Mask 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi Hiç teferruata girmeden, ayetin sadece Mealine bakarak anlaşılanlar şunlar.... 1- Kainat, Yeryüzü ve Melekler ve İblis var.. 2- İnsan nevi henüz aleme teşrif etmiş değil.. 3- Yeryüzünde muhtemelen mahiyeti meçhul başka varlıklar var..( İblisin liderliğindeki CİN ler gibi) Siz neye itiraz ediyor, nasıl bi çelişki var sanıyorsunuz..! Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi Kuran'da hem ahirette kalınacak ödül yerini hem de bazı ayetlerde yeryüzünde olan bağ bahçe vs yi ifade etmiş.. Link to post Sitelerde Paylaş
Emre1974tr 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi Adem'in belli bir süre kaldığı cennet bizim evrenimizdedir. Yani sonsuzluk yurdu olan ahiret evreninde(Rabbin Katı'nda) değildir. Kuran'da birçok cennetin olduğu ve bazı farklılıklarının olduğu zaten belirtiliyor. Ali İmran Suresi 15 De ki: “Bu sayılanlardan daha iyisini size haber vereyim mi?Sakınıp korunanlar için, Rableri katında, altlarından nehirler akan, içinde sürekli kalacakları cennetler, tertemiz eşler ve Allah’tan bir hoşnutluk olacaktır.Allah, kulları en iyi biçimde görmektedir.” Rad Suresi 23 Adn cennetleri bunlar içindir. Atalarından, eşlerinden, zürriyetlerinden hayra ve barışa hizmet etmiş olanlarla birlikte girerler oraya. Meleklerse her kapıdan yanlarına sokulurlar. Kehf Suresi 107 İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlara gelince, onların konuk evleri Firdevs cennetleri olacaktır. Rahman Suresi 46 Rabbinin makamından korkan kimseye iki cennet var. Rahman Suresi 62 İkisinden başka, iki cennet daha var. Adem'in cenneti ölümsüzlük yurdu olmadığı için, İblis ona yasak meyvayı yedirmek için ölümsüz olma vaadinde bulunuyor zaten. Yoksa ölümsüzlük yurdunda olsa, yani zaten ölümsüz olsaydı, kendisine yem olarak ölümsüzlük vaad etmezdi şeytan. A'raf Suresi 20 Derken, şeytan, kendilerinden gizlenmiş çirkin yerlerini onlara açmak için ikisine de vesvese verdi. Dedi: "Rabbinizin sizi şu ağaçtan uzak tutması, iki melek olmayasınız yahut ölümsüzler arasına katılmayasınız diyedir." Selam ve sevgiler. Link to post Sitelerde Paylaş
xislam 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi A'raf Suresi 20 Derken, şeytan, kendilerinden gizlenmiş çirkin yerlerini onlara açmak için ikisine de vesvese verdi. Dedi: "Rabbinizin sizi şu ağaçtan uzak tutması, iki melek olmayasınız yahut ölümsüzler arasına katılmayasınız diyedir." Selam ve sevgiler. Yani adem melek olmak için bunu yaptı. Hani adem meleklerden üstündü? Adam hakikattende ahmakmış. Adem müslümanmıydı emre? Link to post Sitelerde Paylaş
Sorrow 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi allah ademin yasak elma yiyiceğini bildiği için bu ayet var İyi o zaman Aden yasak elmayı yeyip kovulmak için, şeytan secde etmeyip kıyamete kadar süre istemek için, insanlar da sonucu belli sınava katılmak için yaratıldı. Yani zaten cehenneme odunuz. Bide o kadar öğretmen güneş ova müdüriyet diye kıvırıyosun. Arnavut bir arkadaşım çok güzel demişti. "Allah varsa bu onun sorunu beni enterese etmez" Link to post Sitelerde Paylaş
