Jump to content

İslamda Köleliğin Kesin Kaldırılması


Recommended Posts

islamda kölelik kesin kaldırılmıştır.ilk dönemlerde,insanların köleleştirilmeleri allahın ayeti ile yasaklanmıştır.

muhammed 4

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Onun için küfredenlerle muharebeye tutuştuğunuzda hemen boyunlarını vurmaya bakın! Ta kuvvetlerini derinden kırıp tepeleyinceye kadar (üstünlük sağladığınızda) bağı sıkı basın (sıkıca bağlayın kalanlarını); harp ağırlıklarını atana kadar (savaş sona erinceye değin), sonra ister karşılıksız salıverin, ister fidye karşılığında. Böyledir bu; şayet Allah dilese kesinlikle onlardan intikamını alır, ancak sizi birbirinizle imtihan edecek. Allah yolunda öldürülenlere gelince, onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

islam insanların köle olarak alınıp satılmasını tamamen yasakladığı gibi,savaş esirlerininde köle olarak kullanılmasını yasaklamış ve engellemiştir.

bir savaş esiri.ya fidye karşılığı,yada karşlıksız serbest bırakılır.köle olarak el altında bulundurulup,ömrü boyu efendisine çalışmaya mahkum edilemez.fidye ücretlerini temin ederler ve normal yaşamlarına dönerler.fakat bu esirlerin bir müddet savaşa katılan müslümanların yanında yaşarlar.bundaki amaç,önyargı içinde oldukları müslümalara karşı,objektif bir bakış açısı kazanmaları içindir.müslüman ailenin yaşam tarzını gördükten sonra , kalpleri islama ısınanlar ve geri döndüklerinde kendilerine yapılan muameleyi anlatarak diğer kişilerinde kalbini islama ısındırmaktır.artık fidye ödeyemeyen esirler,iyi halde bulundukları zaman müslümanların verdiği zekatlardan esirin bulunduğu aileye ödeme yapılarak ,esir hürriyetine kavuşturulur.

tarihinde atılan2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 107
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İslam ülkelerinin bu hükümden haberi yok olmalı ki, 100 yıl önceye kadar cayır cayır köle alıp satıyorlardı.

Bakara/178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Köleliği onaylamayan bir kitap ne diye köleler hakkında hüküm versin? Onaylıyor ki, köleler için ayrı hükümler uygulanıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki kadın ve çocukların hükmü nedir?

savaş esiri olan herkez.

muhammed 4

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Onun için küfredenlerle muharebeye tutuştuğunuzda hemen boyunlarını vurmaya bakın! Ta kuvvetlerini derinden kırıp tepeleyinceye kadar (üstünlük sağladığınızda) bağı sıkı basın (sıkıca bağlayın kalanlarını); harp ağırlıklarını atana kadar (savaş sona erinceye değin), sonra ister karşılıksız salıverin, ister fidye karşılığında. Böyledir bu; şayet Allah dilese kesinlikle onlardan intikamını alır, ancak sizi birbirinizle imtihan edecek. Allah yolunda öldürülenlere gelince, onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Salıvermek veya fidye almak insanın insiyatifine bırakılmış. Salmak istemiyorsunuz ve fidye verecek kimse de yok. Bu durumda ne olacak?

insafa bırakılan fidye ilemi,fidyesizmi serbest bırakılacağı,salıvermeme hakkı yok.ayet çok açık.isterseniz salmayın diye bir hüküm yok.

muhammed 4

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Onun için küfredenlerle muharebeye tutuştuğunuzda hemen boyunlarını vurmaya bakın! Ta kuvvetlerini derinden kırıp tepeleyinceye kadar (üstünlük sağladığınızda) bağı sıkı basın (sıkıca bağlayın kalanlarını); harp ağırlıklarını atana kadar (savaş sona erinceye değin), sonra ister karşılıksız salıverin, ister fidye karşılığında. Böyledir bu; şayet Allah dilese kesinlikle onlardan intikamını alır, ancak sizi birbirinizle imtihan edecek. Allah yolunda öldürülenlere gelince, onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

fidye verecek kimse yok ise,ya fidye bedeli müslümanların zekatlarından ödenir,yada çalışarak kazanır,yada kadın için ,evlilik teklifi geldiğinde kabul ederek özgürlüğüne kavuşur.

