Jump to content

Kur'an'daki Çelişkiler Doğru mu? -1


Recommended Posts

...

Bu arada Nisa-12'de bir noktaya dikkat çekmek istiyorum:

Çocukları yoksa, hanımlarınızın bıraktığı mirasın yarısı sizindir. Çocukları var ise, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Bu pay, borçlarının ödenmesinden ve yaptıkları vasiyetteki payların dağıtılmasından sonradır. Çocuklarınız yoksa bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Çocuklarınız varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. Bu pay, borçlarınızın ödenmesinden ve yaptığınız vasiyetteki payların dağıtılmasından sonradır. Miras bırakan erkeğin veya kadının, çocuğu ve eşi olmayıp bir erkek veya bir kız kardeşi var ise bu durumda herbirine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler, üçte biri paylaşırlar. Bu paylaşım vasiyetteki payların dağıtılmasından ve borçların ödenmesinden sonra uygulanmalıdır ki kimseye zarar verilmesin. Bu, ALLAH'tan bir vasiyettir. ALLAH Bilir, Şefkatlidir.

Aynı ayette aynı cümlenin iki kez kullanılmasının nedeni nedir dersiniz?

Evet buraya dikkate çekmek lazım..

Acaba neden?

Neden tereke ve ma tereke ifadeleri ayrı kullanılıyor?

Sanıyorum neden kalanın(ma tereke) dağıltıldığı anlaşılmış oluyor.

Sizin zeka'nızda sorun mu var?

Birader adam sürekli kalanlar üzerinden mirası dağıtsada ana miras üzerinden verilen oranlara sadık kalarak dağıtsada çözüm olmuyor. Mirasçılardan en az birinin payı ne ana miras üzerinden ne kalan üzerinden kendisi için verilen orana eşitlenemiyor

bak şimdi birader

bir daha anlatalım belki bu sefer anlarsın

Farzedelim ki ana,baba,üç kızı ve eşi yaşıyor adamın

120 lira var

önce kızlara verdin 2/3 oranında 80 lira

sonra kalan 40 lira'nın 1/6'sını anaya 1/6'sını babaya verdin. Bunlarda 6.66666667 şer lira aldılar.

Eş'e kaldı 26.666666 lira

Eş'e 1/8 verin demiş Allah.

Şimdi bu kalan miktar neyin 1/8'si.

Dragon diyor ki "sona kalan mirasçı için Allah'ın verdiği oran önemli değil"

siz şimdi buna mı mantıklı cevap diyorsunuz?

Öncelikle burada şunu söylemem lazım, Dragon un yöntemi, yani ayet sıralaması yöntemi hiç kullanılmamış değil.

Minberiye yöntemi veya durumunu google a sorarsanız muhakkak bir şeyler öğrenirseniz.

Dragonun yaptığı minberiye yönteminden avliyeyi kaldırmak.

Şimdi gelelim soruya diyelim ki kalandan eşe 1/8 verdik.

Başka varis de kalmadı, artan parayı gömecek miyiz?

Veya biraz daha pratik yapalım, adam öldü sadece ve sadece babası hayatta.

Peki bu durumda babasına ayette yazılan oranı mı verirsiniz yoksa tamamını mı?

Eğer ayette yazan oranı veririz diyorsanız benim diyecek bir şeyim kalmıyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 664
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bence her matematiksel model önerene hassittir lan diyeceksek ortada sitilmeyen matematikçi kalmaz haberin olsun.

Kurallar keyfi değil. Önkabule keyfi diyorsan o zaman tüm matematik ve bilim keyfi demektir.

Önkabüllerini nerden alıyorsun dragon

Popondan mı, kur'andan mı?

Sen burda demagoji

Elbette matematik aksiyomatiktir ama senin burda elinde mevcut bulunan aksiyomları (kur'andaki hükümleri) çiğneyerek yine kur'ana göre tutarlı bir cevap verdiğini iddia ediyorsun. Abes olan bu dur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fesuphanallah

Harbi gerizekalısınız kusura bakmayında.

Şimdi mirasçılar ana miras üzerinden paylarını alsalar zaten sona kalan kişi en başta kendisine verilen oranda miras alır

ama burda durum farklı.

diyelimki 100 liram var

Adam gibi bunu paylaştırıyorum bak

1/2 si yani 50 lira çocuklarıma gitsin

1/4'ü anamla yani 25 lira anamla babama gitsin

1/4'ü de eşime gitsin ne kadar aldı 25 lira

Eşim için kalan miktar zaten en baştaki mirasın 1/4'üydü yani kalanın hepsini almasında bir sakınca yok zaten sonda alsa ilkte alsa aynı miktarı alacaktı

Hem mirası kalanlar üzerinden dağıtıyor hemde sona kalan kişi kendisi için zikredilen oranla hiç alakası olmayan bir miktar alıyor. Burdaki abesliği anlamak için dahi mi olmak lazım ya?

Kusura bakma ama harbiden gerizekalımısınız diye benim sormam lazım aslında.

Çünkü modelin neyin üzerine kurulduğunu anlamakta zorlanıyorsunuz.

Yukarıda verdiğin oranlar Kuran'ın oranı değil. 1/6'şar olacaktı ana-babaya bu kombinasyonda düşen miktar.

Kalanlar üzerinden gidilme mantığı bu zaten. Sıralamada öncelikli olanlara payları verilerek adım adım kalanların dağıtılması prensibi var.

Bu durumda tümünden 1/4'ünü alması gerekiyor iddiası yapılamaz. Çünkü paylaşım öncelikli olandan kalan ne ise onun üzerinden işlem yapmak.

En sona kalan eş'in oranlaması ise artık bir oranı ifade etmiyor. Çünkü kimseyle oranlama yaparak kalanı paylaştırman gerekmiyor.

Ama kız kardeş olsaydı bir tane daha o zaman durum değişirdi. Ve kadın'ın oranı bir anlam ifade ederdi. Çünkü sıralamaya göre oranlanacak başka bir kişi daha

işleme katılmış oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fesuphanallah

Harbi gerizekalısınız kusura bakmayında.

Şimdi mirasçılar ana miras üzerinden paylarını alsalar zaten sona kalan kişi en başta kendisine verilen oranda miras alır

ama burda durum farklı.

diyelimki 100 liram var

Adam gibi bunu paylaştırıyorum bak

1/2 si yani 50 lira çocuklarıma gitsin

1/4'ü anamla yani 25 lira anamla babama gitsin

1/4'ü de eşime gitsin ne kadar aldı 25 lira

Eşim için kalan miktar zaten en baştaki mirasın 1/4'üydü yani kalanın hepsini almasında bir sakınca yok zaten sonda alsa ilkte alsa aynı miktarı alacaktı

Hem mirası kalanlar üzerinden dağıtıyor hemde sona kalan kişi kendisi için zikredilen oranla hiç alakası olmayan bir miktar alıyor. Burdaki abesliği anlamak için dahi mi olmak lazım ya?

sen hala kalanın ne olduğunu çözememişsin ben napayım lucretius :)

mirasın(kalanın) 2/3 ü 3 kıza, geri mirasın(terekenin)(kalanın) 1/6 şarını baba ve anne alır, mirasın(kalanın) gerisini eş alır ki ortada para kalmasın onda 1/8 uygulanmaz, o son sıradadır anlatımda..

biraz daha ısrar edersen iyice açıcam amerikadaki kullanma klavuzları gibi yapıcam.. parayı yavaş yavaş sayarız felan :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Önkabüllerini nerden alıyorsun dragon

Popondan mı, kur'andan mı?

Sen burda demagoji

Elbette matematik aksiyomatiktir ama senin burda elinde mevcut bulunan aksiyomları (kur'andaki hükümleri) çiğneyerek yine kur'ana göre tutarlı bir cevap verdiğini iddia ediyorsun. Abes olan bu dur.

Önkabullerin nereden alındığını hala anlayamadın mı?

Evet kuranda karpuz yemen de söylenmiyor ama sen katur kutur kabuğu ile bile yemesini biliyorsun. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi mantıkla?

Miras paylarını ana miras üzerinden vermem

Direkt olarak birbirlerine oranlarını veririm olur biter

Ben Allah kadar salakmıyım yaw?

Bütünden paylaştır demiyor ki zaten. TEREKE'den diyor. İngilizcesi LEFT. Yani kalan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek ki neymiş paradigmax

Kalanlar üzerinden paylaştırılınca hep artan oluyormuş

Yani bu mantıkla bu sorun çözülmezmiş

Nasıl bir bataklığa saplanmışsınız siz böyle?

