Yakup 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi (düzenlendi) Meçhule şu ana kadar kıldığın namazlar geçersiz oldu. Büyük günah işledin. Tövbe et ve 365 gün oruç tutup namaz kıl. Resmen dinden çıkmış. Allah'tan Pante var da tekrar dine dönme şansı yakaladı. Bu hal üzere ölseymiş direk cehenneme gidecekmiş, pahahaha. Anlayacağınız, Meçhule orada da bizimle birlikte olacaktı. Kasım 14, 2011 tarihinde Yakup tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi Namaz kilarken iki harekette (üc olmayacak) calan cep telefonunun kapatilmasi vardir bir basparmagin inip kalkmasindan bir sey olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
mechule_ 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi Şu dininizi doğru öğrenin. Ateistlerden, dinsizlerden öğrenmekten sıkılın biraz. Tersine sizin burada din konusunda yapılan yanlışları düzeltmeniz gerekir. Halbuki sizin yanlışlarınızı inanmayanlar düzeltiyor. La demek "Yok" demektir. Arapçada La, Lem, leyse sözcükleri kesin olumsuzluk belirtirler. Başına geldiği ifadeyi reddederler yani. "La ilahe" demek "Tanrı yoktur" demektir. Devamındaki "İllallah" sözcüğü ile "Allah'tan başka" anlamı kazanır. Sen kalkıp da "Rahman'ın tekliğini la ediyorum" dersen; bunun anlamı "Rahman'ın tekliğini reddediyorum" demek olur. Söylemen gereken " işaret parmağımı kaldırarak Rahman'ın tekliğini onaylamış oluyorum" idi. Ama havalara girip, renkli konuşmaya çabalayarak "La etmek" vs. ile gülünç yanlışlara düşüyorsunuz. yemin ediyorum sen beni hiç bir başlıkta anlamıyorsun,kalkıp bana arapça dersi verme istersen,la ile tekliğini tescilliyorum ever,kimse yoktur birden başka anlamında la söylenirken parmak kaldırılır,müslümanlar arasında la çok kullanılır,ben sizi onlarla karıştırıp ayrıntıya girmiyorum sanırım hata burada,gülünç duruma giren sensin bilerek ve isteyerek açık yakalama gayretinden ince düşünemiyorsun,klasik düşüncelerle alt etmeye çalışıyorsun sana uymuyorum farkındaysan. Link to post Sitelerde Paylaş
mechule_ 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi ah ne kadar boş şeylerle uğraşıyorsunuz,yani bu kadar mı mantıksızsınız bir müslümanın La ilahe illallahın manasını bilmeyecek olmasını nasıl düşünürsünüz aklım almıyor.tuhaflık bende galiba Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi yemin ediyorum sen beni hiç bir başlıkta anlamıyorsun,kalkıp bana arapça dersi verme istersen,la ile tekliğini tescilliyorum ever,kimse yoktur birden başka anlamında la söylenirken parmak kaldırılır,müslümanlar arasında la çok kullanılır,ben sizi onlarla karıştırıp ayrıntıya girmiyorum sanırım hata burada,gülünç duruma giren sensin bilerek ve isteyerek açık yakalama gayretinden ince düşünemiyorsun,klasik düşüncelerle alt etmeye çalışıyorsun sana uymuyorum farkındaysan. Hatanı da kabullenemeyecek kadar kibirlisin. İşaret parmağını kaldırmak Allah'ın birliğini onaylamaktır ama la etmek değildir. Kelime-i şahadette "Allah birdir" demez. "Lailahe illallah" ifadesinin tümünden o anlam çıkar. Bu da "la etmek" gibi saçma bir ifadeyle belirtilmez. La edilir ama ne edilir? Başka ilahlar, putlar la edilir. Yani reddedilir, kabul edilmez. Sen "Rahman'ın birliğini la ederim" dediğin anda şirke düşmüş olursun. Parmak işaretlerine "la etmek" gibi bir isimlendirme yapacak olursak, "la etmek" ne olur biliyor musun: 2. mesajımda yazmıştım: Başparmakla orta parmağı birleştirerek bir yuvarlak haline getirmektir. Yani sıfır haline, yani yok demek haline getirmektir. Bu kadar izaha rağmen hala ısrar ediyorsan, o uydurma ve yanlış ifadeyi senden başka kullanan birini, bir yazıyı, bir ifadeyi göster. Bakalım bu konuda tek misin yoksa senin gibiler de var mı? Link to post Sitelerde Paylaş
FreeWill 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi (düzenlendi) Sanırım halının üstünde bir böcek, karınca filan var, namaz kılan kişinin dikkatini dağıtıyor. O da karıncaya sessizce 'artislik yapma lan' diye azarliyor. Kasım 14, 2011 tarihinde FreeWill tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
şahika 0 Kasım 14, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 14, 2011 gönderildi Her şeyde vardır bir hayır.Şafiler başka bir işaret de uydurabilirlerdi ve bu ülkemiz açısından kötü sonuçlar doğurabilirdi.İnsanlar birbirlerini yanlış anlayabilirlerdi....... Link to post Sitelerde Paylaş
herakles79 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Araplar şahadet kelimeleri ettiklerinde işaret parmağını havaya kaldırırlar. Kelime-i şahadet esnasında da bunu yapıyorlar.Bunu namaza taşıyıp taşımamak mezhepsel bir seçenek. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Müslümanlar kimi özel durumlarda mensubu olmadıkları bir diğer mezhebin yorum ve uygulamalarını kullanıyor, bunu biliyoruz. Buna izin var zaten. Peki genel olarak kafamıza göre mezhep değiştirebilir miyiz? Yani ben şimdi müslüman olsam ve Tayyip'e duyduğum hayranlık ve bağlıklıktan onun mezhebine geçmek istesem, bunu yapabilir miyim? Alevilik bir mezhep mi değil mi bilmiyorum, sadece ben değil kimse bilmiyor ve prensipte mezhepler arasında sayılmıyor falan ama isteyen gidip alevi olamıyor mesela. Diğerleri için de böyle midir? Bir hanefi kalkıp da şafi olabilir mi? Şu Tayyip'i görünce şeytan görmüş gibi oluyorum yeminle. Bir insan bu kadar mı itici, sevimsiz, çirkin olabilir. Aklının bütün kötülüğü yüzünden okunuyor.. Piyasaya ilk düştüğü günden beri böyle hissediyorum, ta o belediye başkanı olduğu dönemden beri. Hani şu "Ben İstanbul'un imamıyım" dediği günler.. İslam'la ilgilenmeme ve Kur'an'ı okumama neden olan tam olarak bu adamdır. Link to post Sitelerde Paylaş
freand 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Şu Tayyip'i görünce şeytan görmüş gibi oluyorum yeminle. Bir insan bu kadar mı itici, sevimsiz, çirkin olabilir. Aklının bütün kötülüğü yüzünden okunuyor.. Piyasaya ilk düştüğü günden beri böyle hissediyorum, ta o belediye başkanı olduğu dönemden beri. En çok bu kısmına güldüm yazınızın sayın IFeelGood. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Mezhep değiştirmekte bir engel yok, ama hangi mezhep? Sünnilik içindeki mezheplerden birinden çıkıp diğerine girmek serbesttir. Ama bu 4 mezhep dışında bir mezhebe girmek hak görülmez. Yani, Aleviliğe, caferiliğe geçiş hoş karşılanmaz. Sapıklığa geçiş olarak nitelenir. Link to post Sitelerde Paylaş
freand 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi (düzenlendi) Mezhep değiştirmekte bir engel yok, ama hangi mezhep? Sünnilik içindeki mezheplerden birinden çıkıp diğerine girmek serbesttir. Ama bu 4 mezhep dışında bir mezhebe girmek hak görülmez. Yani, Aleviliğe, caferiliğe geçiş hoş karşılanmaz. Sapıklığa geçiş olarak nitelenir. Ben de böyle tahmin ediyordum sayın Pante. Benim asıl merak ettiğim şey, hak mezheplerden çıkıp diğerlerine geçenlerin katli vacip midir? Geçenlerde bir yerde bu kişilerin mürted hükmünde olup katledilmeleri gerektiğine dair bir yazı okumuştum. Sünni olan bir kişi şii olduğunda idam edilir mi? Mesela Vahabilikten şiiliğe geçtiğinden şüphelenilen bir kişi Suudi Arabistan tarafından idam edilmişti. Aksini söyleyenler de var örneğin İsmailağa cemaati lideri Cübbeli. Kasım 15, 2011 tarihinde freand tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Ben de böyle tahmin ediyordum sayın Pante. Benim asıl merak ettiğim şey, hak mezheplerden çıkıp diğerlerine geçenlerin katli vacip midir? Geçenlerde bir yerde bu kişilerin mürted hükmünde olup katledilmeleri gerektiğine dair bir yazı okumuştum. Sünni olan bir kişi şii olduğunda idam edilir mi? Mesela Vahabilikten şiiliğe geçtiğinden şüphelenilen bir kişi Suudi Arabistan tarafından idam edilmişti. Aksini söyleyenler de var örneğin İsmailağa cemaati lideri Cübbeli. Hayır, katli vacip görülmez. Bunun için mürted sayılması gerekir. Kendini İslam'ın içinde sayan mezhep mensuplarına kafir ve bu mezhebe geçenlere de mürted olarak bakılmaz. Ancak örneğin mezhep değiştirdikten sonra namazı terketmişse mürted sayılır. Verdiğin Suudi örneğinde bu tür bir özellik olması gerekir. Bir de tabi mezhep değiştirmesindeki gerekçe önemlidir. Sebebi dini değilse, çıkar amaçlı ya da eski mezhebine düşmanlık amaçlı ise yine mürted olarak görülebilir. Link to post Sitelerde Paylaş
freand 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Hayır, katli vacip görülmez. Bunun için mürted sayılması gerekir. Kendini İslam'ın içinde sayan mezhep mensuplarına kafir ve bu mezhebe geçenlere de mürted olarak bakılmaz. Ancak örneğin mezhep değiştirdikten sonra namazı terketmişse mürted sayılır. Verdiğin Suudi örneğinde bu tür bir özellik olması gerekir. Bir de tabi mezhep değiştirmesindeki gerekçe önemlidir. Sebebi dini değilse, çıkar amaçlı ya da eski mezhebine düşmanlık amaçlı ise yine mürted olarak görülebilir. Cevap verdiğin için sağol. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Mezhep değiştirmekte bir engel yok, ama hangi mezhep? Sünnilik içindeki mezheplerden birinden çıkıp diğerine girmek serbesttir. Ama bu 4 mezhep dışında bir mezhebe girmek hak görülmez. Yani, Aleviliğe, caferiliğe geçiş hoş karşılanmaz. Sapıklığa geçiş olarak nitelenir. Anladım.. Aleviliği mezhep sayarsak, ona geçeni hoş karşılamayacaklarını tahmin etmek zor değil, zira caferiliğe de. Ama diğerleri arasında geçiş yapılabiliyor, gelen de kabul edilebiliyor demek ki. Aleviler geleni de kabul etmiyor. Yani topluca bir köy veya herhangi kalabalık bir topluluk, hep birlikte geçebiliyor ancak kişileri tek tek kabul etmiyorlar. Sünni mezhepler birbirini kabul de ediyor. Hak mezhepler demişsin de.. Caferilik de kimilerince hak mezhep sayılıyor galiba. Ama genel kabul 4 tane olduğu yönünde tabii. Link to post Sitelerde Paylaş
Afrodit 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Bu insanların uyumasını engellemek için yapılmış bir eylemdir. Allah dendiğini duyduklarında, Muhammed dendiğinde söylenmesini bekledikleri bazı nidalar gibi. BU fiziksel eylem ve söylemler, kişinin ibadetini tam yapıp yapmadığının dışardan kontrolünü sağlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Hak mezhepler demişsin de.. Caferilik de kimilerince hak mezhep sayılıyor galiba. Ama genel kabul 4 tane olduğu yönünde tabii. Bu hak mezhepler konusu Sünnilerin bir dalaveresidir aslında. İslam'da Haricileri saymazsak 2 ana mezhep vardır. Sünnilik ve Şiilik. Diğerleri bu mezheplerin kollarıdır ama ayrı mezhepler gibi anılırlar. Hanefilik, Şafilik, Malikilik ve Hanbelilik Sünni mezhebin, Caferilik, ismailiye, zeydiye de Şiiliğin kollarıdır. Böyle olunca hiçbir mezhebin diğer mezhepleri sapıklıkla nitelendirmesi söz konusu olamaz, çünkü islam'ın kolları sayılırlar. Ama Sünniler bunu manipule ederek "4 hak mezhep vardır" diye kendine bağlı kolları yaymaya çalışırlar. Link to post Sitelerde Paylaş
serseri003 0 Kasım 15, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 15, 2011 gönderildi Yorumsuz: feytuhlahçılarda bole yapıyor dualardada bazen ellerını fln ters çevırıyorlar. kotuluklerdden korunma duası okurken ters çevırıyorlar. bı sey ısterken avuç açıyorlar. dılencılerden geçmıs olmalı bu da.. Link to post Sitelerde Paylaş
kaşif 0 Kasım 16, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 16, 2011 gönderildi Tüm bunlar İslam'ın ne kadar şekilci bir din olduğunun ispatı. Müslümanlar'ın yaptığı her hareket, sünnet, ibadet vs. şekilcilik değil de nedir? Aslında bu da diğer insanlara ne kadar müslüman olduğunuzun beyanıdır. Sonra bir de demezler mi İslam'da şekilcilik yoktur diye... Şekilci olmayan bir şey gösterebilir misiniz İslam'da? AKPliler de bunu bildiklerinden çok iyi kullanıyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
DIESEL 0 Kasım 16, 2011 gönderildi Raporla Share Kasım 16, 2011 gönderildi Tüm bunlar İslam'ın ne kadar şekilci bir din olduğunun ispatı. Müslümanlar'ın yaptığı her hareket, sünnet, ibadet vs. şekilcilik değil de nedir? Aslında bu da diğer insanlara ne kadar müslüman olduğunuzun beyanıdır. Sonra bir de demezler mi İslam'da şekilcilik yoktur diye... Şekilci olmayan bir şey gösterebilir misiniz İslam'da? AKPliler de bunu bildiklerinden çok iyi kullanıyorlar. Fazla lafa gerek yok. İt ürür kervan yürü atasözümüz yeterli. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts