Hasan Akçay

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    694
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

3 Takipçiler

Hasan Akçay Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  1. Aşagidaki sorular şu ana kadar hiç kimnsenin aklina gelmis degil: NiKaHlayin size temiz kilinan kadinlarin ikiserini, üçerini, dörderini feNKiHû mâ tâbe lekum min en-nisâi mesné ve sülése ve rubâ'a Buradaki NiKaHlayin, özellikle sag ellerinizin malik olduklarini göz önüne aldiginizda sizce ne demektir, TALiPLERiNE nikahlayin mi, KENDiNiZE nikahlayin mi? Nisâ 2: Yetimlerin mallarini (emvalehum) verin, pisi temizin yerine koyup degistirmeyin, onlarin malini kendi malinizla yemeyin, büyük günahtir bu. Nisâ 3: Yetimlerin haklarini gözetemiyecenizden korkuyorsaniz NiKaHlayin -size temiz kilinan kadinlarin ikiserini, üçerini, dörderini... ama adil olamiyacanizdan korkarsaniz -onlarin yalnizca birini... ya da -sag ellerinizin malik olduklarini (mâ meleket eymânukum) Hatirlayin sag ellerin malik olduklari erkek olabiliyor (Bkz örnegin 24:33), (1) siz erkekseniz o erkekleri NiKaHlayacaksiniz, kime? (2) sag ellerin malik olduklari peygamber esleri gibi kadinlarda da var (Bkz 33:55), onlari peygamber esleri de NiKaHlayacak... ama peygamber esleri zaten evli, onlar kime NiKaHlayacaklar? .
  2. Bir makalede* açiklandigina göre bunlar harf degil "kelime"dir ve belli bir anlama sahiptir. Arap dilinin kadim sözlüklerine göre ham/حم bir amaçla demektir: حَمَّهُ: قصد قصده.- اللّه كذا: قضاه وقدّ ره حُمَّ يُحَمُّ حَمّا :- الأَمرُ: قُضي؛ (حُمَّ): الأمْرُ بالضم (حَمّاً) قُضِيَ وله ذلك قُدِّرَ وحَمَّ حَمَّهُ) قَصَدَ قَصْدَهُ) O halde Mümin 1-2 şöyle tercüme edilebilir: Bir amaçla, bu kitap üstün ve bilen Allah'in vahyidir. Ham, tenzîlul kitâbi minallâhil azîzil alîm ______________________________________________ * https://www.free-minds.org/Old/articles/science/language.htm
  3. Bi de Kuran'daki NEFS kelimesi ruh diye çarpitiliyor. Oysa NEFS canli demek, çogulu ENFUS Zümer 42: Canlari Allah ölüm anında alır. الله يتوفي الانفس حين موتهاÖlmeyenleri ise uyku anında. والتي لم تمت في منامهاSonra, eceli gelenleri alikor; فيمسك التي قضي عليها الموتötekileri belli bir süre için salıverir... ويرسل الاخري الي اجل مسميGörüldügü gibi Allah ölen insanin canini alir, ruhunu degil CAN = DiRiLiK + iRADE + HiSLER + HAREKETLİLİK... Ölüm aninda Allah canin bütün bu bilesenlerini alır; uykuda ise kisinin DiRi kalmasina izin verir.Ahzab 72:Emaneti Biz göklere, yere ve dagara sunariz انا عرضنا الامانة علي السماوات والارض والجبالyüklenmezler onu, çekinirler. Ama insan yüklenir... Ahzab 72'den anlasilan, insanın emaneten sahip oldugu sey "irade"dir yani tercih hakki, ki insan onu yalniz bu dünyada kullanabilir. Örnegin Allah'in varligi ya da yokluguna dair karar vermede yalnizca yaşiyorken özgürdür insan. Ölüm aninda irade emaneti geri alinir. "Can"in öteki bilesenleri yani biyolojik var olus, hareket yetisi, duyular ... yeniden dirilis aninda insana geri verilir. Çünkü insan öteki dünyada da var olacak, hareket edecek, aciyi ve sevinci duyumsayacak. * En’âm 60’taki YETEVEFFA ilginç görünüyor. Huvellezîne yeteveffakum bi’l leyl: Y N Öztürk: O ki geceleyin sizi öldürür …Diyanet: O; geceleyin sizi ölü gibi kendinizden geçirip alan (uyutan)… Diyanet lafzî çeviri ile yetinmeyip (uyutan) diye eklemis her halde "sizi öldürür"ü caninizi tamamen alir diye algiladiklari için. Oysa buradaki ÖLDÜRÜR, anlaminin kapsami açisindan, tutuklar fiiline benziyor. Bir insani tutuklayanlar onun özgürlügüne tamamen el koyamazlar; örnegin düsünmesine engel olamazlar. Allah ta geceleyin uykunuzda sizi öldürdügü zaman özgürce karar vermenizi, hareket etmenizi, duyumsamanızı… engelliyor ama diri kalmaniza da izin veriyor. YETEVEFFA Y N Öztürk’e göre demek budur. Özetle NEFS, mevcut meallere göre "ruh"tur ama dogru degil bu. NEFS, canli varlik demek yani tek kelimeyle canli. Örneğin Nisâ 1: Sizi tek bir (disi) canlidan yaratan Rabbiniz... Rabbikumu’llezî halakakum min nefsin vâhide .
  4. Vahiy sözdür, kelimedir o halde bütün yaratilanlar "kelimetullah"tir. Bütün yaratilanlar "Ol!" diyen Allah'in kelimesi ile var oldu, var oluyor. Birileri "kelimetullah"taki ilk harfi K yazdi diye Allah'in kelimesi Isa'ya indirgenivermez. rûhu min emri rabbî ve mâ ûtîtum minel ilmi illâ kalîlâ Rabbimden gelen emirdir ruh, size verilen bilgi çok azdir. O yetersiz bilgiyle çok bilmis ayaklarina yatmanin lüzumu yok, "Insanda Allah'tan ruh denen bi parça var" diye insani Allahlastirip şirke batmanin lüzumu yok, Allah bir. .
  5. Allah insani düzenledi ... sonra onun içine emrini ÜFLEDi nefeha fîhi min rûhihî Buradaki emr Allah'in isidir, Allah'in vahy etmesi yani "Ol!" demesi tipki Ademe, Isa'ya "Ol!" demesi gibi.
  6. Kuran'a göre ruh vahiydir, baska hiçbisey degil. Aşağıdaki ayetlerde büyük harflerle yazdığım RUH kelimesi Cebrail’dir; koyu harflerle vurguladıklarım ise vahiy.De ki: "Ruh Rabbimin işidir, o konuda size verilen bilgi çok azdır." (17:85).Kesinlikle alemlerin Rabbi tarafından indirilendir o (26:192), onu senin kalbine güvenilen RUH indiriyor ki insanları uyarasın (26:193-194).İşte sana da emrimiz olan "ruh"u vahyettik, oysa daha önce kitap nedir, iman nedir bilmezdin ve onu bir nur kıldık; istediğimiz kulumuza onunla yol gösteririz (42:52).Allah iyi insanların kalplerine imanı yazmış ve onları Tarafından bir ruh ile desteklemiştir (58:22).Allah insanı biçimlendirip ona "ruh"undan üfledi (32:9).Adem'e "ruh"umuzdan üfleyince ona eğilip secde edin (38:72, 15:29). Allah'a göre İsa'nın durumu Adem'in durumu gibidir (3:59). RUH, Meryem'e insan şeklinde göründü (19:17)."Ben Rabbinin elçisiyim, dedi." (19:19).Ve Meryem'e ruhumuzdan üfledik." (21:91).Kendisine ruhumuzdan üflediğimiz, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını onaylayan Meryem… (66:12). Kitap Ehli! Dininizde haddi aşmayın; Allah hakkında yalnızca gerçeği söyleyin. Meryem oğlu İsa Mesih, Allah'ın elçisi ve "kelime"sidir. Allah Meryem’e onu yani Kendisinden ruhu attı (4:171).İnananların ayağı yere sağlam bassın, onlara müjdeler ve ışık ulaşsın diye KUTSAL RUH onu senin Rabbinden indiriyor (16:102). CEBRAIL Kuran'ı Allah'in izniyle senin kalbine indiriyor ki Kuran kendinden öncekileri doğrulasın ve inananlara müjdeler verip yol göstersin (2:97).Melekler ve RUH uzunluğu elli bin yıl olan bir günde Allah'a yükselirler (70:4). Kadir gecesinde melekler ve RUH, Rablerinin izniyle, her iş için iner de inerler (97:4). Kıyamet günü RUH ve melekler dizi dizi dururlar (78:38). Sonuç olarak RUH, Cebrail'dir (2:97). Cebrail ruhu yani vahyi ilettiği için, RUH (19:17)-kutsal RUH- güvenilir RUH (26:194) deniyor. Tıpkı tarih profesörüne YÜRÜYEN TARİH denmesi gibi. Bi daha: Kuranen RUH, vahiydir; başka hiç bir şey değil. İnsanoglunun "Ruh şudur, ruh budur; şöyledir böyledir" deyip boyunu aşan sözler etmemesi gerekir çünkü bu konuda insana verilen bilgi çok azdır (17:85). Bunun benim aklıma getirdiği üç şey var:1 Yüce Allah'ın Adem'e ve Meryem'e ruhunu üflemesi, vahyen "Ol!" demesidir. 2 Madem ki Hz İsa Allah'ın "Ol!" demesiyle olmuştur anilan kelime de vahyî "Ol!" emridir. (3)Hz Isa Allah'tan bir parça değildir, Kutsal Ruh değildir, Allah'ın oğlu asla değildir.3 Bu açıdan bakılınca tasavvufun büyük bir yanılgı üstüne kurulduğu görülüyor. Bütün o "Bir Ben vardır bende benden içeru!"lar, insana secde edip "İnsanda Allah'tan bir parça var, ben O'na secde ettim!" demeler... büyük bir yanılgıdır. Ruh, vahiydir; insanın içine üflenip bırakılmış olan ilahi bir parça değil. İnsanda ilahlık, ilahîlik yok. Aksi halde insanların sayısınca Allah olurdu. Hayır! ALLAH BIR.
  7. cevap

    Siz haddi aşanlarsiniz diye vaz gecip Kuran'i DARB eder miyiz? * Konumuz sadece Kuran demek. Hadis madis... konudan sapmaktir.
  8. cevap

    Dövmek, kölelik, dinden çıkanı oldurulmesi, cihad (?) emri... Bunlar size ezberletilen bilgiler. Kuran'i AKIL ile okursaniz bunların Kuran'da bulunmadigini görürsunuz. Örneğin dövmek... Devletin olduğu yerde bireylerin infaz edeceği bir hüküm olamaz. Devlet filmlerdeki vahşi batı degildir, kasaba halkının birilerine dayak cezası verip infaz etmesine göz yumamaz, goz yumuyorsa o devlet devlet değildir. Ayrıca, 4:34'te vadribuhunn diye gecen...ve kadınları dovun diye çarpıtılan ifadededeki DARB EDIN neden UZAKLASTIRIN olmuyor 43:5'teki gibi?
  9. cevap

    23:6 KADIN erkek bütün inananlara sesleniyor. Apisarasını erkek te saklar, kadın da. Apisarasini "yemini kimi yönetiyor o"na erkek te açar, kadın da. O halde yemini kimi yönetiyor o eğer erkeğin disi kolesi (cariyesi) ise kadının da erkek kolesidir. Eğer inanan bi erkegin cariyesi (?) ile nikahsiz yatması caizse inanan bi kadının da erkek kolesi ile nikahsiz yaması caizdir. Prof A Bayindir: 23 :6'dan o hüküm çıkarsa bu hüküm de çıkar.
  10. cevap

    Agnostic kardeşim, 23:6'da ya da deniyor, ve demiyor. Apisarani yalnızca 1 (bir) kişiye açabilirsin, o da senin nikahlı edindir ki olağan nikahı esindir ya da yemin nikahli esin ama mutlaka nikahlı esin. Okuduklarinizi dikkatli okuyun
  11. cevap

    Üzerinde durulan konuya dair her sey bir tek iletide söylenemiyor. Benden alintiladiginiz iletide de öyle. Ama sordugunuz için simdi belirteyim: "yeminler kimi yönetiyorsa onlar"in bakimi üstlenilmis olanlari var (4:3, 4:24, 4:25, 24:33, 33:55...), es alinmis olanlari var (23:6, 33:50, 33:52, 70:30). Yani 24:58'in nesh edilmis olmasi gibi bi durum söz konusu degil, "nesh"in lüzumu da yok.
  12. cevap

    aklıma şu geldi bunlar her namaz arasında cıbıldakmı geziyorlar Namaz arasi degil önemli olan, önemli olan yatak odaniz. Bakin, öglen vakti namaz arasi degildir. Namaz kelimesi o yüzden geçmez orda ama yatak odanizda dinlenmeye çakildiginiz bir andir: Iman edenler! Yeminleriniz kime meliklik ediyorsa onlar ve hiç ihtilâm görmemis olanlariniz sizden 3 kez izin alsinlar: sabah namazindan önce, ögleyin giysilerinizi attiginizda, ve aksam namazindan sonra. Nûr 58-59'da dile getiririlen şahane bir ahlak kuralindan yani çocuklarin ana babalarinin odasina girmeden önce kapilarini tiklatip izin almasindan söz ediyoruz, farkinda misiniz? .
  13. cevap

    yönetiminiz altında derken köle cariyeden mi bahsediyor? Hayir, "yeminleriniz kimi yönetiyor (kime meliklik ediyor) ise onlar"dan söz ediyor -mâ meleket eymânukum. Bi bakima bizim kültürümüzdeki "besleme"lerin konumunda olan kimseler. Sizin için kendi öz çocuklariniz ne ise odur onlar yani onlarin ailesi sizsiniz. Öyle ki 18 yaşindan küçük iseler ancak sizin izninizle yani AiLELERiNiN iZNi iLE evlenebilirler -Bi iZN i EHL iHiNN (4:25). Evlenmek için sizden izin almak zorunda olan öz çocuklariniz ne kadar cariyeleriniz iseler "yeminlerinizin meliklik ettigi kimseler" o kadar cariyelerinizdir. sakın çocuk dememe (deme?), ergen diyor. Çocuktan da küçük, bebek onlar bebek. Ellezîne lem yeblugûl hulume minkum - hiç ihtilam görmemis olanlariniz, örnegin kiz iseler hiç âdet görmemis olanlariniz. yav şimdi ergen çağına girmeyen karı kocayı çıplak seyredebilr demek. Mümkün degil. Bakin odaniza girmek için izin alacak onlar, izinsiz giremezler ki sizi çiplak görebilsinler. Mümkün degil. .
  14. cevap

    O ateskes neden bu kadar gerekli? Çünkü haram aylar Mekke'nin hicec denen (28:27) PANAYIR vaktidir. Kureys KIS ve ilk bahar mevsimlerinde uzak ülkelere kervan yolculuklari yapip (106:2) oralardan aldigi mallari Mekke panayirinda kârina satarak kazaniyor ekmegini. Mekke ekin bitmez bi vadide kurulmustur (14:37), Kureysin o panayirdan baska hiçbir gelir kaynagi yok. Baris olacak ki insanlar güven içinde panayira gelip alis verisini yapacak ve Kureysin ekmek teknesi dolacak. Yoksa Kureys AÇLIKTAN ölür.
  15. cevap

    9:1'den anlasildigina göre ateskesin 4 aylik süresi "şehri ramazan"in 1. günü basladi ki o yil eger yillardan miladî 630 idiyse, Haziranin 16'si. (http://astropixels.com/ephemeris/phasescat/phases0601.html). Ertesi ay şehri zilhicce idi yani hac yapilan ay çünkü müminler o ay hac yaptilar (Tevbe 2): Bu büyük hac gününde Allah ve elçisinden insanlara uyaridir Ve ezanun minallâhi ve resûlihî ilân nâsi yevm el haccıl ekber Tevbe 4 iste o insanlara (müsriklere) sesleniyor: Ateskesi eksiksiz uygulayin, müminlere saldiranlara arka çikmayin. Demek ki müsrikler müminlere disardan saldiranlara şu ya da bu sekilde arka çikarak arti, müminlere bireysel saldirilarda bulunarak ateskesi ihlal etmisler. Ortalik gerilmis, müminler tepkili... atese atesle cevap vermek istiyorlar. 9:5 onlari yatistirmaya yönelik gibi: Sabredin, siz ateskese uyun. Haram aylar çikinca nasil olsa savas kaldigi yerden devam edecek, o zaman onlari buldugunuz yerde öldürürsünüz... ya da onlar sizi. O yilin haram aylari Ekim 11'e kadar sürdü, Ekim 10 son gündü.