Diyelim ki 100 var, dağıtıcı bunun 1/4 A nın 1/4 ü B nin diyor.

Geri kalan hakkında hiç bir şey söylenmemiş ise;

Demek ki dağıtıcı parayı yarıya bölerek dağıtmak istiyor diye bir yorum neden yapılamasın?

Bu örnek soyut ve miras gibi gerçek bir fenomen değil.

Şimdi örneği gerçeğe taşıyalım:

Adam öldü, varis olarak sadece ve sadece 2 oğlu kaldı.

Ve aynı yukarıda ki gibi birine 1/4 diğerine 1/4 verilmiş 100 lira üzerinden..

Şimdi dışarıdan biri çıkıp siz bu geri kalanı paylaşamazsınız diyebilir mi?

Veya kalan şöyle olmalıdır böyle olmalıdır diyebilir mi?

Veya dağıtıcı neden tam dağıtmadı diyebilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütünden paylaştır demiyor ki zaten. TEREKE'den diyor. İngilizcesi LEFT. Yani kalan.

Orda tereke borçlar odendikten sonra kalan üzerinden dağıtılır diyor

Mirasçılar sıra ile gelirler alan alır sonraki kalan üzerinden pay alır demiyor.

Sizin mantık şu "Allah mirası sıralı dağıtamazsınız" demedi bizde sıralı dağıtırız.

:))

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orda tereke borçlar odendikten sonra kalan üzerinden dağıtılır diyor

Mirasçılar sıra ile gelirler alan alır sonraki kalan üzerinden pay alır demiyor.

Sizin mantık şu "Allah mirası sıralı dağıtamazsınız" demedi bizde sıralı dağıtırız.

:))

Bak işte bu senin yorumun.

Ama başka bir yorumda benim dediğim gibi.

Sen bütünden anlıyorsun ben kalanlardan anlıyorum.

Sıralı dağıtma işlemini ilk ben söylemiyormuşum zaten. Minberiye diye bir yöntem varmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben anladım dragon

Müslüman dansözlerin arasında yerini almışsın.

:lol: Aman yarabbim. Demek ki incil ile lgili bir iddiaya itirazım olsa hristiyan dansözler arasında olacaktım.

Eyvah! Mesela ben cinsel ilişki olmadan da çocuk dünyaya getirilebilir diyorum. Yoksa ben hristiyanmıyım?

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl bir bataklığa saplanmışsınız siz böyle?

Diyelim ki 100 var, dağıtıcı bunun 1/4 A nın 1/4 ü B nin diyor.

Geri kalan hakkında hiç bir şey söylenmemiş ise;

Demek ki dağıtıcı parayı yarıya bölerek dağıtmak istiyor diye bir yorum neden yapılamasın?

Bu örnek soyut ve miras gibi gerçek bir fenomen değil.

Şimdi örneği gerçeğe taşıyalım:

Birader bu gerizekalılık bulaşıcı galiba

Daha genel bir durum için miras üzerinden oran verilmez mirasçıların birbirlerine göre oran verilir ve sorun kalmaz

Ama kur'anda miras üzerinden oran veriliyor siz bırakın avliye yapmayı ve bu oranları nıspi oranlar kabul etmeyi. Mirası sıralı biçimde kalanlar üzerinden oranlayarak dağıtmak gibi akla ziyan bir yöntem uyduruyor sonra sona kalan kişi ile onun için zikredilen oran arasında bir alaka olmayınca "sona kalan için oran geçerli değildir" diyorsunuz..

En başta bu Allah denen dangalak ana miras üzerinden değilde mirasçıların birbirlerine oranlarını verseydi mirasçılardan kim ölürse ölsün, kim olmazsa olmasın sorun olmazdı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kozik Oda(Kabe) Kitap(Kuran) ve Belgeleri(Hadis) açıldıkça, "Darbeci" Peygamberlerin gerçek yüzü gün ışığına mı çıkıyor acaba? İlginç! :)

Daha ilginç olanı hem bunu yazıp hem inanabiliyorum! ^_^

İlginç değilmi? :huh:

tarihinde inevitablen tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...