Sorrow 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi Adem'in belli bir süre kaldığı cennet bizim evrenimizdedir. Yani sonsuzluk yurdu olan ahiret evreninde(Rabbin Katı'nda) değildir. Kuran'da birçok cennetin olduğu ve bazı farklılıklarının olduğu zaten belirtiliyor. Ali İmran Suresi 15 De ki: “Bu sayılanlardan daha iyisini size haber vereyim mi?Sakınıp korunanlar için, Rableri katında, altlarından nehirler akan, içinde sürekli kalacakları cennetler, tertemiz eşler ve Allah’tan bir hoşnutluk olacaktır.Allah, kulları en iyi biçimde görmektedir.” Rad Suresi 23 Adn cennetleri bunlar içindir. Atalarından, eşlerinden, zürriyetlerinden hayra ve barışa hizmet etmiş olanlarla birlikte girerler oraya. Meleklerse her kapıdan yanlarına sokulurlar. Kehf Suresi 107 İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlara gelince, onların konuk evleri Firdevs cennetleri olacaktır. Rahman Suresi 46 Rabbinin makamından korkan kimseye iki cennet var. Rahman Suresi 62 İkisinden başka, iki cennet daha var. Adem'in cenneti ölümsüzlük yurdu olmadığı için, İblis ona yasak meyvayı yedirmek için ölümsüz olma vaadinde bulunuyor zaten. Yoksa ölümsüzlük yurdunda olsa, yani zaten ölümsüz olsaydı, kendisine yem olarak ölümsüzlük vaad etmezdi şeytan. A'raf Suresi 20 Derken, şeytan, kendilerinden gizlenmiş çirkin yerlerini onlara açmak için ikisine de vesvese verdi. Dedi: "Rabbinizin sizi şu ağaçtan uzak tutması, iki melek olmayasınız yahut ölümsüzler arasına katılmayasınız diyedir." Selam ve sevgiler. Tamam işte ben de onu diyorum. Biz hurilere, siz nurilere gideceksiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
Emre1974tr 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi (düzenlendi) Yani adem melek olmak için bunu yaptı. Hani adem meleklerden üstündü? Adam hakikattende ahmakmış. Adem müslümanmıydı emre? 1- Ölümsüzlük arzusu her insan gibi onu da cezbetti. 2- Şeytanlar-cinler hep insanları melek yaşantısına özendirirler. Binlerce yıldır , ruhçu öğretiyle bunu aşıladıklarından, nimetlere sırt çevirmek, lüksten, cinsellikten uzak durmak bir erdemmiş gibi algıladı insanlar. Hatta değiştirilmiş İncil gibi eski kutsal kitaplarda , cennette bile cinselliğin , yemenin içmenin yasak olduğu yalanı benimsetildi, şeytanlar tarafından insanlara. İnsanlar da melek yaşantısını üstün birşey zannedip kendilerine zulmedip duruyorlar. Selamlar. Mart 10, 2008 tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi (düzenlendi) Seza daha iyi anlaşılması açısından orjinal metinleri esas alan bir çalışma örneği gösteriyorum. 34:15 لقد كان لسبا فى مسكنهم ءاية جنتان عن يمين وشمال كلوا من رزق ربكم واشكروا له بلدة طيبة ورب غفور 34/15 Le kad kane li sebein fı meskenihim ayeh* cennetani ay yemıniv ve şimal* külu mir rizkı rabbiküm vşeküru leh* beldetün tayyibetüv ve rabbün ğafur 34/15 Sebe'lilerin evleri, sağlı sollu iki bahçeyle birlikte bir harikaydı. Rabbinizin rızkından yeyin ve O'na şükredin. Güzel bir ülke ve Bağışlayan bir Rab... 34:16 فاعرضوا فارسلنا عليهم سيل العرم وبدلنهم بجنتيهم جنتين ذواتى اكل خمط واثل وشىء من سدر قليل 34/16 Fe a'radu fe erselna aleyhim seylel arimi ve beddelnahüm bi cenneteyhim cenneteyni zevatey ükülin hamtıv ve esliv ve şey'im min sidrin kalıl 34/16 Fakat onlar yüz çevirdiler. Biz de barajın selini onlara göndererek çifte bahçelerini, acı meyveler, ılgın ve biraz da sedir ağacı içeren çifte bahçelere çevirdik. Sebelilerin 2 cennete sahip oluşu örneğinde olduğu gibi cennet sadece ahiretle alakalı bir olgu değil.. Selam.. Mart 10, 2008 tarihinde herakles tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ad hominem 0 Mart 10, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2008 gönderildi (düzenlendi) Öncelikle bu adem cennetteymiş---Burası herkes için tamam mı? Yanında havva da varmış.Sonra yasak meyvayı yemişler.görmemeleri gereken şeylermi görmüşler olmaması gereken bişey mi olmuş orası herkese göre değişiyo zaten.---Ama sonuçta ''kötü'' bişey yapmışlar ve bu yüzden kovulmuşlar. Ancak o anda ortada imtihan olayı diye bişey yok.Yani iyi ve kötü kavaramları yok.Orası cennet.Bildiğimiz kadarıyla ''kötü'' nün olmadığı sadece ''iyi'' nin olduğu yer.