Jump to content

isabettin

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    651
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

1 Takipçi

isabettin Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

1.130 profil görüntüleme
  1. isabettin

    Allah beni yaratırken bana niye sormadı?

    Fetullah Gülen neden yaratıldı AŞA?
  2. isabettin

    Allah beni yaratırken bana niye sormadı?

    Orada kitap denmiyor, "katibime kolalı da gömlek ne güzel yaraşır" deniyor. Mecazi bir anlatım var. Anlamadan bilmeden hemen İsmet'e saldırın, oh ne güzel.
  3. isabettin

    Gaga bulut

    İçeriye alınması kendisi açısından daha iyi oldu, çünkü laiki dincisi herkesin sinirlerini zıplattı bu. Dışarda olsaydı, artık kimin elinde kalırdı bu dallama bilmiyorum. Lan sen iki erkek çocuğunu para için öpüştürüyorsun, hem de iyi vakumladınız, hep bu anı mı beklediniz diyorsun, bir de üstüne laiklik kazanacak diye sıvıyorsun ve hala 32 dişin dışarda. Dışarda olsa bütün dişlerini dökerlerdi. Bunu içerde yanaktan da öperler, belki dudaktan mı nerden öperler, neresine denk gelirse ordan öperler hahahahaha
  4. isabettin

    Celal Şengör: "Dışkı Yedim"

    Bunun IQ ile ilgisi yok. Atatürk'ün önünde batı örneği vardı, bunu Doğu'ya uyarlamak istedi. Dini bir kenara bırakmayı ve ulusallık duygusu ile devam etmeyi rasyonel bir çözüm olarak öngördü. Ulus anlayışının da din gibi bir masala dayanması gerektiğinin farkındaydı, ama emperyalizme ve dinsel akıldışılığa karşı bir zihinsel duruş belirlemek gerekiyordu, dönem de seçeneklerin göründüğünden az olduğu bir dönemdi. Daralan zamanda primatları bir ülkünün etrafında toplaması, bir odak ayarı yapması gerekiyordu. Ulan şimdi Anibal olsa ne güzel anlatırdı bu işleri. Hahahaha Evet, çok doğru, bu milliyetçilik olgusu devlet konusunda düğümleniyor. Devlet altında yaşamanın bir klanın üyesi olarak yaşamaya kıyasla daha uzun ve daha az belalı bir yaşam sürmemize olanak sağladığı ortada. Bir kabile üyesi gibi tüm gençliğimiz boyunca değil, 12 ay gibi kısa bir süre silah altında olmamız yetiyor, elimizdeki bütün ürünü klanın başına sunmak yerine vergisini verip kalanını tasarruf edebiliyoruz. Bireysel gelecek planları yapabiliyoruz. Ortak işlerimizi devlet hallediyor. Ama, mevcut devletler, bir kez devletleştikten sonra içinden çıktıkları halktan da bağımsızlaşıyorlar, kendine ait çıkarları olan bir başka organizma haline geliyorlar. Devletin bekası için verdiği mücadele halkın esenliği için yapılanlardan daha mutlak hale geliyor. Bu hep böyle oluyor. Devletin nasıl yönetildiğine halk karar veriyormuş gibi gösteriliyor, ama bu tam bir aldatmaca. Devletin kendi ikna ve iktidar aygıtlarıyla etrafı bombardımana tuttuğu bir yerde halk nasıl doğru kararı verebilir? Devlet o kadar güçlü ve o kadar çok yoldan ikna mekanizmaları işletebiliyor ki, kalkıp bir bilim adamı, bir askeri müdahalenin meşruiyetini savunmak adına siyasi tutuklulara "dışkı yedirilmesi işkence değildir, goriller de birbirlerine bok ikram ediyorlar, primatlarda olur öyle şeyler diyerek "bilimin aydınlığını" güneş gibi saçabiliyor. Devlet budur işte, sadece askeri polisi ile değil, sanatçısı, gazetecisi, bilim adamı, şairi, hukukçusu ile üzerinize heyula gibi çöker. Kemiklerinizde duyduğunuz çıtırdamayı bile hayra yoracak kadar inanmaya başlarsınız. Bir başka sorun da yeryüzünde birden fazla devletin olması. Diyelim devlet ortak işlerimizi görüyor, koruma sağlıyor vesaire. Madem öyle, o zaman bir tane olsun. Niye yeryüzü birbiriyle kavga eden ergen gibi heriflerin elinde oyuncak olmuş yüzlerce devletle dolu? Bunların sayısı bire insin, vergimizi verelim, yol yabdı diyelim, devam edelim. Niye ben bunlardan ille de birini sevip onun uğrunda ölmek zorundayım? "Eskiden dinler bilim zayıf olduğu için açıklanamayan şeyleri açıklıyordu, o yüzden gerekliydi, ama artık bilim gelişti, bir çok şeyi açıklayabiliyoruz, dine gerek kalmadı diyoruz", ama söz konusu olan devlet olunca "artık insanlık olgunlaştı, sonuçta hepimiz Afrika'dan çıkmış bir ırkın ahfadıyız, dünya birbirine bağlandı, küçük bir köy haline geldik, bu milliyet masallarını bırakalım bir kenara, birbiriyle çatışan devletlere gerek kalmadı" demiyoruz. Daha doğrusu, bu konuda bir arayış, bir duruş sergileyen insan sayısı kendini dini hurafelerden kurtarmış insan sayısına oranla çok çok düşük. Çok orantısız bir tutuculuk bu. Bu tutuculuk mevcut devletin sağladığı korumanın çok konfor sağlaması ile açıklanamaz. Daha çok bir korkudan kaynaklanıyor. Mevcut devletleri sorgulamanın devletle başının belaya girmesi sonucunu doğurması olasılığının yüksek oluşu. Asıl sorun bu. Her ikisi de egemenlerin çıkarlarını koruduğu için de din devleti destekliyor, devlet de dini besliyor. Dini ayakta tutan, yaşatan devlettir. Devlet kaldırılmadan din ortadan kaldırılamaz. Bunun hemen mümkün olduğunu, bugünden yarına gerçekleşeceğini, hatta günün birinde gerçekleşeceğini söylemiyorum. Hatta gerçekleşmesi gerektiğinden bile yüzde yüz emin değilim. Ben bunun hayalini kuran, birbiriyle paylaşan insan sayısı neden bu kadar az diyorum. Bunun tek izahı insanların kendilerini temsil devletin hışmından korkması olabilir. Onun kendilerinden bir parça olmayıp bağımsız bir güç olduğunu, başından beri asıl kudretli ve somut cezalandırıcı tanrının o olduğunu bir yerleriyle biliyor insanlar. Gökteki tanrı nihilistlerin suikastine kurban gitti. Asıl tanrı olduğu yerde duruyor.
  5. isabettin

    Celal Şengör: "Dışkı Yedim"

    Hatta şunu da ekleyeyim, milliyetsiz olmak benim için dinsiz olmak gibi bir şey. Milliyetçilerin milliyetsiz olmama verdiği tepkiyi dincilerin dinsiz olmama verdikleri tepkiyle benzer kategoride görüyorum. Gel gör ki, türkçülerle konuştuğumda kürtçüyüm, Kürtlerin gözünde -her ne kadar açık açık söylemeseler de bazen- "sonuçta Türküm". Senin yerine göre alevi ya da AKP'li olarak algılanman gibi bir dert yani. Gerçi, ne İsa'ya ne de Musa'ya yaranmak gibi bir derdim var. Sabahtan akşama kadar "ben milliyetsizim, ben milliyetsizim" diye de dolaşmıyorum yani. Yeri gelir, "aç milleti bay kıldım" sözü de beni duygulandırır, farklı bir ulusal önderin ulusunu çok sevmesi de. Neden onları o kadar sevdiğini anlamaya çalışmayı severim mesela. Milliyet konusunda keskin bir kutba itilmeyi de zul görürüm yani. Şöyle ki, Türküm ya da değilim, kime ne, siyasi planda niye bu kadar önemli olsun ki? Neden etnik kökenime göre kendime bir devlet seçmek zorunda olayım ki? Toplumla aramdaki bağları güçlendirmek için gerekliyse, o zaman din de seçeyim. Dimi yani. Tam anlatamadım belki de, bu gibi şeyler. Kısacası, ulusal aidiyet duygumun pek yoğun olduğunu söyleyemem. Milliyetçiler "insan devlet içindir" anlayışını yaydıkları için olabilir. Türsel aidiyet duygumun olduğu bile söylenemez. Okunacak en kutsal kitap insandır sözüne de mesafeliyim. Türkçe başka. O konuda farklıyım. Biraz öztürkçeciyim. Türkçeye ve her dile konuşanları tarafından hassasiyetle sahip çıkılmalıdır.
  6. isabettin

    Celal Şengör: "Dışkı Yedim"

    Milliyetsiz olduğumuz için. Bu güzel. En azından bize kürtçü demiyorsun. Sen solcuları doğru anlamışsın. Bazı milliyetçi kesimler bizi Kürt halkının haklarını savunduğumuz için kürtçü olarak niteliyorlar da.
  7. isabettin

    Celal Şengör: "Dışkı Yedim"

    Alo? Kuçu kuçu, sana bir soru sordum yukarda. Yanıt ver.
  8. isabettin

    Celal Şengör: "Dışkı Yedim"

    Niye nefret ediyorsun solculuktan?
  9. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Hacı'nın yazılarında var.
  10. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Ben onu öylesine yazdım mirim. Laf salatası olarak. Bir yandan da atomun şuursuz-akılsız diye yaftalanmasına tilt oluyorum, onu belirttim. Atom akılsız - şuursuz (serseri bilye tanesi) değildir, diğer atomlarla birtakım kurallar dahilinde ilişkiler kurar. Bu çerçevede şeyler.
  11. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Bence açık Nurcu, gizli Fetöcü. Fetöcü değilse Fetullah Gülen makbul bir kişi değildir desin, -şimdilik- kabul ederim. Ama diyemez. Ne yapar ne eder, o lafı demez o.
  12. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Bu soruya hiç ses etmiyor. tısssss Hiç cevap var mı bak.
  13. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Valla ben de anlamadım tam olarak. Atomu akılsız şuursuz diye etiketleyen bu Fetöcüye atomun diğer atomlarla kurallı birliktelikleri fraktal örgüsü dahilinde geliştirerek otokatakinetik negentropi sağlama potansiyelini sergilemekte olduğunu belirtiyordum yanlış hatırlamıyorsam. Asıl Şabanın ne dediğini anlamak isterdim.
  14. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Fetullah Gülen hakkında ne düşünüyorsun AŞA?
  15. isabettin

    Tabiat neden kör değildir?

    Birkaç kelam da ben edeyim. Tabiidir ki nebati ve hatta hayvani hayatta envai çeşit tabii ve suni mefhum birbirinin fezasında peyk atar. Onun içindir ki atoma akılsız şuursuz demek asıl akıldan mahrumiyyeti deruhte eder. Atom akılsız olmayıp maddeci ve fiziki metodun işaret ettiği minvalde kendine has bir nakkaştır. Bu şuur ele geçmez ama hudutları tarif edilmiş bir şuurdur. Burası pek mühim. Hudutları olduğu içindir ki kendine has mihaniki imtiyazlar temil eder.
×