Jump to content
Ateistforum

EbûTürâb

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    187
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

EbûTürâb Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü Mayıs 17

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

488 profil görüntüleme
  1. EbûTürâb

    KURANDA NAMAZ

    ''Ey iman edenler, Cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah´ın zikrine (anılmasına) koşun ve alım satımı bırakın; eğer bilirseniz, o sizin için daha hayırlıdır.'' Cuma 9 Üst alıntıya nazaran konuşuyorum; değinmek istediğim noktayı kavrayamamışsın. Gerekli açıklamayı yaptım. Bundan sonrasına cevap vermek için bir sebep bulmuyorum. Diyanet mi? Dilersen koyduğum tüm ayetlerin sana arapçalarını bir bir buraya yazayım, karşılaştır gör. Asıl propaganda ne bilir misin? Yanlışı insanlara bağırıp, çağırıp doğru diye belirtmek! (Aynı sizlerin(bazıları dışında)yaptığ
  2. EbûTürâb

    KURANDA NAMAZ

    Dostum, bunu açıkça ben şöyle şöyle desem gerçekten yanlış olur, çünkü ben Tanrının neden yapmadığını sana belirtmiş olurum ama bilmiyorum ki ben Tanrının düşüncelerini. Sadece bu konuda tek bir şey söyleyebilirim, Kuranda belirtilmeyen bir çok konuya, Peygamber açıklık getirmiş. Mesele hadislerde de değil zaten, onları inkar bile etsek ''namaz'' günümüze kadar gelen bir şey. Müslümanların geleneklerinde, yaşantılarında bunu çok defa görebiliriz. Sadece temel olan şeylerin yanında bir kaç tane küçük değişiklikler var ki, onlarda mezhep dediğimiz kavramları oluşturdu zaten.
  3. EbûTürâb

    KURANDA NAMAZ

    Bak bu yüzden verdim işte o ayeti Gördün mü salattan kasıt, birbirinden farklı olmak üzere neymiş? İlgili ayeti araştırabilirsin, ne denilmek istediğinin farkına varırsın. Salat dediğin kelime ayetteki kullanımına göre farklılık gösterir.
  4. Evet şimdi fark ettim. Daha detaylı açıklama bulup getireceğim. Kusura bakma.
  5. Ne de güzel demişsin imzanda. Günümüz için geçerli, öyle ki senin dediğinde bunu kanıtlar; Yanlış doğruyu her zaman yener ama en sonunda kazanan doğru olur.. En sonunda göreceğiz değil mi?
  6. Öyle mi dersin? Sadece onlardan oluşuyor demek ki? :)) 121 Sayfa Tüm Kuran'ın üçte ikisinden daha fazlasına sahip Buyur bakalım, buraya dijital bir şekilde bırakıyorum dilediğin gibi oku da(okuyabilirsen!) 2-3 sayfa mı gör http://www.bl.uk/manuscripts/Viewer.aspx?ref=or_2165_fs001r Ne garip, yine insanlar oturduğu yerden haklı çıkıyor!
  7. EbûTürâb

    KURANDA NAMAZ

    Aslında yanılıyorsun, bir insan hiç namaz kılmadan, hiç oruç tutmadan, hiç bir dini vecibeyi yerine getirmeden de cennete girebilir. Ya da tam tersi, beş vakit namaz kılarak, oruç tutarak, tüm dini vecibeleri yerine getirerek de cehenneme girebilir. Burada ince bir çizgi var, o çizgi sadece emirleri uygulaman değil, mesela Kuranda, namaz kılmayanları öldürün demez. Halbuki zaten bunlar düşününce cehenneme gidecekler değil mi? İşte o ince çizgi tam burada başlıyor, senin amacının, maksadının ne olduğunda. Ben şahsım adına konuşayım, bunları bir emir olduğu için yerine getirmiyorum. Benden önce
  8. Bana Aişe'nin 4 yada 5 yaşında evlendirildiğinin kanıtını, Aişe ile olan evliliğe yaşı küçük olunduğu için karşı çıkıldığının kanıtını getir dediklerini kabul edeceğim. Ama ben sana Arapların 4 yada 5 yaşlarında başka adamlara kızlarını vermediğini kanıtlarım. Benim kanıtlamama gerek bile yok hatta, sen iki makale daha okusan anlayacaksın. Bunları geçtim, Kuranda bana çocuklar ile evlenme izninin getirildiğinin kanıtını getir, ben bir daha bu forumda ağzımı açarsam şeref yoksunuyum. Ama bunların kanıtını getiremez, iki üç doçent, profesör koyup önüme, onların verdiği kanaatle
  9. EbûTürâb

    KURANDA NAMAZ

    Öyle mi? Yani demek istediğin dua için belli bir mekana mı ihtiyaç var? (Allah’ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahiret gününe iman eden, namaz kılan, zekâtı veren ve Allah’tan başkasından korkmayan kimseler imar eder.) [Tevbe 18] Salat dediğin şey ayetten ayete göre farklılık gösterir, bunun sebebi belirtilmek istenen noktanın tespiti içindir. Mesela bu ayeti açıkla bana; (Allah ve melekleri, Resule salât ediyor. Ey iman edenler, siz de salât edin.) [Ahzab 56] “Onlar için salat et, kuşkusuz senin salatın onlara bir sekinedir.” (Tevbe, 9/103) Yada bunu açıkla? Yorulm
  10. Olmadın hayır. Benim savunduğum tek durum şu; ortada yanlışlığı belli olan bir konu var ama insanlar(insanlık) bunun doğrusunu öğrenmek yerine o yanlışta devam ediyorlar. Senin başına haklı olduğun halde haksız olduğun bir durum getirildi diyelim, hakkını aramayacak mısın? İnsanlara bakın doğrusu aslında şu, haksız durumunda değilim demeyecek misin? Ben işin ne günahında, ne sevabındayım. Günahları bana, sevapları size kalsın. Ben sadece dini konularda değil, her konuda doğrusunu anlatıp, onu savunmayı tercih ederim!
  11. İlgili makaleyi ben çok önce okumuştum. Bunun tersini söyleyen elimde 3 adet makale var. Atayım mı buraya? 18 ve 9 yaşında olmak üzere ikiye ayrılır İslam dünyası, 9 yaşında olduğunu savunanlar, Klasik kaynaklarda yer alan rivayetleri temel alır ve bu uygulamanın o dönem için bir Arap örfü olduğunu, sıcak ülkelerde çocukların daha erken büluğa eriştiğini dile getirirler. Şöyle bir gerçek var, tam olarak hiç bir sahabenin doğum tarihi verilmiyor(istisnalar var), genelde ölüm yılları mevcut. Aişenin Hicri 58'de vefat ettiği zaman yaşının 66 olduğunu söyleyenler, onun dokuz yaşında evlendi
  12. :)) Ne dedim ben bir üstte; Biraz da haksız olayım ya Öyle ki yüzyıllardır diğer alimler tarafından sorun bile olmamış, acaba neden?? 9 Yaşında evlendiğinden(!) mi yoksa 18 yaşında evlendiğinden mi.
  13. Tatmin olmazsan söyle yazdığımdan, bu sefer daha da detayına inip yazarım.
  14. Buyrun bakalım; "Ben Mekke’de oyun oynayan bir kız iken Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’e, ‘Doğrusu, onların asıl buluşma zamanları, kıyamet saatidir; kıyamet saatinin dehşeti ise, tarif edilemeyecek kadar müthiş ve ne acıdır!’ (Kamer, 54/46) ayeti nâzil oldu." (Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 6, Tefsîru Sûre, (54) 6; Aynî, Bedruddîn Ebû Muhammed Mahmûd ibn Ahmed, Umdetü’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 20/21; Askalânî, Fethu’l-Bârî, 11/291.) İbn Erkam'ın bu konuda üç rivayeti var; birisi 618 yılı birisi 614 yılı, birisi 619 yılı. Genelde
×
×
  • Yeni Oluştur...