Jump to content

Hasan Akçay

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    1.413
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

4 Takipçiler

Hasan Akçay Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

4.601 profil görüntüleme
  1. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Bu ayetler gelmeden önce nesi yöntemini kim uyguluyordu? Henüz "Kuran'daki islam"ın müslümanı olmayanlar uyguluyordu. Nasıl uyguluyorlardı? "Nesi"yi uyguluyorlardı ki Allah'ın haram kıldığını helal göstersinler (9:37). O yüzden ay dizisinin son dolunayını bir sonraki "dizi"nin baş tarafına öteliyorlardı ki ilk ay helal görünsün; oysa gerçekte son dolunay helaldı, ilk dolunay HARAM. Bkz https://www.timeanddate.com/calendar/?year=580&country=4 "Nesi"den önce 11 -> (R.ahir.) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz. 580 (Helal) 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 (Haram) 02 -> (Zhicc) -> 11 Ağu "Nesi"den sonra: 11 -> (R.ahir.) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 01 -> (....……..) -> 13 Haz 580 (???) 02 -> (Rama) -> 12 Tem 580 03 -> (Zhicc) -> 11 Ağu Müşrikler uyguluyorsa; Muhammed’de buna uyuyormuyordu? Sizin buna dediğiniz şey yavrularını emziren anaları öldürmekti (5:94), vicdanı olan insan uymazdı buna; bağışlayın ama SiZ uyar mıydınız? DiYELiM ki, Müşrikler Muharrem ayını bir ay , haccı da bir yıl öteledi... DEMiYELiM kardeşim, diyemeyiz. Nesi denen fesat, heal dolunayı haram dolunayın yerine ötelemektir çünkü maksat Allah'ın haram kıldığını helal göstermektir (9:37). Muharem, Zilhicce... helal ay değil ki haram ayın yerine ötelensinler. Allah, olası kafa karışıklığını baştan niye engellemedi? Sorun, kafa karışıklığı değil hinlik etmektir; hinlik edenler ise her devirde oluyor. "Cahiliye"de de vardı onlar islamda da. Allah'ın ikaz etttikleri işte onlardır (5:95): Av hayvanı öldürmeyin (lâ taktulus sayde) haram dönemde olduğunuzda (ve entum hurum)
  2. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Kavramları karıştırmasak iyi olur; takvim başkadır yıl başka ama 9:36-37'de "şemsî yıl"a atıf var; bu konuda haklısınız. 10:5'e göre ise, açık net ve kesin, GEÇERLi olan yıl "şemsî"dir: Allah inişler ölçüverendir kamere (kaddere hu menâzil) yılların sayısını bilin diye (li ta'lemû aded es sinîn). Burada sözü edilen yıl "şemsî yıl"dır. Açıklaması kısaca şöyle: Kamerin doluluk oranı % 100 olan hali de dolunaydır %99'a inmiş hali de çünkü aynı gecenin içinde oluyor bunlar. Eğer çölde yaşayan bir insan belli bir dolunayı, örneğin öteki dolunaylardan daha büyük ve parlak olan "Şehru Ramazan"ı, her gördüğünde değneğine bir çentik atar da sonra çentikleri sayarsa çölde geçen yılların sayısını öğrenir. Dolunayların sayısı = yılların sayısı. Dikkat "şemsî yı"ların sayısını öğrenir, "kamerî yıl"ların değil. Çünkü dolunayların sayısı örneğin 33 ise 33 dolunay dizisinin 12 tanesi 13 dolunaya sahiptir; ki 12 aylı kamerî yıl onları öteler. Ötelenen 12 ay fazladan 1 kamerî yıl eder. O yüzden 33 dolunay = 34 kamerîyıl. FARK 1 yıl Ve dolunayların sayısı arttıkça Fark artar: 33 dolunay = 34 kamerî yıl, 66 dolunay = 68 kamerî yıl, 99 dolunay = 102 kamerî yıl... Kısacası dolunayların sayısı kamerî yılların sayısını göstermez; şemsî yılların sayısını gösterir: 33 dolunay = 33 şemsî yıl, 66 dolunay = 66 şemsî yıl, 99 dolunay = 99 şemsî yıl...
  3. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Müşrikler 9:37'de nesi diye geçen "öteleme"yi yaparlardı ki Allah'ın haram kıldığını helal gösterebilsinler, yahıllû mâ harrem allah. Örneğin "dizi"nin son dolunayı helal aydı, ilk dolunay ise haram. O haram ayda avlanmak istediğinizde helal dolunayı bir sonraki "dizi"nin baş tarafına ötelerdiniz; bir sonraki dizinin ilk dolunayı helal görünüverirdi. 01 -> (Rama) -> 24 Haz. 579 02 -> (Zhicc.) -> 24 Tem 03 -> (Zkâde) -> 22 Ağu 04 -> (Muhar) -> 21 Eyl 05 -> (Cevvel) -> 20 Eki 06 -> (Cahir..) -> 19 Kas 07 -> (Şaban) -> 19 Ara 08 -> (Şevval) -> 18 Oca 580 09 -> (Receb.) -> 16 Şub 10 -> (Revvel) -> 17 Mar 11 -> (Rahir..) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz 580 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 ... Ötelenmiş dizi: 01 -> (...........) -> 13 Haz 580 02 -> (Rama) -> 12 Tem Bu 9:37'de "Ötelemek küfürde ileri gitmektir" denerek yasaklandı yani yavrularını emziren anaları öldürmeniz yasaklandı.
  4. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Git bunları islamî sitelerde anlat diyordunuz, anlattım; alıntılıyorum: Benzetme yapmak gerekirse kamerî yıldaki Şehru Rramazan, saat kadranındaki akrep kolu gibidir, sürekli GEZER; gökteki ramazan ise saat kadranındaki 1 rakamı gibi hep aynı yerdedir, SABiT. Akrep kolu, yolunun üzerindeki 1'e nasıl uğrarsa kamerî yılın gezen Ramazanı da gökteki Ramazana uğrar; örneğin şu tarihlerde uğradı: 29 Haz 1950; 25 Haz 1983, 579; 2 Tem 2015, 619. https://www2.diyanet.gov.tr/DinHizmetleriGenelMudurlugu/Sayfalar/RamazanveKurban.aspx Yani gökteki Şehru Ramazan en uzun gündüzden sonraki ilk dolunay olup 21 Haziran - 21 Temmuz arasında görünür. Kanıt, gezen ramazanın sabit ramazana (kadrandaki 1'e) 21 Haziran - 21 Temmuz arasında uğramasıdır. Köz gibi sıcak günlerin habercisidir Şehru Ramazan; onun için Kavuran Dolunay anlamına gelir. Miladî 500, 600'lerde öteki kamerî ayların adları ne idi emin olunamaz ama bilinen şudur: شهر - şehr gökteki "ay"dır, "yıl"ın 12'de "1'i değildir. Çünkü dolunayların 12'si, 13'ü gökte DiZiLiRLER. Şehru ramazan o "dizi"nin bazan 13'te 1'idir. 13 ve 12 aynı şey midir ki gökteki ay ve kamerî yıldaki ay aynı olsun? Gökteki aylara Zilhicce, Zilkâde, Muharrem… denmiş olması da elbet muhtemeldir. Buna göre Muhammed (sav) 9 yaşındayken vakten SABiT dolunaylar dizisi Şehru Rramazan ile başladı ve şöyle devam etti: 01 -> (Rama) -> 24 Haz. 579 02 -> (Zhicc.) -> 24 Tem 03 -> (Zkâde) -> 22 Ağu 04 -> (Muhar) -> 21 Eyl 05 -> (Cevvel) -> 20 Eki 06 -> (Cahir..) -> 19 Kas 07 -> (Şaban) -> 19 Ara 08 -> (Şevval) -> 18 Oca 580 09 -> (Receb.) -> 16 Şub 10 -> (Revvel) -> 17 Mar 11 -> (Rahir..) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz 580 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 02 -> (Zhicc.) -> 11 Ağu 03 -> (Zkâde) –> 09 Eyl 04 -> (Muhar) -> 08 Ekim … "Kavuran Dolunay"ı oruç ile karşılamak farz değildi henüz; o, Muhammed (sav)'ın peygamber yapılıp 2:185'in vahyedilmesinden itibaren farz olacak. Haram aylar ise elbet vardı ve sizin, o ayların içinde bulunup dururken, av hayvanı öldürmeniz yasaktı; "Cahiliye"de uymuyordunuz o yasağa ki İslam gelince uyarıldınız: Lâ taktulus sayde ve entum hurum (5:95). Biyolojik takvim denen "sünnetullah"ın gereği odur ki avlanma yasağı vakten sabittir çünkü av hayvanları yavrularını sabit vakitlerde doğurup emzirirler; dolayısıyla avlanmanın yasak-haram olduğu HARAM AYLAR vakten sabittir. Saat kadranındaki 1'dir, 2'dir, 3'tür, 4'tür erbaatun hurum.
  5. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Kamerî aylar konusunu araştırdığım için özür mü dilemeliyim? Güzel kardeşim, anlattıklarımın karşılığı tarihte bulunuyor çünkü tarih 12 aylı kamerî yılı fiilen reddeder. 12 aylı kamerî yıl tarihte hiç kullanılmadı. 12 aylı "kamerî yıl"ı düzenleyenler ona zaman zaman 13'ncü bir ay eklediler ve onu 365 gün süren yıl yapıp çıktılar. O zaman da yıl "kamerî-şemsî" olup çıktı ama aslında bal gibi "şemsî yıl"dır o. 12 aylı kamerî yıl olmaz, tarihte de olmadı.
  6. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    9:36'nın deyimiyle, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günden beri, 13'cü ay gökte zaten var ve o var olduğu için gökte aylar (örn dolunaylar) mevsim bakımından vakten SABiTTiR. Eğer o 13'ncü ay kağıt üzerinde* ötelenirse aylar sürekli 11 gün erken gelirler ve o mevsim senin bu mevsim benim GEZERLER. 12 aylı kamerî yılın ayları öyle yaparlar çünkü 12 aylı kamerî yıl icad olsun diye 13'ncü ay ötelenmiştir ve öteleme otomatiğe bağlanmıştır. Kamerî yıl "mevsim"i, dolayısıyla "zaman"ı o yüzden bildiremez. Allah'ın gökte kurmuş olduğu düzen bu fesada uğramasın diye nesî denen öteleme, 9:37 vahyedilerek, haram kılınmıştır: nesî küfürde kesinlikle ziyadeliktir - innema en nesî ziyadetun fîl kufr. ____________________________________________________________________________ *Ötelemeyi yapan beşer bunu yalnızca kağıt üzerinde yapabiliyor; gökteki ayları öteleyemiyor çünkü gökteki aylara ulaşıp onları öteleyecek bir ele sahip değil. Gökte öteleme yok.
  7. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    Sevgili bir_akil_insan, "12ciler ve 13çüler"in iddiaları nedir; 12ciler ve 13çüler, iddialarını ayetlere mi dayandırıyor hadislere mi?
  8. Hasan Akçay

