Jump to content

Hasan Akçay

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    1.210
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

4 Takipçiler

Hasan Akçay Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

3.541 profil görüntüleme
  1. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Bu itirazı da daha önce cevapladım; bi daha cevaplayayım: Türkiye Cumhuriyeti av hayvanlarının üreme dönemlerinde öldürülmesini ancak 1938'de yasakladı. Laik hukukta da İslam hukukunda da kural odur ki yasaklar geçmişe yürümez; biz kural mural tanımayıp kahrolsun TC mi diyelim şimdi? "Devletimiz av hayvanlarını korumak istiyor idiyse devlet kurulur kurulmaz getirmeliydi o yasağı" deyip devletimizi red mi edelim? Yanlışlar madem ezelden önlenmiyor hiç önlenmesin mi? Eğer bu inkarcı tavrı takınırsak devletin yasaklar koymak suretiyle yanlışları gidermesi imkansızlaşır. Allah ve nebi algısıyla ilgili bir konu bu; ve ben müminim, sizden farklıyım. Bana göre Muhammed de çağdaşları gibi yalnızca bir insan, çağdaşları değişik nedenlerle nasıl eş üsütüne eş aldıysa, o da değişik nedenlerle eş üstüne eş aldı. Bu konuyu tartışmak ihtiyacı duymuyorum; şimdi çok bile konuştum, lüzumsuz... Lütfen beni anlayıp hoş görmeye çalışın çünkü ben sizi anlıyorum ve hoş görüyorum; inanç faşizminin lüzumu yok.
  2. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Bir de ayetlerde söyleneni daha kolay anlamanız için 33:52'de ve 4:23'te yasaklananları karşılaştırarak okuyun, çünkü onlar birbirini tamamlıyor. Eşinin üstüne başka bir kadını eş alman sana helal değil. (33:52) Eşinizin üstüne onun kız kardeşini almanız haram kılındı. (4:23)
  3. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Bu soruları daha önce cevapladığım halde yine soruyorsunuz; hadi bi daha cevaplayayım. 1. "Eşinizin üstüne onun kardeşini eş almayın" emrinden "eşinizin üstüne onun kardeşi olmayanları eş alabilirsiniz" hükmünü çıkarmak sizin deyiminizle "absürd"ün ötesinde saçma bir çıkarımda bulunmaktır. Tıpkı "içip içip namaza bulaşmayın" emrinden "içip içip etraftaki insanlara bulaşabilirsiniz" hükmünü çıkarmak gibi. Yok öyle bi saçmalık; içip içip insanlara bulaşanlar layığını bulurlar. 2. Muhammed'in "ezvâc"ı bulunduğu için yani Muhammed 2'DEN ÇOK eşe sahip olduğu için Muhammed bir eşini boşasa da bekar kalamaz. O yüzden eğer Muhammed yeni bir eş alırsa eş üstüne eş almış olur. "Eşlerini başka kadınlarla değiştirmen de helal değil" denerek ona işte BU yasaklanıyor, eş üstüne eş almak yasakalnıyor, çok eşlilik yasaklanıyor çünkü eş üsütüne eş alınmadan çok eşli olunamaz. Ve islam peygamberinin şahsında bütün müminlere yasaklanıyor çok eşlilik.
  4. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Eş üstüne eş almayı yasaklamak suretiyle çok eşliliği yasaklayan ayetler (yorumsuz): Bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz birisine yüklerce mal vermiş olsanız bile o maldan hiç bir şeyi geri almayın. (4:20) Size iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz haram kılındı. (4:23) Ey nebi, eşlerinden birilerini başka kadınlarla değiştirmen de helal değildir. (33:52) Evli olmayanlarınızı evlendirin. (24:32)
  5. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Bu iki ayetteki özneler farklı, o öznelerin yapmak durumunda olduğu eylemler farklı. Elmalarla armutlar gibi. Elmalarla armutlar toplanmaz. Ahzâb 52: ve, ey nebi, eşlerinin arasından birilerini başka kadınlarla DEĞiŞTiRMEN de helal değildir -ve lâ en TEBEDDELE bihinnne min ezvâc Tahrim 5: Ola ki Rabbi siz eşlerini dul ve bekar kadınlarla DEĞiŞTiRiVERiR ona -Asâ rabbuhû en YUBDiLE hû mü'minâtin seyyibâtin ve enkârâ Eş değiştirmek-değiştirmemek Ahzâb 52'de nebinin işidir, 66:5'te ise nebinin Rabbinin işi. Rabbin nebiyi evlendirmesi ya da eşlerini onun için değiştirmesi FARAZî* eylemlerdir yani uygulamada öyle olmazlar. Örneğin 33:37'de Allah nebiye "Seni o kadınla BiZ evlendirdik" der -zevvecNÂkehé ama evlendirmeyi bizat Allah değil nikah memuru ve tanıklar yerine getirmiştir. 