Jump to content

İslamda kadının hakkı


Recommended Posts

Adam ölüyor ama kadın eşinin imkanlarından ancak 1 yıl faydalanıyor. Bu kadını evinden çıkaracaklar kimler? Kadının adı da eşinin malı üstünde söz hakkı da yok.

Kim bu kadını 1 yıl sonra kapıya koyacak olanlar?

Kadın kocasının evinden (kendi evi olması gereken evden) niye çıkıp gidiyor?

Anlayamıyorum. Gerçi şimdi müslüman arkadaşlar gelip anlatır.

Bakara 240 - İçinizden vefat edip de eşlerini geride bırakanlar, eşleri için evlerinden çıkarılmayarak, bir yıl faydalanmalarını vasiyet etsinler. Şayet o kadınlar kendiliklerinden çıkıp giderlerse, kendi haklarında uygun olanı yapmalarında size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 471
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Soru : İslamda, boşanma durumunda kadının çocukları üzerinde hakkı var mıdır?

Cevap: YOKTUR, çocuklar doğrudan erkeğindir. Kadın aşağıdaki ayetten açıkça anlaşılabileceği gibi ufak bir ayrıntıdır. En fazla bir biberon şişesidir.

Talak 6- Onları (iddetleri süresince) gücünüz nispetinde, oturduğunuz yerin bir bölümünde oturtun. Onları sıkıntıya sokmak için kendilerine zarar vermeye kalkışmayın. Eğer hamile iseler, doğum yapıncaya kadar nafakalarını verin. Sizin için (çocuğu) emzirirlerse (emzirme) ücretlerini de verin ve aranızda uygun bir şekilde anlaşın. Eğer anlaşamazsanız, çocuğu baba hesabına başka bir kadın emzirecektir.

Not:Anlamakta zorlanacaklara, Allah çocuğun kimde kalacağına açıkça karar vermiş. Hadi bu ayeti bugün de uygulayın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorular:

1) Bir erkek karısına "sen bana anamın sırtı gibisin" derse ne olur?

2) Bir kadın kocasına "sen bana babamın sırtı gibisin" derse ne olur?

3) Kuran'daki zıhar ayetlerinde kadını muhatap olarak göremiyoruz, neden?

4) Cinsellik sadece erkeği ilgilendiren bir şey mi? Eğer öyle değilse kadın niye cezalandırılıyor?

5) Adamın maddi durumu iyiyse köle bağışlayarak hemen yatak odasına geçebiliyor ama garipse (maddi durmu kötüyse) 2 ay bekliyor. Bu mu adalet? Zengine de koy 2 aylık süreyi illaki bunun iyi bir ceza olduğunu düşünüyorsan.

Bu soruların cevapları size islamda kadının yeri ve önemini gösterecektir.

Bilmeyenlere zıhar ayetleri aşağıda bilginize sunulmuştur. Saygılarımla arz ederim.

Mücadile 2- Sizden kadınlara zıhar edenler (sen bana, anamın sırtı gibisin diyenler), bilmelidirler ki o kadınlar, onların anaları değillerdir. Onların anaları, ancak kendilerini doğuran kadınlardır. Onlar, çirkin ve yalan olan bir söz söylüyorlar. Bununla beraber Allah, affedicidir bağışlayıcıdır.

Mücadile 3- Kadınlarına 'zıhar'da bulunanlar, sonra söylediklerinden geri dönenlerin, birbirleriyle temas etmeden önce bir köleyi özgürlüğüne kavuşturmaları gerekir. İşte size bununla öğüt verilmektedir. Allah yaptıklarınızı haber alandır.

Mücadile 4- Ancak buna (imkan) bulamayanlar (için de) birbirleriyle temas etmeden önce, kesintisiz iki ay oruç (yüklenmiştir); buna güç yetiremeyenler altmış yoksulu doyursun. Bu (kolaylık), Allah'a ve O'nun Resûlü’ne iman etmeniz dolayısıyladır. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Kafirler içinse acı bir azab vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay: Hasan'ın 4 eşi vardır. İlk eşi Zennube artık yaşlanmış ve Hasan cinsel yönden arzulamıyor ve onun sırasını genç eşlerine vermek istiyor.

Soru:Ne yapacak?

Cevap: Zennube'ye zıhar edecek ve zıharı kaldırmak için girişimde bulunmayacak.

Sonuç: Zennube sıradan düşmüş ve evde yaşayan bir sığıntı haline gelmiştir. Hasan ise sıra derdinden kurtulmuştur.

Kıssadan hisse: İslam kolaylık dinidir. Tüm kolaylıklar erkeğe tanınmıştır ve kadının adı yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adam ölüyor ama kadın eşinin imkanlarından ancak 1 yıl faydalanıyor. Bu kadını evinden çıkaracaklar kimler? Kadının adı da eşinin malı üstünde söz hakkı da yok.