    Tevbe 9:36-37, Muhammed biyografisi

    13 ay konusunda söylenmesi gereken her şey Kuran'da söylenmiş; hadisin lüzumu yok.
  9. Kureyş'e yolu açıverdiği için (Li îlâfi kurayş) onların kış ve ilkbahar kervanlarına (ilâfihim rıhlateş şitâi ves sayf), bu evin Rabbine tapınsınlar (Fel ya'budû rabbe hézel beyt). onları doyuran (ellezî at'amehum) ve onları korkudan güvene çıkaran (ve émenehum min havf). Belli ki Kureyş'li tacirler kışın ve ilk baharda uzak diyarlara gider; oralardan tahıl, kuru üzüm, bal, baharat, kumaş... satın alıp yaşadıkları kasabada kurulan panayırlarda satarak ekmek paralarını kazanırlardı. Onların biricik ekmek teknesiydi panayırlar çünkü yaşadıkları kasaba ekin bitmez bir vadideyd (14:37). Eğer ticaretin yolları kapalı olsaydı açlıktan ölürlerdi. Yolların açık olmasını sağlayan şey ise "haram aylar"a dair ortak inanıştı. Kan dökmek haramdı haram aylarda; savaşılmaz, av hayvanı öldürülmezdi (5:94, 95). Aç kalma korkusu, savaşta ölme korkusu böyle giderildi. Yani yolu Allah'ın açıvermesi fiilen açıvermesi değil var etmekten kaynaklanan etkisidir. Yolu fiilen açık tutan haram ay inanışıdır, ortak değer yargılarıdır.
  10. Hasan Akçay

    Ateistlerin Gözünden Yaşam ve Ölüm

    "Yaşamaya Dair"i getirdiğin için teşekıkürler sevgili Türk Ateist. Ben bir müminim ama yani buna rağmen (e hem) çok sevdim "Yaşamaya Dair"i. * "Ateistforum"da artık yazmayacağım çünkü hiç bir metni; örneğin 33:37'yi, 4:3'ü... "iman mı hak imansızlık mı"dan azade... ve küfürsüz, uygarca yani insanca müzakere etmenin imkansızlığına ikna oldum. Oysa bir metni dinden imandan azade müzakere edilebiliriz ve o sayede doğru anlayabiliriz sanırdım. * Ama iletileri okumaya devam edeceğim çünkü madem şimdiye kadar benim için yararlıydılar bundan sonra da yararlı olurlar. Hoşça kalın.
  11. Hasan Akçay

    Kuran'da çok eşlilik yok.

    Niçin kabul edeyim? Gözlerim var, görüyorum: O kadınları nikahlayın* yazıyor Nisâ 3, eş alabilirsiniz yazmıyor. AKLIM var, anlıyorum: Nikahlayın emrinin muhatabı KADINLAR dahil herkestir; emri kadınlar da yerine getirecek... kadınlar kadınları kendilerine eş almazlar; başkalarına nikahlarlar, başkalarıyla evlendirirler. _____________________________________ *İlk satırın sonundaki kelime:
  12. Hasan Akçay

    Kuran'da çok eşlilik yok.

    Bu söylediğinize katılıyorum. "Kuran'da ne yazıyorsa o" denmesi gerekir, herkesin yazılanı örneğin içeriğe bakarak ve AKLINI kullanarak okumakta özgür olması gerekir, hiç kimsenin meal diye kendi tercihini dayatmaması gerekir. Hiç kimse başkalarının avukatı değil, Allah'ın avukatı hiç değil.
  13. Hasan Akçay

    Kuran'da çok eşlilik yok.

    Sevgili Duru akıl, Laf dalaşı bana göre değil, görüş alıp vermek istiyorum uygarca. Lütfen! Bir daha: Çok eş edinmek bundan sonra haramdır diyen Ahzâb 52'den başka ayetler de var; çok eş edinmek helaldir diyen bir tek ayet var mı?
  14. Hasan Akçay

    Kuran'da çok eşlilik yok.

    Sevgili Duru akıl, Bu müzakere konusunun başlığı "şu ya da bu videoda çok eşlilik var" değil "Kuran'da çok eşlilik yok"tur. Herkes her istediği videoyu üretebilir ve o videoda istediği ahkamı kesebilir ama Kuran'ı zerrece bağlamaz bu. Başlığı saptırmayalım, çarpıtmayalım.
  15. Hasan Akçay

    Kuran'da çok eşlilik yok.

    Ahzâb 52'yi, Arapça metne bakarak, bir daha yazıyorum: Kadınlar bundan sonra sana helal değil (Lâ yahıllu leken nisâu min ba’d), ve güzellikleri hoşuna gitse bile onlarla eşlerini değiştirmen de (ve lâ en tebeddele bihinne min ezvâcin velev a’cebeke husnuhunn) ama kendi "mâ meleket yemîn"in başka (illâ mâ meleket yemînuk)... Bundan sonra nebinin mevcut eşlerinden birinin YERiNE başka bir kadını nikahına almak suretiyle eş değiştirmesi de haram çünkü nebi çok eşlidir, bir eşini boşasa bile hala eşlere sahiptir yani bekar kalamıyor; dolayısıyla nebinin eş değiştirmesi eş üstüne eş almak olur. Bu HARAM. Eş değiştirmek çok eşli nebiye haram. Oysa eş değiştirmek tek eşli hiç bir mümine haram değil (Nisâ 20) çünkü tek eşli mümin o eşinden boşanınca bekar hale geliyor, dolayısıyla onun, eksilen eşinin YERiNE, başka bir kadını nikahına almak suretiyle eş değiştirmesi eş üstüne eş almak olmuyor. Çok eş edinmeyi bundan sonra yasaklayan Ahzâb 52'den başka ayetler de var; çok eş edinmek helaldir diyen bir tek ayet var mı?
×