Jump to content

Müslümanlara bir soru


Recommended Posts

Bence bu durumda bu insan cennete gitmeli.

Cunku din amacina ulasmis, insani kotuluk yapmaktan alikoymus.

Brutal'in bahsettigi durum zaten gunumuzde yasaniyor. Insanlar "Allahtan kork" dediklerinde benzer bir durumu dile getiriyorlar. Icinden kotuluk yapmak istiyor ama allahtan korktugu icin kendine engel oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 86
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Evli bir erkek...Eşine eşini başkasıyla aldatacak kadar saygı taşımıyor karakterinde,duygularında.Aklında başka kadınlarla ilişkiye girmek var, fırsatını bulsa yapacak ama bu fiili yaptığında ve ortaya çıktığında, ayrılma sebebi olacak, yüklü bir nafaka ödemeye de mahkum olacak.Adam zararlı çıkacak bu ihtimale karşılık aklında olsa da, içinden gelse de yapmıyor bu fiili.

Bu adam dürüst mü,eşine saygı duyuyor mu gerçekten?Bu fiili yapmasına engel olan ayrılma, nafaka verme durumu ortadan kalksa aklındakini büyük bir zevkle yapacak.

Bir Müslüman ki cehennem korkusu var içinde, gitmeyeyim cehenneme diye yalan söylemiyor,sahtekârlık yapmamaya çalışıyor,zina etmiyor; yukarıdaki zina etmeyen şahıs gibi.

Başka bir inanca sahip kişi de cehennem-cennet sebebiyle değil de başka sebeplerle yapmıyor olsun bunları.

Ne oldu farklı sebeplerle yapılmayan ama sergilenen ortak bir ahlak çıktı ortaya.

Müslüman bu sebeplerden cennete gidecek de aynı ahlakı sergileyen ama Müslüman olmayan biri cennete gitmeyecekse/gidemiyorsa bu noktada durulup, bunun nasıl bir iş olduğu sorgulanmalı.

Yunus Emre de Müslümandı, ama yukarıdaki Müslüman anlayışından farklı bir İslami anlayışı vardı.

Cennet cennet dedikleri

Birkaç köşkle,birkaç huri

İsteyene sen ver onu

Bana seni gerek seni

Diyen cennet-cehennemin ötesinde bir algıyla inanan biri.

Görünür de bu mübarek de cennette, cehenneme takılıp hareket eden diğer mübarek de.

Ama bu sorun cennetin derece derece olduğuyla bağlantılı olarak kişinin inanç,ahlak derecesine uygun cennete girmesiyle ortadan kalkar.

Lakin inancı farklı olup da cehenneme gidecek görünen yukarıdaki adama üzülüyorum ben. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili kireç, cehennem cezalandırma yeri de kimi cezalandıracak Allah, bana,kitabıma,peygamberime inanmayan suçludur, ebedi cehennemliktir diyor.Bu nasıl bir suç, ben farklı bir inanca sahibim diye, niye suç işlemiş oluyorum?

Dünyada dahi hangi insan inancından dolayı suçlu bulunuyor, hangi akıl,mantıkla,vicdanla sen bu şekilde inanacaksın,bu şekilde inanmak,düşünmek zorundasın denilebilir, dünyadaki bütün insanlara?

Allah nasıl bir adaletli Allah ki insanın dürüstlüğünden,adaletli davranmasından,insanlara zarar vermeme ,diğer insanlara saygı duyma,yararlı işler yapma ahlakından önce kendisine inanılıp inanılmadığına bakıyor, inanmıyorsan yaptığın her iş boşa gitmiştir diyebiliyor?

Senin aklın,vicdanın bunu alıyor mu, bu kadar bencil,adalet duygusundan, gerçeklerden uzak bir ilah olabilir mi?

Benim böyle bir ilaha inanmam kendi aklıma,vicdanıma, mantığıma ancak ters düşmekle olur,aklımı,vicdanımı,mantığımı inkâr edebilmeliyim ki sürekli kendisine tapılmasını isteyen, kendi dediğini yaptırmak için cehennemle korkutup çıkarcı bir mantıkla yaparsan cenneti vereceğim gibi sığ bir çıkar-ödül ilşkisi kuran ilaha inanayım.

Ki bir zamanlar ben böyle bir ilaha inandığımı zannediyormuşum, bugün birçok Müslüman'ın inandığını zannettiği gibi.

Dediğinizde haklısınız...

çok iyi birisini farklı düşünüyor diye ceza vermek akla mantığa vicdana adalete sığmaz....