(gerçi kötü olmadan iyinin olması da imkansız ya orayı atlıyorum) Bu mitos ta en önemli eksiklik ''iyi'' ve ''kötü'' kavramlarının nezaman yaratıldığı. Bu insanlar iyi ve kötü nedir bilmiyolar. Bileden nasıl kötülük yapıyolar.Yaptıkları şeyin ''kötü'' olduğunu zaten nasıl bilebilirlerdi? Sadece bu mitosa bakarak düşünürsek ulaşacağımız sonuç ''iyi'' ve ''kötü'' kavramlarının allahın iradesinin dışında (o istese de istemese de) varolduğudur.Allah da bu kavaramlara bağlı kalarak insanı cenneti ve kainatı yaratmıştır. Peki ''iyi'' ve ''kötü'' yü kim yaratmış? Mart 10, 2008 tarihinde NiHiL tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
drys 0 Mart 11, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 11, 2008 gönderildi Bir yorumda ben yapayım Bence şeytan allahın en yakın dostudur.Dikkatinizi çekerse şeytan sürekli,insanların yanlış yapmaları için çabalıyor,çeşitli senaryolar,tuzaklar hazırlıyor.Peki bu durum kimin işine yarıyor?Tabiki allahın.Çünkü bu sayede allah,şeytana kananları cezalandırabiliyor.Yani şeytan olmasa allah ne yapardı bilemiyorum.Kimi,nasıl cezalandırabilir ki?Evet evet allah ile şeytan arasında sıkı bir işbirliği mevcut.Ne diyeyim allah ayırmasın :lol: Link to post Sitelerde Paylaş
murtimuro 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi "Ben yeryüzünde kendime bir halife yaratacağım”(Bakara, 2/30) " Bu ayetten anlaşıldığı gibi adem yeryüzünde bir elçi olarak yaratılıyor.Ve daha sonra yasak elmayı yiyince cennetten kovuluyor.Peki niye yasak elmayı yiyene kadar cennette duruyor, adem aslında yeryüzünde bir halife olarak yaratılmamış mıydı?Allahın aklına daha sonra mı geldi ademi yeryüzü için yarattığı? Kuran bu konuda da sap ile samanı birbirine karıştırarak konuyu rezil ediyor.. Kuranın kopya çektiği Eski Ahit'te ise konu daha açıkayıcı biçimde anlatılmış..Adem'in yeryüzünde yaratıldığı ve ilk cennetin şu an Mezopotamya dediğimiz arazide kurulduğu anlaşılıyor..Adem ve eşi Havva (ikisi de elçi falan değil) yasak meyveden yiyince cennetten kovuluyorlar.. Hikaye kısaca bu..Diğerleri Muhammed'in kafa karışıklığı.. Link to post Sitelerde Paylaş
DEHA 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi Cennet zaten bahce demek,araplarda iktidar sahibi olan, mutlaka bagi bahcesi suyu olan yere yerlesir. Rabbin de bir mekani varsa bu mutlaka bahce dir,oraya girmek buyuk olaydir. sanki biraz feodalizm kokuyor,bakirelerin ilk gece hakkini alan agalar ve onun mali serfler,aga nin "bahcesini" koruyan zebaniler,silahli devsirmeler,karsi gelenler in atildigi zindanlar vadiler Link to post Sitelerde Paylaş
DEHA 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi Ben yeryüzünde kendime bir halife yaratacağım Halife, ardil demek yani kendisinden sonra gelecek olan,yerine gececek olan bu baglamda "yeryuzunde halife yaratmak" ne manaya gelebilir???? Link to post Sitelerde Paylaş
ERCUMENT 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi biraz denemede ben yapıyım.. ademle havva yasak ağaçtan yiyince cinsel organları gözüküyor ve utanıyorlar.. cinsel organların gözükmesi nasıl olabilir.. adem ve havvanın gözü körmüymüş.hiçbirşeyi görmüyorlarmıymış..sonra ağaçtan yiyince gözlerimi açılmış o ağaçta gözleri görür yapacak bir vitaminmi varmış..