MÜKÂTEBE NEDİR?

Sözlükte "yazışmak, mektuplaşmak" anlamına gelen mükâtebe, İslâm tarihinde, kölenin çalışarak belirli bir bedeli ödemesi üzerine azat olması konusunda efendisi ile arasında yapılan akdi ifade eder

Nûr 33

(Medenî 102) Evlenme imkanını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da "Köle almak/edinmek yasaktır." gibi bir ayet yoktur.

Muhammed 4'de sadece "savaşta ele geçirilen köleler" ile ilgili hüküm vardır.

Bİr de Beled 12-13 vardır, ancak o da köleliği "tamamen" kaldırmak gibi bir özelliğe sahip değildir.

Sadece "köle salıvermenin sevap olduğu"nu söyler. "Tüm köleleri salmak zorundasınız." gibi bir manaya gelmez. Adam, eğer istemezse, kölelerini salmayabilir.

Muhammed 4'ün de "tüm köleler" ile alakası yoktur. Savaşta elde edilen kölelerden bahseder.

Sonuç olarak, Kuran'da kölelik falan kaldırılmamıştır.

Bir adam, elindeki köleleri satmazsa/salmazsa, hiçbir cezaya çarptırılmaz. Sadece "serbest bırakırsa" sevap kazanır, ancak serbest bırakmak gibi bir zorunluluğu yoktur.

Kuran'da "Köle almak yasaktır/tüm köleleri salacaksınız." türünde bir ayet varsa, gösterin.

Aynı şekilde, cariyelik de kaldırılmamıştır.

Cariyelerin hali bellidir zaten Kuran'da. Ahzab 50'den başlayabilirsiniz cariyeler için... "Savaş ganimeti" cariyeler!

Kolay gelsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam ülkelerinin bu hükümden haberi yok olmalı ki, 100 yıl önceye kadar cayır cayır köle alıp satıyorlardı.

Bakara/178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Köleliği onaylamayan bir kitap ne diye köleler hakkında hüküm versin? Onaylıyor ki, köleler için ayrı hükümler uygulanıyor.

kimse o dönemde kölelik yoktu demedi.vardı,yeni köleleştirmeler ayetle yasaklandı,elde olanlar hızla azat edildi.azat edilmek isteyene sahibinin hayır deme hakkı yoktur.

Nûr 33

(Medenî 102) Evlenme imkanını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Köleleştirme yasaklanmadı arkadaşım. Belli konularda "sınırlar" getirildi...

Kuran'da "Kesinlikle köle alamazsınız." ya da "Tüm köleleri serbest bırakmak zorundasınız.", "Elinizde köle bulunduramazsınız." gibi ayetler varsa alalım.

Verdiğiniz ayetler, "sınırlama" getirmiştir. "Tüm köleler"i kapsamaz.

Daha "cariye" konusu var, o da "köle" demek. Cariyelerin napacaksınız acaba?

Savaşta kocalarını öldürdükleri kadınları kendilerine "helal" ediyorlar, Kuran ayetleriyle sabit.

Böyle mi kaldırılmış kölelik?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da "Köle almak/edinmek yasaktır." gibi bir ayet yoktur.

Muhammed 4'de sadece "savaşta ele geçirilen köleler" ile ilgili hüküm vardır.

Bİr de Beled 12-13 vardır, ancak o da köleliği "tamamen" kaldırmak gibi bir özelliğe sahip değildir.