Bence allah akla mantığa vicdana adalete aykırı iş yapmaz...

Yapar diyen kuran ayeti de olsa yanlıştır...

Bunu baştan diyeyim de...

Ama İlgili ayetlerin doğru anlaşılmadığını düşünüyorum ....

Fakat kuranda öyle denmiyor böyle denmek isteniyor diye bir tartışmaya da girmek İstemiyorum...

Bu yüzden gerçekten iyi işler yapanların iyi şeylere layık olduğunu tanrının da böyle davranacağıNa inanıyorum...

İyiler yakabilen bir tanrı yok...

Yani yoktur inşallah...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yüzden gerçekten iyi işler yapanların iyi şeylere layık olduğunu tanrının da böyle davranacağıNa inanıyorum...

Bu ezber söylemlerini binlerce kez yazdın zaten kirec, hani bana verdiğin cevabı göremiyorum, bize ondan haber ver...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence bu durumda bu insan cennete gitmeli.

Cunku din amacina ulasmis, insani kotuluk yapmaktan alikoymus.

Dinin amacı iyi ile kötü insanı ayırt ermektir, cehennemden dolayı kötülüğünü sergileyemeyen insanın kötü olmadığını söyleyemeyeceğimize göre, cennete gitmeli diyemeyiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin o benliğim dediğin özelliklerini yaratanda Allah.

Yani konumuzdaki gibi insanları kötülüğe meyledici özelliklerle yaratan allah mı?

Bu dünya imtihan dünyası. Yüz kere mi söylemek lazım bunu..

Cehennem korkusuyla kötülüklerini sergilemekten kaçınan insanlar sınavı geçmiş mi oluyorlar?

Allah istediği kişiyi yakar. İstediği kişiyi kurtarır... Sen üstüne düşen kulluk ve insanlık vazifelerini yerine getir yeter... Gerisini yüce adalet halleder....

Adalet varsa, allah kafasına göre davranamaz, kötülüğünü eyleme döken bir insanı cezalandırabilir ancak, peki cezalandırmaktan korktuğu için kötülük işlemeyen biri mükafatlandırılmayı hakeder mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hep aynı konular ekseninde dönüp duruyor ve pek ileri adım atamıyoruz sanki.

cehennem düşüncesi insanların teist olmasının ve ateist olmasının ortak sebebidir.

çok fazla soru sorulabilir biz ateistler islam inancı çerçevesi içinde hiç günah işlememiş olsak dahi cehennemde yanacakmıyız?

bir budist çok iyi bir yaşam sürsede yanacakmı cehhenemde? bütün insanlığın tanrısı olan bu şahsiyet neden inanın inanın islama nanın diye türkü söyler?

benim yazdıklarım dahi boş söylemler

şunu anlayın üstadlarım müslümanlarda anlasın ateistlerde anlasın kuranın anlatmaya öğretmeye çalıştığı yalnızca islam ülkesinin güçlenmesidir. yani iyi insanlarla vs işi yok kuranın iyi islam ordusuyla ve kurucu krallarına iyi bir hayat sürdürmeleriyle alakası vardır. muhammedin ardından gelenlerde bu saltanatı sevmişlerdir.

cennet dediğinizde içerik itibariyle komik bir dogmadır cehennem dediğinizde.

ayrıca basit ve ilkel dogmalar bunlar. odunlar yanan insanlar huriler saraylar akan şaraplar bilmemneler.

üzgünüm ama ben bunca yıllık hayatımda daha çamurdan yaratma işine inanların mantığını çözebilmiş değilim cennet cehenneme inanlara daha geçemedim ben :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi farzedelim ben allahın varolduğuna inanıyorum..

Ama onun emirlerini yapmayı canım hiç istemiyor, aksine yasakladığı şeyleri yapmak için can atıyorum.

Sırf cehennemde yanmamak ve cennete sefa sürmek için, kendi benliğime aykırı hareket ederek allahın istediklerini yapıyorum.

Allah kalkıpta ''tamam emirlerime uydun ama niyetin kötüydü'' diyerekten beni cehenneme atabilir mi?

Allaha inanmak inanmanın şartlarını kabul etmek olduğundan, emirlerini yerine getirmek arasında fark var.

Ben Allaha peygamberlerinine kitaplarına ahirete meleklere kadere inanıyorsam ! peki ama neden?

Peki ya istemediğim halde Allahın emirlerini yerine getiriyorsam .!

iyide ne zorunun varki Onun emirlerini yerine getiriyorsun?

cennet içinmi ?

cehennemden korkulduğu içinmi?

dünya ve ahirette mesut bir hayat içinmi?

Yoksa sadece onun emri olduğu içinmi?

insan yaptığından sorumlu olacaksa elbette niyeti de önemli.

birini suçsuz yere öldüren benim niyetim iyidi demekle katil olmazmı?

yetime ettiği yardımdan dolaya niyetim kötüydü demekle yaptığı yardımın kötü olduğu anlamınamı gelir?

İnsanın yaptığı işe bakarak görünmeyen niyetin iyi kötü olduğu anlaşılırmı ?

çanakkale savaşında top mermi altındasın niyetim zaferi kazanmamak diyebilirmisin?

işte gördüğün gibi inanan ve Allahın emirlerini yerine getiren yetime 10 dolar verirken zakkum olsun dermi? dese makbul olurmu?

ayrıca kimin malını kime veriyorsun ! (inanan Allahın Malikük Mülk olduğuna da inanacak elbet )

yani Allahın emirlerine itaat ve cehennem korkusu kötülüklerden arınmak halis niyetli olmayı gerektirir.

yahu insan bilerek elini ateşe sokarmı ?

evetmi?

şu halde

ameller niyete göre ise,

kendisine de merhamet edilmeyecektir.. olması gereken de budur. . çünkü öyle olmasını isteyen odur ..bu kadar basit.

Hiçbir iyilik mükafatsız olamayacağı gibi hiçbir kötülükte karşılıksız kalamaz.

anlaşılsın diye::

eylem iş başka niyet başka !

yetime 10 dolar veren niyeti ne olursa olsun 10 dolar karşıllığı görürken, iyi ve güzel niyet o 10 dolara mukabil miylon dolar karşılığında güzellikler de alabilirir..

neden olmasın maden kainatın sahibinin Allah olduğuna inanıyor.....

asıl soruna gelelim:

Allah beni cehenneme atabilirmi ?

Allah her şeye kadirdir..atabilirmi sorusu acziyeti ifade eder..kainatı yaratan benide yaratabilirmi sorusuna benzemiş.

Allah madem kadiri mutlakır ve sende buna inanıyorsun ..(farzedelim)

yok eğer söylemek istediğin Allah insanın amelini niyetlere göremi değerlendirir ..

Allah Adili mutlaktır şu halde atomun ağırlığından dahada düşük ağırlıklara kadar herşeyi etraflıca muhasebe eder..Çünkü O Hafızı Mutlaktır.

Allah affeder ve Allahtan umut kesilmez. Hem Rahman Hemde Rahimdir.

Haliktir.

Cebbardır.

Latiftir.

Eşeddü azabtır.

....

...

Link to post
Sitelerde Paylaş

asıl soruna gelelim:

Allah beni cehenneme atabilirmi ?

Allah her şeye kadirdir..atabilirmi sorusu acziyeti ifade eder..kainatı yaratan benide yaratabilirmi sorusuna benzemiş.

Allah madem kadiri mutlakır ve sende buna inanıyorsun ..(farzedelim)

Allah'ın kadiri mutlak olması, onun adaletsiz davranabileceğinin göstergesi midir?

Ayetlerinde ancak biz bir kötülük işlersek ceza vereceğini söylediği halde, konumuzdaki örnekteki gibi ''kötülük işlememiş bir kötüyü'' isterse cezalandırıp sözünde durmayabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın kadiri mutlak olması, onun adaletsiz davranabileceğinin göstergesi midir?

Ayetlerinde ancak biz bir kötülük işlersek ceza vereceğini söylediği halde, konumuzdaki örnekteki gibi ''kötülük işlememiş bir kötüyü'' isterse cezalandırıp sözünde durmayabilir mi?

Allahın isimlerini reklam olsun diye yazmadık oraya...

Bir ismide affeder ...Muaf tutar.

Sözünde durmamak senin benim gibi aciz yaratıklar için sözkonusu olur Allah için asla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sözünde durmamak senin benim gibi aciz yaratıklar için sözkonusu olur Allah için asla.

Biz de sözünün aksine davranmayacağına istinaden soruyoruz işte, cehennemden korkarak kötülüğünü sergilemeyen birini allah cezalandıramaz...

O kişi iyi olmadığına göre ödüllendiremez de..

Demek ki allahınız hikaye hahaha..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz de sözünün aksine davranmayacağına istinaden soruyoruz işte, cehennemden korkarak kötülüğünü sergilemeyen birini allah cezalandıramaz...

O kişi iyi olmadığına göre ödüllendiremez de..

Demek ki allahınız hikaye hahaha..

