Jump to content

Kuran-ı Kerim'in evrenselliği ve işeyararlığı üzerine...


Recommended Posts

Peki kuranda bariz bir şekilde geçen ve sizlerinde çooookk sıkıntısınız çektiğiniz cariyelik müessesesi neden bizim müslüman toplumumuza sokulamamış ???

cariyelik müessesinin ne gibi bir sıkıntısını çekiyoruz anlamadım..

cariye girmeişte sanki her şey tospembe bizim toplumda..

güya %99 müslüman..ama her yer fuhuş batağı..cariyelik sönük kalır..

fuhuş sektörü milyarlarca dolarlık iş yapıyor senin övündüğün müslüman toplumunda..

içki satışıda en kafir ülkeden daha fazla..

tatlısu müslümanları sizi..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 180
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bergüzarcım o yaette bahsedilen erkek değil'' rical'' ayakta duran demektir..

Yani çalışan bir kadında bu durumda rical oluyor..Evde sözü geçen evin direği gibi birşey..Sanırım..

Link to post
Sitelerde Paylaş
ben bir erkek olarak bir bayanın mirastan yarım pay almasına gönlüm razı olmuyor..

iki kadının şahitliğinin bir erkeğinkine eşit olmasına tahammül edemiyorum..

bir kadının biz erkeklere atlar gibi davarlar gibi bir nimet olduğunu duyunca çıldırıyorum..

ama bir bayan bunları savunacağım diye dansöz kıyafetlerini giymiş, çıkmış sehpanın üzerine kıvırıyorda kıvırıyor..

bunu savunan değil bayan öz annem bile olsa aynı tepkiyi veririm..

ki şüpheniz olmasın veriyorum..

bergüzar şu yukardaki üç satırı sindire sindire okuyup hala kuranda yazanlar mantıklı diyorsa..

iki kelime..

dürüst değilsin..

burada islami savunmalarının kendilerine bir getirisi var mı?

neden buna gerek duysunlar?

televizyonda yapsalar bu işi ya da camide ya da gerçek kimliğiyle diğer bir yerde yapsalar

olayı sahtekarlığa, dürüst olmamaya, islami rant aracı olarak görmeye kolayca yorabiliriz

ama burada yazmanın kendisine bir getirisi olduğunu sanmıyorum.

ezberbozan da bergüzar da sadece duygusal davranıyorlar bence.

savunduklarının dürüstlükle ya da zekalarıyla bir ilişkisi olduğuna ihtimal vermiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
cariyelik müessesinin ne gibi bir sıkıntısını çekiyoruz anlamadım..

cariye girmeişte sanki her şey tospembe bizim toplumda..

güya %99 müslüman..ama her yer fuhuş batağı..cariyelik sönük kalır..

fuhuş sektörü milyarlarca dolarlık iş yapıyor senin övündüğün müslüman toplumunda..

içki satışıda en kafir ülkeden daha fazla..

tatlısu müslümanları sizi..

''Sizden çok azınız hakkıyla iman eder'' diyen bir kitabın insanlarından bahsediyorum ..

Kuran zaten bana haber veriyor bunları ...

Ben onların müslüman olduklarında emin değilim ama sen çok eminsin kalplerinimi ölçtün ?

Ben ölçemiyorum sen nasıl ölçüyorsun goddar ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuran apaçık kadını 2. sınıf insan yerine koyuyor. Mirastaki payı olsun, şahitlikteki payı olsun, kadınlara evlilikte verilen haklar olsun... hepsinde 2. sınıf insan muamelesi yapıyor.

Acaba müslümanlar "doğan çocuklarınızı öldürün. Sonra da yiyin" diyen bir ayet olsa bunu da tevil edip farklı biçimde uygulayacak mısınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş
burada islami savunmalarının kendilerine bir getirisi var mı?

neden buna gerek duysunlar?

televizyonda yapsalar bu işi ya da camide ya da gerçek kimliğiyle diğer bir yerde yapsalar

olayı sahtekarlığa, dürüst olmamaya, islami rant aracı olarak görmeye kolayca yorabiliriz

ama burada yazmanın kendisine bir getirisi olduğunu sanmıyorum.

ezberbozan da bergüzar da sadece duygusal davranıyorlar bence.

savunduklarının dürüstlükle ya da zekalarıyla bir ilişkisi olduğuna ihtimal vermiyorum.