öyle olsa allah şu ağaçtan yemeyin demez. demekki görüyorlar.. yada:adem ve havva herşeyi görüyor ama birbirlerine karşı cinsel bir arzu hissetmiyorlarmıymış.. cinsel organların anlamı onlar için çiş yapılan şeylermiymiş.. yasak ağaca yaklaştıktan sonra çiş yapılan organların anlamlarımı değişmiş onlar için. çiş yapılan organlar olmuş cinsel organlar..adem ve havva için.tabi bizler içinde öyle. sonsuz yaşam arzusu en büyük arzumudur acaba.insanın en zayıf noktası.kolay kandırılabileceği bir nokta. şeytan bunu kullanmış.ademle havvada kabul etmiş. insanlar yaşamak için herşeyi yaparmı.yaşamak için günah işlermi? soyunu devam ettirme arzusu nasıl bir arzu acaba. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi (düzenlendi) 2:30 da kendime halif diye bir ibare yok.. 2/30 Ve iz kale rabbüke lil melaiketi innı caılün fil erdı halıfeh* kalu e tec'alü fıha mey yüfsidü fıha ve yesfiküd dima'* ve nahnü nüsebbihu bi hamdike ve nükaddisü lek* kale innı a'lemü ma la ta'lemun 2/30 Rabbin, meleklere şöyle demişti: "Yeryüzüne bir halife yerleştireceğim." Melekler de: "Orada bozgunculuk yapacak, kan akıtacak birisini mi yerleştireceksin? Halbuki biz seni överek yüceltiyor ve mutlak otoriteni onaylıyoruz," dediler. “Bilmediğinizi Ben bilirim," dedi. Davud içinde bu ibare kullanılmış. 38/26 Ey Davud, biz seni yeryüzünde halif kıldık. Halkın arasında adaletle yargı ver, hevesine ve duygularına kapılma, sonra seni ALLAH'ın yolundan saptırır. ALLAH'ın yolundan sapanlara, Hesap Gününü unuttukları için çetin bir ceza vardır. Halif Olma, Aykırı düşme anlamına da geliyor... 11/88 Kale ya kavmi eraeytüm in küntü ala beyyinetim mir rabbı ve razekanı minhü rizkan hasena* ve ma ürıdü en ühalifeküm ila ma enhaküm anh* in ürıdü illel ıslaha mesteta't* ve ma tevfıkıy illa billah* aleyhi tevekkeltü ve ileyhi ünıb 11/88 "Halkım," dedi, "Bakın, ya ben Rabbimden kesin bir kanıta sahip isem ve bana kendisinden güzel bir nimet bağışlamışsa...? Sizi bazı şeylerden yasaklamam, size zıt gitmek istediğim için değildir. Ben ancak, gücüm yettiğince reform yapmak istiyorum. Başarım ancak ALLAH'tandır. O'na güvendim ve O'na yöneliyorum." Bu yorumu daha ötelemek gerekirse muhalif bir kişilik ortaya çıkarıyor ve melekler bu muhalif kişiyi bozguncu ve kan dökecek olarak düşünüyor.. Mart 12, 2008 tarihinde herakles tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
DEHA 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi Hüvellezı cealeküm halaife fil ard fe men kefera fe aleyhi küfruh ve la yezıdül kafirıne rüfruhüm ınde rabbihim illa makta ve la yezıdül kafirıne küfruhüm illa hasara Sizi yeryüzünde halifeler yapan O'dur. Tahmin ediyorum halifeyi hakim manasinda kullaniyor,yeryuzunun hakimi yapmak seklinde,oradan gecinip,nimetlenmek seklinde,yani bahseden gibi hala feodal yapiya uygun Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi Evet daha çok yeryüzünü yönetmekle alakalı duruyor... 10/14 Sonra onların ardından yeryüzünde sizi halefler kıldık ki, nasıl iş yapacağınızı görelim. Selam.. Link to post Sitelerde Paylaş
DEHA 0 Mart 12, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 12, 2008 gönderildi yani bahce disindaki yeryuzu,oradan bitkiler cikarmak,onlari sulamak icin yagmur yagdirmak yine bahcedekinin hikmeti Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) üfff bıktık aynı basmakalıp sorulardan... milyon defa cevapladık. ama dinletemedik. ama tabi; sovyet yalakası olmaktan, marx a tapmaktan, kokuşmuş,ölü idolojiye uşaklık etmekten; ne Kuranı anlayabildiniz ne de Atatürk ü. Mayıs 25, 2008 tarihinde turkmaned tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
convert 0 Mayıs 26, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2008 gönderildi Peki ''iyi'' ve ''kötü'' yü kim yaratmış? İyi ve kötü yaratılmıyor. İnsan kültürel evrimleşme sırasında ortaya atıyor.Hala iyi ve kötü evrimleşmekte. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts