murteddd 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi illegaltm, tanrının varlığının bir mantiki gerekçesi olmadığı üzerine yazılmış bir yazıda allah rızası ile döt kokusunu karşılaştırmak neyin nesidir? yukarıdaki 15 maddeyi okuyan bir teist acaba ne hissediyordur? halen daha tanrının varlığı aklen,mantıken gün gibi ortadadır diyebiliyor mu? bu belirsizliğe rağmen sadist bir varlığın kendine inanmayanlara sonsuza kadar kanırta kanırta işkence etmesinin adaletli olduğunu mu düşünüyorlar halen? Link to post Sitelerde Paylaş
mitch 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi İtemez öylemi İşte bu yüzden bilinçli hiçbir müslümanı uyandıramıyor dinin yanlış olduğunu isbat edemiyorsunuz. Evet itemez. Çünkü bütünn müslümanlar çıkarcıdır...İslamiyet talann ve ganimet üzerine kurulmuş bir dindir. O, yüzden ümmetçilik vardır. Ganimetler paylaşılmakm içindir. Amaçları yapılanı yıkmaktır. Üretim işlerine gelmez. Sadece inek sağmayı bilirler... Çünkü paradoks ve yanlış olmayan mantıklı olan bir mesele için dürüstçe davranamıyorsunuz.. Buda sizlerin samimiyetini kırıyor.. Tanrıyı var sanrısı bir paradoks değilmidir? çünkü yok deme şansımız her an mevcuttur.. Olmayan bir tanrıya tanrı ifadesi bir çelişki yaratmıyormu? İşte en büyük paradox bu değilmidir? sen paradox'tan nne anlıyorsun? Paradox'un anlamını bence çok iyi kavraman gerekiyor...Senin allahın öncelikle bir paradox'tur. sonra tanrı demen, allaha inanıyorsan allah de. Senin için sezgi allah olgusu yaratıyor.Ve bu'da sezgiye karşı bir sonuçtur...Paradox'tur. Samimiyet olmadığından başarıda olmuyor.. Böyle devam ediniz..Bravo Samimiyet dediğin sizin yalanlarınız değildir. Samimiyetin kaynağını tüm doğrular oluşturur. Bence sen çok büyük gaf yapmışsın... Çünkü Ateist sadece doğruların peşindedir, ve doğruları açıklar. Bir misyonu yoktur, yalan söylemek mecburiyeti hissetmez:İspat etmesi gereken hiç bir şey yoktur...Ama sizler durmadan bu ezilmişlik altında kendinizi haklı çıkarmaya çalışırsınız: Aydı suçlunun kendini kandırması ve bu yolda her türlü yalanı mübah gördüğü için....Devam edin bu yolda bir gün hepiniz yok olacaksınız... Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi illegaltm, tanrının varlığının bir mantiki gerekçesi olmadığı üzerine yazılmış bir yazıda allah rızası ile döt kokusunu karşılaştırmak neyin nesidir? yukarıdaki 15 maddeyi okuyan bir teist acaba ne hissediyordur? halen daha tanrının varlığı aklen,mantıken gün gibi ortadadır diyebiliyor mu? bu belirsizliğe rağmen sadist bir varlığın kendine inanmayanlara sonsuza kadar kanırta kanırta işkence etmesinin adaletli olduğunu mu düşünüyorlar halen? Murtedd sevgili hacı ateitlerin yanılglarından bir tanesini söylememi istemişti bende söyledim.Sonra kenzo sorular sormaya başladı bende cevapladım.. Link to post Sitelerde Paylaş
laqrma 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi ateitlerin Neden adam gibi küfür etmeyip, böyle korkakça ifadeler yazıyorsun.. Küfürleriniz değil de, şu ifadeleriniz midemi bulandırıyor.. Her kim yazmış ise! Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Neden adam gibi küfür etmeyip, böyle korkakça ifadeler yazıyorsun.. Küfürleriniz değil de, şu ifadeleriniz midemi bulandırıyor.. Her kim yazmış ise! özür dilerim bilerek yaptığım birşey değil.. ''s'' harfine basmamışım.. Beni tanıyanda böyle bir tutum sergilemediğimi bilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Ama dinin özündede cehennem korkusundan yada cennet isteğinden ibadet kulluk etmek en büyük günahlardan biridir Nerede yazıyor böyle bir şey? Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi yahu, yok mu bu maddelere itiraz edecek mümin? yok mu şu şu çıkarım yanlış, burada şöyle şöyle mantık hataları ver diyebilecek bir mümin? bakın körü körüne inanıyorsanız sizin imanlar da sallantıda demektir. bunların yanlışlığını göstermeden inanmaya devam ediyorsanız ancak kendinizi kandırırsınız. Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Allah rızası için etmek makbuldür.. Sadece allahı sevdiğin ve ibadete layık gördüğün için etmek doğrudur.. Allah deseydi ki bana ibadet edenleri ve beni sevenleri madem beni kayıtsız şartsız seviyorlar, buna da katlansınlar diye sonsuz azap vereceğim, sonsuza kadar imtihan edeceğim bakalım şikayet edecekler mi; hiç takmayanları da gönülleri gibi yaşayacakları ve çeşitli nimetlerle donatılmış cennetimde ağırlayıp bir daha zerre kadar ilgilenmeyeceğim, çünkü onlarla artık işim yok, ne ben onların yüzünü göreyim, ne de onlar benim yüzümü görsün.. Hala ibadet edecek miydin? Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi cenneti ve allahın nimetlerini küçümsemek küfürdür. bakmayın siz tasavvufçulara. bir kaç köşkle bir kaç huri diye cenneti küçümseyen yunus da kafir sayılır. milletin imanı kurtulsun ben yanmaya razıyım deyip de ucuz kahramanlık yapan sait de. Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Bir kul cennet ummaz sadece rabbini ibadete layık gördüğü ve sevdiği için ibadet ederse tarif edilemeyen mevkilere ulaşır. .. .. Bir kul cennet isteğinden ve cehennem korkusundan sıyrılıp yanlız rabbinden korkuyor is ene mutlu ona.. ki çok yüksek bire mertebededir Çıktı işte hesap ortaya.. Gözü cennette değil, daha yukarısında yani.. Cennet yetmez, sökül daha ne var diyor.. Hani herhangi bir çıkar ummak yoktu? Çıkar ummadan ibadet edersen, daha yüksek çıkarlar elde edebilirsin. Rıza mıza yalan yani.. Allah'ı kandırıyoruz, konumuz bu. Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi ''Kenzo şu kömür torbalarını kömürlüğe taşı sana 1000 tl para veririm'' .. .. Ne o, Allah rızası için kömür yardımı organizasyonuna katıldık galiba? Oy için değil, allah rızası için tabi. Zihin hala acıyan sırt, kol vesaire ile meşgul, örnek olarak da gele gele kömür torbaları geliyor akla. Neyse bunun karşılığı herhangi bir paradan daha yüksek nasılsa. Hamladığından ağrıyan kaslar önemli değil yani.. Link to post Sitelerde Paylaş
Gucistenci 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi İnsanın sadece Allah için yaşaması neden olmasın ki? Gayet tabi olabilir. Hiç bir cennet, cehennem istemeden sadece Allah'a kul olabilmek Onun rızasını kazanmak elbette olabilir. Ama bunu bile insan kendisi için yapar. Kendisini değerli kılmak için yapar. Bunu yapmayanlara göre değerli olmak için yapar. Her neyse sonuçta insanların hepsi her şeyi kendileri için yapar. Yardımlaşma bile insanın kendi çıkarını düşündüğündendir. Merhamet de aynıdır. Merhameti Allah rızası için yapanlarda da durum aynıdır. Onlar da ya öte taraflarda ya da Allah(Tanrı) katında değerli olabilmek için yaparlar. İntihar için de aynı şeyi söyleyebiliriz... Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Çıktı işte hesap ortaya.. Gözü cennette değil, daha yukarısında yani.. Cennet yetmez, sökül daha ne var diyor.. Hani herhangi bir çıkar ummak yoktu? Çıkar ummadan ibadet edersen, daha yüksek çıkarlar elde edebilirsin. Rıza mıza yalan yani.. Allah'ı kandırıyoruz, konumuz bu. Sevgili Deicide Sizin için meseleyi şöyle açıklayım.Çünkü iletilere sonradan katıldığınız için eksik anlamış olabilirsiniz.. Bir kul sadece cenneti kazanmak cehennemden kurtulmak için ibadet edemez. Bir kul ilk olarak allah rızasını ister ve bununla beraber cennette umarak ibadet ederse hiçbir kusur yok olabilir. Bir kul cennet ummaz sadece rabbini ibadete layık gördüğü ve sevdiği için ibadet ederse tarif edilemeyen mevkilere ulaşır. Yani sadece cenet ve cehennem meselesi yüzündedn ibadet edilemez.. Ama hem allahı sevmek rızasını kazanmak ibadete layık olduğunu bilerek hemde cennet umarak ibadet edilebilir.. Bu yüzden cennet ile müjdelenir cehennem ile korkutuluruz.. Bir kul cennet isteğinden ve cehennem korkusundan sıyrılıp yanlız rabbinden korkuyor is ene mutlu ona.. ki çok yüksek bire mertebededir Şimdi şöyle bir kul varsayalım Bir kul cennet ummaz sadece rabbini ibadete layık gördüğü ve sevdiği için ibadet ederse tarif edilemeyen mevkilere ulaşır. Böyle bir kul bunu yaptığı için dahi mükafat göreceğini bilir o halde daha büyük bir mevkiye çıkmak için ibadet ediyor Çıkarımı yanlıştır..Zira böyle bir mevkiye ulaşmak her şekilde mükafatı gözden çıkarmak ile mümkün..Allah sana verecek tamamda senin gözünde olmayacak.. Ki bunun gibi zatlar gelmiş geçmiştir.. Bir sorun var ise bu ileti üzerinden sorun daha sağlıklı olsun.. Link to post Sitelerde Paylaş
Gucistenci 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi İllegal dediğin gibi olsun. Sadece Allah için ve ondan hiç bir şey beklemeyerek yapılmış olsun. Ama verirse de ne güzel dersin. Bu da tamam. Ama bunları yaparsan kendine bir ihtimal yarar sağlayabilirsin. Yarar Allahın sempatisi olsun. Cennet beklentisi olmasın. Bu şekilde bile düşününce bu yaptığın şeyleri kendin için yapmıyor musun? Çünkü yaptığın Allaha fayda sağlamıyor. Yaparsan belki sana fayda sağlayabilecek. Verdiğin kömür taşıyan adam örneği de bunu açıklıyor zaten. Amaç kendini beğendirmek ve bunu kendin için yapıyorsun. Ama aksi taktirde kesin bir şekilde cehennemi boylamak demek... Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi İllegal dediğin gibi olsun. Sadece Allah için ve ondan hiç bir şey beklemeyerek yapılmış olsun. Ama verirse de ne güzel dersin. Bu da tamam. Ama bunları yaparsan kendine bir ihtimal yarar sağlayabilirsin. Yarar Allahın sempatisi olsun. Cennet beklentisi olmasın. Bu şekilde bile düşününce bu yaptığın şeyleri kendin için yapmıyor musun? Çünkü yaptığın Allaha fayda sağlamıyor. Yaparsan belki sana fayda sağlayabilecek. Verdiğin kömür taşıyan adam örneği de bunu açıklıyor zaten. Amaç kendini beğendirmek ve bunu kendin için yapıyorsun. Ama aksi taktirde kesin bir şekilde cehennemi boylamak demek... Sen bu tip bir erdemlilik sergileyen kulun kendisini yüksek görmesi husundan bahsediyorsun sanırım ancak bu dahi öyle bir kula yakışmaz.. Yapmamalı doğru değil.İbadette kullukta ne kadar ileri olursan ol daima kendini aşağı görmelisin.. Yani şöyle bir kaide vardır.. Yaptığın amellerin büyüklüğünü ibadeti yaptığın zatın büyüklüğü ile kıyas etmek.. Bu şekilde bir kıyas yapılsa zaten başı secdeye yanlız allah rızası için bir kere koyup ölene kadar kaldırmasak az sonucuna varılır.. Link to post Sitelerde Paylaş
Vilppu7 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Bak çok güzel bir noktaya değinmiş deicide, sevgili illegal. Eğer Allah, inanan ve ibadet edenleri cehennemde cayır cayır yakacağını, sonsuza dek azap edeceğini söyleseydi, yine de inanır ve ibadetlerini yerine getirir miydin? Kaç dindar yerine getirirdi? 'Ben inanınca çok şey kaybetmem, ama inanmazsam yanarım, o halde inanmalıyım' diyen dindarın zihinyapısı, sence buna uygun mu? Getirmeyin önümüze o zaman kumarbaz argümanını ısıtıp ısıtıp, canım kardeşim Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Mart 22, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 22, 2009 gönderildi Bak çok güzel bir noktaya değinmiş deicide, sevgili illegal. Eğer Allah, inanan ve ibadet edenleri cehennemde cayır cayır yakacağını, sonsuza dek azap edeceğini söyleseydi, yine de inanır ve ibadetlerini yerine getirir miydin? Kaç dindar yerine getirirdi? 'Ben inanınca çok şey kaybetmem, ama inanmazsam yanarım, o halde inanmalıyım' diyen dindarın zihinyapısı, sence buna uygun mu? Getirmeyin önümüze o zaman kumarbaz argümanını ısıtıp ısıtıp, canım kardeşim Olmayan bir şey üzerinde mantık yürütmek neden? Allah kendisine ibadet edenleri cehennemde cayır cayır yakacak olsa zaten ibadete layık olmazdı.. Bir kul diyebilir ''Sen böyle bir yaratan isen sana ne diye ibadet edeyim sadistliktir..Sen ibadete layık değilsin'' Link to post Sitelerde Paylaş
Vilppu7 0 Mart 23, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 23, 2009 gönderildi Olmayan bir şey üzerinde mantık yürütmek neden? Allah kendisine ibadet edenleri cehennemde cayır cayır yakacak olsa zaten ibadete layık olmazdı.. Bir kul diyebilir ''Sen böyle bir yaratan isen sana ne diye ibadet edeyim sadistliktir..Sen ibadete layık değilsin'' Şu nedenle: Eğer bir fikir, açıkça mantıksız olan bazı sonuçlara varılmasına yol açıyorsa, o halde o fikir, doğru olamaz. Eğer, insanlar yalnızca Tanrı rızası ve rahmeti için ibadet ediyor ve korku, ibadet etme isteğinde bir rol oynamıyorsa, o halde Tanrı onlara cehennemi vaat etse bile, inanır ibadet etmeye devam etmelidir. Eder mi? Etmez Bir Tanrı'nın, ibadet edenleri cehenneme atması, onu adaletsiz kılıyor da; etmeyenleri atması nasıl adaletine halel getirmiyor? İbadet edip/etmemekle, adalet arasındaki ilişki neden senin savunduğun yöndedir ve neden böyle bir ilişki vardır? Tanrı, ibadet edenleri cehenneme atınca, adaletsiz oluyorsa, adalet kavramını kendisi yaratmamış -ki kendisi yarattıysa ve kaynağı kendisiyse, bu durumda her eyleminin adil olması ya da her eylemini adil kılması mümkündür-, ve kendisinden bağımsız bir adalet kavramı tasavvur edilebilir demektir. Tanrı herşeyin yaratıcısıysa, onu değerlendirebileceğimiz bağımsız bir kıstas var olabilir mi? Yoksa, adalet fikrinin kaynağı, cehenneme atılmanın senin çıkarlarına aykırı olması, olmasın sakın? Link to post Sitelerde Paylaş
Dehri 0 Mart 23, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 23, 2009 gönderildi Allah kendisine ibadet edenleri cehennemde cayır cayır yakacak olsa zaten ibadete layık olmazdı.. İbadete layık olmanın krıteri nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
NomadUn 0 Mart 23, 2009 gönderildi Raporla Share Mart 23, 2009 gönderildi Aşk ve sevgi, insanın kendisini sevmesinden başka bir şey değildir... denilebilir mi? bence mantıklı.. o nedenle Tanrı aşkı, birisine veya bir şeye duyulan aşk,sevgi, tutku kişinin kendi gerçekliğini gerçekleştirmesi, kendisini sevmesidir ve bunu diğer varlıklar(hayali de olsa)-eylemler yoluyla tatmin etmeye çalışmasıdır. Sevmek sevilmek içindir, değil mi? Aşk ise bunun uç noktası.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts