ANTİATEİST

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    2.183
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

ANTİATEİST Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Güncel Profil Ziyaretleri

2.617 profil görüntüleme
  1. Hasan hocam, Ben hala Sehr kelimesini neden dolunay olarak kabul ettiginizi anlamadim. Bu konuda delilim yok, bu sadece bir yorumdur diyorsaniz tamam. Fakat bu konuda delilim var diyorsaniz paylasabilirsiniz. Sehr ifadesilnin Kuranin hic bir yerinde dolunay olarak kullanildigini gormedim ben. Her zaman zaman birimi olarak kullaniliyor. Gezegen olan Ay ise Kamerdir. Bildiginiz gibi Kuran bazi kelimeleri matematiksel olarak kodlama ozelligine sahip. 7 gök ifadesinin 7 defa geçmesi, gün ifadesinin 365 defa geçmesi gibi. Konuya bu bakis acisiyla yaklasirsak: Zaman birimi olan ay yani Sehr kelimesi 12 defa geciyor Kuranda. Gezegen olan ay ise -Kamer yani- 27 defa geciyor Kuranda. Biliyorsunuz ki Ayin dunya etrafindaki donusu 27 gün. Bkelimelere dogru anlam verebilmek icin Kuranin matematiksel yapisindan yardim alabiliriz dusuncesindeyim.
  2. Bu konuyu belirleyen iki önemli ifade var sanırım. Ramazan Sehr ve Sayılı Günler ifadesi. Kabaca Kuran şunu söylüyor: Ramazan Şehrine tanık olduğunuz zaman sayılı günlerde o ayı oruçlayın. Ramazan Şehr ifadesi "Ramazan Ayı" ise, oruç 30 gün. Sayılı günler ifadesinin ise 3-10 günü kapsamadığını söyleyenler var. Bu durumda sorun yok, oruç 30 gün. Fakat: Ramazan Şehr ifadesi "Ramazan Dolunayı" ise ve sayılı günler 3-10 gün arası ise ayet şöyle oluyor: Ramazan Dolunayına tanık olduğunuz zaman sayılı günlerde o dolunayı oruçlayın. Ve hakikaten İlginçtir sen belirtmeden önce ben merak edip saymıştım ve dediğin gibi Dolunay ile Hilal arasında 3-10 gün mesafe var. Fakat burada şu sorulabilir, hilalin başlangıcına kadar neden oruç tutuluyor. Dolunay bitince orucunda bitmesi gerek.
  3. Bir videosunu izlemiştim, orada kabul ediyordu. Yada en azından kabul etmiş izlenimi yarattı bende. Videoyu bulmak gerek.
  4. Hasan Hocam, Şehri Ramazan ifadesine yaptığınız tanımı sadece bir yorum olarak görmekteyim. Ramazan Ayı peygamber zamanında biliniyordu, Kuran'ın o aya atıf yapması şahsi düşünceme göre daha olası. Kamer takviminin uyduruk olma ihtimali de başka bir spekülasyon bence. Şehr ifadesinden kasıt benim anladığım tarzda Ay da olabilir, sizin anladığınız tarzda Dolunay da olabilir. Bunun kesit net bir çizgisi yok şahsi düşünceme göre. Şehr ifadesinin Kuranda tekil formuyla 12 defa tekrar edilmiş olması bu kelimenin dolunay değil de Ay anlamında kullanıldığı bana daha olası geliyor. Zaten ayların sayısı 12 deniliyor. Siz 13 tane dolunayın da olabileceğini söylemişsiniz. Ben ramazanın başlangıcından çok, ramazanın süresi konusunda şüpheliyim. Yani 30 gün konusunda. Selam.
  5. Bilim adamları kabul ediyor. Aralarında ateistlerde var. Richard Dawkins bu ateistlerden biri. O da kabul ediyor. Kabul etmeyenlerde var ama azınlık sanırım.
  6. Hasan hocam, 1) Sehri Ramazan ifadesini neden terim anlamiyla almiyoruz. Peygamber zamaninda "Ramazan" adinda bir ay bulunmaktaydi zaten. Peygamberin dogum gunu ne zaman diyerek bunun cevabini vermis olmuyoruz bence. 2) Sicak Ramazan neye gore ay takviminin başlangici oluyor. Haram aylar neye gore bu baslangictan sonra ki 4 ay oluyor. 3) Sicak Dolunaydan kastiniz yaz mevsiminin ilk dolunayi midir? Araplarda yaz mevsiminin şuan kullandigimiz takvimlerle ayni zamana denk geldiginin kaniti nedir. 4) Ramazan 3 gün diyen var, neye gore 3 diyorlar. (Siz 30 diyorsunuz, 3 diyenler icin sordum.) Selam.
  7. Evrim ve Tanrı çelişkili olsaydı İslamda konusu geçmemesi gerekirdi. Fakat malumunuz birçok islam bilgini bu konuda görüş bildirmiş. Hatta John William Draper evrimin müslüman okullarında batıdan çok önce okutulduğunu söylüyor.
  8. Emre madem ilk insan sana göre Adem peygamber o halde bu ayetler hatalı: 2: 213 İnsanlar bir tek ümmet idi. Sonra Allah, peygamberleri müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak gönderdi.
  9. Sonsuz evrenlerin olduğunu kabul ediliyor şuan. Teorikte olsa birçok bilim adamı buna inanıyor. Sonsuz bir evrende hassas bir evrenin pek önemi kalmıyor düşüncesindeler. Bu sebeple ateist bilim adamları tarafından da çekinmeden söylenen bir şey bu hassas argüman.
  10. Bilmiyorum. Bilim adamlarına inanmaktan başka bir çaremiz yok.
  11. Aziz Sancar kısaca şunu demek istemiş bence: Evrimin olması yada olmamasının Tanrı inancıyla bir alakası yok. Bu sebeple evrimi dinle çatıştıracak boyutlara sürükleyip sorun meselesi yapmayın.
  12. Güneş bir santim yer değiştirirse kül oluruz ıvır zıvırlarını bahsetmiyor hassas ayar. Atomlar oluşmaz, evren olmaz diyor. Atomdan oluşmayan canlı varlıklara inanıyorsan hassas ayardan bahsedemeyiz tabii.
  13. Hasan Akçay Sana göre ramazan ayı ne zaman başlıyor. Sen güneş takvimine göre hangi ay oruç tutmaya başlıyorsun.
  14. Yok estagfurullah rahatsız olmadım.
  15. Ramazanın başlangıcı konusunda pek araştırma yapmadım. Tek bildiğim Kuran'ın ramazan ayına ulaşınca oruç tutun demesi. Ramazan ismi zaten Ay takviminde belirlenmiş.