İyice saçmaladın sende ha .

Nerden biliyorsun sen onu ödellendirmeyeceğini bilader. bir ayette cezalandırırım der diğer ayette affederim der bir diğer ayette korkutur bir başka ayette mehametli olduğunu açıklar...eee sorun ne

Yukarıyı anlayana kadar oku sorularına zaten cevap var...ayrıca sen atelerden daha akıllı adamsın insafı elden bırakma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerden biliyorsun sen onu ödellendirmeyeceğini bilader. bir ayette cezalandırırım der diğer ayette affederim der bir diğer ayette korkutur bir başka ayette mehametli olduğunu açıklar...eee sorun ne

Cehennemi hakeden birini affederim, ödüllendiririm dediği bir ayet var da biz mi bilmiyoruz?

Sen konuyu hala anlayamadın heralde..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cehennemi hakeden birini affederim, ödüllendiririm dediği bir ayet var da biz mi bilmiyoruz?

Sen konuyu hala anlayamadın heralde..

Yahu adamın cehennemi hakettiğini nerden biliyorsun diye soruyorum halan anlamamakta sen israr ediyorsun .

söyle bakim cehennemi nasıl hak etti bu adam? ne yaptı ? kime ne dedi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu adamın cehennemi hakettiğini nerden biliyorsun diye soruyorum halan anlamamakta sen israr ediyorsun .

söyle bakim cehennemi nasıl hak etti bu adam? ne yaptı ? kime ne dedi ?

Sayfalardır yazıyoruz okumuyor musun?

Bir insanın kötü olması için illaki kötü bir eylemde bulunmasına gerek yok.

Örneğin sen masum birini öldürmek için silahı ateşleyecek kadar cani olduğun halde, silahın tutuklup yapıp ateşlenmemesi neticesinde karşıdakini öldüremediğin zaman iyi biri mi oluyorsun?

Hayır değil mi?

konumuzdaki adamda cezalandırılmadığı taktirde her türlü kötülüğü yapcak olan biri, ama cehennemden dolayı hiçbir kötülük yapmıyor

bu insan kötü biri değil midir, dolayısıyla cehennemi hakeden biri değil midir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayfalardır yazıyoruz okumuyor musun?

Bir insanın kötü olması için illaki kötü bir eylemde bulunmasına gerek yok.

Örneğin sen masum birini öldürmek için silahı ateşleyecek kadar cani olduğun halde, silahın tutuklup yapıp ateşlenmemesi neticesinde karşıdakini öldüremediğin zaman iyi biri mi oluyorsun?

Hayır değil mi?

konumuzdaki adamda cezalandırılmadığı taktirde her türlü kötülüğü yapcak olan biri, ama cehennemden dolayı hiçbir kötülük yapmıyor

bu insan kötü biri değil midir, dolayısıyla cehennemi hakeden biri değil midir?

değil değil sen anlayamıyorsun anlamıyorsun değil..

Eylem başka niyet başka dedim ya yukarda.

Bir insanın kötü olabilmesi için kötü eylemlerde bulunması gerekir ..Yoksa nerden bileceksin o adamın kötü biri olduğunu ?

Niyet bambaşka bir olay . biz kimsenin ne niyette olduğunu bilemeyiz...

Farzedelim bilmemiz mümkün olmadığından sezdik...

Adam birini öldürdü benim niyetim onu öldürmek değildi dedi. bizde onun gerçekten kötü niyetli olmadığına inandığımızdan yaptığı eylemden dolayı tuttuk adamı hapis ettik.

olacak bu ya maktul canlandı ve dediki benimde bazı yaptığım çirkin eylemlerim var bu yüzden beni affedin bende hapisteki katili affedeyim dedi....Al içte buyur.

Görüyorsun biz aciz ve sınırlı düşündüğümüzden kapsamlı adil bir yargıya varamıyoruz..Çünkü kimin ne niyetle yaptığını bilemeyiz ve niyete göre kimseyi yargılayamayız.

Şeriat zahire bakar.

adam silahı dayadı ateş etmedi eeee tetiğe bastı ama silah yine ateş almadı ..

sence bu adam katilmi oldu ?

adamın niyeti kötüydü tetiğe basması onun kötü bir insan olduğunu gösteriyor ..

işte buna zan denir ..zan nedir bilirmisin?

iyide sonra pişman oldu ise ?