Sadece "köle salıvermenin sevap olduğu"nu söyler. "Tüm köleleri salmak zorundasınız." gibi bir manaya gelmez. Adam, eğer istemezse, kölelerini salmayabilir.

Muhammed 4'ün de "tüm köleler" ile alakası yoktur. Savaşta elde edilen kölelerden bahseder.

Sonuç olarak, Kuran'da kölelik falan kaldırılmamıştır.

Bir adam, elindeki köleleri satmazsa/salmazsa, hiçbir cezaya çarptırılmaz. Sadece "serbest bırakırsa" sevap kazanır, ancak serbest bırakmak gibi bir zorunluluğu yoktur.

Kuran'da "Köle almak yasaktır/tüm köleleri salacaksınız." türünde bir ayet varsa, gösterin.

Aynı şekilde, cariyelik de kaldırılmamıştır.

Cariyelerin hali bellidir zaten Kuran'da. Ahzab 50'den başlayabilirsiniz cariyeler için... "Savaş ganimeti" cariyeler!

Kolay gelsin.

köle almak edinmek yasaktır diye ayet yoktur diyorsun değilmi.sonrada savaşta ele geçirilen köleler ile ilgili hüküm var diyorsun.

yani köleler ile ilgili bir hüküm var.nedir,fidye ile veya fidyesiz serbest bırakın.

muhammed 4

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Onun için küfredenlerle muharebeye tutuştuğunuzda hemen boyunlarını vurmaya bakın! Ta kuvvetlerini derinden kırıp tepeleyinceye kadar (üstünlük sağladığınızda) bağı sıkı basın (sıkıca bağlayın kalanlarını); harp ağırlıklarını atana kadar (savaş sona erinceye değin), sonra ister karşılıksız salıverin, ister fidye karşılığında. Böyledir bu; şayet Allah dilese kesinlikle onlardan intikamını alır, ancak sizi birbirinizle imtihan edecek. Allah yolunda öldürülenlere gelince, onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

köle aedinmenin kaynaklarından biri kurutuldunmu .evet.savaş esirleri köleleştirlemez.neymiş savaş esirlerini köle edinmek yasakmış.

ne demişsin;

Kuran'da "Köle almak/edinmek yasaktır." gibi bir ayet yoktur.

-demekki ayet varmış.savaştan elde edilen kölelik bittimi bitti.

Muhammed 4'de sadece "savaşta ele geçirilen köleler" ile ilgili hüküm vardır.

bakalım başka köle edinme yolları nelermiş,

wikipedia.

Köle olma şartları [değiştir]

Çok eski tarihlerden beri savaşta esir düşenler, ağır suç işleyenler, borcunu ödeyemeyenler, korsanlar tarafından kaçırılanlar köle kabul edilir, köle pazarlarında satılırdı.

savaşta esir edilenlere bir çizik attıkmı.ne kaldı

ağır suç işleyenler.ağır suç işleyenlerin hükmü kuranda varmı,var.bunada bir çizik attıkmı.

borcunu ödemeyenler,boçlular

Tevbe 60

(Medenî 113) Sadakalar (zekatlar) Allah'tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekat toplayan) memurlara, gönülleri (İslam'a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere,borçlulara, Allah yolunda çalışıp cihad edenlere, yolcuya mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.

burada bir köleleştirme görüyormusun.bunada bir çizik attıkmı.

demekki islam kendi bünyesinde köle üretmiyor.ama dünyada kölelik var.ne yapıyorlar kimi kimsesi olmayanı köy basıp insanları köle pazarında satıyorlar.müslüman ne yapıyor.köleyi satın alıyor.köle tacirlerinin elinden kurtarıyor.''korsanlar tarafından kaçırılanlar köle kabul edilir, köle pazarlarında satılırdı.'

'sonrasını kurandan dinleyelim.

Nûr 32

(Medenî 102) Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden elverişli olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir.

bu ayet esirlerin birbiriyle evlendirilmesinide teşvik eder.

onları bekarlarla evlendiriyor,nasıl ,zorlamı;hayır,mehirlerini vererek,aynen hür bir kadınla evlenir gibi.

nisa25. İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ileonları (cariyeleri) nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.*

ya evlenmeyenler

Nisâ 36

(Medenî 92) Allah'a ibadet edin ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlar (köle, cariye, hizmetçi ve benzerlerine) iyi davranın; Allah kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez.

iyi davranın diyor ayet ,neden.islamı bilmeyen bu kişiler islamla tanışsın islami ortama uyum sağlasın diye.ya sonra

Nûr 33

(Medenî 102) Evlenme imkanını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

özgür kalabilecekleri moda getirmek için.özgürlüğünü isteme hakkını köle konumundaki olan kişiye veriyor.neden,özgür olmak kendi paranı kendin kazanmak demek.efendisi olmakta,efendisine hizmet edip,orada aileden biri gibi yaşamak.seçim köle pozisyonunda olnın.ya parası yoksa deme sakın.kuran sana cevabını verir.

Tevbe 60

(Medenî 113) Sadakalar (zekatlar) Allah'tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekat toplayan) memurlara, gönülleri (İslam'a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere,borçlulara, Allah yolunda çalışıp cihad edenlere, yolcuya mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Köleleştirme yasaklanmadı arkadaşım. Belli konularda "sınırlar" getirildi...

Kuran'da "Kesinlikle köle alamazsınız." ya da "Tüm köleleri serbest bırakmak zorundasınız.", "Elinizde köle bulunduramazsınız." gibi ayetler varsa alalım.

Verdiğiniz ayetler, "sınırlama" getirmiştir. "Tüm köleler"i kapsamaz.

Daha "cariye" konusu var, o da "köle" demek. Cariyelerin napacaksınız acaba?

Savaşta kocalarını öldürdükleri kadınları kendilerine "helal" ediyorlar, Kuran ayetleriyle sabit.

Böyle mi kaldırılmış kölelik?

kölelik islamda kaldırılmıştır.islam köle üretmez.üretilen köleleri,belli bir süreçte özgürleştirir.
Link to post
Sitelerde Paylaş

kimse o dönemde kölelik yoktu demedi.vardı,yeni köleleştirmeler ayetle yasaklandı,elde olanlar hızla azat edildi.azat edilmek isteyene sahibinin hayır deme hakkı yoktur.

Nûr 33

(Medenî 102) Evlenme imkanını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

Kim sana o dönemde kölelik yoktu dedi? Ne kendi kendine gelin güvey oluyorsun.

Bakalım ayet senin dediklerini doğruluyor mu? Ayeti bir inceleyelim.

Nur/33. Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Mukatebe, kölenin özgürlüğünü mal veya para karşılığı satın almak için sahibi ile yaptığı bir anlaşmadır. Yani bedava azat etme diye bir şey yok, köle para veya mal karşılığı özgürlüğünü satın almak zorunda. Öyle senin kıçından salladığın gibi köle sahibi kölenin bu isteğini kabul etmek zorunda değil. Ne denmiş ayette, eğer kölede bir hayır görürseniz mukatebe yapın. Sahibi kölede bir hayır görmezse köle istediği kadar yırtınsın, mukatebe yapılmaz.

Kısaca;

1. Köle özgürlüğünü elde etmek için sahibine belirli bir ücret ödemek zorunda.

2. Ayrıca sahibi mukatebe yapmak için kölede bir hayır görmesi lazım, hayır görmezse mukatebe falan yok.

Daha verdiğin ayeti okumaktan, anlamaktan acizsin, bir de ahkam kesiyorsun.

Mearic:

29. Onlar ki ırzlarını korurlar.

30. Ancak zevcelerine ve cariyelerine karşı hariç. Çünkü onlara yaklaştıklarında kınanmazlar.

Bakara/178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Kuran köleliği onaylamasa ne diye cariyelerin, kölelerin durumunu resmileştirsin?

5582 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Beni'l-Mustalik'ten Cüveyriye Bintu'l-Hâris, Sâbit İbnu Kays İbni Şemmâs radıyallahu anh'ın hissesine düşmüştü (esaretten kurtulmak için mukâtebe anlaşması yaptı). O, çok güzel bir kadındı, gözde onun için bir hisse vardı (gören göz haz duyardı). Mukâtebe bedelini ödemede yardım talep etmek üzere Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a geldi.

Hz. Aişe devamla der ki: "Cüveyriye kapıda durduğu vakit onu görünce durumu hoşuma gitmedi (Resûlullah'ın onu beğenip evlenmeye kalkacağından korktum). Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın da benim onda gördüğüm (güzelliği) göreceğini derhal anladım.

"Ey Allah'ın Resûlü dedi. Ben Hâris'in kızı Cüveyriye'yim. Durumum size meçhul değil. Ben Sâbit İbnu Kays'ın hissesine düştüm. Fakat hürriyetime kavuşmak için onunla mukâtebe yaptım. Size, mukâtebe (bedelini ödemem)de yardım istemek üzere geldim. Resûlullah:

"Sana ondan daha hayırlısını söylesem ne dersin?" buyurdular. Cüveyriye: "O nedir?" dedi.

"Senin yerine mukâtebe ücretini ödeyeyim ve seni zevce olarak alayım?" buyurdular. Cüveyriye de: "Kabul ediyorum!" dedi. (Bunun üzerine, Sabit İbnu Kays'a adam göndererek Cüveyriye'yi ondan talep etti. Sabit: "O senindir, Ey Allah'ın Resûlü! Annem babam sana feda olsun!" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm mukâtebe ücretini hemen ödedi. Cüveyriye ile evlendiğini işitince ellerindeki esirleri salıp azad ettiler ve: "Bunlar Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın artık akrabalarıdır (esir olarak tutulamazlar)!" dediler. Hz. Aişe devamla der ki: "Kavmine ondan daha hayırlı bir kadın görmedik; onun sebebiyle Benî Mustalik'ten yüz aile halkı azad olundu."

Ebu Davud, Itk 2, (3931).

Kendisinden özgürlüğü için yardım isteyen bir kadının çaresizliğinden yararlanıp özgürlüğüne karşı evlenme teklif eden biri mi köleliği yasaklayacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu soruyu bir arkadas sormustu ve cevap alamamisti islamcilardan haliyle;

Ben komsu vilayete savas acip, gidip erkeklerini kole, karilarini kizlarini cariye, cocuklarini hizmetci, mallarini ise bagis olarak alan, her gece birisinin karisiyla veya kiziyla veya ikisiyle birden alem yapam, bu kole ettigim kocalarinida tarlalarimda calistirip sirtlarindan gecinen, insanoglunun cagimizda geldigi noktadaki bakis acisiyla bu yuz karasi halimle islamin kitabina herhangi bir uygunsuzluga sahipmiyim.

Cevap hayir, butun bu igrenclikleri yapip yaninda allahin sevgili kulu olabilirsiniz. Yerlerin ve goklerin rabbi, gorunen gorunmeyen herseyin yaraticisi, bu igrencliklere goz yumarken, kadinin sacinin telinde namussuzluk gorup ona mudahale etmesi gercekten takdire sayan bir tanri karakterini beraberinde getirmektedir. Islamin bu tanri tasviri tarihe gecmektedir. Insanliktan ve medeniyetten boylesi kopuk bir tanri tanimini tarih, medeniyetler boyunca daha gormemistir. Islamiyet, butun dinlerin, inanislarin en buyuk yuz karasi olmayi alninin akiyla hak etmistir. Bu basarisi ile gurur duymayi sonuna kadar hak etmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

köle almak edinmek yasaktır diye ayet yoktur diyorsun değilmi.sonrada savaşta ele geçirilen köleler ile ilgili hüküm var diyorsun.

