Jump to content

anibal

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    11.589
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

anibal Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

16.451 profil görüntüleme
  1. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Şu an görünen en mükemmel şey, amanda ABD, amanda kapitalizm, yok hadi olmadı bilmem ne mihraklar falan diye giden terane. Doğru çözüme ulaşmanın yeter şart koşulu, doğru soruyu sorabilmek, sorunu doğru tespit edebilmektir.
  2. Neden ateist oldunuz?

    O kadar terseten düşünüyorsun ki, düşünceler basbaya en bir tersten çıkmış gibi oluyor... Ama mesela şöyle düşün. Bir şizofren, kaçık bir tip yani, bir gün bir mağarada kendince ritüel yaparken, Dıhye gelir ve onu görür. eğlence çıktı bize der, gider onu sarıp sıkar ve olaylar gelişir. Sonuçta bu özürlü şizofren, kendini cidden tanrının elçisi ziyaret ediyor sana biri olur. Aklındaki hayalin, bir halüsinasyon olduğunu bilmeden, boyuna esip gürlemektedir falan... Birde olayı bu şekilde düşün mesela...
  3. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Şu insanın mükemmel olduğu teranesi, dincilerin, yani din aristokrasisinin ihtiyat envanterindeki en acil şeylerden biridir....
  4. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Emin ol o kadar basit. mühendislikte bile kaidedir, KISS... Keep It Simple and Stupid... Siz öyle bir proje ararken, onlar kızı götürür.... Buna uyandığınız an, onların işinin biteceği andır.
  5. Neden ateist oldunuz?

    Te yaaaa.... Tartışılacak nesi var ki bunun... Koca bir bedevi götü ve osurukları.... Bunun ötesinde tartışılacak bir bok sıçılsa bari de tartışsak....
  6. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Senin sorun, tedbirin nasıl planladığı vs. Böyle bir plan gerekmiyor. Daha doğrusu zaten bu plan, artık klişe olmuş, her defası için oturup kasmak gerekmiyor. Dünya üzerinde etkin güçlerin, dünya üzerinde etkin kalmasını sağlayan aslında bu kadar basit bir reçete... Bir mahhlle çetesi ile, koca Rus devrimin yapanlar aynı şekilde hareket ediyor zira.
  7. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Gerekmiyor ki.... Bazen bir kürek, yangın, su baskını, hırsız, karda yolda kalma vs. gibi bir sürü iş için yeterince kifayetli olur çıkar. Önemli olan, yeni duruma karşı, hızlı ve doğru adapte olabilme yeteneğidir. Ki aristokrasi işte bu noktada her zaman tedbirli olandır. Askeri operasyonlarda ilk kural: ihtiyatsız askerlik olmaz.... Öküz altında buzağı arayana kadar, bu mevzulara ayıkmamız, bizi daha güçlü yapacaktır. Biraz Dr. Who izleyin. Bir düşmanı yenmenin en kolay yolu, onun gücünü kendisine karşı kullanmaktır.
  8. Neden ateist oldunuz?

    Tabi tabi, dünya da düz zaten, hatta güneşte balçığa batıyor...Ha, bide dünya öküz ile balığın sırtında duruyordu di mi? Hoş, coğrafyanın aklından daha kıt olduğunu söylemiştik zaten.
  9. Neden ateist oldunuz?

    Kuranı zrıvalamakta geçebilecek tek şey sensin göründüğü kadarıyla... Alayı zırvalıkta, neymiş, dağlar sürüklenirmiş, deme ya, yesinler sizin coğrafya bilginizi... Ki, kime diyorum ki ben, dünyanın şekli yumurta gibidir diyecek kadar coğrafyadan habersiz birinden ne bekliyoruz ki zırvalıktan başka, ne bekliyoruz ki zırvalık neymiş anlasın...
  10. Türkiyenin gidişatı, beni çok korkutuyor..

