Jump to content

Bu insanlar şerefsiz mi?


Recommended Posts

anlatmak istediğimi anlamamışsın..

toplum için konulan kurallar sadece iyi insanlar gözetilerek konulmaz.

kurallar tüm insan tipi göz önüne alınarak konur.

başörtüsü kuralı da böyle algılanmalıdır

baş örtüsüyle ne alakası.özellikle terör örgütlerinin hedefinde olabilecek bütün merkezlere girilirken son derece titiz şekilde arama yapılır.bu o insanların can güvenliği içindir.boş yere alınganlık etmişsin.ben şahsen herhangibir merkeze girerken eğer iyi aranmadığımı hissedersem tedirgin oluyorum,daha sıkı güvenlik istiyorum ama bazılarıın gururu kırılıyormuş bunuda ilk duydum

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 43
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Teist beyinli adamların ülkesine gitmek üzere uçağa bindim..

Katar a vardık..

Pasaport kontrolünden geçtik...

Valizlerimi aldık.,

ama olamaz.

hayır hayır olamaz..

bu da ne demek oluyor şimdi.

Çıkış kapısında, ülkeye girmek isteyen her insan didik didik aranıyordu..

üst baş, çanta, cep yada başka herşey..

hiç bir kimse ayırdedilmeksizin didik didik aranıyordu..

Aramanın sebebi ise ülkeye alkol sokmak yasak.

o zaman laikleri eleştiren arkadaşlar geldi aklıma.

o teist arkadaşlar şöyle söylüyordu: '' Bizler dinimizi istediğimiz gibi yaşayamıyoruz. Sürekli enngellerle karşılaşıyoruz..

şöyle söyledim kendi kendime..

demek ki bu ülkeye giden insanlar potansiyel birer şerefsiz olarak algılanıyor ki kapıda sıkı bir aramadan geçiriliyorlar..

şimdi sormak istiyorum

Bu ülkeye gidenlere karşı yapılan bu tavır doğru mudur?

peki normal bir insan olarak içeriye girmek isterken şerefsizlik muamelesi mi görmüş olduk şimdi biz?

Laikleri ağır bir şekilde eleştiren zavallılar yanıtlarsa sevinirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Kötü insanlar var" diye o an için arama yapmak ayrı; "tecavüzcüler var" diye tecavüzcüler yerine kadınları ömür boyu evlerine kapatıp, çarşafa sarmak ayrı... Dediğim gibi kafanız karışmış sizin...

kimsenin eve tıkandığı yok..

eve tıkansaydı etrafta onlardan kimse olmazdı

ha kuruntulu bazı zavallılar olur o ayrı..

bu din ile bağdaştırılamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biri at etini türban için sunar biri konferans ve toplantı güvenlik tedbirlerini:))

İran'a giren kadınların zorla başına türban takılıyor bu da güvenlik tedbiri olsa gerek:)

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Biz tersini mi söyledik? Ateistcafe de bir inek konusu var. Sen o ineğe başörtüsü takmış olsaydın ineği koruyabilirmiydin? Hüsnü kuruntu bunlar. Eğer başörtüsünü bayanlar dinleri için değil de erkeklerden korunmak için takıyorlarsa sonuna kadar haklılar, ama malese başçrtüsü koruyamıyor onun farkında değiller.

başörtüsünün farklı bir amaca hizmet etmediği açıktır..

öyleyse haklılar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
yani şunu anlatmak istiyorum...

toplum için konulan kurallar sadece iyi insanlar gözetilerek konulmaz.

kurallar tüm insan tipi göz önüne alınarak konur.

olay dudur..

ama senin anlamanı beklemiyorum zaten

Senin gibi "şerefsizlerden" sakınmak için onlar yapılmış olabilir mi?

Bu ülkedeki laik ve "ateist beyinli" kesimlerin karşı karşıya olduğu tehlikeler gün gibi ortadadır.

Madımak olayı, Turan Dursun, Uğur Mumcu, Danıştay saldırısı?

Kurallar tüm insan tipi için "alınır" iddiası ise komiktir... bu yapılan saldırıları görmezden gelerek, bu tedbirleri ayrımcılık olarak sunmak şerefsizliktir!

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya yok saçmasapan bir başlık açtı.sonrada anladı ne kadar saçmaladığını konuyu türbana kıvırtmaya çalıştı aklınca.ne alakası var ,nasıl olabilir,başlığın açılış yazısında ne anlatıldığı açık değilmi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
>>>>>>>>>>>>>> KONU TAVANARASINA

Az biraz mantıklı olun..

Pislik atacağım diye kendinizi cahil ve komik duruma düşürmeyin..

Anlattığın olay saptırılmıştıır.Böyle ucuz yalaanlarla bir yere varamazsınız...

bana karşı olan bu tavrınız ne zaman bitecek çok merak ediyorum..

konu tavan arasına atıldıysa tartışma bitmiştir..

zaferiniz mübarek ola

Link to post
Sitelerde Paylaş
ya yok saçmasapan bir başlık açtı.sonrada anladı ne kadar saçmaladığını konuyu türbana kıvırtmaya çalıştı aklınca.ne alakası var ,nasıl olabilir,başlığın açılış yazısında ne anlatıldığı açık değilmi?

Aynen öyle zeytinyağı misali sen anlarsın ya :P

Link to post
Sitelerde Paylaş
başörtüsünün farklı bir amaca hizmet etmediği açıktır..

öyleyse haklılar.

kendini de katarak değerlendirmişsen sorun yok çünkü alınan o önlem senin cinsiyetine karşı alınmış kısaca tehtid unsuru gurubun içindesin ve bunu kabul ediyorsun. Ha tabii sen niyetlendikten sonra türbanın seni durdurabileceğine inanıyorsan fazla hayalperestlik olur. Çünkü seni durdurabilecek şey türban değil, allahın verdiğine inandığın günahklar duygularını terbiye edecek eğitim. Yoksa türbanlı bayanların korktuğu bu erkekler grubu (ki içinde sen de varsın) dütrülerinin getirdiği etkiyle bayana saldırdıktan sonra, o bayanı türban değil allah bile koruyamaz. Türban değil eğitim şart, islam cehaleti değil modern sosyoloji şart.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hiç alakası yokken konu tavanarasına alındı

yeni yanıt eklemeyeceğim arkadaşlar.siz kazandınız..yaşasın ateizm :angry:

tarihinde OHM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Alakası var..

Saçma sapan sırf içindeki nefreti kusmak için düzmece bir hikaye yazmışsın.

AKP toplantılarına git bakalım kapıda güvenlikten geçmiyor musun?

Güvenlik kontrolü ile şerefsizliğin alakası varsa o zaman en şerefsiz yer Başbakanlık konutudur, Hava Alanlarıdır, Alış Veriş Merkezleridir.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

bazı aşırılılıklardan

islamdan hiç hazzetmememe rağmen,

ben de hoşlanmıyorum.

ancak senin karşılaştırdığın iki olay arasında

ben bağlantı kuramadım.

başı kapalı insanlar

hiç tecavüze uğramasaydı haklıydın belki. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
kimsenin eve tıkandığı yok..

eve tıkansaydı etrafta onlardan kimse olmazdı

ha kuruntulu bazı zavallılar olur o ayrı..

bu din ile bağdaştırılamaz.

İmamı Gazali'den birkaç kısa alıntı:

".Çünkü kadın aslında erkeğin kölesi, hizmetçisidir. Hadis-i şerifte -Allah'tan başkasına secde etmek caiz olsaydı, kadınlara kocalarına secde etmeleri emredilirdi.- buyuruldu."

"Erkeğin kadın üzerindeki hakkı şöyledir: Kadın evde oturmalı, kocasından izinsiz dışarı çıkmamalı, kapıda, terasda durmamalı.fazla konuşmamalı, kocasının arkadaşı kapıyı çalınca, bilmiyorum, demelidir. Kocasının bütün tanıdıklarına yüzünü örtmeli, onlara görünmemeli, tanınmamalıdır."sf.233

".Kadın söz dinlemezse ve kocasına itaat etmezse, onu lütfederek, güzellikle itaate getirmelidir. Yine itaat etmezse, söz dinlemezse, darılmalıdır ve yatakta ona sırtını dönmelidir.Bu da fayda etmezse dövmelidir."sf.231

İslamdan fetvalar:

KADINLAR DIŞARIDA ve EVDE NASIL HAREKET ETMELİ?

23 - Soru: Ev içinde de tesettüre riayet gerekir mi?

Cevap: Sorunuzda erkek-kadın diye bir ayırım yapmadığınız için biz de cevabı mutlak bir ifade ile vermeye çalışacağız. Dinimizin hükümlerine göre; erkek veya kadın, vücudundan örtülmesi gereken uzuvların kapatılması, melaikeye karşı saygının icabı ve dini hükümlere bağlılığın örneğidir. Açılmanın hududu, dinen günah sayılacak hadde varmasa bile, örtünmekte sevap vardır.

24 - Soru: Arkadaşlanmızın evlerine gidip gelmelerimizde, kadın ve erkek aynı odada oturuyoruz. Bundan kendimizi çekemiyoruz. Bunun mahzuru ve dinimizin hükmü nedir?

Cevap: Kadın ve erkek topluluğunun karışık olarak oturup sohbet etmeleri haramdır. Zira bu, göz zinasına ve kalplere fitne tohumunun saçılmasma, karı ve kocanın arasındaki sevginin sarsılması ile yuvanın yıkılmasına yol açar.

25 - Soru: Ben bir eve misafir olarak gittim. Benden iki yaş büyük bulunan evin hanımı tokalaşmak üzere eline uzattı. Bense elimi çektim. Kadın mahcup oldu. Bu hususu açıklar mısınız?

Cevap: Hiçbir Müslüman erkek, yabancı ve kendisine nikahı düşen bir kadının elini sıkamaz. Böyle bir hareket, Avrupa'dan ithal edilmiş frenk adetidir. Peygamber Efendimiz (sav), "Eller zina eder" buyurmaktadır. Sizin yaptığınız hareket doğru olup, İslamı yaşamak ve öğretmek hepimizin vazifesidir. Günahı işleyip Cenab-ı Hakk'ın huzurunda mahcup olmaktansa. İslam'ın emirlerini dikkate alarak hareket etmek daha münasip bir yoldur.

26 - Soru: Bir erkeğin, mahremi olmayan herhangi bir kadın ile "ölesiye kadar kardeşimsin" demesi üzerine kardeş olmaları veya birbirlerine karşı mahrem muamelesi yapmaları caiz midir?

Cevap: Mahremiyet soy veya nikah hısımlığı (müsaheret) yolu ile yahut da süt emme ve emzirme sebebiyle tahakkuk eder. "Sen benim kardeşimsin" veya "ahiret annemsin" demek suretiyle mahremiyet tahakkuk etmez. Bu gibi sözlerin dini bakımdan hiçbir değeri yoktur.

27 - Soru: Yazın tarlada çalışan kadınlar, terliklerini (yani mantolarını) çıkarabilirler mi? Tarla kadının evidir diyorlar, bu söz doğru mu?

Cevap: Tarlanın sokaktan bir farkı yoktur. Bu itibarla, kadın sokağa çıkarken nasıl örtünüyorsa, tarlada da öyle bulunmalıdır.

28 - Soru: Pazar günü kadınlara va'z yapılabilir mi? Hıristiyanlar pazar günü kiliseye gidiyorlar. Acaba buna bir benzerlik olur mu?

Cevap: Dinimiz, ibadetlerin yapılışında gayrimüslimlere benzemekten bizi yasaklamış bulunmaktadır. Ancak, yapılacak va'z ve irşadın yasak olduğu bir vakit yoktur. Zira, güneşin doğuşundan 50 dakika geçesiye kadar ibadet yapmanın mekruh olduğu vakit de bayram günlerinde va'z ile geçirilmektedir. Bu hususta bir mahzur olmadığının tatbiki delil olarak bayram va'zları gösterilebilir.

29 - Soru: Dinimizde kadının kadınla, erkeğin erkekle karşılaştıkları veya ayrılacakları sırada öpüşmelerinde bir mahzur var mıdır?

Cevap: İslam'da erkeğin erkekle, kadının kadınla sarmaşmaya (sarılmaya) müsaade varsa da, erkeğin erkekle, kadının kadınla da olsa öpüşmesi caiz değildir.

30 - Soru: Müslüman bir kadın, yalnız başına çarşıya alışveriş yapmaya gidebilir mi? Alışverişi, Hıristiyan erkeklerle de olabiliyor. Kocasının izni ile gidiyor. Buna ne dersiniz?

Cevap: Kocası bulunan bir kadın, ne satıcı olarak ne de bir mal almak üzere çarşıya çıkmamalıdır. Onun ihtiyaçlarının tamamını erkeği temin edip ayağına getirmekle mükelleftir.

31 - Soru: Yabancı kadınların mahrem yerlerine bakılmakla göz zinası yapılmış oluyor. Sokakta gezen birçok kadın, başı, ayakları ve kolları çıplak olarak dolaşıyorlar. Şunlara bakmayayım diyorum, ama bir iki değil ki. Yüzlercesi karşıma çıkıyor. Bunlara bakmamanın bir çaresi var mıdır?

Cevap: Başını çevirmek, göz kapaklarını indirmek ve Allah (cc) korkusu ile nefsi sindirmek suretiyle kendimizi korumak mümkündür. Bir de zaruret olmadıkça bu gibi muhitlere yol uğratmamalıdır.

32 - Soru: Bir kadının eli zinet mahalli midir ve parmağındaki yüzüğü yabancı erkeklerin görmesinde bir beis var mıdır?

Cevap: El, zinet mahalliyse de avret sayılan uzuvlardan değildir. Bu itibarla kadının parmağındaki yüzüğü bir erkeğin görmesinde bir günah yoktur.

33 - Soru: Kadınlara selam verilebilir mi?

Cevap: Bir kimsenin kendi hanımına, annesine, kızına, hala ve teyzesi gibi yakın akrabalarına selam vermesinde bir mahzur yoktur. Ancak, yabancı kadınlara selam vermek yanlış tefsirlere ve dedikoduya sebep olabileceğinden dolayı, doğru görülmemektedir.

34 - Soru: Bazı arkadaşlar, "Avrupa'da kadınların kapalı gezmesi çok dikkat çektiği için, açık gezmeleri daha uygundur" diyorlar. Sözlerinde haklılar mı?

Cevap: Batıl fikir, kıyas noktası olarak alınamaz. Müslüman bir kadın asla açık gezemez.

35 - Soru: Bizim buralarda, Kur'an cemiyetlerinde, kadınlar erkek cemaatin bulunduğu yere geliyorlar. Bu olur mu?

Cevap: Bu gibi yerlerde, kadınlar caminin mahfilinde oturmalı ve önlerini perdelemelidir. Ancak bu şekilde mahzur ortadan kalkmış ve onların cemiyete katılmaları temin edilmiş olur.

36 - Soru: Kadınlar camiye gidebilirler mi? Buna müsaade varsa, bu hususta ne gibi şeylere dikkat göstermesi gerekir?

Cevap: Yaşlı kadınların yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmak için camiye gitmelerine bir şey denilemezse de, genç kadınların evlerinde bulunmaları ve bu dini vazifeyi evde ifa etmeleri akla ve hikmete daha muvafık bulunmaktadır. Bu hususu engelleyen hükümlerin sebebi, dışarı çıktıklarında örtünmeye dikkat göstermemeleri halinde birtakım fitnelerin doğmasına ihtimal bulunmamasındandır. Yoksa cemaate katılmalarına ve imama uymalanna bir engel bulunduğundan değildir. Camiye gidecek kadınlar, kocasından müsaade almalı, koku sürünmemeli, erkeklerin bulunduğu kısımda değil, tenha bir yerde namazını eda etmelidir. Bu hususları ihmal etmeyen bir kadının cemaatle namaz kılmak, cuma ve bayramlarda va'z ve hutbe dinlemek için camiye gitmesi caiz görülmektedir.

37 - Soru: Kadın evinden dışarı çıkmak istese, bunda dikkat edilecek hususlar neler olacaktır?

Cevap: Kadının evde oturması asıldır. Dışarı çıkması bir ihtiyaç ve zaruret sebebiyle olur. Kendisinin işini görüverecek kimsesi bulunmadığı zaman ihtiyaçlarını temin etmek gibi dini bir mazeret ile evinden çıkması caiz görülmüştür. Baba ve annesini görmek, akrabasını ziyaret etmek, kadın arkadaşlarının hatırını sormaya varmak, bilgisinin artmasına yardım edecek ilim ve va'z meclisine veya fetva sormaya gitmek de şer'i sebepler arasındadır. Kadın, böyle bir zarurete dayanarak dışarı çıkacağında, örtünmeye son derece dikkat gösterecektir.

38 - Soru: Kadın, koku (ıtriyat) kullanabilir mi? Esans sürünmüş bir vaziyette sokağa çıkmasında vebal nedir?

Cevap: Kullanacağı koku alkollü olmamak ve süründüğü zaman evinde oturmak şartı ile kadın koku sürünebilir. Kadın, koku süründükten sonra dışarı çıkması icap etse, ya onu tamamen giderecek şekilde yıkamalı veya kokunun tesiri geçesiye kadar evinde oturmalıdır. Bir kadının erkeklerin kalbini kendisi üzerine çekecek şekilde hareket etmesi ve koku sürünüp erkeklerin nazarlarını kendi üzerinde toplaması, iffet bünyanını zorlayan ve zinanın yollarını kolaylaştıran sebeplerdendir. Peygamber Efendimiz (sav) bir Hadis-i Şeriflerinde şöyle buyurmaktadır: "Kadın koku sürünür ve bunu hissetsinler diye bir (erkek) topluluğunun yanından geçerse, o kadın (sanki) zina etmiş (gibi) dir."

39 - Soru: Küçük bir olaydan dolayı bir kimse anneye veya aileye küfür etse veya küfreden adama "diline sağlık" dese ve "kasti hakaret etmek için küfrettim" derse, onunla ömür boyu konuşmamaya yemin etsem ve yeminimde şunları söylesem, "Seninle konuşanın kendi şahsına ailesi boş ve kendisi kafir olsun" desem ne lazım gelir?

Cevap: Bu gibi yakışıksız bir davranışta bulunan kimseye karşı sarfedilen bu söz, iman ve nikah akdini zedeler. Şayet onunla konuşacak olursa, karısı boş düşeceğinden, dinen nikah akdini yenilemek ve tecdid-i iman etmek gerekir.

40 - Soru: Kabir ziyaretinde bir mahzur var mıdır?

Cevap: Putperest bir kavmin, son derece cahil bir topluluğun içinde peygamberlik ile vazifelendirilen Allah Resulü Hazret-i Muhammed (sav), İslam'ın ilk yıllarında, hem kadına hem de erkeğe kabir ziyaretini yasaklamıştı. İman kalplerde kökleşip İslam'ın hükümleri mü'minler tarafından anlaşılacak hale gelince, Resülullah (sav) Efendimiz, "Sizi kabir ziyaretinden yasaklamıştım. Artık kabirleri ziyaret ediniz. Zira kabir ziyareti, dünya içinde zahidlik verir ve ahireti hatırlatır" buyurmuştur. Hadis-i Şerifin metninde "Fe-zûrûha" emri mutlaktır. Mutlak, kemaline maaruf bulunduğu için verilen müsaadeye erkek ve kadın dahil bulunmaktadır.

Buhari ve Müslim'in ittifakla rivayet ettikleri bir Hadis-i Şerifte, Peygamber Efendimiz (sav) kabrin yanından geçerken bir mezarın başında ağlayan bir kadın görmüştü. Onu kabir ziyaretinden men eder mahiyette konuşmadı ve sadece "sabret" buyurdu.

Kabir ziyaretinden dönen Hazret-i Aişe (ra)'yi gören Abdullah bin Ebi Melike, "Ey mü'minlerin annesi, nereden yönel (ip gel) mektesin?" demişti. Hazreti Aişe (ra), "Kardeşim Abdurrahman'ın kabrinden (geliyorum)" dedi. Abdullah, "Resülullah (sav) kabirleri ziyaretten nehyetmiş değil midir?" diye sordu. Hazret-i Aişe (ra), "Evet, (önceleri) kabirleri ziyaretten nehyetmişti. Sonra ise oranın ziyaretini emretti" cevabını verdi.

41 - Soru: Kadınların kabir ziyaretini engeller mahiyetteki hükümler ile bu beyan arasında mantık yolu ile tenakuz yok mudur?

Cevap: Tenakuzun tahakkuk etmesi için, ileri sürülen şartlardan biri ve her iki beyanın aynı zamanda yapılmış olması gerekir. Halbuki yasaklama zamanı daha önce olmuş ve umumi mahiyette yasaklama emri verilmiştir. Daha sonraki bir zamanda ise, buna müsaade edilmiştir. Bu itibarla engelleyici Hadisler ile müsaade beyan eden Hadisler arasında tenakuz yoktur. Kadınlar için verilmiş bulunan bu müsaade, birtakım kayıt ve şartlara da bağlanmıştır. Genç kadınların, erkeklerle karışık olarak kabir ziyaretine gitmeleri, fitneye sebep olabilir. Bu bakımdan erkeklerin bulunduğu bir sırada kadınların başı açık, dekolte kıyafet ve ressam tablosuna dönmüş bir yüz ile, parka gider gibi kabir ziyaretine gitmeleri caiz değildir.

Erkeklerin bulunmadığı bir vakitte, İslami edebe uygun bir şekilde örtünüp, birkaç kadın bir arada kabir ziyaretine gidebilirler. Kabir ziyaretini yasaklayan, "Allah (cc), kabirleri çok ziyaret eden kadınlara lanet etsin" Hadis-i Şerifinin bu husustaki müsaadenin verilmesinden önce sadır olduğu ifade edilmektedir.

42 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zeyd'in üvey annesi ve aynı zamanda süt annesi bulunan Zeyneb'in Zeyd'e görünmesi caiz olur." (H.Ec. 2/163)

Açıklama: Üvey anne, üvey oğluna, hürmet-i müsahare ile haram olmakta; süt anne ise rada yoluyla haram bulunmaktadır. Her iki cihetten mahrem olunca, hem üvey oğlu hem de süt oğlu bulunan erkeğe görünmesinde dini bir engel bulunmamaktadır.

43 - Netice Fetvalarından: "Hıristiyan olan Hind, ana-baba bir dayısı bulunan Müslüman Amr'a mahrem olup, görünmesi caiz olur." (H.Ec. 2/163)

Açıklama: Hemşirenin kızı, dayıya mahrem olmaktadır. Kadının Hıristiyan olması, bu mahremiyeti ortadan kaldırmaz.

44 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd'in karısı Hind, Zeyd'in üvey babası Amr'a yabancı olup, görünmesi caiz olmaz." (H.Ec. 2/163)

Açıklama: Kocanın üvey babası, kayınpeder sayılmayacağından, üvey oğlunun karısı ile kendi arasında hürmet-i müsahare meydana gelmez. Bu sebeple Zeyd'in hanımı, kocasının üvey babasına görünemez.

45 - Ali Efendi Fetvalarından: "Buluğ çağına yaklaşmış bir kızın, üvey babasına görünmesi caiz olur." (H.Ec. 2/163)

Açıklama: Üvey kız ile üvey baba arasında hürmet-i müsahare meydana geldiğinden, hiçbir zaman aralarında nikah caiz olmaz. Bu sebeple bir kızın, üvey babaya görünmesinde dini bir mahzur yoktur.

46 - Netice Fetvalarından: "Hind (isimli kadın), oğlunun kızı Zeynep'in kocası Amr'a güveni olunca, görünmesi caiz olur." (H.Ec. 2/162)

Açıklama: Kayınvalideler, damatlara müebbeden haram oldukları gibi, kayınpeder de kayınvalide tarafından büyük anneler de damatlara ebediyet haramdır. Bu haramlık, nikah hısımlığı sebebiyle olmaktadır. Bu kadınların, torunlarının kocalarının yanına çıkmasına dinen müsaade verilmiş olmakla beraber, "güveni olunca" kaydına bağlanmış bulunmaktadır. Güven duyulmayacak ahlaksız kimseler, bu müsaadenin dışında bırakılmıştır.

47 - Soru: Bir kadının yabancı bir erkek yok iken, kendi evinin içinde başı açık bulunmasına ruhsat verilmiştir, deniliyor. Siz ne dersiniz?

Cevap: Evet, böyle bir ruhsat vardır. Ruhsat hiçbir zaman azimet ve takvanın yerini tutamaz. Cevaz, "Ecvef" bir kelime olup, karnı geniştir, birçok şeyleri içine alabilir. Dindarane bir hayatın takvada olduğunu hatırdan çıkarmamalıdır.

48 - Soru: Bir kadın, kendisiyle ilgili ilmihal bilgilerini bir hocadan öğrenmesi için kocasından istekte bulunsa ve fakat kocası da sorup öğrenmese, kadın kendisi gidip öğrenebilir mi?

Cevap: Bir kadın, yalnız olduğu halde böyle bir şey yapması doğru olmaz. Camiye va'z ve hutbe dinlemeye gider ve yanında başkaca kimseler bulunmak suretiyle güvenilen ve ilmi bulunan bir kimseden sorup öğrenebilir. Sohbette gidildiğinde de mutlaka erkeklerden ayrı bir bölümde olmaları gerekir.

49 - Soru: Bir delikanlı erkeğin, tanımadığı bir kızla zorunlu olmayan konularda konuşmasında dinimizce bir mahzur var mıdır?

Cevap: Elbette mahzurludur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
yaklaşık dört yıl önceydi..

ateist beyinli bir adamın konferansına katılmak üzere evden çıktım.

konferansda meşhur laik demokratik ve sosyal ve hatta hukuk devleti Türkiye'nin nerelere sürüklendiği ile ilgili zırvalar anlatılacaktı.

konferansa giderken bu ateist beyinli adamın kendi benmerkezcil kuruntularını anlatıp, milleti galeyana getirmek amacında olduğunu tahmin ediyordum..

onun sayesinde çevremizdeki insanlara daha düşmancıl ve daha vahşi bakmayı öğrenecektik..

konferansın kapısına geldim..

ama olamaz.

hayır hayır olamaz..

bu da ne demek oluyor şimdi.

konferansın kapısında, konferansa girmek isteyen her insan didik didik aranıyordu..

üst baş, çanta, cep yada başka herşey..

hiç bir kimse ayırdedilmeksizin didik didik aranıyordu..

o zaman başortülüleri eleştiren arkadaşlar geldi aklıma.

o ateist arkadaşlar şöyle söylüyordu: '' başortülülere göre tüm erkekler potansiyel birer tecavüzcüdür..demek ki bizler o kadar şerefsiziz ki bizden korunmak için başörtüsü takıyorlar''

şöyle söyledim kendi kendime..

demek ki bu konferansa giden insanlar potansiyel birer şerefsiz olarak algılanıyor ki kapıda sıkı bir aramadan geçiriliyorlar..

şimdi sormak istiyorum

konferansa gidenlere karşı yapılan bu tavır doğru mudur?

bu konferansa katılanlar genelde ateistti.

peki ateistler olarak içeriye girmek isterken şerefsizlik muamelesi mi görmüş olduk şimdi biz?

başörtüsü takanları yukarıda verdiğim şekilde eleştiren zavallılar yanıtlarsa sevinirim.

Sayın OHM,

müslümanların kafası iki kere rafine edildiğinden çok saftır. onlara kendini anlatmak, ateist, deist ya da agnostik vs olarak onların içinde

yaşamak ızdırap vericidir. Sizin yaşama hakkınıza saygı duymazlar.(istisnalar kaideyi bozmaz). Son derece acımasız olabilirler. Allahın emridir ne de olsa onları buldukları yerde öldürmek.

O sebeple Ateist bir toplantı da insanların üzerlerinin aranması konferansı dinlemeye gelen insanların şerefsiz olmasından değil araya şerefsiz insanların karışabileceği korkusundandır.

Ateist insanların belki de bazıları özellikle küçük şehirlerde yaşayanların çoğu cumaya gidiyordur belki oruç tutmak zorunda kalıyordur. işte sırf bu yüzden, çünkü müslümanlar sizin yaşama hakkınıza saygı duymazlar. Dışlanırsınız, küfredilirsiniz hatta öldürülebilirsiniz. şimdi söyleyin kim şerefsiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
yani şunu anlatmak istiyorum...

toplum için konulan kurallar sadece iyi insanlar gözetilerek konulmaz.

kurallar tüm insan tipi göz önüne alınarak konur.

olay dudur..

ama senin anlamanı beklemiyorum zaten

Haklısın belkide türbanla ilgili kuran en kötü zihniyete karşı kadınları korumak icin bu kuralı koymuş olabilir ama bu durumda çok kötü zihniyetli bi kadında çıkıp erkek saçından etkilenebilir allahın bunu düşünüp erkeklere kapanma zorunlulugu getirmesi gerekir..Tek taraflı değildir bu durum bu kadar kudretli bi tanrının bunuda düşünmesi gerekirdi.

tarihinde masefov tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
bırak bu ayakları lütfen.

anlatmak istediğim gayet açık..

başörtüsü meselesi de aynı çerçevede düşünülmelidir.

yasalar toplumu oluşturan iyi ve kötü tüm insanlar gözetilerek yazılmalıdır.

bu nedenle kadınların örtünmesi anormal değildir

Kadınlar başını örterek tecavüzden kaçamaz.

Bombayla intihar eden cinayet işlemek isteyen gözünü kan bürümüş müslümanlar aramayla engellenebilir. En azından asıl amaçlarına ulaşmaları engellenir. Ne de olsa din uğuruna savaşırken şehit olup cennete gidecekler ya, o engellenemez tabii.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...