yani köleler ile ilgili bir hüküm var.nedir,fidye ile veya fidyesiz serbest bırakın.

muhammed 4

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Onun için küfredenlerle muharebeye tutuştuğunuzda hemen boyunlarını vurmaya bakın! Ta kuvvetlerini derinden kırıp tepeleyinceye kadar (üstünlük sağladığınızda) bağı sıkı basın (sıkıca bağlayın kalanlarını); harp ağırlıklarını atana kadar (savaş sona erinceye değin), sonra ister karşılıksız salıverin, ister fidye karşılığında. Böyledir bu; şayet Allah dilese kesinlikle onlardan intikamını alır, ancak sizi birbirinizle imtihan edecek. Allah yolunda öldürülenlere gelince, onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

köle aedinmenin kaynaklarından biri kurutuldunmu .evet.savaş esirleri köleleştirlemez.neymiş savaş esirlerini köle edinmek yasakmış.

ne demişsin;

Kuran'da "Köle almak/edinmek yasaktır." gibi bir ayet yoktur.

-demekki ayet varmış.savaştan elde edilen kölelik bittimi bitti.

Muhammed 4'de sadece "savaşta ele geçirilen köleler" ile ilgili hüküm vardır.

bakalım başka köle edinme yolları nelermiş,

wikipedia.

Köle olma şartları [değiştir]

Çok eski tarihlerden beri savaşta esir düşenler, ağır suç işleyenler, borcunu ödeyemeyenler, korsanlar tarafından kaçırılanlar köle kabul edilir, köle pazarlarında satılırdı.

savaşta esir edilenlere bir çizik attıkmı.ne kaldı

ağır suç işleyenler.ağır suç işleyenlerin hükmü kuranda varmı,var.bunada bir çizik attıkmı.

borcunu ödemeyenler,boçlular

Tevbe 60

(Medenî 113) Sadakalar (zekatlar) Allah'tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekat toplayan) memurlara, gönülleri (İslam'a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere,borçlulara, Allah yolunda çalışıp cihad edenlere, yolcuya mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.

burada bir köleleştirme görüyormusun.bunada bir çizik attıkmı.

demekki islam kendi bünyesinde köle üretmiyor.ama dünyada kölelik var.ne yapıyorlar kimi kimsesi olmayanı köy basıp insanları köle pazarında satıyorlar.müslüman ne yapıyor.köleyi satın alıyor.köle tacirlerinin elinden kurtarıyor.''korsanlar tarafından kaçırılanlar köle kabul edilir, köle pazarlarında satılırdı.'

'sonrasını kurandan dinleyelim.

Nûr 32

(Medenî 102) Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden elverişli olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir.

bu ayet esirlerin birbiriyle evlendirilmesinide teşvik eder.

onları bekarlarla evlendiriyor,nasıl ,zorlamı;hayır,mehirlerini vererek,aynen hür bir kadınla evlenir gibi.

nisa25. İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir.Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ileonları (cariyeleri) nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.*

ya evlenmeyenler

Nisâ 36

(Medenî 92) Allah'a ibadet edin ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlar (köle, cariye, hizmetçi ve benzerlerine) iyi davranın; Allah kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez.

iyi davranın diyor ayet ,neden.islamı bilmeyen bu kişiler islamla tanışsın islami ortama uyum sağlasın diye.ya sonra

Nûr 33

(Medenî 102) Evlenme imkanını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

özgür kalabilecekleri moda getirmek için.özgürlüğünü isteme hakkını köle konumundaki olan kişiye veriyor.neden,özgür olmak kendi paranı kendin kazanmak demek.efendisi olmakta,efendisine hizmet edip,orada aileden biri gibi yaşamak.seçim köle pozisyonunda olnın.ya parası yoksa deme sakın.kuran sana cevabını verir.