şimdi söyle bakim bu adam ne yaptıda cehennemi hak etti ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

insanı vicdan ruh ve nefisden soyup düşünen hayvandır anlayışına sahip çıkarsanız bu konu bir yere gitmez

insan nedir önce buna cevap verelim:

insanda maddi bedenle birlikte manevi bir bedende vardır

ruh vardır nefis vardır benlik vardır irade vicdan ve diğer cihazlar vardır

insandaki nefis daima lezzetleri takip edip ister

namaz kılmak istemez oruç tutmak ve diğer ibadetleri de yapmayı istemez

bir müslüman olarak nefsimde rahat oturmak ve hertüğrlü süfli lezzeti istiyor

büyük evliyaullahta kendi nefislerinden hep şikayet etmiş

nefis terbiyesi denilen şey nefsin isteklerine karşı çıkmak Allahın emir yasakların uymaktır

soruya gelelim

adam Allahtan korktuğu için yapmak istemesede zorla ibadet ediyor

ibadet sevabını alacaktır çünkü zahmeti çekiyor ama huşu ve zevkle yapamadığı için tam karşılığını alacak

birine zarar vermek istiyor veya zina etmek ama iradesi nefsinin bu serkeş serseri hallerini frenliyor

neticede düşündüğü kötülüğü yapmama kararlılığı için mükafatını görecek

benim nefsimde yazın sıcağında oruçtutmak veya sabahın soğunda namaz kılmak gibi zorluklara

karşı hep yataşağı zahmete girme diyor ama bana yani hakiki "ben" bana engel olamıyor

son olarak adalet kalbe bakmaz ele bakar

yani herkes için ahirette yaptığı şeyler vardır

düşündüğü tahayyül ettiği şeylerden eyleme geçmedikçe azab ve ceza yoktur

müslüman alimlerin fetvaları ve tefsirler bu yöndedir

Link to post
Sitelerde Paylaş

insanı vicdan ruh ve nefisden soyup düşünen hayvandır anlayışına sahip çıkarsanız bu konu bir yere gitmez

insan nedir önce buna cevap verelim:

insanda maddi bedenle birlikte manevi bir bedende vardır

ruh vardır nefis vardır benlik vardır irade vicdan ve diğer cihazlar vardır

insandaki nefis daima lezzetleri takip edip ister

namaz kılmak istemez oruç tutmak ve diğer ibadetleri de yapmayı istemez

bir müslüman olarak nefsimde rahat oturmak ve hertüğrlü süfli lezzeti istiyor

büyük evliyaullahta kendi nefislerinden hep şikayet etmiş

nefis terbiyesi denilen şey nefsin isteklerine karşı çıkmak Allahın emir yasakların uymaktır

soruya gelelim

adam Allahtan korktuğu için yapmak istemesede zorla ibadet ediyor

ibadet sevabını alacaktır çünkü zahmeti çekiyor ama huşu ve zevkle yapamadığı için tam karşılığını alacak

birine zarar vermek istiyor veya zina etmek ama iradesi nefsinin bu serkeş serseri hallerini frenliyor

neticede düşündüğü kötülüğü yapmama kararlılığı için mükafatını görecek

benim nefsimde yazın sıcağında oruçtutmak veya sabahın soğunda namaz kılmak gibi zorluklara

karşı hep yataşağı zahmete girme diyor ama bana yani hakiki "ben" bana engel olamıyor

son olarak adalet kalbe bakmaz ele bakar

yani herkes için ahirette yaptığı şeyler vardır

düşündüğü tahayyül ettiği şeylerden eyleme geçmedikçe azab ve ceza yoktur

müslüman alimlerin fetvaları ve tefsirler bu yöndedir

güzel bir tespit..

arkadaşın sormak istediği tahayyül değil de niyet..yani niyet edip karar vermiş .verdiği kararın aksine eylemlerde bulunmuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi farzedelim ben allahın varolduğuna inanıyorum..

Ama onun emirlerini yapmayı canım hiç istemiyor, aksine yasakladığı şeyleri yapmak için can atıyorum.

Sırf cehennemde yanmamak ve cennete sefa sürmek için, kendi benliğime aykırı hareket ederek allahın istediklerini yapıyorum.

Allah kalkıpta ''tamam emirlerime uydun ama niyetin kötüydü'' diyerekten beni cehenneme atabilir mi?

Allahın varlığına ''farzetmekle'' inanılmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tipik müslüman kafaları işte..

Biri çıkıp ''kötü olduğunu nerden biliyorsun'' diyor, diğeri ''farzetmekle inanç olmaz'' diye sayıklıyor.

Gelde bunlara şimdi mantık dersi ver, daha tartışmanın nasıl yürütüleceğinden bihaberler..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...