eyvahcubbeli 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi yok vala ben eşek eğiterek eğleniyorum Bu eşek muhabbetini noktalasam bana darılmazsın di mi? Link to post Sitelerde Paylaş
hubbez 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Şimdi ben çıkıp; "bana vahiyler geliyor" desem ve buna binaen dediklerime inanan 150.000 kişi toplasam ve bu sayı gün geçtikçe artsa bu kişiler için ne gibi bir sıfatı yakışıklı bulursunuz? A-Bu adamlar salak. B-150.000 kişi var ise vardır bir keramet. C-Vahiy sadece Muhammed e mahsustur. D-İlgilenmem bile ...vs vs. Bu şıklardan hangisini seçerseniz seçin ya da altına isterseniz bütün alfabeden şıklar yapsanız sonuç değişmeyecektir. Yani VAHİY GELDİ diye ortaya çıkan birinin dediklerine inana her bir kişiyi salak görmekten kurtulamazsınız. Eeeee...işin ucunda cennet olunca işler değişmekte. Ben artık şuraya yazdıklarınıza bakınca inanç göremiyor, KIYAKÇILIK görüyorum. Cennet avantası için tanrıya ve peygambere kıyakçılık. Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ben artık şuraya yazdıklarınıza bakınca inanç göremiyor, KIYAKÇILIK görüyorum. Cennet avantası için tanrıya ve peygambere kıyakçılık. Zaten sen de bu bakış açısı olduğu için Allahu Teala sana İslam nimetini vermiyor. Sendeki bakış öküzde de var. Bak bak dur... Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Başka bir başlıkta Yunus-balık kıssası ile ilgili şunu yazmıştım. Düşünmeni öneriyorum. Cümle veya kelime içerisinde oyunlar oynamanın alemi yok ki ama. Yunus diye birinin yaşayıp yaşamadığını vs. gözlem, deney, mantıki çıkarım yoluyla nasıl anlıyoruz, bunu anlatman gerekiyordu. Yunus diye biri bence hiç yaşamadı desem, ne diyebileceksin? Hangi mantıki çıkarımlar vs. eşliğinde bunları anlatabileceksin? Nuh tufanı hiç yaşanmadı desem, ne diyeceksin? Kuran fizik kanunlarını falan anlatmaz. Hikayeler anlatır, muhammedin cinsel hayatını düzenler, köle ahlakını belirler, arap kültürünü kutsar. Kuran'ı allahın yazdığını varsaymam gerekirse, bu allahın yarattığı ortalama bir kul kadar zekaya sahip olmadığı gerçeğini nereye koyacağız? Hayat okumak isteyen, kuran okumak yerine, gitsin Engels'in Doğanın Diyalektiğini okusun, Einsteindan fizik öğrensin, Freuddan psikoloji vs. vs.. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Dur sana bu işin aslını anlatayım. İşin aslına bakalım. Kuranda kimse mucize aramasın, çünkü yok. Sünnettullah (fizik yasalar) değişmez. Ama uydurulan din bunlara uçan halı, cin ali gibi anlamlar yükleyerek dini olduğu yerden çok daha fazla metafizik bir olgu haline getirmiştir. Allahı fiziki olgularla, metafizik ötesinde anlatsana bir. Nasıl bir şeymiş bu Allah, herkes öğrensin. Cehaletimizi bağışla. Bir insanı ancak bu kadar aptal yerine koyabilir, birisi. Sen neden bizi aptal ve cahil yerine koyma eğilimindesin, sürekli ve sürekli. Din baştan aşağı metafiziktir. İşin aslını dini fiziki olgulara dayandırarak ne güzelde anlatıyorsun. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Bir allah varsa şayet, kimin gözlerini kapatıp, duyularını körelttiği ve kalbini mühürlediği aşikar. Hiç ateistlerin kalbi mühürlenmiş, vay hidayete ermeleri engellenmiş gibisinden palavralarla gelmesin kimse. Link to post Sitelerde Paylaş
