını da ben yazdım. Peki yazdıklarımın sadece bu kadarıyla mı ilgilendin diğer yazdıklarıma da baktın mı? İki yıl uğraştın, 50 sayfa yazı yazdın ortaya bunu mu çıkardın, diyorsun anlaşılan. Aslında mesele iki yıl uğraşılacak bir mesele değil, bir kaç haftada açığa çıkarılacak bir mesele de benim iki yıl uğraşmamın nedeni o kadar kalıplaşmış yanlışlar var ki onlardan sıyrılıp da meselenin doğrusunu görmek beni zorladı. Meallerdeki yanlışlar, yapılan eklemeler, çıkarmalar, yanlış çeviriler, kalıplaşarak geçmişten günümüze
  9. Ne yazmışım da size sağlam kahkaha attırmışım bilmek isterim, yazdıklarımın hangisine bakarak bana bu ithamı yakıştırdınız onu da anlamadım. Gerçekten de merak ediyorsanız belirteyim; Benim alıntıladığınız yorumumu yazma nedenim kimseyle alay etmek yada farklı bir sebepten değildir sadece bu meselede kitabın lehine yazmaya çalışanlar yanlış ve eksik bilgiler ile meseleyi izah etmeye çalıştıklarını ve kitabın aleyhine yazanların da kitapta olmayan ama sanki kitapta öyleymiş gibi göstererek saldırdıklarını görmemden kaynaklanıyor.Ve kitap hakkında tartışıyorsunuz ama yazdıklarınız kitapta olanda
  10. Sanırım sen de ben de aklımızdan olanı yazdık, aynı şeyleri tekrar tekrar yazmanın bir anlamı olmayacağını düşünüyorum. Sadece şunu belirteyim ki, yazdığın Araf 172. ayetin mealinde parantez içinde yer alan ''ezelde'' ifadesi ayetin kendisinde yok. Bu ayete bu şekilde meal verenlerin hatasıdır bu durum. İnsanların ergenlik çağıyla birlikte yaşları ilerledikçe yaşamdan elde ettikleri bilgileri daha iyi kullanmaya ve olgunlaşmaya başlarlar. Şahitlik de zannımca şudur; bir insanın yaratılanlardan yani hayatın kendisinden ilimden ve bilimden elde ettiği bilgiler ile yaratıcının varlığını ve kendis
  11. 1- Evet kesin değil. Allah, insanları evlatlarıyla mallarıyla canlarıyla vesaire imtihan eder. Bu çocuğun anne ve babasının iyi insanlar olması sebebiyle Allah, onların evladı üzerindeki bu imtihanı kolaylaştırıyor. Çocuğa gelince o canı ona veren de alacak olan da Allah'tır. Netice de bizler Allah'ın sorgulayacak değiliz, Allah'ın hesaba çekilmesi diye de bir şey söz konusu olamaz. Eğer gücünüz yetiyorsa bırakın çocukların ölümünü kendi ölümünüzü erteleyin hadi. Zira sizin de canlarınızı alacak olan Allah'tır. Ve mesele şu ki, o çocuk henüz imtihanda değil, sorumluluğu yok yani henüz sahaya ç
  12. Araf 172. ayetle ilgili; https://www.youtube.com/watch?v=AfqaRz18fV4
  13. Kullandığın üslupla kendini tarif etmişsin, sonra da insanlıktan bahsediyorsun... Tartışma insan arasında olur, hayvanla tartışırsan ya kişner ya anırır başka diyeceği bir şey olur mu hayvanın, ben de karşımdakini insan yerine koyup tartışmaya katılayım dedim. Bir kere sizin tartışmaya niyetiniz yok, hakaret etmekten başka yapacağınız bir şey de yok... Şu yazdıklarınla cahilliğini de belli etmişsin. Arapçada, Türkçeye oğul diye çevirdiğimiz ifade hem erkeğe hem kıza gider. Ademoğulları derken erkek ve kadın tüm insanları kapsar bu ifade. Fazla uzatmaya gerek yok, bu konuda yazılan bir yazı v
  14. Baskı olarak algılama, amacım bu değil. Tartışma ise tartışalım ancak hoşnutsuzluk oluşturmayalım. Ben tartışmayı isterim, sadece mesele üzerine odaklanacak ve yakışıksız hitaplar kullanmayacaksak her iki taraf için de söylüyorum, tartışmaya devam edelim. Ama her yorumda sürekli yakışıksız hitaplarla tartışmayı başka yere çekmeye çalışmayalım. Burada yazdıklarım da sadece benim Kur'an'dan anladığım şeyler, eksikliklerim hatalarım elbetteki olabilir. Ben yazdım diye Kur'an budur olarak anlaşılmasın. Musa AS kıssasındaki çocuğun öldürülme olayı; Bunu sadece sen değil inandığını iddia eden bir
  15. Mehir konusunu tekrar ele almak için yorum yazıyorum zira banim hatam var. Yaptığım hatayı düzeltmem gerekir. Evet Ahzab 50. ayete göre mehir olmaksızın evlenmeyle ilişkiye girme durumu sadece Muhammed AS ma has kılındığı ortaya çıkıyor, burada benim hatam var. O halde mehir ile ilgili diğer ayetlere de bakmak gerekir, “Kadınların mehirlerini, bir güçlük çıkarmadan gönül rızası ile verin. Fakat kendi istekleri ile ondan bir kısmını size bağış olarak verirlerse o taktirde onu afiyetle rahatça yiyin.” (Nisa 4/4) “Bir eşi bırakıp yerine bir başka eş almak isterseniz, bıraktığınıza yüklerle mal
×
×
  • Yeni Oluştur...