Tevbe 60

(Medenî 113) Sadakalar (zekatlar) Allah'tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekat toplayan) memurlara, gönülleri (İslam'a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere,borçlulara, Allah yolunda çalışıp cihad edenlere, yolcuya mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.

Arkadaşım anlamıyor musun?

Muhammed suresi 4. ayet, "SAVAŞTA ELE GEÇEN" köleler ile alakalı. Diğer köleler ile alakası yok olayın.

Kafanızdan ayet uydurmayın.

Savaşta ele geçirilen köleleri salmak zorundasın. İyi tamam. Burada sıkıntı yok.

Peki diğer köleler ne olacak?

Onlarla ilgili hüküm var mı?

Yok.

Sadece Beled 12-13 var. O da "sevap almak" için köle salabilirsin.

Ama kesinlike "MECBUR DEĞİLSİN"... İstemezsen satmazsın köleni. Savaşta ele geçirmediği için, Muhammed 4 de seni bağlamaz bu konuda.

Diğer türlü, "Köle almak yasaktır, köle edinemezsiniz, tüm köleleri salmak zorundasınız." diye ayet varsa getir.

Yoska öyle ayet, boş konuşuyorsun.

* * *

Suudi Arabistan'da kölelik 1962'de kaldırıldı.

Kuran köleliği kaldırmış ama, Arapların 1300 senedir haberi yoktu herhalde.

Arapların anlamadığı Kuran'ı sen mi anladın?

Bıkmadınız artık milleti kandırıp durmaktan.

tarihinde Jingo tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ın köleliğe yaklaşımı neymiş bakalım hadi.

Şu Bakara 187 bile senin tezini çürütür.

* * *

Kur'an'da köleliği yasaklayan tek bir ayet bile yoktur. Bunun izahı gayet basittir: YASAK. Ancak Kur'an ayetlerinde köleliği kaldırmak bir yana, kölelik sisteminin olduğunu gözlüyoruz. Yüce yaratan, sizce neden köleliği yasaklamayarak, insanlar arasında sınıf ayrıcalığının devamını sağlamıştır?

Bu söylediklerimi aşağıdaki ayetler teyit edecektir;

Dipnot: Osmanlı'da 1847, Suudi Arabistan'da ise 1962 yılında kölelik yasaklanmıştır.

Not: Zamanımın kısıtlı olmasından dolayı konuyla alakalı tüm ayetleri sizlerle paylaşamadım.

BAKARA 178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

NİSA 92. Yanlışlıkla olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olamaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin, mümin bir köle azat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola. (Bu takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mümin bir köle azat etmek lâzımdır. Eğer kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edilecek bir diyet ve bir mümin köleyi azat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tevbesinin kabulü için iki ay peşpeşe oruç tutması lâzımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

NAHL 75. Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olurlar mı? Doğrusu hamd Allah’a mahsustur. Fakat onların çoğu (bunu) bilmezler.

BAKARA 177. İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı tarafına çevirmeniz değildir. Asıl iyilik, o kimsenin yaptığıdır ki, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır. (Allah’ın rızasını gözeterek) yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, dilenenlere ve kölelere sevdiği maldan harcar, namaz kılar, zekât verir. Antlaşma yaptığı zaman sözlerini yerine getirir. Sıkıntı, hastalık ve savaş zamanlarında sabreder. İşte doğru olanlar, bu vasıfları taşıyanlardır. Müttakîler ancak onlardır!

NUR 33. Evlenme imkânını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve câriyelerden) mükâtebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükâtebe yapın. Allah’ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen câriyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

NUR 31. Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah’a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.

NİSA 25. İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikâhlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

BAKARA 221. İman etmedikçe putperest kadınlarla evlenmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kadından, imanlı bir câriye kesinlikle daha iyidir. İman etmedikçe putperest erkekleri de (kızlarınızla) evlendirmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kişiden inanmış bir köle kesinlikle daha iyidir. Onlar (müşrikler) cehenneme çağırır. Allah ise, izni (ve yardımı) ile cennete ve mağfirete çağırır. Allah, düşünüp anlasınlar diye âyetlerini insanlara açıklar.

NUR 58. Ey müminler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz ergenlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar, mahrem (kapanmamış) halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için ne de onlar için bir mahzur yoktur. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. İşte Allah âyetleri size böyle açıklar. Allah, (her şeyi) bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

TEVBE 60. Sadakalar (zekâtlar) Allah’tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekât toplayan) memurlara, gönülleri (İslâm’a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere, borçlulara, Allah yolunda çalışıp cihad edenlere, yolcuya mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.

NİSA 36. Allah’a ibadet edin ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlar (köle, cariye, hizmetçi ve benzerlerine) iyi davranın; Allah kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez.

RUM 28. Allah size kendinizden bir temsil getirmektedir: Mülkiyetiniz altında bulunan köleler içinde, size verdiğimiz rızıklarda -birbirinizden çekindiğiniz gibi kendilerinden çekineceğiniz derecede sizinle eşit (haklara sahip)- ortaklarınız var mı? İşte biz âyetlerimizi, aklını kullanacak bir kavim için böylece açıklıyoruz.

(alıntıdır)

* * *

Cariye = Kadın köle

Ahzab 50 = Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

* * *

Bu mu şimdi "köleliği kaldıran" Kuran?

Cariyelerle ilgili de ayetler var da, onları yazmayayım artık.

Ayak üstü adam kandıracak burada.

Neyse, yorumu arkadaşlara bırakıyorum.

İyi tartışmalar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

4136 - İmran İbnu Husayn radıyallahu anhüma anlatıyor: "Bir adam, öleceği sıra, kendine ait altı köleyi azad etti. Onlardan başka malı da yoktu. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm onları çağırdı. Onları üç gruba ayırdı, sonra aralarında kur'a çekti. İkisini azad etti. dördünü köle olarak bıraktı. Adamı da şiddetle azarladı."

Müslim, Eyman 56, (1668); Muvatta, Itk 3, (2, 774); Tirmizi, Ahkam 27, (1364); Ebu Davud, Itk 10, (3958- 3961); Nesai, Cenaiz 65, (4, 64).

Muhammed görüldüğü gibi köleliğe acaip karşıdır(!).

Yahu herif kölelerini azad eden bir adama bile kızıyor neden hepsini azad ettin diye?. Böyle bir adam mı köleliğe karşı olacak? Adamın en büyük kozlarından birisi de savaşlardan elde edilen ganimetler, köleler ve cariyeler. Bedeviler sırf din uğruna Muhammed'in peşine neden takılsınlar, canlarını tehlikeye atsınlar?

2152 - Cübeyr İbnu Mut'im (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) Huneyn dönüşü yol alırken bedevîler ısrarla (ganimetin taksimini) taleb ediyorlardı. Öyle ki bir ara, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ı bir semure ağacına doğru sıkıştırdılar ve ridasını kaptılar. Bunun üzerine durup şunu söyledi: "Ridâmı verin, şu taşlar sayısınca koyun olsa, ben yine de onu aranızda taksim ederdim. Ve sonra görürdünüz ki, ben ne cimriyim, ne yalancıyım, ne de korkağım."

Buhârî, Cihâd 24, Humus 19.

Ahzab/27. Allah, sizi onların topraklarına, yurtlarına, mallarına ve henüz ayak basmadığınız topraklara varis kıldı. Allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir.

Allah'a bak! Bir takım insanları başkalarının topraklarına, mallarına ve yurtlarına varis kılıyor. Bedevilerin de niçin Muhammed'in peşine takıldıkları ayet ve hadisten açıkça anlaşılıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...