Jump to content

Hasan Akçay

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    1.478
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

6 Takipçiler

Hasan Akçay Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

5.250 profil görüntüleme
  1. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Elbette yani ben de aynı şeyi söyledim: Gözümüzün önündeki bir ifadeyi doğru okumamız için Arapça bilmemiz şart değil, bize verilmiş olan aklı kullanalım yeter. * 2 + 2 = 5'tir hükmü zırvadır; bizim bu zırvayı reddetmemiz için ihtiyacımız olan şey akıldır. Tıpkı şu zırva gibi: Allah'ın halterci erkekleri başkalarından daha güçlü kılmış olması nedeniyle halterci erkekler başkalarının yöneticisi ve koruyucusudur. Ve tıpkı şu zırva gibi: Allah'ın insanların bazısını bazısından daha varlıklı kılmış olması nedeniyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Zırva! Çünkü neden-sonuç ilişkisi arar akıl; neden-sonuç ilişkisi bu zırvalarda yok. * Kurân'ın sözlüğü kendisidir. Nis 135'e bakar mısınız, Nisâ 34'te yönetici diye tercüme edilen kavvâm Nisâ 135'te geçiyor: İnananlar, mahkemede doğru söyleyerek adaletin "kavvâm"ı olun kûnû "kavvâm"îne bil kıst. Adaletin, örneğin doğru tanıklık ederek, ihtiyacını karşılamak suretiyle ayakta tutanı olun demek bu; yöneticisi olun değil. Çünkü adalet özyönetime sahipse ayakta kalabilir. .
  2. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Nisâ 34: Allah insanların bazısını bazısından daha varlıklı kıldığı için ve erkekler mallarından harcadıkları için erkekler kadınların üzerinde ayakta tutanlar konumundadır. Erricâlu kavvâmûne alen nisâ bimâ faddala Allâhu ba’dahum alâ ba’din ve bimâ enfekû min emvâlihim. * Erdemli kadınlar ise Allah'a itaat ederek "gıyab"da iffeti korurlar çünkü Allah korur iffeti. Fes sâlihâtu kânitâtun hâfizâtun lil "gayb"i bimâ hafiza Allâhu. * İsyanından endişe ettiğiniz kadınları uyarın, yatakta yalnız bırakın ve uzaklaştırın. Vellâtî tehâfûne nuşûzehunne fe’izûhunne, vehcurûhunne fîl medâci’i vadribûhun. * Dediğinize gelirlerse onların aleyhine yol aramayın. Fe in eta’nekum fe lâ tebgû aleyhinne sebîlâ. ...
  3. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Diyanetin o çevirisi çarpıtmalarla malul. Örneğin çeviride erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar deniyor: AKIL sahibiyiz, değil mi, övgü Allah'a; o halde kullanalım bize verilmiş olan o nimeti. Okuduğumuzu AKLIMIZ ile okuyalım. Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması... sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Arapça bilmemiz şart değil, aklımızı kullanalım yeter. Erkekler kadınların neden yöneticisi ve koruyucusuymuş? Çünkü Allah insanların bir kısmını diğerlerinden üstün kılarmış; örneğin Allah halterci erkekleri, bedenen, diğer erkeklerden üstün kılarmış. o halde halterci erkekler diğer erkeklerin yönetcisi ve koruyucusu mudur? AKLIMIZ eğer insanların bir kısmının bir kısmından üstün kılınması sebebiyle bedenen üstün olan halterci erkeklerin diğer erkekleri yönetmesini kabul ederse malen üstün olan erkeklerin de kadınları yönetmesini kabul eder. SiZiN aklınız kabul ediyor mu bu herzeyi? .
  4. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Kadının boşanma hakkı 2:229'da var: lâ cunahe aleyhimâ fî mâ iftadet bihî http://kuranmeali.com/AyetKarsilastirma.php?sure=2&ayet=229 kadının boşanmak için kocasına fidye olarak verdiği o şeyde ikisine de günah yoktur. (Hayrat Neşriyat) kadının fidye verip ayrılmasında her ikisi için de bir vebal yoktur. (M İslamoğlu) kadının serbestliğe kavuşması için kocasına bazı şeyler bırakmasında iki taraf için de günah yoktur. (A Parlıyan) Elmalılı tefsiri: http://www.kuranikerim.com/telmalili/bakara3.htm Ey hakimler, karı kocanın Allah’ın belirlediği şer’î sınırlarda duramayacaklarından korkar, bunu bazı belirtilerden anlarsanız kadının, nikah bağından kurtulmak için boşamaya karşılık, gerek mehirden gerek başka şeylerden verdiği bedelde bedeli veren kadına da alan kocaya günah yoktur.