66:5'te Allah bir uyarıda bulunuyor ve Kendisinin her şeye gücünün yettiğini anımsatıyor; 33:52'de ise Allah'ın artık eş değiştirmeyeceksin emri var. Allah'ın emrine itaat zorunludur. _________________________________________________ * Muhammed Esed (KUR'AN MESAJI): Nebi Ayşe'yi Ayşe bakire iken aldı, Zeyneb'i ise Zeyneb dul iken. Dolayısıyla Tahrim 5'te sözü edilen dul ve bekar kadınlar nebinin mevcut eşleridir. Bu işaret ve Hz Peygamberin eşlerinden hiç birini boşamadığı gerçeği, ayrıca bu pasajın tamamen FARAZî olan ifade tarzı bu ayetin Peygamberin eşlerine dolaylı bir uyarı olduğunu göstermektedir.
  6. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Haram kılındı size -Hurrimet aleykum anneleriniz ve kızlarınız ve kız kardeşleriniz -ummehâtukum ve benâtukum ve ehavâtukum ve iki kızkardeşin arasını birleştirmeniz -ve en tecmeû beynel uhteyn Buradaki anneleriniz size haram kılındı ifadesini gayet rahat anlamış olan bazı kimselerin iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz haram kılındı ifadesini anlaması da gerekir. Sevgili teflon ise "KIZ KARDEŞLER ile evlenmeniz (helaldır) hükmüne ben de itiraz etmeyebilirim" diyor; şahane, teşekkür ederim. Peki, size kız kardeşler helal olup dururken iki kız kardeş birlikte neden haramdır? "Eş üstüne eş almak"tan başka bir neden söyleyin. Lütfen. Yorum yapmayın çünkü o sizin kişisel görüşünüz olur, başkaları size katılmak zorunda değil; ayette söyleneni söyleyin yalnızca: iki kız kardeş birlikte neden haram?
  7. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Düzelti: ...ben de Nisâ 23'teki iki kız kardeşi birlikte nikahlayıp almanız haram kılındı hükmüne itiraz etmem.
  8. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    İki kız kardeşi birlikte nikahlayıp almanız haramdır diyen Elmalılı'yı misal getirmişsiniz benim şu sözlerimi yalan çıkarmak için: Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır. Yani ben kız kardeşler deyip helalden söz ettim, siz iki kız kardeş birlikte deyip haramdan söz eden Elmalılı'yı misal gösteriyorsunuz... ama bi laf oyunu bu; tenezzül etmeyelim lütfen. Aynı dili konuşalım. Güzel kardeşim, benim kız kardeşlerle evlenmeniz helaldir sözüme itiraz etmez Elmalılı, hiç kimse itiraz etmez; ben de Nisâ 23'teki iki kız kardeşle nikahlanıp almanız helaldır hükmüne itiraz etmem.
  9. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Müslümanlar çok eşli evlilikler yapıyorlar çünkü Allah'la aldatılıyorlar, çünkü din adamları müminlere diyor ki Allah'ın Nisâ 3'teki hükmüne göre kadınların 2'şerini ve 3'erini ve 4'erini KENDiNiZE nikahlamanız caizdir. Ve halka fiilen yasaklanmış bi kitaptır Kuran, o yüzden o garibanlar Kuran'ı ANLAYA ANLAYA okuyamıyorlar; yoksa itiraz edip "Allah'ın hükmü o değil Nisâ 3'te!" derlerdi. Güzel kardeşim o ayeti ve 35:1'i aklı ve mantığı ile okuyan herkes bilir ki nkhlayın kadınların 2'şerini ve 3'erini ve 4'erini demek, tıpkı 35:1'de olduğu gibi, nkhlayın onları 2'li, 3'lü, 4'lü gruplar halinde demektir. Bir adamın kadınların örneğin 4'lü bir grubuyla nkhlanıp gerdeğe girmesi ahlaken ve bedenen mümkün değil; ayette söylenen o olamaz. Ayette söylenen: Kadınların herbirini kendi tâlibine vermek suretiyle nkhlayın o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini ve beşerini ve altışarını... Nisâ 3'te çok eşlilik izni yok, çok eşliliğe geçit yok, akıl ve mantıkla okunduğu sürece o ayette çok eşliliğe geçit olamaz.
