Jump to content

Muhammed Musa Zamanında Yaşadımı?


Recommended Posts

kuran da kasas suresinde oldukça ilginç ayetler var....

Ve sen (ey Muhammed)! Musa'ya emri kada ettiğimiz zaman, garb tarafında değildin. Ve sen, şahitlerden (olayı görenlerden) de değildin.kasas 44

Ancak biz, birçok nesil oluşturduk da bunlar üzerinden ömürler akıp gitti. Sen Medyen halkı içinde oturarak onlara ayetlerimizi okuyor değildin. Biz, peygamberler gönderiyoruz, hepsi bu.

şimdi nedir bu....Allah.muhammede,sanki o zamanda kendisi yaşıyormuş gibi...batı tarfında değildin...yok olayı görmedin....medyen halkına ayetlerimizi okumuyordun diyerek peygamberiyle kafa mı buluyor...

Bende merak ettim.Araştırayım bakalım müslümanlar bu ayeti nasıl tefsir etmişler acaba....bir hikmet falan varmı diye...ııh...tefsirleri aşağıda..

AÇIKLAMA

Bismillâhirrahmânirrahîm

O zaman elbette Peygamber Efendimiz (S.A.V) hayata getirilmemişti ve hem garb tarafında hem de şahitlerden değildi. Allahû Tealâ, Peygamber Efendimiz (S.A.V)'in olayı görenlerden olmadığını ifade etmektedir.

hımmm....demek ki bu ayetten şunu anlıyoruz...muhammed,İsadan önce yaşamış olan,musa peygamber zamanında yaşamamış...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 69
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

sn sertanyaril,ayetleri dikkatli okursan sizin''muhtemelen'' dediğiniz olayın olmadığı anlaşılır....Ayette''BATI'' tarafında olmadığın için olayı göremediğini söylüyor...Hani sanki başka bir yönde değilde o esnada BATI da olsaydı kesinlikle bu olaya şahit olurdu....

Ayet oldukça açık...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da sözlerin yerli yerince kullanılamadığı çok görülen bir durum. Kuran güya bu örneklenen tarzı bir anlatım yöntemi olarak kullanır. Yok şöyle olurken orda değildin, yok böyle yaparlarken orda değildin! Sözümona sen bunları görmedin ama biz sana gaipten haber veriyoruz demeye çalışıyor!

Bedevi aklı işte! Yahu bu hikayelerin tevrattan aşırıldığını cümle alem biliyor! Anlattığı da matah bir şey olsa! Yok mağarada yedi kişi uyumuş, yok musa bir adamla takılmış, yok adam duvarı düzeltmiş, yok gemiyi delmiş, yok çocuğu öldürmüş! Yok sığır kesin demiş allah da nasıl sığır olsun demişler, şöyle olsun demiş, iyi öyle olsun da başka nasıl olsun demişler... Yahu bunlar hikaye bile değil. Hikayenin de bir girişi, gelişimi, sonuca bağlaması olur.

Berbat yani, öykü bile denmez. Ne başı var ne sonu, mantık dizisi yok, ordan oraya atlama, alakasız konu sokuşturma, anlamsız gereksiz laflar...

Bir kere buna kitap denemez. Bir şeye kitap demek için bir sistematiği olur. Kuran'da sistematik filan sıfır. Yok yani, bozuk bile değil, yok! Sistematiğe sahip değil. Kağıt hurdalığından sayfalar seçip diz, ciltle, kitap olur mu? Olmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sn sertanyaril,ayetleri dikkatli okursan sizin''muhtemelen'' dediğiniz olayın olmadığı anlaşılır....Ayette''BATI'' tarafında olmadığın için olayı göremediğini söylüyor...Hani sanki başka bir yönde değilde o esnada BATI da olsaydı kesinlikle bu olaya şahit olurdu....

Ayet oldukça açık...

Doğrudur. Okumadım tahmin yürüttüm. İş yerindeydim de vaktim pek yoktu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu mağarada uyuyanlar masalındaki anlatıma bir bakın:

"diyecekler üçtüler dördüncüsü köpekleriydi ve diyecekler beştiler altıncısı köpekleriydi gayb taşlamak ve diyecekler yedi tanelerdi sekizincisi köpekleri de ki sayılarını rabbim bilir" (Kuran 18/22)

Bu kadar bozuk bir anlatım olabilir mi? Sen bir sürü sayı ver, her verdiğin sayıya da ayrı ayrı köpeği ekle, lan her durumda köpek bir tane, köpek sürüsü değil işte anladık be! Sonra da verdiğin bu sayıların hiç birini doğrulama, allah bilir de!

Yahu bu sayı bu kadar önemliyse, yok şunu dediler yok bunu dediler diye sayıp duracağına, üstelik bir tane olan köpeği de her sayıya ayrı ayrı ekleyeceğine, onlar şu kadar kişiydi de, bitsin bu iş yahu!