Sağol mürted ama iltifatmı hakaretmi pek anlayamadım ..

Ama en azından sen onlardan çok daha objektifsin..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bak yine aynı şeyi yapıyorsun

O zaman medeni hukuku da eleştirmen lazım

sen karını boşayınca devlet eşine nafaka bağlıyor ama erkekler almıyor bildiğim kadarıyla, o zaman bu adalet mi, boşandığın kadını sen beslemek zorunda mısın? Yoksa bu nafaka kurandaki mehire mi denk, bunu hiç düşündün mü?

Şahitlik konusunda farklı görüşler var, ben arapça bilmiyorum ama o konunun 2 erkek 1 kadın demek değildir olduğuna inanıyorum, bu yüzden bu kısmı şimdilik boş bırakıyorum, araştırmamı tamamlayınca yazarım fikrimi.

Kadınlar tarladır lafını algılamak istediğin gibi anlıyorsun, erkeği tohum görüyor, kadını tarla, bunda doğaya aykırı bir durum ne?

Ve benim bunları savunmam benim dürüst olmadığımın nasıl göstergesi, gerçekten burayı anlamıyorum, dürüst değilsin derken neyi kast ediyorsun sen?

kastettiğim şey tam olarak şu..ve bunu seninde bildiğinden çok eminim..

yazılarından doğruyu yanlışı ayırt edebilecek seviyede olduğun çok aşikar..

ve bu kadar bariz ayetleri hala bir şekilde savunman beni böyle söylemeye itiyor..

lambur lumbur konuşan bir müslüman olsan güzelce anlatırdım yine tek tek, kelime kelime..

ama gerek yok anlatabildim mi..

ayrıca medeni hukuku eleştirmediğimi nereden çıkardın..

kadının hakkının yendiği her yerde bir erkek olarak önce beni bulacaksın bunu unutma..

ben bir kadını hiç bir kanuna, hiç bir tanrıya ezdirtmem..

şahitlik konusunu araştırıp öyle konuşalım o zaman..

öyle olduğuna inanıyorum dersen, inancın içinde inanç olur işin içinden kimse çıkamaz..

kadınla ilgili bir ayeti önce senin okuman lazım..

inanan sensin, tanrının buyruğu ortada..iyi düşün..

tanrının sana verdiği değer kadar mı kadınsın, yoksa benim kadınlara verdiğim değer kadar mı..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezberbozan, başlığın ilk kısımlarını okursan ne demek istediğimi anlarsın. Cevap veremeyince, saldırıya geçmeni anlayamıyorum. Diyorum ki ;

madem bu evrensel madem bütün insanlığa gönderildi o saçmalıkların Kuran'da ne işi var? Sonra sen sıkıntın varsa Nartkan'ın başlıklarını oku

diyorsun yahu İslam aleminin yarısı başka namaz kılıyor, yarısı başka kılıyor. Daha birçok konuda İslam aleminin durumu ortada.. Daha ne diyeyim ki..

Link to post
Sitelerde Paylaş
kastettiğim şey tam olarak şu..ve bunu seninde bildiğinden çok eminim..

yazılarından doğruyu yanlışı ayırt edebilecek seviyede olduğun çok aşikar..

ve bu kadar bariz ayetleri hala bir şekilde savunman beni böyle söylemeye itiyor..

lambur lumbur konuşan bir müslüman olsan güzelce anlatırdım yine tek tek, kelime kelime..

ama gerek yok anlatabildim mi..

ayrıca medeni hukuku eleştirmediğimi nereden çıkardın..

kadının hakkının yendiği her yerde bir erkek olarak önce beni bulacaksın bunu unutma..

ben bir kadını hiç bir kanuna, hiç bir tanrıya ezdirtmem..

şahitlik konusunu araştırıp öyle konuşalım o zaman..

öyle olduğuna inanıyorum dersen, inancın içinde inanç olur işin içinden kimse çıkamaz..

kadınla ilgili bir ayeti önce senin okuman lazım..

inanan sensin, tanrının buyruğu ortada..iyi düşün..

tanrının sana verdiği değer kadar mı kadınsın, yoksa benim kadınlara verdiğim değer kadar mı..

Bak böyle konuş, canımı iste feda edeyim.

Ben bir Tanrıya inanıyorum ve benim inandığım Tanrı hem beni hem erkeği yarattı ise ki benim inancıma göre öyle ve benim Tanrım adaletli ise ki benim inancıma göre öyle o zaman benim ve senin aranda bir fark yok, ama ezberbozanın ve benim sürekli dediğim yanlış mealler ve hurafe hadis dini bunları bize-size dedirtiyor, sorun burda. Bu yüzden ben kendi algımla, sürekli okuyarak ve inceleyerek ve tarih okuyarak, felsefe okuyarak, pozitif bilim okuyarak insanı tanımaya çalışıyorum ki buradan vahyin özüne ulaşabileyim, yolum budur benim. Bu yüzden ben bölücüler gibi sen şöylesin sen böylesin demem. Belki bu kadar hakarete maruz kalmama rağmen burda kalmamın en büyük nedeni de budur.

İnsan nedir, neler yapar, ne kadar alçalır veya ne kadar yükselir, farklı bir bakışla geliştirmek adına yani, tanımak adına...

Ve beni kimlik olarak tanımıyorsunuz, ben haksızlığın her şekilde önünde dururum, kadın erkek ayırmadan hemde...

Link to post
Sitelerde Paylaş
kastettiğim şey tam olarak şu..ve bunu seninde bildiğinden çok eminim..

yazılarından doğruyu yanlışı ayırt edebilecek seviyede olduğun çok aşikar..

ve bu kadar bariz ayetleri hala bir şekilde savunman beni böyle söylemeye itiyor..

lambur lumbur konuşan bir müslüman olsan güzelce anlatırdım yine tek tek, kelime kelime..

ama gerek yok anlatabildim mi..

ayrıca medeni hukuku eleştirmediğimi nereden çıkardın..

kadının hakkının yendiği her yerde bir erkek olarak önce beni bulacaksın bunu unutma..

ben bir kadını hiç bir kanuna, hiç bir tanrıya ezdirtmem..

şahitlik konusunu araştırıp öyle konuşalım o zaman..

öyle olduğuna inanıyorum dersen, inancın içinde inanç olur işin içinden kimse çıkamaz..

kadınla ilgili bir ayeti önce senin okuman lazım..

inanan sensin, tanrının buyruğu ortada..iyi düşün..

tanrının sana verdiği değer kadar mı kadınsın, yoksa benim kadınlara verdiğim değer kadar mı..

Goddar sen duygusal bakıyorsun olaya....

Kadın allah katında erkele eşit...

Bak ayetlerde allah katında eşit olduğu sabitlenmiş...

Şahitlik meselesi beşeri bir meseledir..Bir toplum kadına çalı kadar değer vermiyorsa ; onu iki erkekle eşit yapmak erdemdir..Anlamadığın bu senin ..Aşağıdaki ayetleri bir oku bakalım kadınla erkek allah katında eşitmiymiş değilmiymiş ?

# Kötü kadınlar, kötü erkeklere; kötü erkekler, kötü kadınlara; iyi ve temiz erkekler, iyi ve temiz kadınlara (yaraşır). Bunlar, onların demekte olduklarından uzaktırlar. Bunlar için bir bağışlanma ve kerim (üstün) bir rızık vardır. (NUR SURESİ / 26)

# Gerçek şu ki, sadaka veren erkekler ile sadaka veren kadınlar ve Allah'a güzel bir borç verenler; onlar için kat kat arttırılır ve 'kerim (üstün ve onurlu)' olan ecir de onlarındır. (HADİD SURESİ / 18)

# Erkek olsun, kadın olsun, bir mü'min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz. (NAHL SURESİ / 97)

# "Rabbim, beni, annemi, babamı, mü'min olarak evime gireni, iman eden erkekleri ve iman eden kadınları bağışla. Zalimlere yıkımdan başkasını arttırma." (NUH SURESİ / 28)

# Şüphesiz, müslüman erkekler ve müslüman kadınlar, mü'min erkekler ve mü'min kadınlar, gönülden (Allah'a) itaat eden erkekler ve gönülden (Allah'a) itaat eden kadınlar, sadık olan erkekler ve sadık olan kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, saygıyla (Allah'tan) korkan erkekler ve saygıyla (Allah'tan) korkan kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allah'ı çokca zikreden erkekler ve (Allah'ı çokca) zikreden kadınlar; (işte) bunlar için Allah bir bağışlanma ve büyük bir ecir hazırlamıştır. (AHZAB SURESİ / 35)

# Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (AHZAB SURESİ / 36)

# Mü'min erkeklere ve mü'min kadınlara irtikab etmedikleri (bir suç) sebebiyle eziyet edenler ise, gerçekten bir iftira ve açık bir günah yüklenmişlerdir. (AHZAB SURESİ / 58)

# Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin velileridirler. İyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve Allah'a ve Resûlü'ne itaat ederler. İşte Allah'ın kendilerine rahmet edeceği bunlardır. Şüphesiz, Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (TEVBE SURESİ / 71)

# Allah, mü'min erkeklere ve mü'min kadınlara içinde ebedi kalmak üzere, altından ırmaklar akan cennetler ve Adn cennetlerinde güzel meskenler vaadetmiştir. Allah'tan olan hoşnutluk ise en büyüktür. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur. (TEVBE SURESİ / 72)

# Şu halde bil; gerçekten, Allah'tan başka ilah yoktur. Hem kendi günahın, hem mü'min erkekler ve mü'min kadınlar için mağfiret dile. Allah, sizin dönüp-dolaşacağınız yeri bilir, konaklama yerinizi de. (MUHAMMED SURESİ / 19)

# Erkek olsun, kadın olsun inanmış olarak kim salih bir amelde bulunursa, onlar cennete girecek ve onlar, bir 'çekirdeğin sırtındaki tomurcuk kadar' bile haksızlığa uğramayacaklardır. (NİSA SURESİ / 124)

# Şundan ki: Allah, münafık erkekleri ve münafık kadınları, müşrik erkekleri ve müşrik kadınları azablandıracak; mü'min erkeklerin ve mü'min kadınların tevbesini kabul edecektir. Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. (AHZAB SURESİ / 73)

# O gün, mü'min erkekler ile mü'min kadınları, nurları önlerinde ve sağlarında koşarken görürsün. "Bugün sizin müjdeniz, içinde ebedi kalıcılar (olduğunuz), altından ırmaklar akan cennetlerdir." İşte 'büyük kurtuluş ve mutluluk' budur. (HADİD SURESİ / 12)

# "Kim bir kötülük işlerse, kendi mislinden başkasıyla ceza görmez; kim de -erkek olsun, dişi olsun- bir mü'min olarak salih bir amelde bulunursa, işte onlar, içinde hesapsız olarak rızıklandırılmak üzere cennete girerler." (MÜ'MİN SURESİ / 40)

# Allah'ın kendisiyle kiminizi kiminize göre üstün kıldığı şeyi (malı) temenni etmeyin. Erkeklere kazandıklarından pay (olduğu gibi), kadınlara da kazandıklarından pay vardır. Allah'tan onun fazlını (ihsanını) isteyin. Gerçekten, Allah her şeyi bilendir. (NİSA SURESİ / 32)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahzab suresi 53. ayet:

'Ey iman edenler! Siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, Peygamber'in evlerine girmeyin. Ancak davet edildiğiniz vakit girin. Yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. Çünkü bu hareketiniz Peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadir. Ama Allah, hakkı soylemekten çekinmez. Peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasindan isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davraniştir. Sizin Allah'ın resulnü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanimlarini nikahlamaniz asla caiz olamaz. Çünkü bu, Allah katinda buyuk (bir gunah) tir.'

Sürekli içinde barındırdığı mucizelerden, evrenselliğinden ve günümüz Dünya'sına kazandırdığı faydalardan bahsedilen bir kitabın, sadece o dönem içerisinde geçerli olabilecek bir şeyi yazması mantıklı değildir. İslam diniyle ilgili o kadar çok tartışmalı şey vardır ki ;

ahzab 53 Ya eyyühellezıne amenu la tedhulu büyuten nebiyyi illa ey yü'zene leküm ila taamin ğayra nazırıne inahü ve lakin iza düıytüm fedhulu fe iza taımtüm fenteşiru ve la müste'nisıne li hadıs inne zaliküm kane yü'zin nebiyye fe yestahyı minküm vallahü la yestahyı minel hakk ve iza seeltümuhünne metaan fes'eluhünne miv verai hıcab zaliküm atheru li kulubiküm ve kulubihinn ve ma kane leküm en tü'zu rasullellahi ve la en tenkihu ezvacehu mim ba'dihı ebeda inne zaliküm kane ındellahi azıyma

Ya eyyühellezıne amenu : ey Allaha ve resule ihlas ile iman edenler. iman ettim iddaasında bulunanlar

la tedhulu büyuten nebiyyi : siz girmeyin peygamber evlerine

illa ey yü'zene leküm: illa size izin verildi

ila taamin ğayra nazırıne: yemek yahut gayri bir şey bekleyenler gözleyenler

ina-hu: onun vakti geldimi

ve lakin iza düıytüm : ama ancak çağrıldınız zaman davet edildiğiniz zaman

fedhulu : o zaman girin....

demek oluyor ki.. Ya eyyühellezıne amenu iman ettim iddasında olanlar

zamanımızda bulunan peygamber evlerine hanadanı ehli beyt evlerine giremezler

ben izin vermedike giremez diyor... illa benim iznim gerekiyor diyor Hüda

ben izin verdiğim zaman ve ancak peygamber evlerinde olan.. hanadanı ehli beytte sizi davet ettiği zaman

fedhulu: o zaman girin.. buyuruyorlar..

Allah ve resulüne iman iddaasında bulunan bir kimsenin

bu zamanda peygamber evleri yoktur demesi doğladır pek açık bir şekilde ayatin hükmüne tabidir neden

illa ey yü'zene leküm: illa size izin verildi.. buyuruluyor.. anlatamıyoruz galiba

işte iman ettim idaasında bulunan bir kimseye izin verilmediyse..bu zamanda..peygamber evleri yoktur demesi

gayet doğal.. ayetin hükmüne tabidir.. o yüzden

anlatabildik mi acaba ?

bugün peygamber evleri yoktur deme

hanadanı ehli beytin torunları var var...

tarihinde Renaultferrari tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahrim suresi

1. Ey peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak, Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

2. Allah (gerektiğinde) yeminlerinizi bozmayı (ve kefaret ödemeyi) size meşru kılmıştır. Allah sizin yardımcınızdır. O, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

3. Hani peygamber eşlerinden birine, gizli bir söz söylemişti. Fakat eşi o sözü (başkasına) haber verip Allah da bunu peygambere bildirince, peygamber bunun bir kısmını bildirmiş, bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona (sırrı açıklayan eşine) haber verince o, "Bunu sana kim bildirdi?" dedi. Peygamber, "Bunu bana, hakkıyla bilen ve hakkıyla haberdar olan Allah haber verdi" dedi.

Şimdi bu 3 ayetin de geliş şeklini hepiniz bilirsiniz. Muhammed Ayşenin yatağında bir cariyesiyle yakalanır. Sonra cariyeleri de sana helal kıldım diye bir ayet iner. Sonra yeminleri bozmak da meşrulaşmışmış. Ayrıca Allahın da burda dedikoduculuk yaptığını görüyoruz. Şimdi bu ayetlerin Muhammedin keyfi için yazdığı apaçıkken siz kalkmış bu ayetlere evrensel (!)diyebiliyorsunuz.

Buna evrensel diyorsanız o zaman aynı mantıkla şuna da evrensel diyebilmelisiniz.

1.Hakancığım. Artık her bar biizm olacak. Kimseye hesap vermek zorunda değiliz. Tüm kızlar bizim

3.Yaw geçen gün bi kızla görüşüyodum da o da çok dedikoducuydu. Herkese anlatmış ne yaptığımızı. Ama sağ olsun benim dostum gerçeği kimseden saklamaz. O söyledi bana.

Uleyn bunları yazarken bile çekinerek yazdım. Ama siz bu tarz ayetlere evrensel deyip sonuna kadar savunuyorsunuz.

Yazık...

tarihinde Gucistenci tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla ben hiçbir şey anlamadım. Diyorum ki ;

Madem bu kitap kıyamete kadar bize yol gösterecek yahu bu muhabbetin bu kadar önemli bir kitapta işi ne?

Hala buna cevap alamadım. Kıvırdıkça kıvırıyorsunuz. Bana hala açıklamayı getiriyorlar. Kardeşim, kıyamete kadar ben ne yapıcam bu kitabı? Bana bir şey

söyle.. Bana ne faydası olacak ki, ben bunu kıyamete kadar rehber edineyim?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Goddar sen duygusal bakıyorsun olaya....