    Öncelikle, 1905 devrimi başka bir hikaye. 1917'de iki devrim oldu Rusya'da, Çarı deviren, Şubat devrimiydi. Ve herşeyi karıştırmışsın. Evet, meydan hitlere kaldı, stalin'e ve İnönü'ye kaldı. Ama nüansı kaçırıyorsun, "kaldı". Çok başarılı doktorlar heryerde var zaten. Ama çok başarılı doktorların olunca, ekonomik ve sosyal refah açısından çok başarılı olmuş olamıyorsun. Suriye, güzeldi, ama değil. Ve suriye'de yaşanan mevzuların sorumlusu, açlık tehdididir. Küresel ısınmayı yabana atmayın. Suriye'deki çeşitli meyve sebze hububat vs. yetiştiricileri, giderek artan kuraklık nedeniyle, ürün alamaz oldular. Sanayide olmayınca, neyle doyuracaksın karnını? Mesela, Mısır'daki ihtilaller döneminde, sokakta kimse özgürlük, demokrasi zart zurt diye bağırmadı, hepsi ekmek diye bağırıyordu. Sosyalizm, kağıt üzerinde güzel olacaktır. Ama gerçekte uygulanabilmesi mümkün değildir ki sebep budur. Bu hususu hep kaçırıyorsunuz, insan öyle paylaşımcı, üretken falan değildir, doğal mekanizmalarımız bizi "biz daha eşidiz" noktasına götürecektir her zaman. Hep öbürünün yerinde, evinde, karısında, kızında, yemeğinde gözümüz olacaktır. Hep daha fazlasını isteyeceğiz. Hep, ben eşşek gibi çalıştım, o neden ben kadar yiyor diyeceğiz falan. Realite bu, kabaca özetleyeyim dersem. Bu realite ortadayken sosyalizm yemez, tutmaz. Tutmayışının ve daha o günden göçeceğini görmüş olmanın sebebi bu. Kapitalizm, pek bilinmez, genelde amanda öcü bir şeydir. Ama aslında en adil sistem olarak öne çıkar. Çok adil olduğundan değil. Sömürüyü yüceltir, sömürülenleri de ezmeyi hak görür. Adil olan tarafı, sömürülen biriyken, sana smürenler arasına geçme hakkını tanır. Diğer sistemlerde, bu bir imtiyazdır ve sadece belli bir zümreye tanınır. Ha, sosyalizm de, kağıt üstünde başka şey derken, realitede böyle bir zümre oluşturur. Mesela meşhur polit büro falan. Birde şunu çok atlıyorsunuz. Halk hareketleri ve büyük savaşlar, yani ciddi savaşlar, her zaman halk seviyesine inen ekonomik bir buhranın neticesidir.
  11. Neden ateist oldunuz?

    O okuduğun şeyler var ya, hani senin amanda pek hikmetli laflar sandığın şeyler, işte onlar zırvalık oluyor. Eğer biri öyle şeyler derse sana, bil ki zırvalıyor... Baştan git, neymiş efenim, allah varmışta... Bundan büyük zırvalık mı olur? Birde gitmiş çöldeki, tek marifeti üç taşla taharet etmek olan bedeviyi resul etmiş te, bak sen baaaak, hatta bir de evlatlığının karısını ona helal etmiş ki, salyasını akıta akıta düzebilsinde.... Bak neler olmuş serhat, öyle böyle değil di mi?
  12. Neden ateist oldunuz?

    Al eline, aç bir sayfa, kafana göre takıl, zırvalık olmayan yeri mi var bedevi sayıklamasının?
  13. Kendi kendini boyuna çürüten bir kitaba hala zırvalık diyemiyorsan, bu senin zırvalıktan başka bir şey bilmediğinden öte bir anlama gelmez.
  14. Dünyayı yönetenlerin bildiğini biliyor musunuz?

    Dünyayı yönetenler falan yok... Dünyayı yöneten sandığın aristokrasinin bu kadar ayakta kalma sebebi, olayları yönetmesi değil, her duruma karşı tedbirli olmasıdır. Yani, dünyayı yönetemezsin, ama biraz doğa ve tarih biliyorsan, ne olacağını bilir, ona göre tedbir alıp hep karlı çıkarsın.
  15. Laik kesim nasıl bu kadar koyun hale gelebildi?

    Ona buna sürü diyebilecek son adam sensin, kusura bakma.. Bu tespiti yapabilecek uzmanlığı olan tek kişi benim maalesef, bir kladistik uzmanı olarak... Konuya gelirsek, evet, bir sürü var, başsız kalmış. Bir sürü daha var, sünepenin tekinin kuyruğuna yapışmış. Hal bu işte, beğen ya da beğenme.
×