  10. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Sevgili teflon, 1400 yıl boyunca bu kitabı yorumlayanların yorumlarına lütfen bakın ve bu günün yorumcularına sorun: 1.Eş değiştirmek helaldır diyorlar mı demiyorlar mı, 2.Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır diyorlar mı demiyorlar mı yani benim anladığımın aynısını anlıyorlar mı anlamıyorlar mı. Nisâ 20: Bir eşi, YERiNE başkasını alarak, değiştirmek isterseniz Ve in eradtum istibdâle zevcin MEKÂNE zevcin ... Bu kadar açık... ve basit. 1.Eş değiştirmeniz helaldır. Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce, sonra... onun YERiNE onun kardeşi olmayan birini eş alırsınız. 2.Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır. Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce, sonra... onun YERiNE onun kız kareşini eş alırsınız. Bu kadar açık... bu kadar basit. Haram olan, kız kardeşlerle evlenmeniz değildir ve eş değiştirmeniz değildir. Haram olan eş üstüne eş almak suretiyle çok eşli olmanızdır.
  11. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Aynen. Sevgili kavak, nebinin çok eşli ailesi konusunda sizinle aynı görüşteyim; zaten ayetlerde söylenen de o. Şöyle güzel bir evlilik yaşadı, böyle güzel bir evlilik yaşadı deyip te güzellememeler uydurmanın imkanı ve lüzumu yok. Eş değiştirmenin min ba'd yani bundan sonra nebiye yasaklandığı an ise çok eşliliğin onun şahsında müminlere yasakladığı andır çünkü haram kılınan şey aslında eş üstüne eş almaktır ve hiç kimse eş üstüne eş almadan çok eşli olamaz. Eş üstüne eş almayı Ahzâb 52'nin yasaklaması bir bakıma Türkiye Cumhuriyetinin 1938'de çıkardığı bir yasayla hayvanların üreme dönemlerinde avlanmayı yasaklaması gibidir. Cezai işlem o yasayı 1938'den önce çiğnemiş olanlara değil 1938'den sonra çiğneyenlere uygulanmıştır çünkü laik hukukta da islam hukukunda da yasalar eskiye yürümez. Başka örnekler de anımsatılabilir. Örneğin evlatlığı müminin kendi adıyla çağırmasının yasaklanması ve bir adamın eşini anne ilan etmesinin yasaklanması... Ceza işlemleri o yasakları yasak ayetlerinden önce işleyenlere uygulanmamıştır yalnızca çünkü yasalar eskiye yürümez.
  12. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Bir eşin YERiNE denerek yasaklanıyor çok eşlilik; yeni eşinizi mevcut eşinizin ÜSTÜNE eş alamazsınız mevcut eşinizin YERiNE alabilirsiniz. Boşayacaksınız önce, bekar kalacaksınız. Ondan sonra yeni bir kadın alabilirsiniz.
  13. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Peki, ya zaten çok eşliysem Muhammed nebi gibi? Senin eş değiştirmen de helal olmaz bundan sonra çünkü sen bir eşini boşayınca da bekar kalamıyorsun; senin eş değiştirmen eş üstüne eş almak olur. Ahzâb 52: Kadınlar sana helal değil bundan sonra -Lâ yahıllu leken nisâu min ba’d, ve eşlerini onlarla değiştirmen de helal değil -ve lâ en tebeddele bihinne min ezvâc güzellikleri hoşuna gitse bile -velev a’cebeke husnuhunn...
  14. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    Nisâ 20: Bir eşi, YERiNE başkasını alarak, değiştirmek isterseniz Ve in eradtum istibdâle zevcin MEKÂNE zevcin ... Bu kadar açık... ve basit. 1 Eş değiştirmeniz helaldır. Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce, sonra... onun YERiNE onun kardeşi olmayan birini eş alırsınız. 2. Kız kardeşlerle evlenmeniz helaldır. Eşinizi boşamak suretiyle bekar kalırsınız önce, sonra... onun YERiNE onun kız kareşini eş alırsınız. Bu kadar açık... bu kadar basit. Haram olan, kız kardeşlerle evlenmeniz değildir ve eş değiştirmeniz değildir. Haram olan eş üstüne eş almak suretiyle çok eşli olmanızdır.
  15. Hasan Akçay

    Evliliğe BiYOLOJiK olarak elverişli olanlar nikahlanabilir..miş.

    4:3'le ilgili olarak sorduğum bu 4 soruyu cevaplar mısınız.Lütfen. 4:3'teki mâ meleket eymânukum ve 33:52'deki mâ meleket yemînuk ise asıl konumuz değil, yan konudur. Asıl konudan sapılmasın ve asıl konunun müzakeresi boğuntuya gitmesin diye soru 2'de o ifadeyi Arapça olarak bırakmayı seçtim. Tamam, "mâ meleket eymân"ı sırası geldiğinde müzakere edelim ama mâ meleket eymân cariye değildir; cariye "eme"dir (2:221), cariyeler ise imâ (24:32). Şimdilik bu kadarını söyliyeyim.
×