dindarsurpriz 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi Evet, Dark Prince çok güzel demiş: Gök diye bir şey yok. Şuara 185-187. ..... Eğer doğru sözlü isen göğün bir parçasını üstümüze düşür" dediler. O zamanki insanlara göre gök yere düşebilecek bir şeydi. Aslında yere düşebilecek bir gök yoktu. Gündüz gördüğümüz mavi renkli gök, en kısa dalga boylu güneş ışınlarının atmosferin üst tabakalarındaki gaz ve toz parçacıkları tarafından etrafa saçılmaları sonucu oluşur. Gece olduğu zaman ise atmosfere giren güneş ışınları olmadığı için atmosferin ötesindeki karanlık uzayı görürüz. Uzay boşluğu neden karanlık? Karanlık olmasının nedeni uzay boşluğunda güneş ışınlarını kıracak gazların yani havanın olmamasıdır. Yani neymiş, birbirinin üzerine sarılarak, dolanarak giydirilen sonra da birbirlerinin üzerinden sıyrılarak soyularak çıkarılan bir gece ve gündüz yokmuş. gökyüzünden bir parça düşür diyenler inanmayanlar.ve islamın ilk çıktığı günlerde söylenen bir söz.yani onlar gökten bir parça düşür diyerek işi yokuşa sürmek istemişler.ama fikirlerinin kuranla bir ilgisi yok. zümer 5,O gökleri ve yeri hak ile yarattı, geceyi gündüzün üstüne sarıyor, gündüzü de gecenin üstüne sarıyor. gece gündüzün,gündüz gecenin üstüne nasıl sarılır, 1 gerçekten sararak. 2, dünyayı döndürerek. iki seçenek olduğuna göre neden birinci seçeneği seçmeliyiz.bence ikinci seçenek geçerlidir. Link to post Sitelerde Paylaş
bedreddin 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi Meryem 65. O, göklerin, yerin ve ikisi arasında bulunanların Rabbidir. Arz, yani dünya nerededir? gökyüzünün, yani uzay'ın içinde midir, yoksa dışında mıdır? Şimdi, ''bu ne biçim bir sorudur'' demeyin. Bu, çok önemli bir sorudur. Eğer dünya uzay'ın içinde ise uzayla arasında bir mesafe yok demektir. Fakat Kuran'a göre ikisinin arasında mesafe ( yani açıklık) vardır. Mesela siz bir otobüsün içinde olsanız, otobüsle sizin bir aranız olur mu? Dünya ile gökyüzünün arası neden olsun? uzay nedir dünyanın atmosferi ve gök cisimlerinin arasında kalan atmosferden sonra gelen mekandır isteyen wikipedia nın outer space ,space vikipedinin uzay maddelerine bakabilir uzay ve yer birbirinden ayrıdır yer ve uzay arasında atmosfer vardır kuran bilimle muhteşem uyum içerisindedir Rüzgârların yönlerini değiştirip durmasında, gökle yer arasında emre hazır bulutların duruşunda, elbette aklını çalıştıran kimseler için Allahın varlığına ve birliğine nice deliller vardır (Bakara: 164). kurana göre de yer ve gök arasındakiler atmosferdir şimdi içinizden birileri şeytan çarpmışa döner eminim Link to post Sitelerde Paylaş
mucize 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi merak etme dostum, onları zaten şeytan çoktan çarpış, ölmüş eşşek kurttan kormazmış... Link to post Sitelerde Paylaş
Bilinmeyen Millet 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi ''Yedi kat gök ve yedi kat yer, sudaki Brahmandan meydana geldi. Brahmanizm dinine bağlı olanların,kutsal kitaplarında bu şekilde yazar peki kuranda ne yazar İsra-44.Yedi gök, yer ve bunların içinde bulunanlar Allah’ı tespih ederler. Kuranın nerelerden etkilenilerek yazıldığını çok açık ve net bir şekilde görüyoruz Kuranın Brahmanizmden etkilendiğini kanıtla. Sadece aralarındaki benzerlik yetmez. Hz. Muhammed in (sav) Brahmanizm kitaplarını okuduğunu ve Kurana yazdığını belgelemen lazım. Tarihte 124 Bin, bir rivayette 224 Bin peygamber gelmiştir. Ve kavimleri onları yalanlamışlardır. Bazılarıda İsrailoğulları gibi kendinden sonra dinlerini tahrif etmişlerdir. Allah Teala Hz. sadece bize Kitab ve Peygamber göndermedi. Bunuda hesaba kat ve bir güzel cevap hazırla. Link to post Sitelerde Paylaş
Bilinmeyen Millet 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi uzay nedir dünyanın atmosferi ve gök cisimlerinin arasında kalan atmosferden sonra gelen mekandır isteyen wikipedia nın outer space ,space vikipedinin uzay maddelerine bakabilir uzay ve yer birbirinden ayrıdır yer ve uzay arasında atmosfer vardır kuran bilimle muhteşem uyum içerisindedir Rüzgârların yönlerini değiştirip durmasında, gökle yer arasında emre hazır bulutların duruşunda, elbette aklını çalıştıran kimseler için Allah’ın varlığına ve birliğine nice deliller vardır (Bakara: 164). kurana göre de yer ve gök arasındakiler atmosferdir şimdi içinizden birileri şeytan çarpmışa döner eminim Vallahi tebrikler kardeşim. Hepsinin kafasına bombardıman gibi düşmüştür. Allah dilimize kuvvet versin İnşallah. Link to post Sitelerde Paylaş
bedreddin 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi Vallahi tebrikler kardeşim. Hepsinin kafasına bombardıman gibi düşmüştür. Allah dilimize kuvvet versin İnşallah. selamün aleyküm kişisel görüşüm dinsizlerle tartışmaya karşıyım neden eleştirmek kolaydır binlerce yalan yanlış eleştiri getirilebilir islama 10 yaşındaki çocuk için bile kolay eleştirmek buna karşın her eleştiriye cevap vermek büyük bilgi birikimi ister en azından arapça bilmelisin o halde niye tartıştım çünkü gördüğüm en tuhaf! eleştirilerden biri bu başlıkta yazılanlar oldukça abartmışlar normalde tartışmam konuyu uzatmam en fazla iki üç ileti yazar bırakırım tartışan müslüman arkadaşlarımın Allah diline kuvvet versin iyi günler Link to post Sitelerde Paylaş
nane 0 Nisan 17, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 17, 2012 gönderildi Hacc 65- ...... buyruğu olmaksızın yere düşmemesi için göğü O'nun tuttuğunu görmez misin? Göğün düşebileceği fikri Kuran'ın kendi fikridir. Hadid 6- geceyi gündüze sokar, gündüzü geceye sokar. Ayette kullanılan kelime ''yulicü''. Aynı kelime Araf 40'ta ''yelice'' olarak kullanılıyor. Tevbe 57'de ''melce'' yani sığınılacak saklanılacak yer olarak kullanılıyor. A'raf 40'ta deve iğnenin deliğinden geçmiyor, deve iğnenin deliğine girip saklanıyor. Hadid 6- da geceyi gündüze sokar eksik bir çeviridir. Doğru çeviri ''geceyi gündüzün içine sokup saklar olmalıdır. Gündüzün içine nasıl sokuyor? Gündüzü gecenin üzerine sarıyor. Zümer 5. Yani kurana göre gece ve gündüz aynı mekandadır. sonra da gece ve gündüz yer değiştireceği zaman sıyırıp soyuyor. Ya-sin 37. Tıpkı yılanın derisinden sıyrılması gibi. Uzay'ın nerden başladığı benim için önemli değil. İster Atmosferden sonra başlasın, isterse yerden itibaren başlasın. (Ben uzayın yerden itibaren başladığını düşünüyorum. Bizler hareket edebildiğimize göre uzayın içindeyiz. ) Benim için önemli olan uzay boşluğunun yere düşemeyeceği gerçeğidir. Ay yere düşebilir, göktaşı yere düşebilir ama uzay boşluğu yere düşemez. Benim anlatmak istediğim; sema ve semavat'ı (gökler'i) uzay olarak anlayanların kuran'ı anlayamadıklarıdır. Göğü, direkleri olmayan bir bina veya tavan gibi düşünmelisiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
bedreddin 0 Nisan 18, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2012 gönderildi Hacc 65- ...... buyruğu olmaksızın yere düşmemesi için göğü O'nun tuttuğunu görmez misin? Göğün düşebileceği fikri Kuran'ın kendi fikridir. Hadid 6- geceyi gündüze sokar, gündüzü geceye sokar. Ayette kullanılan kelime ''yulicü''. Aynı kelime Araf 40'ta ''yelice'' olarak kullanılıyor. Tevbe 57'de ''melce'' yani sığınılacak saklanılacak yer olarak kullanılıyor. A'raf 40'ta deve iğnenin deliğinden geçmiyor, deve iğnenin deliğine girip saklanıyor. Hadid 6- da geceyi gündüze sokar eksik bir çeviridir. Doğru çeviri ''geceyi gündüzün içine sokup saklar olmalıdır. Gündüzün içine nasıl sokuyor? Gündüzü gecenin üzerine sarıyor. Zümer 5. Yani kurana göre gece ve gündüz aynı mekandadır. sonra da gece ve gündüz yer değiştireceği zaman sıyırıp soyuyor. Ya-sin 37. Tıpkı yılanın derisinden sıyrılması gibi. Uzay'ın nerden başladığı benim için önemli değil. İster Atmosferden sonra başlasın, isterse yerden itibaren başlasın. (Ben uzayın yerden itibaren başladığını düşünüyorum. Bizler hareket edebildiğimize göre uzayın içindeyiz. ) Benim için önemli olan uzay boşluğunun yere düşemeyeceği gerçeğidir. Ay yere düşebilir, göktaşı yere düşebilir ama uzay boşluğu yere düşemez. Benim anlatmak istediğim; sema ve semavat'ı (gökler'i) uzay olarak anlayanların kuran'ı anlayamadıklarıdır. Göğü, direkleri olmayan bir bina veya tavan gibi düşünmelisiniz. göğü tanrı yere düşmemesi için tutuyorsa düşmez merak etme ama uzay boşluğu yere düşemez. diyorsuniyi kuranda öyle diyor Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Nisan 18, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2012 gönderildi çünkü gördüğüm en tuhaf! eleştirilerden biri bu başlıkta yazılanlaroldukça abartmışlar Bu başlıkta hiçbir abartı yok. Kur'an'da neyse onu yazmış, onun üzerinden yorum yapmışlar. Yalan yok, çarpıtma yok. Kur'an'ı okuyan her insan dünyanın-yerin altta, göğün üstte tariflendiğini görür. Fussilet 9-12 ayetleri arasında Allah önce 4 günde yeri yayar, döşer. Dünyayı donattıktan sonra göğe çıkar ve 2 günde de gökleri 7 kat olarak düzenler. Şimdi biraz astronomi bilen, evreni-yıldızları-gezegenleri ve dünyayı algılayabilen insan, Kur'an'daki bu ifadelerin bilimle, bildiklerimizle çeliştiğini ve yanlış olduğunu görür. Ya da Hadid 21 ayetindeki "cennetin genişliği gökle yer kadardır" ve Aliimran 133 ayetindeki "cennetin genişliği göklerle yer kadardır" ifadelerinin ne kadar saçma, ne kadar mantıksız olduğunu görebilir. Bunu göremeyen, anlayamayan oturup biraz göğü-evreni öğrenmeye çalışsın. Dünyanın evren haritasında gösterilemeyecek kadar küçük, örnek vermek gerekirse denizde bir çakıl tanesi gibi olduğunu anladığı an; cennetin boyutu anlatılırken "gökle yer" ya da "göklerle yer kadar" demenin de saçmalığını anlayacaktır. Hala anlayamıyorsa sorun beynindeki iman zincirlerindedir. Link to post Sitelerde Paylaş
bedreddin 0 Nisan 18, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2012 gönderildi (düzenlendi) Bu başlıkta hiçbir abartı yok. Kur'an'da neyse onu yazmış, onun üzerinden yorum yapmışlar. Yalan yok, çarpıtma yok. Ya da Hadid 21 ayetindeki "cennetin genişliği gökle yer kadardır" ve Aliimran 133 ayetindeki "cennetin genişliği göklerle yer kadardır" ifadelerinin ne kadar saçma, ne kadar mantıksız olduğunu görebilir. Bunu göremeyen, anlayamayan oturup biraz göğü-evreni öğrenmeye çalışsın. Dünyanın evren haritasında gösterilemeyecek kadar küçük, örnek vermek gerekirse denizde bir çakıl tanesi gibi olduğunu anladığı an; cennetin boyutu anlatılırken "gökle yer" ya da "göklerle yer kadar" demenin de saçmalığını anlayacaktır. Hala anlayamıyorsa sorun beynindeki iman zincirlerindedir. çok saçma mantıksız benzetme amaçlı ayetlerin anlamını çarpıtıp yorumlamak hiç kimse abartmasa burda abartma var Nisan 18, 2012 tarihinde bedreddin tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Nisan 18, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2012 gönderildi çok saçma mantıksız benzetme amaçlı ayetlerin anlamını çarpıtıp yorumlamak hiç kimse abartmasa burda abartma var Sallama bedreddin! Abartılan neymiş?!! Ayetlerin çarpıtılmamış halini sen yaz madem öyle, yaz da saçma olmadığını bilimsel olarak açıkla bize. Dünya evrenin içinde ve evrenin büyüklüğüyle kıyaslandığında yok sayılabilecek derecede küçük bir gezegen. Ama bunu o dönemin insanları bilmiyorlardı. Ve yeri-dünyayı da gök-evren kadar büyük uçsuz bucaksız bir mekan olarak düşünmekteydiler. Yukarıya bakınca göğü, bulutları, yıldızları, ayı ve güneşi görüyorlardı. Söylediklerini bu gördüklerine göre söylediler. Ama yanıldılar. Onlar dünyanın bir gök cismi olduğunun bilgisine sahip değildiler. Ne yuvarlaklığının ne de güneşin etrafında döndüğünün farkında değildiler. Sadece İslam değil, Hristiyanlar da yanıldı. O yüzden Bruno'yu yaktılar, o yüzden Galileo'yu yargıladılar. 20. yüzyılda bile İslam'ın hocaları-müftüleri hala dünyanın düz olduğu ve dönmediği hakkında fetva veriyordu. Dünyanın yuvarlak olduğunu ve döndüğünü söyleyenlerin katlinin caiz olduğunu söylüyorlardı. Çünkü Kur'an'a inanıyorlardı ve Kur'an'da böyle yazmıyordu. Tabi sizi de anlamak mümkün. Belki bu ayetlere siz de takılıyorsunuz ama diğer taraftan "günümüzden 1400 sene evvel bir insan bunları nasıl bilebilirdi?" şeklinde sunulan mucize zırvaları sizi bağlıyor. O nedenle bu ayetlere bir açıklama getiremeseniz de vardır bir sebebi deyip geçiyorsunuz. Bunu yaparken hiç olmazsa çıkıp da "abartı, çarpıtma" falan demeyin. İnanmayanlar, bu abartma dediğiniz çelişkilerden, mantıksızlıklardan dolayı inanmıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
searcher1 0 Nisan 18, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2012 gönderildi Dünyayı yaratmak için 4 gün uğraşan Allah, milyonlarca galaksiyi, milyarlarca yıldız ve gezegeni sadece 2 günde yaratmış. Hiçbir müslümanda bu nasıl iş demiyor, böyle bir zırvayı bi güzel yalayıp yutuyorlar. Hem o hiçbir yerdedir, zaman ve mekandan münezzehtir derler, ama tahtının su üstünde olmasına, 8 meleğin taşımasına, dünyaya 1.000 veya 50.000 yıl mesafede olması onlara hiç mantıksız gelmez. Link to post Sitelerde Paylaş
bedreddin 0 Nisan 19, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 19, 2012 gönderildi (düzenlendi) abartılan neymiş sorusunu cevaplayım abartılan bir mesele örneğin şu Ya da Hadid 21 ayetindeki "cennetin genişliği gökle yer kadardır" ve Aliimran 133 ayetindeki "cennetin genişliği göklerle yer kadardır" ifadelerinin ne kadar saçma, ne kadar mantıksız olduğunu görebilir.Bunu göremeyen, anlayamayan oturup biraz göğü-evreni öğrenmeye çalışsın. Dünyanın evren haritasında gösterilemeyecek kadar küçük, örnek vermek gerekirse denizde bir çakıl tanesi gibi olduğunu anladığı an; cennetin boyutu anlatılırken "gökle yer" ya da "göklerle yer kadar" demenin de saçmalığını anlayacaktır. diyanet tefsiri ne diyor 21. Burada cennetin genişliğiyle ilgili anlatımın amacı bu konuda bir sınır tayin etmek ve ölçü vermek değil, bu genişliğin insan tasavvuruna sığmayacak kadar büyük olduğunu ifade etmektir. [39] yani ayet benzetme amaçlı kimse açıkça zaten benzetme amaçlı değil dememiş ama bir başka benzetmeyle açıklamak gerekirse biri aslan gibiyim dese benzetme amaçlı yani başkasıda olurmu öyle şey senin tırnağın onun pençesine benzemiyor dese...aslan gibiyim denilerek yapılan benzetmenin anlamı çarpıtılmış olur yukardada kuranın bir benzetmesi yanlış yorumlanmış Nisan 19, 2012 tarihinde bedreddin tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts