Jump to content
İLİMCİK

Kur'anın mucizelik yönlerine bir örnek

Recommended Posts

Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Ben sana başka bir soru sorayım.. Senin inandığın ilah niçin sana ve sevdiklerine bu dünyayı bir idamhane gibi yapmış.. Niçin seni ve sevdiklerini ecel celladının satırıyla kesilip hiçliğe ve yokluğa atılmak için bekleyen idamlık mahkum gibi yapmış.. Seni ve sevdiklerini cennet gibi güzel bir yerde yaratıp, ebediyen sevindirebilirdi..hiç sıkıntı ve ayrılık çekmezdiniz.. Niçin bunu yapmış.. Merhametine ve kudretine zıt değil mi.. 

Evet benim tanrı merhametine ve sıfatlarına zıt şeyler yapabilecek kadar özgür ruhlu senin ki sanırım onların dışına çıkamıyor zatı o sıfat ve isimleri altında ve mantık ilkeleri altında eziliyor sanırım sıkıştırıp bırakmışsınız tanrınızı biraz bırakında nefes alsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Ben sana başka bir soru sorayım.. Senin inandığın ilah niçin sana ve sevdiklerine bu dünyayı bir idamhane gibi yapmış.. Niçin seni ve sevdiklerini ecel celladının satırıyla kesilip hiçliğe ve yokluğa atılmak için bekleyen idamlık mahkum gibi yapmış.. Seni ve sevdiklerini cennet gibi güzel bir yerde yaratıp, ebediyen sevindirebilirdi..hiç sıkıntı ve ayrılık çekmezdiniz.. Niçin bunu yapmış.. Merhametine ve kudretine zıt değil mi.. 

Hiçliğe yokluğa atılıp atılmayacağımızı bilmiyorum diyeceğim sende yine ee şunu neden yapmış diyeceksin.Ben sonucu bilmiyorum diyorum.Kesinlikle amaç yok demiyorum bunu anlasanız iyi olur.Hadi diyelim hiçliğe yokluğa gittik ne olacak şimdi kendimizi mi yırtalım burda gerçekler oysa ne yapacağız bir takım uydurmalara mı sığınacağız?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Kısacası diyorsun ki mantık ilkelerini yaratmış ve noksansız olduğu için yapacak bir şeyi yok bu ilkelere bile uymak zorunda.Hatta adalet ve merhamet isimleri var bunlara da zatıyla uymak zorunda diyorsunuz eli mahkum ne yapsın başka türlüsünü kendi bile yapamıyor diyorsunuz. Güzel bir tanrı figürü uydurmuşsunuz tebrikler.

Meselâ adil bir sultan var. .Bir yerde bir haksızlık ve zulüm var.. Bir kimse dese ki, bizim sultanımız adildir.. Ne olursa olsun bu zulmü ve haksızlığı engeller ve mazlumun hakkını zalimden alır.. Sonra da sen ona desen ki "sultan buna mecbur mu ki adalet etsin.." ne kadar manasız ve mantıksız bir cümle olur öyle değil mi.. Aynen öyle de, sonsuz adalet ve sonsuz kudret ve hikmet sahibi bir Allah elbette adaletinin ve rahmetinin ve hikmetinin gereği olarak ahireti getirmemek gibi bir çirkinlikten münezzehtir.. Mecbur olduğu için değil, adil, merhametli ve hakim olduğu için.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Meselâ adil bir sultan var. .Bir yerde bir haksızlık ve zulüm var.. Bir kimse dese ki, bizim sultanımız adildir.. Ne olursa olsun bu zulmü ve haksızlığı engeller ve mazlumun hakkını zalimden alır.. Sonra da sen ona desen ki "sultan buna mecbur mu ki adalet etsin.." ne kadar manasız ve mantıksız bir cümle olur öyle değil mi.. Aynen öyle de, sonsuz adalet ve sonsuz kudret ve hikmet sahibi bir Allah elbette adaletinin ve rahmetinin ve hikmetinin gereği olarak ahireti getirmemek gibi bir çirkinlikten münezzehtir.. Mecbur olduğu için değil, adil, merhametli ve hakim olduğu için.. 

adil ve merhametli ahireti getirmemek gibi bir çirkinlikten münezzehtir.

Allah'ın zatı gereği her şeye gücü yeter!

Fakat isimleri olan adalet ve merhamete uymama gibi bir eylemi yapamıyor

fakat hala Allah'ın her şeye gücü yeter? 

 

Hatta her şeyi yok etti ahiret ve cennet cehennem vermedi bunu da yapamaz mı ?Ona itiraz edecek ne ins ne cin ne başka bir şey kalmadığında da uymak zorunda mı kalacak isim ve sıfatlarına? İnsanla Allah'ın kıyas yapmanız insandaki bazı duygu ve düşüncelerle tanrınızı insanın hatta her şeye gücü yetmeyen bir padişaha indirgemeniz kanımca sizin tanrınızın insan olduğu fikrini çağrıştırıyor zaten bu fikirden dolayı teizm'in yanında panteizm ve panenteizm gibi fikirler çıkmış .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

 

Fakat isimleri olan adalet ve merhamete uymama gibi bir eylemi yapamıyor

 

 

Yapamıyor değil, yapmaz.. Bak senin bu fikirlerin vahyin lüzumunun da bir nevi ispatı.. Bir düşün adil davranmayan adil bir kimse veya merhamet ve şefkat etmeyen merhametli bir kimse veya hikmetsiz işler yapan bir Hakîm.. Böyle bir şey olabilir mi.. Bir kimse adaleti sağlamıyorsa adil değil zalim olur.. Merhamet ve şefkat etmiyorsa, Rahman ve Rahim değil, merhametsiz olur.. Hikmetsiz iş yapıyorsa hakim olarak kalamaz.. Bak vahye ittiba etmediğin için adil bir zalim ve şefkatli bir merhametsiz ve abes işler yapan bir Hâkimi kabul etmeye kadar gidiyorsun..Aklın vahy ışığıyla aydınlansa bu hataları yapmazsın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Yapamıyor değil, yapmaz.. Bak senin bu fikirlerin vahyin lüzumunun da bir nevi ispatı.. Bir düşün adil davranmayan adil bir kimse veya merhamet ve şefkat etmeyen merhametli bir kimse veya hikmetsiz işler yapan bir Hakîm.. Böyle bir şey olabilir mi.. Bir kimse adaleti sağlamıyorsa adil değil zalim olur.. Merhamet ve şefkat etmiyorsa, Rahman ve Rahim değil, merhametsiz olur.. Hikmetsiz iş yapıyorsa hakim olarak kalamaz.. Bak vahye ittiba etmediğin için adil bir zalim ve şefkatli bir merhametsiz ve abes işler yapan bir Hâkimi kabul etmeye kadar gidiyorsun..Aklın vahy ışığıyla aydınlansa bu hataları yapmazsın. 

Neden Allah kötü fiil yapamaz mı ki özgür değil mi bu konuda sadece iyilik mi yapabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Neden Allah kötü fiil yapamaz mı ki özgür değil mi bu konuda sadece iyilik mi yapabilir?

Dediğim gibi bu mantık vahyin bir nevi delilidir.. Çünkü, vahy olmadığı zaman akıl istikametli hareket edemiyor..

 

arkadaşım bir kimse hem adil, hem de zalim olamaz.. Hem merhametli, hem de merhametsiz olamaz.. Ya adildir veya değildir.. Adil değilse noksan bir sıfat olduğu için o şey ilah olamaz..senin aklın adil olmayan adil birini nasıl alıyor merak ediyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Dediğim gibi bu mantık vahyin bir nevi delilidir.. Çünkü, vahy olmadığı zaman akıl istikametli hareket edemiyor..

 

arkadaşım bir kimse hem adil, hem de zalim olamaz.. Hem merhametli, hem de merhametsiz olamaz.. Ya adildir veya değildir.. Adil değilse noksan bir sıfat olduğu için o şey ilah olamaz..senin aklın adil olmayan adil birini nasıl alıyor merak ediyorum. 

Adil olmayan adil birinden bahsetmedim ben adalet sıfatına uymama gibi bir hikmetsizliği yapamaz diyen sensin. Bende neden her şeye gücü yetiyorsa adalet ismine uymama gibi bir tercihte neden bulunamıyor diyorum .Burada adaletin tersi zalimlik Allah'ta zaten yok adalet ismine uymadığında zalim olmuş olmuyor.Sadece adalet sıfatına uymamış oluyor (İRADESİ GEREĞİ) yok Allah'ın iyilikten başka yapabildiği bir şey yok yani kötülük yapmaz veya yapamaz demek Allah'ın özgür iradeli olmadığını gösteriyor.Eğer özgür iradesi varsa iyi eylemlerin yanında neden kötü eylemleri de yapamasın ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Dediğim gibi bu mantık vahyin bir nevi delilidir.. Çünkü, vahy olmadığı zaman akıl istikametli hareket edemiyor..

 

arkadaşım bir kimse hem adil, hem de zalim olamaz.. Hem merhametli, hem de merhametsiz olamaz.. Ya adildir veya değildir.. Adil değilse noksan bir sıfat olduğu için o şey ilah olamaz..senin aklın adil olmayan adil birini nasıl alıyor merak ediyorum. 

Tabi vahiy olunca akıl çok istikametli hareket ediyor.:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

 

Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

 Bende neden her şeye gücü yetiyorsa adalet ismine uymama gibi bir tercihte neden bulunamıyor diyorum... 

 

Bulunamıyor değil bulunmaz.. Mesela haşa farzı muhal ahiret olmazsa bu kadar zulüm ve haksızlık cezasız kalacak.. Bu bir adaletsizlik ve çirkinlik değil mi.. Adaletsiz biri nasıl adil olur.. Adil bir kimse niçin tercihini adaletsizlikten yana kullansın ki.. Yani, bir kimse adaleti sağlamadığı zaman ve adaletsizlik yaptığı zaman nasıl adil olarak kalabilir.. Bir mahkemedeki hakim senin hakkını almazsa ve hukukunu muhafaza etmezse hakime nasıl adil dersin.. Hakim sana "ben adilim.. Fakat benim adalet etmemeye de gücüm yeter, öyle ise ben adalet etmemeyi seçiyorum" diyebilir mi.. Hem adil olacak, hem de adalet etmemeyi seçecek.. Sonra da yine adil kalacak.. Sen gerçekten bunları kabul ediyor musun.. Niçin zerre kadar iyilik ve kötülüğün karşılığının verileceği gibi nezih, makul, istikametli ve hadsiz akli ve mantıki delilleri olan bir hakikati kabul etmeyip, bu kadar mantıksız hurafeleri kabul etmek zorunda kalıyorsun. Ya gerçekten de en büyük düşmanın senin imanını çalmışsa.. 

tarihinde İLİMCİK tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Bulunamıyor değil bulunmaz.. Mesela haşa farzı muhal ahiret olmazsa bu kadar zulüm ve haksızlık cezasız kalacak.. Bu bir adaletsizlik ve çirkinlik değil mi.. Adaletsiz biri nasıl adil olur.. Adil bir kimse niçin tercihini adaletsizlikten yana kullansın ki.. Yani, bir kimse adaleti sağlamadığı zaman ve adaletsizlik yaptığı zaman nasıl adil olarak kalabilir.. Bir mahkemedeki hakim senin hakkını almazsa ve hukukunu muhafaza etmezse hakime nasıl adil dersin.. Hakim sana "ben adilim.. Fakat benim adalet etmemeye de gücüm yeter, öyle ise ben adalet etmemeyi seçiyorum" diyebilir mi.. Hem adil olacak, hem de adalet etmemeyi seçecek.. Sonra da yine adil kalacak.. Sen gerçekten bunları kabul ediyor musun.. Niçin zerre kadar iyilik ve kötülüğün karşılığının verileceği gibi nezih, makul, istikametli ve hadsiz akli ve mantıki delilleri olan bir hakikati kabul etmeyip, bu kadar mantıksız hurafeleri kabul etmek zorunda kalıyorsun. Ya gerçekten de en büyük düşmanın senin imanını çalmışsa.. 

Benim sorum yalın ; Allah özgür iradesi gereği iyiliğin yanında kötülükte yapabilir mi yapamaz mı ? Yapmaz demek cevap değil yapamaz demekle eş değerdir çünkü ; sadece bir yönde seçeneği olduğu anlamına gelir.Fakat; özgür iradesi varsa kötü eylemlerde de bulunabilmeli burada adalet merhamet gibi isimlere takılmıyorum.Sadece kötü herhangi bir eylemde bulunamaz mı diye soruyorum ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Benim sorum yalın ; Allah özgür iradesi gereği iyiliğin yanında kötülükte yapabilir mi yapamaz mı ? Yapmaz demek cevap değil yapamaz demekle eş değerdir çünkü ; sadece bir yönde seçeneği olduğu anlamına gelir.Fakat; özgür iradesi varsa kötü eylemlerde de bulunabilmeli burada adalet merhamet gibi isimlere takılmıyorum.Sadece kötü herhangi bir eylemde bulunamaz mı diye soruyorum ?

 

İki seçenek var.. 

1.ahireti getirmek

2.ahireti getirmemek(haşa) 

 

Allah adil, Hâkim ve şefkatli olduğu için birinci şıkkı seçiyor..ikinci şıkkı seçmesi adaletine ve kudretine ve izzet ve azametine yakışmaz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ey Kadîr-i Hakîm! Ey Rahman-ı Rahîm! Ey Sadıku'l-Va'di'l-Kerim! Ey izzet ve azamet ve celal sahibi Kahhar-ı Zülcelal! Bu kadar sadık dostlarını ve bu kadar vaadlerini ve bu kadar sıfât ve şuunatını tekzib edip, saltanat-ı rububiyetinin kat'î mukteziyatını ve sevdiğin ve onlar dahi seni tasdik ve itaatle kendilerini sana sevdiren hadsiz makbul ibadının hadsiz dualarını ve davalarını reddederek, küfür ve isyan ile ve seni vaadinde tekzib etmekle, senin azamet-i kibriyana dokunan ve izzet-i celaline dokunduran ve uluhiyetinin haysiyetine ilişen ve şefkat-i rububiyetini müteessir eden ehl-i dalalet ve ehl-i küfrü, haşrin inkârında tasdik etmekten yüzbin derece mukaddessin ve hadsiz derece münezzeh ve âlîsin! Böyle nihayetsiz bir zulümden, bir çirkinlikten senin nihayetsiz adaletini ve cemalini ve rahmetini takdis ediyorum!

Asa-yı Musa - 210

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

 

İki seçenek var.. 

1.ahireti getirmek

2.ahireti getirmemek(haşa) 

 

Allah adil, Hâkim ve şefkatli olduğu için birinci şıkkı seçiyor..ikinci şıkkı seçmesi adaletine ve kudretine ve izzet ve azametine yakışmaz..

Sorum hala geçerli Allah herhangi bir konu da : kötü bir eylemde bulunmaya iradesi var mıdır ? İnsanda bile özgür irade var kötü ve iyi arasında seçebiliyor diyen sizler, Tanrınızı neden melek mertebesine indirgediniz? Yani bir takım sıfat ve isimleri var bunlara uymasa kendi kendini mi cezalandıracak? Birileri ondan hesap mı soracak ? Ya da tüh ya adaletliyim dedim merhametliyim dedim bunlara uymazsam şimdi herkesin yüzüne nasıl bakarım mı diyecek? Ya da bunlar benim isimlerim, bunlara uymazsam benim zaatımın izzet ve azametine uymaz.Kendi zatımda olan isimlerime uymaktan başka çarem yok mu diyecek?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, İLİMCİK yazdı:

Ey Kadîr-i Hakîm! Ey Rahman-ı Rahîm! Ey Sadıku'l-Va'di'l-Kerim! Ey izzet ve azamet ve celal sahibi Kahhar-ı Zülcelal! Bu kadar sadık dostlarını ve bu kadar vaadlerini ve bu kadar sıfât ve şuunatını tekzib edip, saltanat-ı rububiyetinin kat'î mukteziyatını ve sevdiğin ve onlar dahi seni tasdik ve itaatle kendilerini sana sevdiren hadsiz makbul ibadının hadsiz dualarını ve davalarını reddederek, küfür ve isyan ile ve seni vaadinde tekzib etmekle, senin azamet-i kibriyana dokunan ve izzet-i celaline dokunduran ve uluhiyetinin haysiyetine ilişen ve şefkat-i rububiyetini müteessir eden ehl-i dalalet ve ehl-i küfrü, haşrin inkârında tasdik etmekten yüzbin derece mukaddessin ve hadsiz derece münezzeh ve âlîsin! Böyle nihayetsiz bir zulümden, bir çirkinlikten senin nihayetsiz adaletini ve cemalini ve rahmetini takdis ediyorum!

Asa-yı Musa - 210

Üstad yardırmış yine.Kendini tatmin etmek için içindeki sesi kaleme aldırmış galiba .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

 

On 30.11.2019 at 14:47, İLİMCİK said:

 

İki seçenek var.. 

1.ahireti getirmek

2.ahireti getirmemek(haşa) 

 

Allah adil, Hâkim ve şefkatli olduğu için birinci şıkkı seçiyor..ikinci şıkkı seçmesi adaletine ve kudretine ve izzet ve azametine yakışmaz..

 

Allah sence neden hep senin düşündüğün gibi hareket ediyor, senin düşündüğün şeyleri yapıp senin hareketlerini onaylıyor? 

Mesela Allah senin lafının dışına hiç çıktı mı? Senin onaylamadığın birşeye izin verdi mi? Senin kabilenden olmayanları tuttu mu?

Bunları oturup düşündün mü?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, bayşapka yazdı:

 

 

 

Allah sence neden hep senin düşündüğün gibi hareket ediyor, senin düşündüğün şeyleri yapıp senin hareketlerini onaylıyor? 

Mesela Allah senin lafının dışına hiç çıktı mı? Senin onaylamadığın birşeye izin verdi mi? Senin kabilenden olmayanları tuttu mu?

Bunları oturup düşündün mü?

 

 

Sadece biraz mantık..Allah beni onaylamıyor, sadece böyle bir çirkinliğe ve hikmetsizliğe ve adaletsizliğe onay vermiyor ve ahireti yaratıyor..

Bu arada Kur'anın baştaki mucizesine cevap veren çıkmadı..Sizce okuma yazma öğrenmemiş bir insan bu terkibi yapabilir mi..yapabilirse bir örnek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
23 saat önce, İLİMCİK yazdı:

 

Sadece biraz mantık..Allah beni onaylamıyor, sadece böyle bir çirkinliğe ve hikmetsizliğe ve adaletsizliğe onay vermiyor ve ahireti yaratıyor..

Bu arada Kur'anın baştaki mucizesine cevap veren çıkmadı..Sizce okuma yazma öğrenmemiş bir insan bu terkibi yapabilir mi..yapabilirse bir örnek..

Madem  adaletsizlik  bu  kadar  önemli  onun için dünyada  adaleti  tesis  etseymiş  öyle  hulyalara  rüyalara  birakmasaymis.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Madem  adaletsizlik  bu  kadar  önemli  onun için dünyada  adaleti  tesis  etseymiş  öyle  hulyalara  rüyalara  birakmasaymis.

 

Adalet, ölçü ve tartı ile iş yapmak demektir..Bu tanıma göre Allah adaletini bir sinek kanadından yıldızlara, zerrelerden galaksilere kadar gösteriyor..Sinek kanadını bile ölçüden hariç bırakmadığı gibi, senin hücrelerini de hassas ölçülü alet ve makinelerle donatmış..Bu kadar hassas ölçülerle iş yapan bir zat, elbette ahireti getirmemek gibi bir adaletsizliğe müsaade etmez.

Eğer sen kötülük yapacakken seni engelleseydi o zaman bu dünya hayatındaki imtihanın anlamı kalmazdı..herkes tasdika mecbur olur, ister istemez iman ederdi..Böyle olunca da mücadele ve mücahede kalkar, insanın mahiyetindeki yetenek ve istidatlar inkişaf etmezdi..iyi ve kötü aynı seviyede kalırdı..Ebubekirler ve ebucehiller ayrılmazdı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...