Kadın allah katında erkele eşit...

Bak ayetlerde allah katında eşit olduğu sabitlenmiş...

Şahitlik meselesi beşeri bir meseledir..Bir toplum kadına çalı kadar değer vermiyorsa ; onu iki erkekle eşit yapmak erdemdir..Anlamadığın bu senin ..Aşağıdaki ayetleri bir oku bakalım kadınla erkek allah katında eşitmiymiş değilmiymiş ?

allah katında eşit ama dünyada eşit değil..

eşitsizliğin savunmasını yine allah katına atmak ne kadar doğru..

ortada bariz bir eşitsizlik var ama görmüyorsunuz..

allah katında eşit olunca yer katındaki eşitsizlik birbirini nötrlüyor mu..

olay şu ki..

bir masal tanrısı var..size gerçek dünyada yapılan haksızlıkların bir şekilde size geri iade edileceğini düşünüyorsunuz..

işiniz allaha kalmış..

neden müslüman ülkelerde kadınların bu kadar değersiz olduğu belli oluyor..

çünkü müslüman kadınlarda kendilerini ezen ayetleri erkekler kadar fanatik savunuyor..

nasıl bir afyon bu din şaşılacak bir şey..aklım almıyor..

kafanızdan aşağı bidonla su döküyorum olmuyor, 10000 watt elektroşok yine tık yok..

aynı fabrikanın ürettiği programlanmış robotlar gibisiniz..

programda ne yazıyorsa harfiyen uyguluyorsunuz..

hiç sorgulama yok..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tahrim suresi

1. Ey peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak, Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

2. Allah (gerektiğinde) yeminlerinizi bozmayı (ve kefaret ödemeyi) size meşru kılmıştır. Allah sizin yardımcınızdır. O, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

3. Hani peygamber eşlerinden birine, gizli bir söz söylemişti. Fakat eşi o sözü (başkasına) haber verip Allah da bunu peygambere bildirince, peygamber bunun bir kısmını bildirmiş, bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona (sırrı açıklayan eşine) haber verince o, "Bunu sana kim bildirdi?" dedi. Peygamber, "Bunu bana, hakkıyla bilen ve hakkıyla haberdar olan Allah haber verdi" dedi.

Şimdi bu 3 ayetin de geliş şeklini hepiniz bilirsiniz. Muhammed Ayşenin yatağında bir cariyesiyle yakalanır. Sonra cariyeleri de sana helal kıldım diye bir ayet iner. Sonra yeminleri bozmak da meşrulaşmışmış. Ayrıca Allahın da burda dedikoduculuk yaptığını görüyoruz. Şimdi bu ayetlerin Muhammedin keyfi için yazdığı apaçıkken siz kalkmış bu ayetlere evrensel (!)diyebiliyorsunuz.

Buna evrensel diyorsanız o zaman aynı mantıkla şuna da evrensel diyebilmelisiniz.

1. (Bir büyüğün nasihat ettiğini düşünün.) Hakancığım. Artık her bar biizm olacak. Kimseye hesap vermek zorunda değiliz. Tüm kızlar bizim

3.Yaw geçen gün bi kızla görüşüyodum da o da çok dedikoducuydu. Herkese anlatmış ne yaptığımızı. Ama sağ olsun benim dostum gerçeği kimseden saklamaz. O söyledi bana.

Uleyn bunları yazarken bile çekinerek yazdım. Ama siz bu tarz ayetlere evrensel deyip sonuna kadar savunuyorsunuz.

Yazık...

Muhammedin cariyesiyle basılmaya gerek olduğunu mu söylemeye çalışıyorsun :o :o :o

Hani muhammedin elini sallasa ellisi elindeydi ayşeye hesap vermeye borcu varmıymış :o :o :o

Köçekleri bilirmisin sen gucistenci ??

İşine geldiği gibi kıvırtkan ateist :lol: :lol:

Yadıkların ateforuma ters..

Muhammed istediğini yatağına alır.Gerekirse savaş alanında çadır kurulur..Ganimetler paylaşılır..Köleler muhammedin koynuna atılır...

Siz yazık beyinlersiniz....Ziyan ediyorsunuz kendinizi..

Link to post
Sitelerde Paylaş
allah katında eşit ama dünyada eşit değil..

eşitsizliğin savunmasını yine allah katına atmak ne kadar doğru..

ortada bariz bir eşitsizlik var ama görmüyorsunuz..

allah katında eşit olunca yer katındaki eşitsizlik birbirini nötrlüyor mu..

olay şu ki..

bir masal tanrısı var..size gerçek dünyada yapılan haksızlıkların bir şekilde size geri iade edileceğini düşünüyorsunuz..

işiniz allaha kalmış..

neden müslüman ülkelerde kadınların bu kadar değersiz olduğu belli oluyor..

çünkü müslüman kadınlarda kendilerini ezen ayetleri erkekler kadar fanatik savunuyor..

nasıl bir afyon bu din şaşılacak bir şey..aklım almıyor..

kafanızdan aşağı bidonla su döküyorum olmuyor, 10000 watt elektroşok yine tık yok..

aynı fabrikanın ürettiği programlanmış robotlar gibisiniz..

programda ne yazıyorsa harfiyen uyguluyorsunuz..

hiç sorgulama yok..

Elektro şoku direk sahibinden alınca ikinci el şoklar tesir etmiyor ..Dilerim sende doğruyu bulursun goddar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>>>Muhammedin cariyesiyle basılmaya gerek olduğunu mu söylemeye çalışıyorsun :o :o :o

Yooo Zaten cariyesiyle basılmış. Bunda utanılacak bir şey olmadığını düşünüyorsan bu senin bileceğin bir iş.

>>>>Hani muhammedin elini sallasa ellisi elindeydi ayşeye hesap vermeye borcu varmıymış :o :o :o

Ortalığa yayılan bir dedikodu var. Muhammedin dedikodulardan ne kadar nefret ettiğini biliyor olmalısın. Bu konuda bir sürü ayet var. Yüzüne söylemeyip arkadan çok çekiştiriyorlardı onu.

>>>>Köçekleri bilirmisin sen gucistenci ??

Yok bilmiyordum. Google hazretleri var. Sayesinde öğrendim.

>>>>İşine geldiği gibi kıvırtkan ateist :lol: :lol:

Neresi lol: Ayetler açık. Hem de apaçık. :lol:

>>>>Yadıkların ateforuma ters..

Hadi canım. :P

>>>>Muhammed istediğini yatağına alır.Gerekirse savaş alanında çadır kurulur..Ganimetler paylaşılır..Köleler muhammedin koynuna atılır...

Aynısını bu zamanda birisi yapsa aaaa. ne terbiyesiz herif. ÇAdırda neler yapıyor. Der misin demez misin doğru söyle

>>>>Siz yazık beyinlersiniz....Ziyan ediyorsunuz kendinizi..

Neyse yorum yok...

tarihinde Gucistenci tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran hükümlerinin tarihselliği ve evrenselliği

Kuranın hükümleri konusunda üç görüş var

1.Görüş: Kuranı kerim hem lafzıyla hem de anlamıyla insanlık için her alanda her konuyu açıklığa kavuşturduğundan Hz. Peygamberin ölümüyle her şeyin sınırı çizilmiştir. Her hükmü her zaman geçerlidir. Sünni öğretinin rivayetçi ekolü bu görüştedir. Bunlar mutlak evrenselcidirler. Nesih olayını yani bir ayetin başka bir ayetin hükmünü değiştirmesini peygamberin hayatı ile sınırlı görürler. Bir nevi 632 yılında sosyal değişmenin insanlık hayatında durduğunu düşünen görüştür.

2.Görüş: Kuranı kerimim tarihsel bir kitap olduğunu hükümlerinin bu asırda uygulanamayacağınıve hükümlerin o asırdaki insanları bağladığını savunan görüştür. Mutlak tarihselcidirler. Modernist bazı araştırmacılar bu görüştedirler.

3.Görüş: Kuranın tarihsel okunuşundan evrensel değerlerin çıkarılabileceğine inanan eski mutezile ve asrımızın kelamcıları ile Sünni ekolün ictihad ekolü bu görüştedir. Ben de bu görüşü paylaşıyorum. Çünkü kuranı her yönüyle her çağa uygulatmak sosyal düzenlemeleri dikkate almamak olduğu gibi onu dönemine hasretmek ise dinin tamamlanmadığı anlamına gelir ki bu da son din için kabul edilmeyecek bir durumdur. Ama tarihsel okunuşundan evrensel değerler çıkarıldığında her şey yerine oturur. Bu görüşe göre nesih bir ayetin kıyamete kadar hükmünün kaldırılması değildir. Aksine toplumsal değişmelere göre hükmün değiştiğinin göstergesidir.

Tüm peygamberler döneminde ve hz.Muhammedin döneminde sosyal yapı dikkate alınarak hüküm çıkarıldığından nesih ondan sonra da mümkündür. Hz.Ömer bunu rahatlıkla yapmıştır. Hatta m.10.yy’a kadar da maslahat, içtihat, kıyas, istihsan ve örf gibi kavramlarla tolumun sahip oldukları yapılar dikkate alınmıştır. Ancak mezheplerin meydana gelmesi ile yorumlama(içtihadın)yasaklaması ile tüm sorunlar başladı. Herkes eskileri büyütüp yeni yorumdan kaçınınca bırakın kuranı kendi imamının görüşünün bile aşmamıştır. Bu ilmiye sınıfının doğmasına kuran ile insanlar arasına başka kaynakların girmesine sebep olmuş ve kuran hayattan uzaklaştırılarak duvarda sılan ve kutsanan ama işine gelince kirli siyasetinde kullanılan bir araç olmuştur

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buna rağmen genel bakışlar nasıl

Birincisi; ayetleri tek tek ele alıp incelemeye tabi tutan parçacı anlayış,

Kurana önyargılı bakmak isteyenler için parçacı anlayış iyi kozlar ellerine bırakmaktadır.Nitekim kuran hakkında yapılan tüm olumsuz yorumların parçacı anlayıştan geldiğini görmekteyiz.

İkincisi; ayetleri Kur'an'ın bütünlüğü çerçevesinde ve konularına göre ele alan bütüncül yaklaşım.

Bu yaklaşım biz ilahiyat araştırmacılarının metodudur.Bize verdikleri konuları makale veya tez halinde ele alınca kuranın bütünlüğü hakkında bilgi sahip olabiliyoruz.Kur'an çalışması birinci şıkta bahsettiğimiz parçacı anlayışın taşıdığı olumsuzlukları reddetmektedir. Bu görüşe göre Kur'an'da geçen kavramlar ve konular Kur'an'ın bütün ayetleri göz önünde tutularak değerlendirilmelidir.

Mesela; Kur'an'da vahiy,

Kur'an'da Rasulullah,

Kur'an'da gayb, Kur'an'da şefaat,

Kur'an'da kader meselesi,

Kur'an'da cihad,

Kur'an'da hareket metodu gibi.

Bizlerden önce islam ümmeti çoğu zaman parçacı anlayışı kendi mezhebinin hak olduğunu göstermek için kullanmıştır. Bir mezhep A ayetini kullanırken, diğeri ona tepki olarak B ayetini kullanmıştır. Bütün bu olanların en önemli sebebi ise Kur'an'ın öncellenmesi yerine önceden oluşturulmuş mezhebi anlayışların ve bakış açılarının diğer mezhebi anlayışlara karşı paravan olarak kullanılmasından kaynaklanmaktadır.

Ve maalesef bütün bunların sonucunda Kur'an'ın evrensel mesajı bu tür dar ve sığ tartışmalar tarafından tıkanmıştır.Kur'an'ı bu şekilde algılayıp birbirlerinin boğazına sarılan, birbirlerini tekfirle oyalanan müslümanlar içinde yaşadıkları baskıcı dikta rejimlerinin ekmeğine yağ sürmüşler ve burunlarının ucunu görmekten bile aciz kalmışlardır. Buna bağlı olarak da, kolayca dize getirilebilmiş ve sömürülmüşlerdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

aradan geçecek 150.000 yıl..yıl 152009..

hala sizin gibilere göre kadın mirasın yarısını alacak..

aradan geçecek bir 400.000 yıl daha..

hala sizin gibilere göre iki kadının şahitliği bir erkeğe denk olacak..

aradan geçecek bir 124 milyon sene daha..yıl 124.002.009..

kadın hala atlarla davarlarla aynı kefede olacak..

belkide atların nesli tükenecek ama kuran evrensel ya..

allahcan öyle dediyse kıyamete kadar öyle olacak..

yersek..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...