  5. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Kadının boşanma hakkı elbet var. 2:229.
  6. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Görüyüorum ki bir müminle kavga etmeye müthiş ihtiyacınız var; onun için olsa gerek ha bire sövüp sayıyor, hakaret üsütüne hakaret ediyorsunuz ama bu ihtiyacınızı, eğer isterse, benden başka birisiyle gidermeye çalışın. Ben kavga etmek istemiyorum, görüş alıp vermek istiyorum. Görüş alıp vermek isteyen olursa konuşurum, burada öyle birini bulamazsam ortam düzelince şansımı bi daha denemek üzere susarım.
  7. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Peki, bi daha lütfen: Nisa 34, erkeğin üstün yaratıldığını söylemiyor, Allah insanların bazısını bazısından daha varlıklı kılmaktadır diyor, faddal allahu ba'd ehum alâ ba'd. Şu konuda ise evet haklısınız: Nisa 34 erkekler mallarından harcar diyor -enfekû min emvâl ehum; erkekler kadınlara bakar demek bu. Tamam. Ama ayet o dönemdeki erkeklerden ve o dönemdeki kadınlardan söz ettiğine göre o döneme has bi durumdur bu; artı, bununla ilgili şu gerçeği göz önünde bulundurulması gerekir: Allah o dönemde bazı kadınları daha varlıklı kılmakta ve o varlıklı kadınlar da mallarından harcayıp erkekleri ayakta tutmaktadır. Ayette bu, insanların bazısını bazısından denerek, dile getiriliyor. .
  8. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Uçuk kaçık bir çeviri bu, alabildiğine çarpıtılmış. Bakın Allah bazan erkekleri, bazan kadınları daha varlıklı kılıyor; kadınları daha varlıklı kıldığında KADINLAR mallarından harcıyor ve KADINLAR erkekleri kavvâm ediyor yani kadınlar erkekler üzerinde yönetidirler mi diyeceğiz o zaman? Er ricâlu kavvâmûne alen nisa... Nisa 135'te de kavvâm aynen geçiyor: Müminler, adaleti ayakta tutanlar olun, kûnû kavvâmîne bil kıst. Yani adaletin, işini hakkıyla yapmasına destek olmak için onun ihtiyaçlarını karşılayacaksınız. Örneğin adalet fakülteleri açıp yargıçlar yetiştireceksiniz, adalet sarayları yapacaksnız, yargıçların aylıklarını vereceksiniz. Adaleti kavvâm edenler olacaksınız böylece yani ayakta tutanlar olacaksınız. Ama zinhar adaleti yönetmeye kalkmayacaksınız yoksa adalet ayakta kalamaz, yıkılır. Kadınlar ve erkekler de öyle; yetişkin insanlar onlar, çocuk değil; kendi kendilerini yönetirler. .
  9. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Allah erkeği üstün yaratmıştır denmiyor, bazı insanları daha varlıklı kılmaktadır deniyor bimâ faddal allahu ba'dahum ba'da. Ba'da bazı demek yani bazı insanlar. Allah bazan erkekleri daha varlıklı kılar bazan kadınları. Örneğin Hz Hatice'yi daha varlıklı kılmıştır. Allah kadınları daha varlıklı kıldığında kadınlar mallarından harcarlar ve erkekleri ayakta tutarlar Aile olmanın gereğidir erkeğin kadını ayakta tutması ve kadının erkeği ayakta tutması. Üstünlüğün konusu ise cinsiyet değil malvarlığıdır Nitekim erkekler mallarından harcarlar deniyor, erkekliklerinden harcarlar denmiyor. .
  10. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Süre tanıma. Nisa 34, Nisa 35, Nisa:128, Nisa 130 birlikte okunacak; bunlar bir bütün. Nisa 34: "nuşûz"undan endişe ettiğiniz kadınlar... ikaz edin onları, yataklarında yalnız bırakın ve uzaklaştırın. Nisa 35: erkeğin ailesinden bir hakem, kadının ailesinden bir hakem görevlendirin. Nisa 128: eğer kadın, kocasının "nuşûz"undan endişe ediyorsa... bu ikisinin bencil davranmayı bırakıp aralarını düzeltmesi gerekir. Nisa 130: ama eğer kararları kesin olup ayrılacaklarsa Allah kendi zenginliğinden verir onlara. Bu kadar açık ve net, amaç arayı düzeltmek. Kadın uzaklaştırılıyor (4:34) ki düşünmek için vakte sahip olacak, hatanın ayırdına varıp kocasıyla barışacak; hakemler gönderiliyor (4:35) ki karı koca barıştırılacak; ille ben ille ben demiyecekler (4:128) ki bu ikisi aralarını düzeltecek. yok kararları kesin olup ayrılacaklarsa (4:130) Allah onları ontolojik olarak varlıklı kılacak yani korkmasınlar, aç kalmazlar. .
  11. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Tam aksine, ayetteki "darabe"nin dövmek olMAdığı kesindir çünkü o darabe nuşûz suçunun cezasıdır. Eşit suçun eşit cezası olur. Örneğin zina suçunu işleyen kadına da erkeğe de eşit ceza verilir (24:2). Ama ceza olarak 4:34'te nuşûz suçunu işleyen kadın darb edildiği halde 4:128'de nuşûz suçunu işleyen erkek darb edilmiyor. 4:24'teki darbedin eğer dövün olsaydı eşit suça eşit ceza kuralı gereğince kadınlar nuşûz eden kocalarını döverdi. * Yataklarınızı ayırın demiyor ki... iddiasına gelince, diyor güzel kardeşim, fahcurûhunne fîl medâcı' diyor, onları yataklarında yalnız bırakın demek bu. yataklarında -fîl medâcı' .
  12. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Nisâ 34: vadrib ûhunne https://www.islamawakened.com/quran/4/34/ go away from them (Dr. Laleh Bakhtiar) depart away from them (Safi Kaskas) separate from them (The Monotheist Group) turn away from them (Mohammad Shafi) http://kuranmeali.com/AyetKarsilastirma.php?sure=4&ayet=34 onları evden çıkarın ( Yaşar Nuri Öztürk) onları geçici olarak evden uzaklaştırın (Bayraktar Bayraklı) onları çıkarın. (Edip Yüksel) kendilerini rahat bırakın (Süleymaniye Vakfı)
  13. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    O metinde ilahî olan anlamdır, dil değildir. Dil Arapçadır ki beşerî dildir, ilahî değil. Arapların günlük yaşamında hangi kelimeler kullanıldıysa o metinde o kelimeler kullanılmıştır; bunda ilahîlik vehmetmenin o yüzden lüzumu yok. Örneğin uzaklaştırın -vadribûhnunne (Nisa 34) Kurân'ı sizden uzaklaştırır mıyız -e fe nadribu ankumuz zikr (Zuhruf 5). Eline bir demet sap al ve onunla döv -huz biyedike dı'san fadrib bih (Sâd 44). Vurun boyunlarının üstüne -fadribû fevkal e'nâk (Enfal 12) Kısacası bu sözün gelişine göre kelimelerin DOĞRU anlamda okunmasıdır; yorum yapmak değildir. * Ateistsiniz; elbet eleştireceksiniz Kurân'ı ama sözün gelişini kâle almadan kelimeleri yanlış anlamlandıran "beşer"i suçlayacaksınız, doğru anlamı vahyeden "ilah"ı suçlamıyacaksınız. .
  14. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Sözün gelişi... Ve "nuşûz"undan endişelendiğiniz kadınları (vellétî tehâfûne "nuşûz"ehunne) 1. uyarın (faızûhunne), 2. yataklarında yalnız bırakın (vahcurûhunne), 3. uzak tutun (vadribûhunne). Bu 3 yaptırımın hepsi aynı esnada uygulanır. Yani yabancı bir erkekle örneğin flört etmek suretiyle nuşûz suçu işleyen karınızı "böyle uyugunsuz hareket etmeyi bırak!" diye uyarın; o esnada yatağında yalnız bırakın ve o esnada, örneğin babasının evine gitmesini sağlamak suretiyle, uzaklaştırın. Bu 3 yaptırımı eğer başka bir kadınla flört ederseniz karınız SiZE uygular. Yani "boyu devrilesi herif, böyle uygunsuz davranmayı bırak!" diye sizi uyarır, aynı esnada battaniyeyi koltuğunuza sıkıştırıp salonda yatmaya yollar, sizin eve yaklaşmanızı yasal yoldan engellemek suretiyle sizi uzaklaştırır. Nisâ 34, 35 ve 128 bir bütün olup boşanmaya varan yaptırımlardan söz ederler yani ya aranızı düzelteceksiniz ya da güzellikle boşanacaksınız. .
  15. Hasan Akçay

    Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

    Onları DARB edin -vadrib ûhunne Darb etmek değişik anlamlara gelen bir kelime. Örneğin 1. iktidardan düşürmek (hükümet darbesi yapmak), 2. misal getirmek (darbı mesel ile anlatmak), 3. uzaklaştırmak (Kurân'ı sizden darbeder miyiz, Zuhruf 5), 4. sefere çıkmak (darebtum fil ard, Nisâ 101) Bir cümledeki "darb"ın doğru anlamı "söz gelişi"nden, "sözün gelişi"nden anlaşılır. .
×
×
  • Yeni Oluştur...