Ateist Bakis 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi (düzenlendi) Ayrıca şu saçmalığa da kimse dikkat etmiyor: Şimdi Muhammed zamanındaki Meke ve Medine'nin nüfusu kaçtı? Maksimum 50 bin falandır. 50 bin kişilik bir ilçede, o yörenin köklü ailesinin oğlunun kaç tane arkadaşı olur? 200-300 falan (bunlar da tanıdık olur, malum esas oğlan çoban olduğu için adamdan çok deve tanıyordu) Peki herhangi bir fraksiyon ya da parti kurunca kaç taraftar bulabilir? Maksimum 5 bin bilinçli tercih eden kişi (zaten kuran da açıklıyor savaşlarda 3-4 misli olduğunu karşı tarafın ve tanrının ısmarlama melek gönderdiğini) Ömrü boyunca iletişimi maksimum 10 bin kişiyi geçmemiş bir adam bu Köy muhtarı gibi (köy de çok küçük kaçtı, belde ya da belediye başkanı diyelim şuna) Evet sevgili arkadaşlar, Karsın Kağızman ilçesinin Belediye başkanı, Alemlere İslam peygamberi Muhammed'den daha fazla rahmet ve şefaat sunan bir adamdır. Ben Kağızman Belediye Başkanı'nı saygıyla anıyor ve adının önüne Hz2 ünvanının getirilmesi kampanyasını başlatıyorum. Ekim 26, 2010 tarihinde ateist.bakis tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
hubbez 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Mekke nin o zamanlarki nüfsuna baktım da... 3000 de diyen var 25000 diyen de var. Atan atana anlayacağınız. Link to post Sitelerde Paylaş
hubbez 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Aslında şu KIYAKÇILIK kelimesini uzun bir süredir düşünüyorum. İman ediyoruz diyerek bir ellerinde kutsal kitap diğer elleri yumruk. Bas bas bağırmalarına, hiddetlenmelerine, sapıtmalarına...hatta zıvanadan çıkıp şiddete yönelmelerine bakıyorum. Bu şeklinde ortaya koydukları ile şu kıyakçılık inanılmaz bağdaşmakta. Dillerine Allah ı, peygamberi dolayarak etraflarına hiddetler yağdırıyorlar. Diğer taraftan kendini bilen, bilgili, zeki ve akıllı inanırlar ise bunların bu yaptıklarına bakıp "müptezeller" gibi bir kelime seçiyorlar. Zira dine ve tanrıya inancı olmayanın cezasını verecek kişi aşikar; ben demiyorum kitap diyor: Tanrı. Bu dinci taifesi nedense işi tanrıya bırakmıyorlar. Ortaya atlayıp olmadık lafları edip davranışlar sergiliyorlar. Tanrının işine ortak olmayı, meczupluğu, şirki görmezden geliyorlar. Bunlar olsa olsa kıyakçı olur... Peygamberin adına kıyakçılık...tanrının adına yavşaklık ederek beleşten cennete gideceklerini mi sanmaktalar acep? "İşgüzarlık" daha mı uygun ne? Yok yok... ...bunlar kıyakçı. Avantanın yolunun buradan geçtiği konusunda bu şekilde eğitiliyor olmalılar. Link to post Sitelerde Paylaş
Crafterman 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Gerçek nedir Bergüzar ? Link to post Sitelerde Paylaş
Gençlik Rehberi 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Bir allah varsa şayet, kimin gözlerini kapatıp, duyularını körelttiği ve kalbini mühürlediği aşikar. Hiç ateistlerin kalbi mühürlenmiş, vay hidayete ermeleri engellenmiş gibisinden palavralarla gelmesin kimse. Merhabalar,herkese güzellikler dileyerek,sevgili Arthur S. arkadaşıma cevap vermek istiyorum.Öncelikli olarak bir Allah varsa şayet cümlesine mukabil olarak,Bir Allah var evet bunu bilmek ve O'nu tanımak istersek dikkatli bir nazarla evrene ve O'nun bu evren içindeki eserlerine bakmamız yeterlidir.Ayrıca insan kendi yaptığı amellerden mesuldür.Bu bağlamda Cenab-ı Hak hiç kimsenin kalbini,duygularını ve gözlerin vs. özelliklerini mühürlemez.Ancak bizim bakış açımıza göre olaylar şekillenir. Burdaki tüm arkadaşlara saygılarımı sunuyorum.. Link to post Sitelerde Paylaş
Tumagü 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi (düzenlendi) Vahiy empoze'dir, duygu ve düşüncelerin genel odaklara aşılanmasıdır. islamda vahiy, Muhammedin gündelik yaşamına avantaj sağlayan bir öğedir. Muhammedin istemediklerini ayıklayıcı olan ve istediklerini düzenleyici olan bir empoze öğesidir. Ekim 27, 2010 tarihinde Iskicap tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Gençlik Rehberi 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Vahiy empoze'dir, duygu ve düşüncelerin genel odaklara aşılanmasıdır. islamda vahiy, Muhammedin gündelik yaşamına avantaj sağlayan bir öğedir, empoze öğesi. Merhabalar,vahyin bir empoze durumunun olmadığı BAKARA süresinin 256. ayetinde gayet açık bir şekilde belirtilmiştir.