Bitmedi, bir de muhammedi azarlıyorlar. Ona buna kaç kişilerdi diye sorup durma, bilmediğin anlaşılıyor, sana ne kaç kişilerdiyse kaç kişilerdi, şimdi bu mu kaldı uğraşacağın der gibi kulağını çekiyorlar. Belli ki biri sormuş sen ashabı kehfi biliyor musun diye bu da nerden bilsin allahın cahili mal gibi bakmış tabii. Gitmiş ona buna sormuş lan kaç kişiydi bunlar diye. Tabii kepaze olunca allah yani ekip ayarı geçmiş buna.

Sonra oturmuş ekip kaç diyelim buna diye toplantı yapmışlar. Muhammed bu işe bulaşmış artık, halletmek lazım. Kaç desek kaç desek...

-"Tevratta kaç yazıyo lan ömer, sen biliyon mu?"

-"Valla ne bileyim ali, hiç hatırlamıyom. Sen biliyon mu lan osman?"

-"Ben nerden bileyim bekir abi biliyosa biliyodur."

-"Ben nerden bileyim be? Yarın varakaya sorarız, gidin yatın hadi. Yarın müşriklerle cebelleşecez."

-"Abi olur mu ya, yarın yine biri sorar bilmiyo bilmiyo, muhammed ashabı kehfi bilmiyo diye tempo tutarlar. Ben size dedim bunu yapmayın peygamber diye, dinlemediniz ki! Lan senin ne işin var ona buna ashabı kehf kaçtı diye sorarsın? Hınzır yahudiler. Nasıl da yakalamışlar! Lan önce bu yahudileri keselim!"

-"Kesecez kesecez tabi de, önce şu iktidarı bir ele geçirelim. Kabileleri toplayalım."

-"Tamam da şimdi kaç diyelim şu mağarada zıbaranlara?"

-"Allah bilir de geç yahu, gece gece işe bak be!"

-"Bence de allah bilir diyelim."

-"Şu muhammedi de iyice bir azarla, bi daha böyle herkese soru sorup durmasın, yahudiler tefe koyup çalacaklar herifi!"

-"Yahu siz de ohooo, bi tevrattan araklayıp bi kitap yazamadınız ha! Önceden sorsanıza böyle şeyleri varakaya!"

-"Ya boşver varaka dediğin zaten ya bunar, ya ölür. Ona mı güvenecez. Sallar yazarız."

-"İyi işte sallayalım bir şey."

-"Olmaz, yahudiler tevratı açar gösterir çuvallarız."

-"Değiştirmişler tevratı deriz."

-"Mazara çıkarmayalım. Allah bilir deyip geçelim."

-"İyi tamam. Git muhammede söyle, sabaha ayeti duyursun. Unutmasın bak, de ki onların sayısını rabbim daha iyi bilir diye ayet geldi diyecek tamam mı!"

-"Tamam tamam ben geçerken söylerim."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen Musa vahyi alirken dagin Bati tarafindamiydin ? Eee ? Pek iyi bunu nasil ögrendin pek iyi ? Iste, bu ayet de Muhammed'e tanik olmadigi halde vahiyle bildiriliyor.

Sen gerçekten bunu anlamadin da komiklik mi ediyordun yoksa gerçekten bunu anlamayacak kadar zihniyin bulanik mi oldugunu inan gerçekten çözemedim ben de. Saçma basliklarla forumu çöpluge çevirdiniz ya..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen Musa vahyi alirken dagin Bati tarafindamiydin ? Eee ? Pek iyi bunu nasil ögrendin pek iyi ? Iste, bu ayet de Muhammed'e tanik olmadigi halde vahiyle bildiriliyor.

Vahiyle mahiyle bildirilmiyor, sadece öyle bir hava yaratılıyor. Hadi cahil araplar bunu yutmuş da sen nasıl yutabiliyorsun, hayret?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orasi baska konu. Surede bir kaç ayet yukarda nasil Musa'nin öldugu ve nesillerin geçtigi anlatiliyor, ve Musa'nin dagda vahiy aldigi sirada Muhammed'in buna tanik olmadigi yaziyor... "Ha demek ki ayni sirada yasamislar.." anladigini iddia eden çikiyor. Simdi bir kimse Kurani inkar edebilir, onu okumayabilir hatta... Ama burada bu kadar saçma bir sey çikarmak için ciddi biçimde ya kötu niyet, ya da zihni nefretten bulanmis olmak gerek. Neyse, iyi geceler..

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orasi baska konu. Surede bir kaç ayet yukarda nasil Musa'nin öldugu ve nesillerin geçtigi anlatiliyor, ve Musa'nin dagda vahiy aldigi sirada Muhammed'in buna tanik olmadigi yaziyor... "Ha demek ki ayni sirada yasamislar.." anladigini iddia eden çikiyor. Simdi bir kimse Kurani inkar edebilir, onu okumayabilir hatta... Ama burada bu kadar saçma bir sey çikarmak için ciddi biçimde ya kötu niyet, ya da zihni nefretten bulanmis olmak gerek. Neyse, iyi geceler..

Ayet de az saçma değil hani! Zaten konu edilen de ayetin saçmalığı. Kimsenin de Muhammed'in Musa zamanında yaşadığını çıkarmadı ama sen şartlandığın için öyle olduğunu sanmışsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuran da kasas suresinde oldukça ilginç ayetler var....

Ve sen (ey Muhammed)! Musa'ya emri kada ettiğimiz zaman, garb tarafında değildin. Ve sen, şahitlerden (olayı görenlerden) de değildin.kasas 44

Ancak biz, birçok nesil oluşturduk da bunlar üzerinden ömürler akıp gitti. Sen Medyen halkı içinde oturarak onlara ayetlerimizi okuyor değildin. Biz, peygamberler gönderiyoruz, hepsi bu.

şimdi nedir bu....Allah.muhammede,sanki o zamanda kendisi yaşıyormuş gibi...batı tarfında değildin...yok olayı görmedin....medyen halkına ayetlerimizi okumuyordun diyerek peygamberiyle kafa mı buluyor...

Bende merak ettim.Araştırayım bakalım müslümanlar bu ayeti nasıl tefsir etmişler acaba....bir hikmet falan varmı diye...ııh...tefsirleri aşağıda..

AÇIKLAMA

Bismillâhirrahmânirrahîm

O zaman elbette Peygamber Efendimiz (S.A.V) hayata getirilmemişti ve hem garb tarafında hem de şahitlerden değildi. Allahû Tealâ, Peygamber Efendimiz (S.A.V)'in olayı görenlerden olmadığını ifade etmektedir.

hımmm....demek ki bu ayetten şunu anlıyoruz...muhammed,İsadan önce yaşamış olan,musa peygamber zamanında yaşamamış...

Be salak arap bedevisini uyduruk allahı. bana geçmişi anlatarak neyi kanıtlmaya çalışıyorsun. yok böyle yartmıştım sende orda yoktun. sen kitap okumuyordun eeee bunu anlamıycak ne var. ne kadar bilgi dolu ayetler yuhu gelecekten bahset örneyin bilimden gün gelcek uçaklar havada kuş gibi uçacak v.s bizde iman etmmiş olurduk. bu kadar zorlamaya ne gerek vardı :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
Musa'nin dagda vahiy aldigi sirada Muhammed'in buna tanik olmadigi yaziyor...

Ah levia...sen ayeti nerenden okuduğunu hala anlayamıyorum..hep bu yazılanları düzeltme yoluna girmezmisiniz....Bak tekrar soruyorum....

O zamanlarda yaşamamış birine sen ^^BATI TARAFINDA DEĞİLDİN^^ derken o zamanlarda sen dünyaya gelmemiştin anlamınımı çıkarmalıyız....ha...

Ya ban şu BATI TARAFININ hikmetini anlat ya...Allah neden genelleme yapmayıp sadece o yönde bulunmadığını anlatıyor...

soru çok mu zor ya...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Parantez içindeki ifadeleri gerçek sanıp,bu yönde fikir belirtmeye gerek yok..Bu ayetlerde Muhammed filan yazmıyor..Bunu müslümanlar uyduruyor..Belki de bu ayetlerde,ilk başta kast edilen kişi İsa idi..Sonradan parantezle Muhammed konunun içine sokuldu..!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada konunun, hem yer belirterek şu tarafta değildin, hem de olayı görenlerden değildin denmesinin gereksizliği. Anlatım bozukluğu var. Olayı görenlerden olması da, orada bulunması da olanaksız zaten. Doğru dürüst laf etmeyi bilen biri şöyle derdi:

"Musa'ya batı tarafında emri yerine getirdiğimiz zaman sen onun yanında değildin." Bu kadar yani, uzatmaya gerek yok. Kuranda anlatım son derece bozuktur. Kompozisyon olarak yazılsa sıfır çeker. Bu kadar bozuk anlatımlı metinleri ben başka yerde hiç görmedim. Başka binlerce örnek verilebilir. Anlatım son derece bozuktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkeologlar, Sinai çölunde bulunmasi imkansiz olan Misirdan kaçan israil ogullarinin kaçabilecekleri tek çöl olan Urdun nehri ötesindeki Arabistan devasa çölunde gerçek Vahiy Dagini bulmuslardir.

Musa'nin vahyi aldigi rivayet edilen ve çeliskili daglar arasinda hiristiyanlarca Sinai çölundeki bir dag'in seçilmesiyle yayginlasmistir. Incilde Pavlos da gerçek Sinai daginin Arabistanda bir yerde oldugunu rivayet etmekteydi. Iste Arap çölunde bulunan gerçek vahiy Tepesinin Bati tarafindaki eski israili kurban adama tasdan çember ve 10 lehva resminin kayalara kazilmis haliyle buranin çok eskilerde israili bir kutsal yer oldugu kanitlanmistir.

Iste Musa'nin Tepenin Bati tarafinda vahyi almis olmasini Tevratta bulamassin, ama Kuranda bulunmakta.

http://www.messianic-literary.com/mt_sinai.htm

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkeologlar, Sinai çölunde bulunmasi imkansiz olan Misirdan kaçan israil ogullarinin kaçabilecekleri tek çöl olan Urdun nehri ötesindeki Arabistan devasa çölunde gerçek Vahiy Dagini bulmuslardir.

Musa'nin vahyi aldigi rivayet edilen ve çeliskili daglar arasinda hiristiyanlarca Sinai çölundeki bir dag'in seçilmesiyle yayginlasmistir. Incilde Pavlos da gerçek Sinai daginin Arabistanda bir yerde oldugunu rivayet etmekteydi. Iste Arap çölunde bulunan gerçek vahiy Tepesinin Bati tarafindaki eski israili kurban adama tasdan çember ve 10 lehva resminin kayalara kazilmis haliyle buranin çok eskilerde israili bir kutsal yer oldugu kanitlanmistir.

Iste Musa'nin Tepenin Bati tarafinda vahyi almis olmasini Tevratta bulamassin, ama Kuranda bulunmakta.

http://www.messianic...om/mt_sinai.htm

İnanana inandığı şey hakkında ne verirsen inanır, nasıl olsa her zırvayı yutmaya hazırdır.

Musa İsraillileri firavundan kurtarmak için denizi ikiye ayırır, firavun ve adamları orada boğulur, sonra Allah bu insanlara gökten kudret helvası ve bıldırcın gönderir, bu insanlar bu kadar mucizeye tanık oldukları halde Musa'nın Allah'la buluşmak için Tur dağına gitmesini fırsat bilip hemen "böğüren" bir buzağı heykeli yapıp ona tapmaya başlarlar. Bu saçmalığa inanan bir insana artık ne anlatsan inanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Inanan'a bakar. Ayetlerde imkansiz bir sey yazmiyor. Suyun çekildigi ve nehir yataginin kenarlarinin daglik gibi ortaya çiktigi anlatiliyor. Firavun Kizil denizden Filistine gelesiye, Israil ogullari Urdun nehrinin boyunca Guneye dogru inerler. Ama ordu yaklasir ve nehrin kenarinda kiskaça alinirlar. Ama nehirin suyu yuksek bir ruzgar ve Tevratta anlatilan deprem nedeniyle çekilir. Yatak kenarlari daglik gibi ortaya çikar ve israil ogullari nehri asarlar, izlerini takip eden Firavun ordusu gunler sonra yetisip nehire dogru izleri takip ederken sular yukselir ve sele kapilirlar.

Buzagiya gelince, içi bos olup ruzgar esince ses çikarmasi olagan. Buna insanlarin manevi bir boyut katmalari ise olagan. Ben bu anlatilanlarda imkansiz bir sey bulamiyorum. Ama zamanla efsanelesip abartildigi malum, ama Kuranda verilen veriler tamamen makul.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buzagiya gelince, içi bos olup ruzgar esince ses çikarmasi olagan. Buna insanlarin manevi bir boyut katmalari ise olagan. Ben bu anlatilanlarda imkansiz bir sey bulamiyorum. Ama zamanla efsanelesip abartildigi malum, ama Kuranda verilen veriler tamamen makul.

Adamlar heykel yapmış, kumbara değil. Ayrıca bu Allah ne biçim bir tanrı ki, içi boş heykelden rüzgar sebebiyle çıkan sesleri böğürme sanıyor. Sen de Allah'ı iyice salak yaptın. Buzağı heykelinin böğürdüğünü insanlar değil Allah söylüyor.

Ayrıca asıl noktayı kaçırmışsın, Musa bu insanlara sürüyle mucize gösteriyor, bunlarda Musa'nın iki dakika dağa gitmesini fırsat bilip hemen bir buzağı heykeli yapıp ona tapmaya başlıyorlar. Şu anlatılan masalda hiç akla ve mantığa uyan bir yan var mı? Sen hayatında hiç bir mucize görmediğin halde Muhammed'e tapıyorsun, adamlar o kadar mucize görüyorlar, bana mısın demiyorlar.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...