Kim bu kadını 1 yıl sonra kapıya koyacak olanlar?

Kadın kocasının evinden (kendi evi olması gereken evden) niye çıkıp gidiyor?

Anlayamıyorum. Gerçi şimdi müslüman arkadaşlar gelip anlatır.

Bakara 240 - İçinizden vefat edip de eşlerini geride bırakanlar, eşleri için evlerinden çıkarılmayarak, bir yıl faydalanmalarını vasiyet etsinler. Şayet o kadınlar kendiliklerinden çıkıp giderlerse, kendi haklarında uygun olanı yapmalarında size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Vasiyet etmezlerse ne oluyor? Hemen kapı önümü?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadinin kimsesi yoksa vay haline ki vay, yakini varsada bir daha yakinina siginabiliyor mu? Saka bir yana (sakada degil trajedi resmen) islam kadina sadece kuluckaya yatan tavuk kadar deger biciyor, insan gorunumundesin ama senin hakkin ve yerin bu ve bunun disinda hak talep edemezsin eger edersende zaten vay olan halnin ustune katmerli vay..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay: Adam ölür. 90.000.- TL miras bırakır. Hayatta yanlızca 2 çocuğu vardır. Adamın kızı Merve dul, 3 çocuklu ve asgari ücretle çalışmaktadır.

Adamın oğlu Hamza ve eşi Nuriye ise devlet memurudur. Bir de çocukları vardır.

Soru: Kuran'ın getirdiği muazzam nizama göre miras nasıl paylaştırılır?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay: Adam ölür. 90.000.- TL miras bırakır. Hayatta yanlızca 2 çocuğu vardır. Adamın kızı Merve dul, 3 çocuklu ve asgari ücretle çalışmaktadır.

Adamın oğlu Hamza ve eşi Nuriye ise devlet memurudur. Bir de çocukları vardır.

Soru: Kuran'ın getirdiği muazzam nizama göre miras nasıl paylaştırılır?

Kuran'a göre; yoksulluğun pençesindeki Merve 30.000 TL alır, durumu Merve'ye göre çok daha iyi olan Hamza ise 60.000.- TL.

Bu da Kuran'ı yazanların hem öngörüsüzlüğünü hem de kadına verdikleri değeri (vermedikleri değeri) açıkça göstermektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadının böcek kadar değerinin olmadığını gösteren bir diğer ayet Bakara 226'dır. Erkek, istediği zaman kadına yanaşmamaya yemin edebiliyor, 4 ay içinde istediği zaman da yemininden dönebiliyor, Allah da bağışlıyor. Müslüman arkadaşlar, aynı ayetin kadınlar için yazıldığını düşünseler gerçeği görebilirler.

Bakara 226 - Kadınlarına yaklaşmamaya yemin edenler, dört ay bekleyebilirler; eğer yeminlerinden dönerlerse, bilsinler ki Allah bağışlar ve merhamet eder.

Kadına istediği zaman sırtını dönen erkeğe Bakara 223 ise başka haklar da tanıyor. Şimdi 2 ayeti bir arada düşündüğünüzde kadının islamda adının olup olmadığını daha da net görebilirsiniz.

Bakara 223 - Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın. Kendiniz için önceden (uygun davranışlarla) hazırlık yapın. Allah'tan korkun, biliniz ki siz O'na kavuşacaksınız. (Yâ Muhammed!) müminleri müjdele!

Sonuç: MÜMİNLERİ MÜJDELE. Buyurun kadınlar müjdeniz olsun

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ı yazanlar insanları 3 gruba ayırmış. Hürler, köleler ve kadınlar. Kadınlar, hür de değil, köle de değil. Kadınlar, Köle ile hür arasında arafta kalmış yaratıklar olarak zuhur etmişler. İşte islamın kadına verdiği değer.

Bakara 178 - Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadın 2nci eş almanıza isyan eder gibi oldu veya çayı geç getirdiğini düşündünüz bakalım ne yapmanız gerekiyor.

--------------------------------------------------------

Nisa 34- Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 34- Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Kuran'a göre, erkekle kadın arasında efendi ile köle arasındaki ilişkiye benzer bir ilişki var. Erkek üstün ve kadının bakımını üstleniyor, kadının da buna karşılık erkeğin her istediğini itiraz etmeden yerine getirmesi, itaatkar olması bekleniyor. Oysa Muhammed ile Hatice ilişkisine baktığımızda üstün olan ve Muhammed'in bakımını ve korumasını üstlenen Hatice.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamiyet'te kadınların hangi haklara sahip olduğunu Kuran'da, hadiste ya da başka yerlerde aramaya gerek yok.

Sevgili kitapsiz'ın "yobazistan" başlığında paylaştığı fotoğrafta, İslam'da kadın haklarının ne anlama geldiği, hangi haklara sahip oldukları ve bu dinde kadının yeri gözler önüne seriliyor:

f8vx2.jpg

http://raihaneh.com/...erence-on-women

Sevgiler.

tarihinde Ulaş'ın sesi bu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın kadına verdiği değeri irdelediğimiz bu başlıkta kadının bir erkeğin 4 eşinden biri olma hakkından bahsetmezsek çok ayıp olur.

Nisa 3. Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.

Bu da kadının 4 eşten biri olup askı olmama hakkı. Buyurun tepe tepe kullanın. Şaka bir yana 4 eş alıp da içi rahat etmeyen erkekleri rahatlatan ayettir. Erkeğe kadını askıya alma işini fazla abartma, arada yanağını okşasan ben affederim, için rahat olsun ayeti.

Nisa 129-Kadınlarınız arasında her yönden adaletli davranmaya ne kadar uğraşsanız yine güç yetiremezsiniz. Bari birisine büsbütün meyledip de ötekini askıdaymış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve haksızlıktan sakınırsanız şüphesiz Allah bağışlar ve merhamet eder.

tarihinde koltuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İSLAM DA CARİYELERE TECAVÜZ VE DOĞUM KONTROL YÖNTEMİ

Ebu Said el Hudrî anlatıyor: - "Peygamberle birlikte Benü Mustalık Gazası'na çıktık. Ve Arap tutsaklarindan tutsaklar elde ettik. O sirada kadinlar istahimizi çekti. Bekarlik çok güç gelmisti bize o günlerde. Ve azil yapmak istedik. Istiyorduk azil yapmayi. Ancak, 'Peygamber aramizdayken ona sormadan nasil azil yapacagiz?' dedik ve gidip peygambere sorduk. Peygamber de azil yapmamakta sizin için bir sakinca yoktur. (Yapabilirsiniz de. Yapmaya bilirsiniz de.) Ama bilin ki, kiyamet gününe degin meydana gelecek bir yavru, ne olursa olsun meydana gelir." (Bkz. Buhari, e'sSahih, Kitabu'l- Itk/13; Tecrîd, hadis no:1596; Müslim,e'sSahih, Kitabu'n-Nikâh/127, hadis no: 1438; Ebu Davud, Sünen, Kitabu'n- Nikâh/49, hadis no: 2170.)

Kısacası:Tutsak kadınların ırzına geçebilirlerdi "gaziler". Ama bu is i yaptiktan sonra da "çocuk sorunuyla" karşılaşmak istemiyorlardı. Çünkü gerektiğinde bu tutsak kadınları satabilirlerdi. Buna bir engel çıkmamalıydı. "Azl"i bunun için istemiş ve "Peygamber"e danışmışlardı. Peygamber de temelde bu kadınların ırzlarına geçilmesinde bir sakınca görmüyordu, buna izin veriyordu. "Azl"e gelince. Bunda da bir sakınca bulunmadığını dolaylı olarak belirtiyordu.

(Bkz. Diyanet yayinlarindan Tecrid, 1596 numaralı hadis, not: 1.)

Yahu, hadi savaşı " cizye (para)için yapmaktasınız.

Milletin ırzına/namusuna tasallut etmek hangi kitap'a sığar ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadının şahitliği daha doğrusu Kadınların şahitliği

Şahitlik bakımından kadın insan değildir ancak zorda kalınırsa yarım insan (yarım akıllı olduğu için, unutkan yaratık kadınlar) sayılabilir. Kuran'ı yazanlar ancak çaresizlik durumunda kadının şahitliğini kabul etmektedir. Bu durumda bile ancak 2 kadının şahitliği bir erkeğin şahitliğine eş tutulmuştur.

Bakara 282 - Ey İnananlar! Birbirinize belirli bir süre için borçlandığınız zaman onu yazınız. İçinizden bir katip doğru olarak yazsın; katip onu Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan çekinmesin, yazsın. Borçlu olan da yazdırsın, Rabbi olan Allah'tan sakınsın, ondan bir şey eksiltmesin. Eğer borçlu, aptal veya aciz, ya da yazdıramıyacak durumda ise, velisi, doğru olarak yazdırsın. Erkeklerinizden iki şahid tutun; eğer iki erkek bulunmazsa, şahidlerden razı olacağınız bir erkek, biri unuttuğunda diğeri ona hatırlatacak iki kadın olabilir. Şahidler çağırıldıklarında çekinmesinler. Borç büyük veya küçük olsun, onu süresiyle beraber yazmaya üşenmeyin; bu, Allah katında en doğru, şahidlik için en sağlam ve şüphelenmenizden en uzak olandır. Ancak aranızdaki alışveriş peşin olursa, onu yazmamanızda size bir sorumluluk yoktur. Alışveriş yaptığınızda şahid tutun. Katibe de şahide de zarar verilmesin; eğer zarar verirseniz, o zaman doğru yoldan çıkmış olursunuz. Allah'tan sakının, Allah size öğretiyor; Allah her şeyi bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...