İslamın emrettiği hükümlere isteyen inanır isteyen inanmaz bunda hür bırakılmıştır.Ayrıca,vahiy Muhammedin gündelik yaşamına avantaj sağlayan bir öğedir isnadından da fersah fersah uzaktır.Kur'ının ana gayesi insanların ömürleri müddetince,huzurulu,selametli ve barış içinde yaşamasını sağlayan kurallar bütünüdür. Saygılarımla... Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi kuran bütün insanlara aitse ateistlerin cennete gitme hakkı ortadan kalkar..çelişkide olan ben değilim.açık açık söylüyorum,bu kitaba isteyen inanır isteyen inanmaz çünkü kabul edin ki bize ait değil...doğrular zor geliyor biliyorum ama dinin vicdan olayı olduğunu söyledikten sonra hala mantıkla açıklamaya çalışmak garip.. üstelik fair play dedikleri kurallara uyarak benle herkes tartışabilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi açık açık söylüyorum,bu kitaba isteyen inanır isteyen inanmaz çünkü kabul edin ki bize ait değil. Kafandan konuşma. Söylediklerini ispat edemezsin. Link to post Sitelerde Paylaş
BERGÜZAR06 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Kurana arabın anayasası diyen bir insan nasıl, neyi, kiminle tartışacak. Önce bunu ispatlaması için Ey Araplar diye başlayan ayet varmı buna bakmak gerek. Ama hitap insanlığa aittir, araplara ait bir kitap olduğunu öne sürmek ise duygusal sanırım. Başka ne diyebilirimki. Link to post Sitelerde Paylaş
Ateist Bakis 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Kurana arabın anayasası diyen bir insan nasıl, neyi, kiminle tartışacak. Önce bunu ispatlaması için Ey Araplar diye başlayan ayet varmı buna bakmak gerek. Ama hitap insanlığa aittir, araplara ait bir kitap olduğunu öne sürmek ise duygusal sanırım. Başka ne diyebilirimki. Ey Araplar diyen bir metinle yayılmacılık politikaları pek iyi sonuç vermezdi. Link to post Sitelerde Paylaş
BERGÜZAR06 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Cümle veya kelime içerisinde oyunlar oynamanın alemi yok ki ama. Yunus diye birinin yaşayıp yaşamadığını vs. gözlem, deney, mantıki çıkarım yoluyla nasıl anlıyoruz, bunu anlatman gerekiyordu. Yunus diye biri bence hiç yaşamadı desem, ne diyebileceksin? Hangi mantıki çıkarımlar vs. eşliğinde bunları anlatabileceksin? Nuh tufanı hiç yaşanmadı desem, ne diyeceksin? Kuran fizik kanunlarını falan anlatmaz. Hikayeler anlatır, muhammedin cinsel hayatını düzenler, köle ahlakını belirler, arap kültürünü kutsar. Kuran'ı allahın yazdığını varsaymam gerekirse, bu allahın yarattığı ortalama bir kul kadar zekaya sahip olmadığı gerçeğini nereye koyacağız? Hayat okumak isteyen, kuran okumak yerine, gitsin Engels'in Doğanın Diyalektiğini okusun, Einsteindan fizik öğrensin, Freuddan psikoloji vs. vs.. Yunus diye birinin yaşamadığı üzerinden yola çıkarsak bunları konuşmamızın hiçbir anlamı kalmaz. Aslında bu tarz kıssalarda anlatılmak istenen mesajın evrensel olan boyutudur. Yani kıssa ne zaman olmuş, muhatapları kim vs bunlar kuranda öncelik bakımından ilk sırada olanlar değildir. Önce burayı bilelim. Kuran direk bir bilim kitabı değildir ama hayatın her alanına hitap eder. Peygamberin cinsel hayatı dediğiniz şeyler toplasanız kaç ayettir. Ama bu ayetler toplumdaki yerleşmiş yanlış tabuları yıkmak adınadır ve bunu diyen ilk uygulayan olmalıdır. Çünkü insanın söylediği ile eylediği birbirini tutarsa güvenilir olur değil mi? Kuranı Allah yazdı diye sana kim söyledi. Kim dediyse yalan demiş. İşin aslına bakalım. Allahı fiziki olgularla, metafizik ötesinde anlatsana bir. Nasıl bir şeymiş bu Allah, herkes öğrensin. Cehaletimizi bağışla. Bir insanı ancak bu kadar aptal yerine koyabilir, birisi. Sen neden bizi aptal ve cahil yerine koyma eğilimindesin, sürekli ve sürekli. Din baştan aşağı metafiziktir. İşin aslını dini fiziki olgulara dayandırarak ne güzelde anlatıyorsun. Pardonda esas beni salak yerine koyan sensin. Fizik olgularla metafizik alanı nasıl anlatayım sana? Sen Allahı bilmek için görmek istiyorsun. Benim hiç Allahı biliyorum dediğimi duydun mu, yada bir müslümanın. Biz Onun varlığına iman ediyoruz (inanıyoruz/güveniyoruz) deriz. Bir allah varsa şayet, kimin gözlerini kapatıp, duyularını körelttiği ve kalbini mühürlediği aşikar. Hiç ateistlerin kalbi mühürlenmiş, vay hidayete ermeleri engellenmiş gibisinden palavralarla gelmesin kimse. Bu ibarelerede işinize geldiğiniz gibi bakıyorsunuz ne yazıkki. Kafir gerçeğin üstünü örten demek. Tanım bu kadar yalın ve basit. Gerçek nedir Bergüzar ? Gerçek nedir? Güzel soru. Doğada gözlemlediğin ve sebep sonuç ilişkisi ile ortaya çıkan her olgu gerçektir. Ben gerçeğim, sen gerçeksin. Bunları gören herkes gerçeği okuyandır. Kafir tanımını biraz açayım burda. Ben buraya Crafterman iyidir yazdım. Bu benim fikrim. Burada düşüncem benim gerçeğim ama bu iletiyi buraya yazmam yine gerçek olmakla beraber bir sürü insanın okuyabileceği birşeydir. Ve bu iletiyi sildiklerini düşün. Bu gerçeği değiştirmezler ama üstünü örterler silerek. Anladın mı? İşte kafir tam bunlardır. Ey Araplar diyen bir metinle yayılmacılık politikaları pek iyi sonuç vermezdi. İslamın yayılmacılığına bağlayamazsınız bunu. İslam evrenseldir ve kökü tek olan dinin revize edilmiş son halidir. Bu yüzden din bu kadar yaygındır yeryüzünde. Ama kapitalizm yayılmacılığına dem vuruyorsan, billahi müslümanlar hristiyanlara yetişemez o konuda. Selamlar herkeslere. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Yunus diye birinin yaşamadığı üzerinden yola çıkarsak bunları konuşmamızın hiçbir anlamı kalmaz. Senin sorunun, bütün bunları inanca değil, deneysel gözleme, mantıki çıkarımlara dayandırmaktı. Bütün bunları inanca vs. dayandırdıktan sonra, senin çelişkilerin ortada duruyor, benim açımdan bir sorun yok. Aslında bu tarz kıssalarda anlatılmak istenen mesajın evrensel olan boyutudur. Yani kıssa ne zaman olmuş, muhatapları kim vs bunlar kuranda öncelik bakımından ilk sırada olanlar değildir. Önce burayı bilelim. Haklısın. Allah ayetlerde onun bunun başına gelenlerin dedikodusunu yaparak ve bunları insanlara göz dağı vermekte kullanarak. Bir çok yerde tehditler savurarak yapar, sıkça. Ama burada sorun şu, öğüt verici masallar okumak için neden kurana ihtiyacımız olsun ki? Lafontaine ya da ezoptanda masallar okuyabiliriz. Olmadı mevlananın mesnevisini okuruz. Bu allah nasıl oluyorda, lafontaineden ve mevlanadan öte bir şey anlatamıyor? Kuran direk bir bilim kitabı değildir ama hayatın her alanına hitap eder. Kuran'ı bilim kitabı gibi göstermeye çabalayan sensin. Kuran ancak 7. yüzyıl arap toplumsal hayatına hitap edebilir. Arapın anayasasıdır. Peygamberin cinsel hayatı dediğiniz şeyler toplasanız kaç ayettir. Ama bu ayetler toplumdaki yerleşmiş yanlış tabuları yıkmak adınadır ve bunu diyen ilk uygulayan olmalıdır. Bir ayette bile bahsediyoruz. Bu ne biçim bir ilahi güçtür arkadaş. Toplumda ki yerleşmiş tabular ne acaba? Mesela, evladının karısıyla evlenmek olabilir mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 27, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 27, 2010 gönderildi Biz Onun varlığına iman ediyoruz (inanıyoruz/güveniyoruz) deriz. Bunu aşağıdakini yazmadan önce, yazacaktın. Bilgi bir uyarıcıya, bir algıya binaen gelmiyorsa bu vahiy olur, Vahy olan bilgi kendini gözlem, deney, mantıksal çıkarımlarla doğrulatmak ister,Sunduğu iddialar/bilgiler gözlemle, deneyle, mantıksal çıkarımlarla delillendirilir, Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts