Jump to content

her seyi allah yarattı peki allahı kim yarattı


Recommended Posts

Mechule üzgünüm ama sıfır demek bile inan lüks kaçıyor.

hayır kendin için üzül(: benim verdiğim 3-5 mühimsiz örnekti bu örnekler çoğaltılabilir,özünü nasıl kavrayamıyorsun onu aklım hafsalam almıyor,diyorum ki Rahman ı da biri yaratsaydı o Rahman olmazdı,aklına yatmıyor olabilir onu anlamaya çalışıyorum ama Alalh ı da yaratan Alalh olurdu e onuda biri yaratırdı böyle böyle saçmalığa giderdi

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 98
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

hayır kendin için üzül(: benim verdiğim 3-5 mühimsiz örnekti bu örnekler çoğaltılabilir,özünü nasıl kavrayamıyorsun onu aklım hafsalam almıyor,diyorum ki Rahman ı da biri yaratsaydı o Rahman olmazdı,aklına yatmıyor olabilir onu anlamaya çalışıyorum ama Alalh ı da yaratan Alalh olurdu e onuda biri yaratırdı böyle böyle saçmalığa giderdi

Sen daha ilk basamaktakine kanıyorsun, anlamanı zaten beklemiyorum.

Not:Allah vb yok. Sadece mantığındaki komikliği göstermeye çalışıyorum. Bak eğer dinine güvensen, Allah ın gönderdiği ayetlere güvensen ilgili başlıklara girip savunmaya çalışırsın ama yapmıyorsun. Çünkü sen de savunabileceğin birşey olmadığını biliyorsun ancak böyle iğnenin ustası safsatasıyla işi götürebileceğini düşündüğün başlıklara geliyorsun ama burada da olmuyor :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

mechule 12 yasinda evlndirseler seni

seriat kanunlarini uygulayn bir ulkede yasayip kapanmak zorunda kalsan kocan ustune 3 kuma getirse

aracikta dovse seni

su allahi savunurmuydun....

savunurdum dersen seni kaale almam....

Çiği nin dediği doğru çıktı.......nisa..16 yı örnek ver yeter.......

Allah kadın erkek ilişkisine kızıp ceza veriyor...

Fakat nisa 16..da erkek erkeğe sex e ceza yok..

demekki Allah bir erkekle birlikte yaşıyor.........

Link to post
Sitelerde Paylaş

mechule 12 yasinda evlndirseler seni

seriat kanunlarini uygulayn bir ulkede yasayip kapanmak zorunda kalsan kocan ustune 3 kuma getirse

aracikta dovse seni

su allahi savunurmuydun....

savunurdum dersen seni kaale almam....

12 yaşında evlenmek şerri kanun değildir,adet görmeye başladıktan sonra evlenebilir kız kimi 9 kimi 12 kimi 15,Rahman ın emri değildir o yaşta evlenme zorunluluğu kaldı ki evlenmeyebilirsinde ömründe hiç,kapanmaya zorlamanın cizgilerini kavramanız zaten mümkünsüz ki tesettürlüyümde ben,kocam üzerime 3 kuma getirme hükmünün devamını okumuşsa ve benim rızamı almışsa dine uygunu olan olur,ve ama siz 1 tane alın diye kısmınıda es geçmeyecek,oracıkta beni dövemez,oracıkta dövmesi için 3 aşamadan geiçrmesi gerek beni,ikaz,tekrar ikaz,yatak ayırma en sonuncu olarak hafifce dövme vardır,ama 3 aşamayı yapma kaydıyla,Rahman ı ben benim istediğim yada beğenmediğim ayete göre avunup savunmamazlık yapmam,iman bu değildir,O ndan ne gelirse razıyız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen daha ilk basamaktakine kanıyorsun, anlamanı zaten beklemiyorum.

Not:Allah vb yok. Sadece mantığındaki komikliği göstermeye çalışıyorum. Bak eğer dinine güvensen, Allah ın gönderdiği ayetlere güvensen ilgili başlıklara girip savunmaya çalışırsın ama yapmıyorsun. Çünkü sen de savunabileceğin birşey olmadığını biliyorsun ancak böyle iğnenin ustası safsatasıyla işi götürebileceğini düşündüğün başlıklara geliyorsun ama burada da olmuyor :)

hangi başlıkmış yardımcı ol istersen,bu ara ve öncesi takip edemiyordum,ben kendime güvenmem yeri gelir ama ayete sonsuz güvenirim sayın katalan (:

Link to post
Sitelerde Paylaş

12 yaşında evlenmek şerri kanun değildir,adet görmeye başladıktan sonra evlenebilir kız kimi 9 kimi 12 kimi 15,Rahman ın emri değildir o yaşta evlenme zorunluluğu kaldı ki evlenmeyebilirsinde ömründe hiç,kapanmaya zorlamanın cizgilerini kavramanız zaten mümkünsüz ki tesettürlüyümde ben,kocam üzerime 3 kuma getirme hükmünün devamını okumuşsa ve benim rızamı almışsa dine uygunu olan olur,ve ama siz 1 tane alın diye kısmınıda es geçmeyecek,oracıkta beni dövemez,oracıkta dövmesi için 3 aşamadan geiçrmesi gerek beni,ikaz,tekrar ikaz,yatak ayırma en sonuncu olarak hafifce dövme vardır,ama 3 aşamayı yapma kaydıyla,Rahman ı ben benim istediğim yada beğenmediğim ayete göre avunup savunmamazlık yapmam,iman bu değildir,O ndan ne gelirse razıyız.

kadin erkek esittir :( mechule kendine gel

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çiği nin dediği doğru çıktı.......nisa..16 yı örnek ver yeter.......

Allah kadın erkek ilişkisine kızıp ceza veriyor...

Fakat nisa 16..da erkek erkeğe sex e ceza yok..

demekki Allah bir erkekle birlikte yaşıyor.........

lavita denen,lut kavmi başına gelen hazin sondamı fikrine girmiyor,Rahman'ı nasıl oluyorda böyle ahlaksızca bir şeye yaftalıyorsun,kendine gel saygını kaybetme!

Link to post
Sitelerde Paylaş

kadin erkek esittir :( mechule kendine gel

kadın erkek eşit değildir,ne cese olarak ne duygusal ne biyolojik olarak,eşit olmayınca hep bir tarafın aşağıda olacağıda çıkmaz ama,kadın erkek eşit değil kadın aşağıdır diyede bişi yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kadın erkek eşit değildir,ne cese olarak ne duygusal ne biyolojik olarak,eşit olmayınca hep bir tarafın aşağıda olacağıda çıkmaz ama,kadın erkek eşit değil kadın aşağıdır diyede bişi yoktur.

Biz ne diyoruz bunlar ne anlıyor, biyolojik olarak elbette aynı değiliz fakat birbirini tamamlayan iki insanız, demekki senin kas gücün az diye erkek seni dövebilir diyorsun, bu nedir biliyormusun, mağara dönemi öncesi insan algısı, başkada birşey değiİ. Sen gerçektende tam yobazmışsın, kendine hiçmi saygın yok?
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz ne diyoruz bunlar ne anlıyor, biyolojik olarak elbette aynı değiliz fakat birbirini tamamlayan iki insanız, demekki senin kas gücün az diye erkek seni dövebilir diyorsun, bu nedir biliyormusun, mağara dönemi öncesi insan algısı, başkada birşey değiİ. Sen gerçektende tam yobazmışsın, kendine hiçmi saygın yok?

öylemi diyorum öylemi anlıyorsun (:

eşit dersen,her yönüyle eşit olur,işinize gelen kısmından eşit işinize gelen kısmından eşit olmaması kıvırmaya geçiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

9 yasinda bir kiz cocugu bir erkege nasil hanimlik yapabilir hangi 9-11-13-16 yasinda kiz cocugu es olmaya hazirdir...hangisi cocuk dogurmaya daha kendileri cocuklar.....mechule uzme beni.

bak anlamıyorsun,o dönemde ne sen yaşadın ne ben,9 yaşındayı geç 16 yaşında bile bir kızın evlenmesine karşıyım elbette,o yaşta evlenen kişi hz. aişedir ve hz.Muhammed ile evlenmiştir,sadece bunları normal insan olarak normal bir evlilik olarak düşünmüyorum,

21 yaşında fatih fethetmiş,şimdi 21 yaşındaki çocuk belinden düşen pantolununu toparlayamıyor,biraz bu cihetle bak..

Link to post
Sitelerde Paylaş

12 yaşında evlenmek şerri kanun değildir,adet görmeye başladıktan sonra evlenebilir kız kimi 9 kimi 12 kimi 15,Rahman ın emri değildir o yaşta evlenme zorunluluğu kaldı ki evlenmeyebilirsinde ömründe hiç,kapanmaya zorlamanın cizgilerini kavramanız zaten mümkünsüz ki tesettürlüyümde ben,kocam üzerime 3 kuma getirme hükmünün devamını okumuşsa ve benim rızamı almışsa dine uygunu olan olur,ve ama siz 1 tane alın diye kısmınıda es geçmeyecek,oracıkta beni dövemez,oracıkta dövmesi için 3 aşamadan geiçrmesi gerek beni,ikaz,tekrar ikaz,yatak ayırma en sonuncu olarak hafifce dövme vardır,ama 3 aşamayı yapma kaydıyla,Rahman ı ben benim istediğim yada beğenmediğim ayete göre avunup savunmamazlık yapmam,iman bu değildir,O ndan ne gelirse razıyız.

Bir kız kaç yaşında Tomurcuk göğüslü olur?.........Allahın ödülü kaç yaşında kızlardır?

Link to post
Sitelerde Paylaş

öylemi diyorum öylemi anlıyorsun (:

eşit dersen,her yönüyle eşit olur,işinize gelen kısmından eşit işinize gelen kısmından eşit olmaması kıvırmaya geçiyor.

Sen ne kalın kafalı çıktın yahu, beden aynı değil evet,bu eşitliğimi ispatlıyor diyoruz biz ( insanız, ortak noktamız bu), ona bakarsan kadın erkeği dünyaya getiriyor, böyle ölçtünmü kadın daha üstün çünkü kadına dayak atan erkek çocuğunu doğurmasaydı kadın, o erkek dayak atamazdı değilmi, ikiside birbirine hak ve hürriyet olarak eşittir, mesela istemedikçe kimse kadına sırnaşamaz, bu erkeği ilk kadın seçerse beraber olura çıkıyor, erkek istediği kadar sırnaşsın, kadın onda birşey bulmazsa hiç birşey elde edemez, ama kuran öylemi diyor, hep erkek ağzıyla erkeklerin yazdığı ve fantezilerini içine bire bir koyduğu arabın sapık erkeklerinin bizzat elinden çıkmış o kitap, bu kadarmı körsünüz. tarihinde -inmanah- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bak anlamıyorsun,o dönemde ne sen yaşadın ne ben,9 yaşındayı geç 16 yaşında bile bir kızın evlenmesine karşıyım elbette,o yaşta evlenen kişi hz. aişedir ve hz.Muhammed ile evlenmiştir,sadece bunları normal insan olarak normal bir evlilik olarak düşünmüyorum,

Normal değil de onun için. Hadi Aişe daha çocuk, Muhammed'e ne demeli? İnsanda biraz utanma olur evliyken evli olduğu kadınla yetinmeyip 9 yaşında bir kız çocuğunu alırken. Ayrıca o dönem masalını falan da anlatma, insan her devirde kişiliğini, farkını ortaya koymalı, bir yanlışı çoğunluk yapıyor diye o da yapmamalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Din ve milliyyet kelimelerini geniş olarak açıklayalım:

(Dîn-i İslâm) ya’nî (İslâmiyyet), Allahü teâlânın var olduğuna ve bir olduğuna ve Peygamberlerin “aleyhimüssalevâtü vetteslîmât” hepsine inanmak demekdir.

Allah her şeyi var eden ve kendi varlığının başlangıcı ve sonu, sınırı bulunmayan ve nasıl olduğu akl ile anlaşılamayan, yalnız ulûhiyyet ve hâlıkiyyet için lüzûmlu sıfatları bilinen bir varlıkdır. Kendi kendine hep vardır ve bir dânedir. Ondan başka hiçbir şey kendi kendine hep mevcûd olamaz. Herşeyi var eden ve varlıkda durduran yalnız Odur.

Kendi kendine vardır demek, kendi kendine var olmuşdur demek değildir. Çünki, böyle söylemekle, sonradan var olduğu anlaşılır. Hâlbuki, Onun dâimâ varlığı lâzımdır. Hiçbir zemân yok değil idi. Kendi kendine var olmak demek, varlığı hiçbirşeye muhtâç olmamak demekdir. Bütün varlıkların var olması için, Onun dâimâ var olması lâzımdır. Herşeyi var etmesi ve böyle düzgün hâlde durdurması için lâzım olan kemâl sıfatları vardır. Noksanlık, ayb ve kusûr Onda olamaz.

Bütün varlıkları var eden bir varlık bulunmasa, yâ herşey kendi kendine var olur, yâhud hiçbirşeyin var olmaması lâzım gelir. Herşeyin kendi kendine var olması, akla uygun birşey değildir. Çünki, birşeyin kendi kendine var olması, kendinden evvel kendisinin hep var olmasını îcâb eder. Kendinin hep var olması, ya’nî (vâcib-ül vücûd) olması îcâb eder. Böyle olsaydı, yok iken sonradan var, yâhud var iken sonradan yok olmazdı. Hâlbuki, her şey yok iken sonradan var oluyor ve tekrar yok oluyor. Bundan da, hiçbir mahlûkun vâcib-ül vücûd olmadığı anlaşılır. Zâten kendi kendine var olmak, aklın kolayca anlıyabileceği birşey değildir. Vâcib-ül vücûd bir olmak lâzımdır. Kendinden başka, bütün varlıkları yokdan var eden bir varlık lâzımdır. Mahlûkların var olması için bir vâcib-ül vücûdun varlığı lâzım olmasaydı, hiçbirşeyin varlığını kabûl edemezdik.

Her varlığın kendi kendine var olması, fenne o kadar uzak birşeydir ki, tabî’atcılar bile (tabî’at şöyle yapmışdır, tabî’at kuvvetleri yapmışdır) diyorlar. Böylece varlıkların kendiliklerinden olmayıp, bir yapıcısı bulunduğunu, farkında olmadan açıklamış oluyorlar. Fekat, o yapıcıya lâyık olan ismleri ve sıfatları vermekden çekiniyorlar. Bilgisiz ve irâdesiz bir tabî’ate bağlanıyorlar. Fizik, kimyâ olaylarından hiç birinin kendiliğinden olduğunu görmüyoruz. Harekete geçen veyâ hareketini değişdiren, yâhud hareketde iken duran bir cisme elbette bir kuvvet etki etmişdir diyoruz. Bütün bu varlıkların bu nizâm, bu düzen ile kendiliğinden oluverdiğini sanmak, fizik ve kimyâ kanûnlarını inkâr etmek olur. Atomdan Arşa kadar bütün varlıkları yokdan var eden, ilm, irâde ve kuvvet sâhibi bir yaratana inanmayıp da, bu varlıkları, fizik ve kimyâ kanûnlarına uymayan bir tesâdüf zan etmek kadar câhillik olamaz.

Bu varlıkları yokdan var eden bir yaratıcının bulunmadığını, herşeyin kendiliğinden meydâna geldiğini söylemek, akla uygun değildir. Çünki, yok iken var olmak bir işdir. Fizik ve kimyâ kanûnlarına göre, her iş, bu işi yapan bir kuvveti haber vermekdedir. Demek ki, dahâ önce, bir kuvvet kaynağının bulunması, fen bilgilerine göre, elbette lâzımdır. Her mevcûdü var eden, önce başka bir varlık bulunmaz ise, birbirini yaratmak, ezelden ebede kadar sonsuz olarak zincirleme devâm etmesi lâzım gelir. Böyle olsaydı, hiçbirşey var olamazdı. Çünki:

Bir başlangıcı olmayan ve hepsi birbirinden meydâna gelen varlıklar, yokluk demekdir. Bu, bir misâl ile açıklanabilir: Benim elimde, sizden ödünç aldığım bir lira var. Siz de, onu bir arkadaşınızdan ödünç almışsınız. O da, bir başkasından almış. İşte bu ödünç verme sırası, dünyâdaki bütün insanları dolaşsa bile, bir başlangıcı olmazsa, ya’nî ödünç olarak değil de, başka sûretle mâlik olan bir kimseden başlamadıkça, elimde mevcûd olduğunu söylediğim lira, yokdur. Ya’nî bu para, kimsenin elinde değildir. Çünki, birinin elinde olduğunu düşünürsek, bunun, bir başkasından alınması lâzımdır. O başkasında da yokdur ki, buna verebilsin. İlk önce veren biri yokdur ki, elden ele dolaşabilsin. İlk önce, biri, başkasından almadan ödünç verseydi, bu lira şimdi, birinin elinde bulunurdu. Liranın var olması, sonsuzdan değil, ilk önce birinden verildiğini göstermekdedir. İşte bunun gibi, her varlık, var olmak için başkasına muhtâç olarak, varlığı başkasına muhtâç olmayan bir varlığa ulaşmamak üzere, bu ihtiyâç zinciri, sonsuzdan başladığı düşünülürse, hiçbirşey var olamaz. Çünki, herhangi bir varlığın var olması, başkasına, onun var olması da, dahâ başkasına, böylece sonsuz olarak hep başkasına muhtâç oldukça, hiçbirşey için varlık düşünülemez. Var olarak gördüğümüz herşey, yok olmak lâzım gelir. Çünki, kendinden evvel başka bir şeyin var olmasına muhtâcdır. Hâlbuki o şey de, var değildir. Çünki o da, kendinden evvel dahâ başkasının var olmasına muhtâcdır. Üçüncü şey de böyle, dördüncü, beşinci... hep böyle. Bu bilgi, İhlâs sûresindeki, (Allah vardır ve birdir) âyetini isbât etmekdedir.

Âdem aleyhisselâmın varlığı da, yukarıda bildirilen düşünce ile kolayca anlaşılır. Âdem aleyhisselâm olmayıp da, insanların babaları sonsuz olsaydı, yer yüzünde hiç insan bulunmazdı. Çünki, baba sayısı sonsuz demek, ilk baba yok demekdir. İlk baba olmayınca, bunun çocukları da, ya’nî insanlar da, yok demekdir. İnsanlar var olduğundan, ilk babanın da var olması lâzım olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamber Efendimiz, Hz Aişe ile 9 yaşında evlenmesinin sebeplerinden biri, peygamber efendimiz, kurandaki ayetlerden kadınlar için olanları ona açıklamş, o da diğer kadınlara. Hz. Aişe aynı zamanda büyük bir alimdir. Hz. Aişe peygamberimizden sonra epey yaşamıştır ve bu süre içinde İslamiyetin yayıldığı ve fetihlerin çoğaldığı süre içinde bu görevini devam ettirmiş, müslüman kacı.afa peygamberimizden hadisler nakletmiştir. O dönemde birçok islam alimi de kendisinden hadis nakletmiştir.

Peygamberimiz vefat ettiğinde Hz. Aişe 18 yaşındaydı. Şimdiki kızların bile evlenme yaşında değildi. İstese yeniden evlenirdi ama kendi isteği ile evlenmedi. Hz. Aişe, Peygamber efendimiz ile (Ancak ahırete inananlar anlayabilir) evlenerek cennette onun yanında ve onun makamında olmakla şereflenmiştir. Zira cennette herkes 33 yaşında oalacaktır. O zaman yaş farkı bulunmayacaktır.

Kaldı ki peygamber efendimizi haşa seks düşkünü biri gibi göstermek delaletine düşenler şunu görmüyorlar; Peygamberimiz, eğer kadın düşkünü biri olsaydı, kendisinden 15 yaş büyük bir kadın ile (Hz Hatice) 25 yıl evli kalmazdı. Hz. Hatice ile evli olduğu sürece başka bir kadınla ilişkisi olmamıştır.

Hz. Hatice vefat ettikten sonra da nikahlandığı kadınların birçoğu çeşitli sebeplerle evlendiği yaşlı kadınlardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamber Efendimiz, Hz Aişe ile 9 yaşında evlenmesinin sebeplerinden biri, peygamber efendimiz, kurandaki ayetlerden kadınlar için olanları ona açıklamş, o da diğer kadınlara. Hz. Aişe aynı zamanda büyük bir alimdir. Hz. Aişe peygamberimizden sonra epey yaşamıştır ve bu süre içinde İslamiyetin yayıldığı ve fetihlerin çoğaldığı süre içinde bu görevini devam ettirmiş, müslüman kacı.afa peygamberimizden hadisler nakletmiştir. O dönemde birçok islam alimi de kendisinden hadis nakletmiştir.

Peygamberimiz vefat ettiğinde Hz. Aişe 18 yaşındaydı. Şimdiki kızların bile evlenme yaşında değildi. İstese yeniden evlenirdi ama kendi isteği ile evlenmedi. Hz. Aişe, Peygamber efendimiz ile (Ancak ahırete inananlar anlayabilir) evlenerek cennette onun yanında ve onun makamında olmakla şereflenmiştir. Zira cennette herkes 33 yaşında oalacaktır. O zaman yaş farkı bulunmayacaktır.

Kaldı ki peygamber efendimizi haşa seks düşkünü biri gibi göstermek delaletine düşenler şunu görmüyorlar; Peygamberimiz, eğer kadın düşkünü biri olsaydı, kendisinden 15 yaş büyük bir kadın ile (Hz Hatice) 25 yıl evli kalmazdı. Hz. Hatice ile evli olduğu sürece başka bir kadınla ilişkisi olmamıştır.

Hz. Hatice vefat ettikten sonra da nikahlandığı kadınların birçoğu çeşitli sebeplerle evlendiği yaşlı kadınlardı.

Hadi be, sen bu yalanları din hakkında hiç bir şey bilmeyenlere yutturursun ancak. Muhammed'in evlendiği kadınları hepsi yaşlıymış, yok ya. İçinde en yaşlısı Sevde'dir, onu da çok yaşlandığı için Muhammed boşamaya kalkmış, o da kendi gününü Aişe'ye vererek boşanmaktan zor kurtulmuştur. Yaz bakalım Muhammed'in evlendiği kadınların yaşını, yaşlı mı değil mi görelim.

Ha bir de şöyle bir düşünce olabilir, Muhammed Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiği için 17, 18, 25 ve 35 yaşındaki kadınlar Aişe'ye göre yaşlı olabilir. Kastettiğin bu galiba.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...