Jump to content

Kelime i tevhidin manası


Recommended Posts

Kelime-i Tevhid ile Kelime-i Sehadeti karistirmaktasiniz...

Kelime-i Tevhid'de Muhammed Nebi yoktur! Allah'tan baska ilah yoktur, kelime-i Tevhiddir. Kelime-i Sehadette ise Muhammed Nebi hem kul, hemde elcidir.

Ismin anlam tasiyor olmasini yeni bir bulguymus gibi dilediginiz yöne cekmeye calisiyorsunuz. Lakin gecmiste sayisiz örnekleri oldugu gibi günümüzde de bir cok isim sifat olarakta anlam tasimakta... Bu da teziniz icin en önemli sorun... Muhammed Isa'dir gibi arzu ve dileklerin tarihi hicbir temelinin olmadigini bilmenizde fayda var. Sürekli aramiceye atif yapilmakta, ki bunu son yakin zamanda tarihci gecinen bir kac katolik ilahiyatci yapmakta, onlarinda cok cok iyi bildigi gibi aramice, arapca, ibranice gibi diller ayni sami kökene sahiptirler. Kardes dillerdir. Birbirlerinden cok ayri diller olmus olsalardi, o yöndeki iddialar mantiken kabul edilebilirdi. Muhammed Nebi'nin yasamadigina dair gecmise ait hicbir belge veya bulgu yok. Isa olduguna dairde yok. Oysa sunni ilahiyat kaynaklari binlerce, bir cogu da igrenc boyutta iddialarla doludur. Üstteki her iki sav özellikle hiristiyan tarihinde mutlak yer alirdi. Nebilerin görevleri icabi söylemsel benzerlikler ortaya koymus olmalari onlari ayni kisi yapmaz... Buna hayatlarinda ki benzer durumlarda dahildir. Bunlara dair peygamber olmayan insanlarin hayatlarindan yüzlerce örnek verilebilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 55
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kelime-i Tevhid ile Kelime-i Sehadeti karistirmaktasiniz...

Kelime-i Tevhid'de Muhammed Nebi yoktur! Allah'tan baska ilah yoktur, kelime-i Tevhiddir. Kelime-i Sehadette ise Muhammed Nebi hem kul, hemde elcidir.

Ismin anlam tasiyor olmasini yeni bir bulguymus gibi dilediginiz yöne cekmeye calisiyorsunuz. Lakin gecmiste sayisiz örnekleri oldugu gibi günümüzde de bir cok isim sifat olarakta anlam tasimakta... Bu da teziniz icin en önemli sorun... Muhammed Isa'dir gibi arzu ve dileklerin tarihi hicbir temelinin olmadigini bilmenizde fayda var. Sürekli aramiceye atif yapilmakta, ki bunu son yakin zamanda tarihci gecinen bir kac katolik ilahiyatci yapmakta, onlarinda cok cok iyi bildigi gibi aramice, arapca, ibranice gibi diller ayni sami kökene sahiptirler. Kardes dillerdir. Birbirlerinden cok ayri diller olmus olsalardi, o yöndeki iddialar mantiken kabul edilebilirdi. Muhammed Nebi'nin yasamadigina dair gecmise ait hicbir belge veya bulgu yok. Isa olduguna dairde yok. Oysa sunni ilahiyat kaynaklari binlerce, bir cogu da igrenc boyutta iddialarla doludur. Üstteki her iki sav özellikle hiristiyan tarihinde mutlak yer alirdi. Nebilerin görevleri icabi söylemsel benzerlikler ortaya koymus olmalari onlari ayni kisi yapmaz... Buna hayatlarinda ki benzer durumlarda dahildir. Bunlara dair peygamber olmayan insanlarin hayatlarindan yüzlerce örnek verilebilir...

Tam tersini söyleyecektiniz sanırım. Muhammed Nebi'nin veya İsa'nın yaşadığını bilimsel ve tarihsel olarak kanıtlayan tek bir belge yoktur.

Arapların ve Hristiyanların mitleri dışında eş zamanlı bir kaynakta bu adamların yaşadığına dair hiç bir bilimsel belge yoktur.

Onların belgeleri yetmiyor mu diyeceksiniz şimdi? Arapların belgelerinin antik yunanlıların mitolojilerinden bir farkı yoktur. Yunan mitolojisinde de tanrılar evlenirler, savaşırlar, çocuk yaparlar, katı kurallar vardır. Gerçekte yaşamış gibi anlatılırlar ve öyküleri hayatları Muhammed ve İsa gibi ayrıntılıdır. Aradan 2000 seneden fazla geçmiş olmasına rağmen bulunan belgelerin çokluğu bunu kanıtlar.

Yani yunanlıların Zeus'un yaşadığına dair kendi kanıtı var diye Zeus'un gerçekten yaşadığını kabul edelim mi? Her nasıl size Zeus gerçek gelmiyorsa bize de Muhammed İsa İbrahim gibi insanlar gerçek gelmiyor. Mitoloji yani, Arap mitinin Yunan Mitolojisinden tek farkı kötü edebiyat ve ilkel bir dille yazılmış olması. Antik yunan dili ise dünyanın en zengin dilidir ve edebi açıdan çoğu medeniyetten üstündür. Bunu dil bilimciler söylüyor ben değil.

tarihinde sertanyaril tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu çok olası olmakla beraber, bunu ispatlayacak olan, Muhamed'in sözde yaşamı başlamadan önceki bir tarihe ait yazıtlarda, buna benzer ifadelerin bulunması olacaktır. Sanıyorum ki, o coğrafyada buna benzer araştırmalar -belki de özellikle- yapılmadığı için, kanıt bulmak epey zor olabilir.

Sn.dreilmalali;Mhmd ifadesinin seçilmiş/saf altın olarak ugarit yazıtlarında geçtiğini söylüyor..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/60184-ezgiler-ezgisi-516-muhammedten-bahseder-mi/

Aynı konuda göreceğiniz gibi,Mhmd veya mahmad ifadesi değerli/sevgili anlamında eski ahitte kullanılmıştır..Sn.dreilmalali'nin alttaki konusunda ise,Muhammed'in seçilmiş/övülmüş manasına geldiği uzunca anlatılıyor..Aynı konuda benim son yazdığım mesaja bakarsanız,7.yüzyılda ibadethane kurup ibadet eden arapların hristiyan olduğunu görürsünüz..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/29731-muhammed-efsanesinin-dodhuthu/page-15

tek o da değil. bir de: "siz ve allahtan başka taptıklarınız cehennem odunusunuz, orada ebedi kalacak olanlarsınız"

diye bi ayet de var. süper mantıklı-olağan üstü tutarlı kuran kendi: "yok" varsaydığı tanrıları burada tanımaya kalkıyor.

Bu konuda bir konu bile açmıştım;

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/57471-kurandaki-putlar/

Kelime-i Tevhid ile Kelime-i Sehadeti karistirmaktasiniz...

Kelime-i Tevhid'de Muhammed Nebi yoktur! Allah'tan baska ilah yoktur, kelime-i Tevhiddir. Kelime-i Sehadette ise Muhammed Nebi hem kul, hemde elcidir.

Ismin anlam tasiyor olmasini yeni bir bulguymus gibi dilediginiz yöne cekmeye calisiyorsunuz. Lakin gecmiste sayisiz örnekleri oldugu gibi günümüzde de bir cok isim sifat olarakta anlam tasimakta... Bu da teziniz icin en önemli sorun... Muhammed Isa'dir gibi arzu ve dileklerin tarihi hicbir temelinin olmadigini bilmenizde fayda var. Sürekli aramiceye atif yapilmakta, ki bunu son yakin zamanda tarihci gecinen bir kac katolik ilahiyatci yapmakta, onlarinda cok cok iyi bildigi gibi aramice, arapca, ibranice gibi diller ayni sami kökene sahiptirler. Kardes dillerdir. Birbirlerinden cok ayri diller olmus olsalardi, o yöndeki iddialar mantiken kabul edilebilirdi. Muhammed Nebi'nin yasamadigina dair gecmise ait hicbir belge veya bulgu yok. Isa olduguna dairde yok. Oysa sunni ilahiyat kaynaklari binlerce, bir cogu da igrenc boyutta iddialarla doludur. Üstteki her iki sav özellikle hiristiyan tarihinde mutlak yer alirdi. Nebilerin görevleri icabi söylemsel benzerlikler ortaya koymus olmalari onlari ayni kisi yapmaz... Buna hayatlarinda ki benzer durumlarda dahildir. Bunlara dair peygamber olmayan insanlarin hayatlarindan yüzlerce örnek verilebilir...

Kelime i tevhid de Muhammed var tabi ki..Öyle kendi kafanıza göre bu ifadeyi yontamazsınız..Kelime i şehadette şahitlik söz konusu,tevhidd de bu şahitlik yok..!

Bana göre Musa'da,İsa'da,Muhammed'de yaşamamıştır..Bu konuda farklı şeyler söylenebilri tabi..Geçenlerde okuduğum Freud'un ''Musa ve tek tanrılı din'' kitabını öneririm size..Bu mevzuların psikolojik/sosyal/siyasi yönleri de var..Öyle iki metin okumakla,bu hayaletlerin yaşadığını kabul edemezsiniz..

Benim sorum gayet açık..Madem arapça tersten okunuyor,o zaman ne diye ''muhammeddürresulullah'' ifadesi düz olarak çevirilmiştir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn.dreilmalali;Mhmd ifadesinin seçilmiş/saf altın olarak ugarit yazıtlarında geçtiğini söylüyor..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/60184-ezgiler-ezgisi-516-muhammedten-bahseder-mi/

Aynı konuda göreceğiniz gibi,Mhmd veya mahmad ifadesi değerli/sevgili anlamında eski ahitte kullanılmıştır..Sn.dreilmalali'nin alttaki konusunda ise,Muhammed'in seçilmiş/övülmüş manasına geldiği uzunca anlatılıyor..Aynı konuda benim son yazdığım mesaja bakarsanız,7.yüzyılda ibadethane kurup ibadet eden arapların hristiyan olduğunu görürsünüz..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/29731-muhammed-efsanesinin-dodhuthu/page-15

Yo, kastım mhmd değil, kelime-i tevhid gibi bir cümlenin benzeri ya da aslının Muhammed'in sözde doğumundan önce de bulunmasıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yo, kastım mhmd değil, kelime-i tevhid gibi bir cümlenin benzeri ya da aslının Muhammed'in sözde doğumundan önce de bulunmasıdır.

Mhmd ile Muhammed ifadesi aynıdır..Aradaki sesli harflere takılmayın..Onlar sonradan eklenmiştir..6.yüzyıldan uzun zaman önce Mhmd ifadesi dediğimiz gibi değerli-önemli-saf altın-sevgili-seçilmiş-övülmüş gibi anlamlarda kullanılmıştır..Ugarit yazıtlarında varmış,Eski ahitte de var..Yetmez mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mhmd ile Muhammed ifadesi aynıdır..Aradaki sesli harflere takılmayın..Onlar sonradan eklenmiştir..6.yüzyıldan uzun zaman önce Mhmd ifadesi dediğimiz gibi değerli-önemli-saf altın-sevgili-seçilmiş-övülmüş gibi anlamlarda kullanılmıştır..Ugarit yazıtlarında varmış,Eski ahitte de var..Yetmez mi?

mhmd değli halen kastettiğim. La ilahe illallah, muhammedün resulullah'a benzer, aynı anlamda veya benzer söylenişte bir cümlenin bulunmasından bahsediyorum. Bu cümlenin içinde ister muhammed/mhmd geçsin, ister geçmesin. İsterse anlamı örn: makarnadan has yemek yoktur, sos da onun tacıdır, olsun.

Nihayet isimler/figürler yöreden yöreye değişiyor fakat hikayeler, söylenceler çok değişmiyor. Bu tür bir söyleniş mevcutsa, Muhammed karakteri ve islam inancının da nerelerden geçerek evrimleştiğini takip etmek daha kolay olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

mhmd değli halen kastettiğim. La ilahe illallah, muhammedün resulullah'a benzer, aynı anlamda veya benzer söylenişte bir cümlenin bulunmasından bahsediyorum. Bu cümlenin içinde ister muhammed/mhmd geçsin, ister geçmesin. İsterse anlamı örn: makarnadan has yemek yoktur, sos da onun tacıdır, olsun.

Nihayet isimler/figürler yöreden yöreye değişiyor fakat hikayeler, söylenceler çok değişmiyor. Bu tür bir söyleniş mevcutsa, Muhammed karakteri ve islam inancının da nerelerden geçerek evrimleştiğini takip etmek daha kolay olacaktır.

Kelime i tevhid şeklinde bir ifade yok tabi..Mhmd ifadesi var ve Allah ifadesine çok benzer,Aloho,eloh gibi ifadeler var..

Kelime i tevhid ifadesi ilk defa Abdülmelik zamanındaki sikkelerde kullanılmış ama o zamanlarda yapılan ibadethaneler kilise..!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn.dreilmalali;Mhmd ifadesinin seçilmiş/saf altın olarak ugarit yazıtlarında geçtiğini söylüyor..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/60184-ezgiler-ezgisi-516-muhammedten-bahseder-mi/

Aynı konuda göreceğiniz gibi,Mhmd veya mahmad ifadesi değerli/sevgili anlamında eski ahitte kullanılmıştır..Sn.dreilmalali'nin alttaki konusunda ise,Muhammed'in seçilmiş/övülmüş manasına geldiği uzunca anlatılıyor..Aynı konuda benim son yazdığım mesaja bakarsanız,7.yüzyılda ibadethane kurup ibadet eden arapların hristiyan olduğunu görürsünüz..

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/29731-muhammed-efsanesinin-dodhuthu/page-15

Bu konuda bir konu bile açmıştım;

http://www.ateistforum.org/index.php/topic/57471-kurandaki-putlar/

Kelime i tevhid de Muhammed var tabi ki..Öyle kendi kafanıza göre bu ifadeyi yontamazsınız..Kelime i şehadette şahitlik söz konusu,tevhidd de bu şahitlik yok..!

Bana göre Musa'da,İsa'da,Muhammed'de yaşamamıştır..Bu konuda farklı şeyler söylenebilri tabi..Geçenlerde okuduğum Freud'un ''Musa ve tek tanrılı din'' kitabını öneririm size..Bu mevzuların psikolojik/sosyal/siyasi yönleri de var..Öyle iki metin okumakla,bu hayaletlerin yaşadığını kabul edemezsiniz..

Benim sorum gayet açık..Madem arapça tersten okunuyor,o zaman ne diye ''muhammeddürresulullah'' ifadesi düz olarak çevirilmiştir?

Kafasina göre takilan sizsiniz! Tevhidle sehadetin arasindaki farki dahi bilmeden hafiyelik yapiyorsunuz. Dükkan sizin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki İsa gerçekten yaşadı mı?

Tabi ki yaşamadı..Bu konuda ''Brain'ın hayatı'' isimli film izlenmeli..Müthiş bir filmdir..

Şunu da belirtmek lazım..Geriye gittikçe bu karakterlerin yaşama ihtimali daha artar..Şöyle;İsa'nın yaşama ihtimali,Muhammed'in yaşama ihtimalinden daha fazladır..Musa'nın yaşama ihtimali ise,İsa'nın yaşama ihtimalinden daha fazladır..Tabi burada yaşama ihtimali var dediğim kişiler,kitaplarda yazan kişiler değiller..Üzerine hikaye inşa edilen kişilerden bahsediyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geriye gittikçe bu karakterlerin yaşama ihtimali daha artar..Şöyle;İsa'nın yaşama ihtimali,Muhammed'in yaşama ihtimalinden daha fazladır..Musa'nın yaşama ihtimali ise,İsa'nın yaşama ihtimalinden daha fazladır..

Geriye gittikçe olasılık gittikçe yükseliyorsa, Adem'e geldiğimizde onun yaşamış olma ihtimali kesine yakın derecede yüksek olmuyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geriye gittikçe olasılık gittikçe yükseliyorsa, Adem'e geldiğimizde onun yaşamış olma ihtimali kesine yakın derecede yüksek olmuyor mu?

Öyle demek istemedim..Mesela Davud peygamber ve Muhammed peygamber arasında inanılmaz benzerlikler var..Bu durumda şunu düşünebiliriz..Davud isminde birisi yaşadı ve bu kişi üzerine bir hikaye yaratıldı..Bu hikayeden yüzlerce yıl sonra,birileri Muhammed peygamberi Davud'un üzerinden inşa ettiler..Bu durumda yaşama ihtimali olan kişi Davud'dur,Muhammed değil..

Böyle kıyas yapabileceğimiz karakterlerden bahsediyorum..Adem'i bu şekilde kıyas yapabileceğimiz birisi yok..Adem çok farklı bir durumda..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed peygamberi Davud'un üzerinden inşa ettiler..Bu durumda yaşama ihtimali olan kişi Davud'dur,Muhammed değil..

Şimdi bi dakka... Kelime-i Tevhit'te övülenin aslında İsa olduğu kanısındaydın. Muhammed de orada özel ad değil, "övülen" anlamında bir san ya da "övülmüş" anlamında bir edimdi. Ama şimdi Davut'tan Muhammed diye sanal bir kişi yaptılar diyorsun. Bu durumda, hayali olsun, gerçek olsun özel bir kişiden söz eder duruma geliyoruz. Bu durumda da başta Muhammed lafının özel bir adı belirtmediğine dair sav çürümüş olmuyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi bi dakka... Kelime-i Tevhit'te övülenin aslında İsa olduğu kanısındaydın. Muhammed de orada özel ad değil, "övülen" anlamında bir san ya da "övülmüş" anlamında bir edimdi. Ama şimdi Davut'tan Muhammed diye sanal bir kişi yaptılar diyorsun. Bu durumda, hayali olsun, gerçek olsun özel bir kişiden söz eder duruma geliyoruz. Bu durumda da başta Muhammed lafının özel bir adı belirtmediğine dair sav çürümüş olmuyor mu?

İslam'ın insanlara empoze ettiği Muhammed karakterinin mutlaka bir selefi/önceli olmak zorundadır..Bu tıpatıp selefle uyumlu olmak zorunda da değildir..Davud'un Muhammed ile benzerlikleri dikkat çekici..Araplar bu Davud'u baz alıp,Muhammed peygamberi yaratmış olabilirler..Olayın diğer yönünde ise,Muhammed karakterinin yaşadığına dair en ufak bir kanıt yok..Üstüne üstlük bir de bu konuda değindiğim gibi kafa karıştırıcı bulgular var ortada..

Davud'un hayatına bakıyoruz,bir de İslam'ın yaratılma safhasına ve ortaya hayali bir Muhammed karakteri çıkıyor..

Sizinde anladığınız gibi Muhammed'in aslında İsa olduğunu söylüyorum..Muhammed isminde biri yaşamadı,böyle birinin yaşamadığı/yaşayamayacağı çok açık..

Mhmd ifadesi,bir isim değil,bir sıfattır..Araplar bu sıfattan bir peygamber yaratmışlar..Bu peygamberi yaratırken de,büyük ihtimalle Davud peygamberin hayatını araklamışlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'ın insanlara empoze ettiği Muhammed karakterinin mutlaka bir selefi/önceli olmak zorundadır..Bu tıpatıp selefle uyumlu olmak zorunda da değildir..Davud'un Muhammed ile benzerlikleri dikkat çekici..Araplar bu Davud'u baz alıp,Muhammed peygamberi yaratmış olabilirler..Olayın diğer yönünde ise,Muhammed karakterinin yaşadığına dair en ufak bir kanıt yok..Üstüne üstlük bir de bu konuda değindiğim gibi kafa karıştırıcı bulgular var ortada..

Davud'un hayatına bakıyoruz,bir de İslam'ın yaratılma safhasına ve ortaya hayali bir Muhammed karakteri çıkıyor..

Sizinde anladığınız gibi Muhammed'in aslında İsa olduğunu söylüyorum..Muhammed isminde biri yaşamadı,böyle birinin yaşamadığı/yaşayamayacağı çok açık..

Mhmd ifadesi,bir isim değil,bir sıfattır..Araplar bu sıfattan bir peygamber yaratmışlar..Bu peygamberi yaratırken de,büyük ihtimalle Davud peygamberin hayatını araklamışlar..

Madem araklama diyorsun, peki Davud peygamberin en önemli özelligi nedir? Peygamber olusunun disinda...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madem araklama diyorsun, peki Davud peygamberin en önemli özelligi nedir? Peygamber olusunun disinda...

1-Şaul'un oğlu Yonatan (İng: Jonathan), Davut'u korur ve kaçmasını sağlar. Davut yıllarca çölde yaşar. Daha sonra Araplara sığınır.

1-Muhammed Medine'ye kaçarken,kendi yatağına amcasının oğlu Ali'yi koyuyor..Ali,Muhammed'in kaçmasına yardımcı oluyor..Daha sonra Muhammed çölü aşıp Medine'ye ulaşıyor..

2-Yahudi ileri gelenleri tarafından 30 yaşında kral seçilir.

2-Muhammed 40 yaşında peygamber olur..

3-Kenanlılara ait olan Zion (Kudüs) kalesini ele geçirerek burayı kendine başkent yapar.

3-Mekke'yi fetheden Muhammed,bu şehri İslam'ın başkenti yapar..

4-Davut,tüm Yahudi aşiretlerine boyun eğdirir, Ürdün ve Suriye'yi fetheder.

4-Muhammed tüm arabistanı fetheder..

5-Davut evli bir kadın olan Batşeba'yı sever, kadının kocası olan Hititli Uriyah'ı öldürterek Batşeba'ya sahip olur.

5-Muhammed,evlatlığı Zeyd'in karısı Zeynep'i sever ve Zeynep'in kocasından boşanmasını sağlar ve Zeynep'e sahip olur..

6-Batşeba'dan doğan oğlu yedi günlükken ölür.

6-Muhammed'in oğulları da çok küçükken ölürler..

Link to post
Sitelerde Paylaş

لَا اِلَهَ اِلَّا اللهْ مُحَمَّدُ الرَّسُولُ اللهْ

Arap edebiyatında bu tarz kullanımlara(olumsuzluk لا + istisna الا) hasr denir.Cümleye ise "sadece, hiçbir" gibi anlamlar katar.

Bu yuzden çeviri Allah tan başka hiçbir ilah yoktur.Sadece ve sadece Allah tanrıdır. şeklinde yapılabilir.

مُحَمَّدُ mupteda(hakkında bilgi verilen)

الرَّسُولُ اللهْ haber(bilgi)

Muhammed sav Allah ın elçisidir.

الرَّسُولُ اللهْ mübteda

مُحَمَّدُ haber

Allah ın elçisi muhammed(s.a.v)dir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sarayda çok kadınlılık Davuttada var Muhammeddede var.Üremeyi ikiside çok seviyor.

Bir benzerlik daha var, davutun kadının kocasını savaşa gönderip ölmesini sağlaması ve muhammedin de zeynebin kocası zeydi mute savaşına gönderip ölmesini sağlaması.

Birbirinin tekrarı uyduruk masallar...

Hikaye aynı..Hikayenin odağında peygamberlik var..İsimler veya olaylarda ufak farklılıklar olabilir..Bunu şuna benzetebiliriz..Sümer'de tufan olayındaki kahramanımız Ziusudra'dır..Bu kahramanımız Babil'e gelince Utnapiştim oluyor..Yani kahramanımızın ismi değişiyor ama olay aynı kalıyor..Yahudiler bu Utnapiştim'i Nuh yapıyor,araplarda Nuh ismini ve hikayeyi aynen yahudilerden kopyalıyorlar..Olay tufan ama isimler/ayrıntılar değişebiliyor..

Diğerinde ise,olay peygamberlik ama isimler/ayrıntılar değişebiliyor..

Davud'u iyi araştırmadım,bu konuda yazılmış doğru düzgün bir kitapta yok sanırım ama bu Davud iyi araştırılsa,daha bir çok benzerlik çıkabilir..Araplar sanki Davud peygamberin peygamberliğini olduğu gibi araklamışlar gibi gözüküyor..Bu da son derece normal..Çünkü emek harcamak yerine,hazır yemeği yemek her zaman kolaydır..Niye uğraşsın araplar?Zaten böyle bir kültürleri veya literatürleri de yok..

لَا اِلَهَ اِلَّا اللهْ مُحَمَّدُ الرَّسُولُ اللهْ

Arap edebiyatında bu tarz kullanımlara(olumsuzluk لا + istisna الا) hasr denir.Cümleye ise "sadece, hiçbir" gibi anlamlar katar.

Bu yuzden çeviri Allah tan başka hiçbir ilah yoktur.Sadece ve sadece Allah tanrıdır. şeklinde yapılabilir.

مُحَمَّدُ mupteda(hakkında bilgi verilen)

الرَّسُولُ اللهْ haber(bilgi)

Muhammed sav Allah ın elçisidir.

الرَّسُولُ اللهْ mübteda

مُحَمَّدُ haber

Allah ın elçisi muhammed(s.a.v)dir.

Düz olarak şöyle çeviri yapılmalı;

''İlah yoktur,Allah'tan başka..Muhammed,Allah'ın resuludur..''

Ters olarak şöyle çeviri yapılmalı;

''Allah'tan başka ilah yoktur..Allah'ın resulu Muhammed'dir..''

Müslümanlar ise şöyle çeviri yapıyor;

''Allah'tan başka ilah yoktur..Muhammed,Allah'ın resuludur..''

Doğru olan hangisi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...