Jump to content

akılsızşuursuzatom

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    3.214
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

akılsızşuursuzatom Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

2.742 profil görüntüleme
  1. Deizm bence kişi tanrı olabilir kişisine göre değişecek olsa da birisi böyle düşünebilir bu bağlamda pratikte farkları yok gibi olsa da teoride evet fark vardır bence.
  2. Tamam işte konuyu buraya çektim orada hata yaptım örnekleme olarak bu daha bariz bir konu en azından
  3. Suya şekil veren evrendeki kurallı davranıştır işte kurala aykırı davranmıyor ki zaten bu yüzden düzen var diyoruz.Kara delikteki çekim olayı da düzendir çünkü kurallılik vardır.Kuantumda ki olasılıksal durumlarda kurallidir.Orada iş karmaşık oluyor determinist kurallar olmasa bile istaristiki yasalarla iş yine düzen göstergesi.
  4. Peki bir atomun buradaki davranışı ile evrenin başka noktasındaki davranışına olan inancımız daha hiç görmediğimiz yerler ile ilgili bilimsel inancimiz aslında evrende kurallılık ve düzeni göstermez mi? Yani kaos teorisi falan diyorlar zaten atomların davranışı mı değişiyor orada sadece mesele karmaşık hale geliyor ama biz bilim yaparken bile atomların her yerde aynı davranacağına inanıyor ve ona göre bilim yapıyoruz düzen olmayan yerde nasıl bilim yapabiliriz ki ayriyetten?
  5. Allahın evreni yönetmesi ve müdahale etmesi şuna benzetilebilir: bir şey kesif oldukça iş yapma derecesi düşer mesela bir marangoz keşif bir varlıktır aynı anda fazla iş yapamaz ama güneş latif bir varlıktır aynı anda birçok yeri aydınlatır.örneğin; maddenin hızı ve konumu aynı anda ölçülemez bu da madde latif hale geldikçe iş yapma gücünü artırdığını gösterir.Son olarak yer çekimi latiftir ama etkileme gücü hi hayli vardır. Aynen öyle de Allah latif bir varlık olduğu için evreni yönetip kudretiyle müdahaleler edebilmektedir.
  6. Insanları Allah mı yakıyor onlar onu hakkediyor iradesiyle seçiyor Allahta yaratıyor. Sizin ateistforuma girmeyi tercih etmeniz ile bu durumun yaratılması gibi.Ben birilerini cennete koymasının birilerini cehenneme atma hakkı doğurduğunu değil cennete gideceğini bildiğini de yaratmış sadece cehenneme gidecekleri değil onu söylemek istedim.
  7. Bir tanrı cennete koyup mutlu mesut yaşayacağını bildiği insanları neden yaratır ki?
  8. Sorun çıkarmasının nedeni bizim şükrümüzü ve sabrımızı sınamak yoksa kendisini sürekli övmek veya ego taslamak değil ki egoist dediğimiz kişi kendinde olanı abartarak anlatır.Siz bana benim ismim buzul deseniz siz egoist olmazsınız aynen öyle de Allah ta kitapta kendi isimlerini sıfatlarını sürekli söylemekle egoistlik yapmış olmaz ki zaten kendinde olan şeyler bunlar.
  9. Allah'ın isim ve sıfatlarının tecellisi için açlık var,hastalık var. Hastalık olmasa şafii isminin açlık olmasa rezzak isminin tecellesi mümkün olmaz ve onu idrak edemezdik. Yani Allah sadece merhamet ismini kullanıyor diye kim dedi size?
  10. Tecavüz olmasının elbette kimseye faydası yok realite bakımından ama imtihansal açıdan hikmet;amacına uygun iş yapmak demekse eğer allahinda amacı kötülerle iyileri ayırıp kendi benliklerini onlara gostermekse burada tecavüz olayı görünürde kötü olsa da netice itibariyle iyiliğe hizmet etmiş olur.Amaç nedir mutlak hayır nedir? IYilerle kötüler ayrılsın herkes aynı kefeye konmasın diye
  11. Tecavüz olmasının elbette kimseye faydası yok realite bakımından ama imtihansal açıdan hikmet;amacına uygun iş yapmak demekse eğer allahinda amacı kötülerle iyileri ayırıp kendi benliklerini onlara gostermekse burada tecavüz olayı görünürde kötü olsa da netice itibariyle iyiliğe hizmet etmiş olur.Amaç nedir mutlak hayır nedir? IYilerle kötüler ayrılsın herkes aynı kefeye konmasın diye
  12. Cennet bir ödul değildir aslında Allahin keremi lütfudur yoksa siz allahin verdiği bir gözü bile ödeyemezsiniz. Allahta mülk sahibi olduğu için lütfü gereği ölen çocuk ve delileri cennetine koyar istese koymayabilirdi hatta kimseyi de koymayabilir oni zorlayan biriside yok ama lütfü iradesine göre oraya koyuyor imtihan etmiyor. Fakat;sizin ve benim gibi iradesi olanları imtihan ediyor.Diyemezsiniz ki ben inkar etmiyorum sizi size şahit yapıyor.
  13. Cennet bir ödul değildir aslında Allahin keremi lütfudur yoksa siz allahin verdiği bir gözü bile ödeyemezsiniz. Allahta mülk sahibi olduğu için lütfü gereği ölen çocuk ve delileri cennetine koyar istese koymayabilirdi hatta kimseyi de koymayabilir oni zorlayan biriside yok ama lütfü iradesine göre oraya koyuyor imtihan etmiyor. Fakat;sizin ve benim gibi iradesi olanları imtihan ediyor.Diyemezsiniz ki ben inkar etmiyorum sizi size şahit yapıyor.
  14. Adaletle eşitlik aynı şeyler değildir. Adalet kişinin durum ve imkanina göredir.Dunyada esitlik yok zaten esitlik olmadığı için eşit hüküm verilmez.O adamın durumu eğer islamdan habersizse eylemlerine göre olur ayrıca;tek başına mağarada insan yaşamaz sosyal canlı olduğu için özellikle eskiden gruplar şeklinde yaşamak avantaj sağlıyordu çokça.Velhasil kişinin durumuna göre hükümdür adalet.
  15. Adaletle eşitlik aynı şeyler değildir. Adalet kişinin durum ve imkanina göredir.Dunyada esitlik yok zaten esitlik olmadığı için eşit hüküm verilmez.O adamın durumu eğer islamdan habersizse eylemlerine göre olur ayrıca;tek başına mağarada insan yaşamaz sosyal canlı olduğu için özellikle eskiden gruplar şeklinde yaşamak avantaj sağlıyordu çokça.Velhasil kişinin durumuna göre hükümdür adalet.
×
×
  • Yeni Oluştur...