Jump to content

Tanrı Nerede?


Recommended Posts

''Tanrı Nerede?''

Bu soru çoğunlukla saçma bir soru olarak düşünülür. Hatta pek çok ateist de bu soruyu soran kişiyi 'çiğ' bir ateist olarak düşünme eğilimindedir. Sırf göremediğin için birşeye inanmamak, inançsızlık için çok daha iyi nedenler varken, hakikaten de ilk bakışta çok çiğ durur. Ama aslında böyle değildir. Bu soru önemli bir sorudur.

Bu soruya inançlıların verdiği yanıt çoğu kere ve sadece şudur: ''Tanrı heryerdedir.''

Ateistler de bu tür ''yuvarlak'' yanıtların geleceğini bildiklerinden başka sorular üzerine yoğunlaşıp ''Tanrı Nerede?'' sorusu üzerinde fazla durmazlar. Fakat inançlıların verdiği bu yanıt son derece yersiz bir yanıttır.

Teizme göre Tanrı kişilik sahibi bir öznedir. Evrenden, evrendeki herşeyden ve kullarından ayrı bir özne, ayrı bir ruh, ayrı bir akıl, ayrı bir kişiliktir. Fakat ''Tanrı heryededir'' yanıtı, Tanrının kendine has olan bu ayrı kişiliğini yok saymakta ve onu tabiatın içinde eritme eğilimi taşımaktadır. Panteistlerin yanıtıdır bu. ''Tanrı heryerde'' ne demekmiş? Yani benim de içimde, dağın taşın da içinde, bokun çamurun da içinde, kafirin müminin de içinde! O halde Tanrı hem dağ hem taş, hem bok hem çamur, hem kafir hem mümin demektir. Kendine tapmakla aslında kendini kendinden çıkarıyor demektir. Bir yandan kendine iman ediyor, bir yandan da kendini reddediyor. Dağın taşın içindeki Tanrı düşünüyor; yani dağ ve taş düşünüyor! Tabiat kendi kendini işletiyor öyle mi? Bu inançlar teizme ait değildir. Zaten tanrı heryerde ise, yaratılan ve yaratan ayrımı ortadan kalkıyor demektir. Doğa, tanrı olarak ortaya çıkar. Tanrı hepimizin toplamından oluştuğu için kendine has ve ayrı bir kişiliği, zekası v.s. yok demektir. Ve tanrı, kulları vasıtasıyla kendi kendine tapıyor demektir. Tanrı herde ise, insan ona tapamaz, kendinin içinde olan Tanrıyı keşfedip kendini bilebilir ancak. Bu da kişiyi ''Ben Tanrıyım'' demeye götürür. Bu ifade de teizme göre küfürdür.

Tanrı heryerdedir yanıtı, kesinlikle teist bir yanıt değildir. Bilakis, irdelendiğinde, söyeyen kişiyi küfre götürdüğü anlaşılan bir yanıttır. O halde soruyu teistler için tekrarlayalım: Tanrı nerededir?

Evrenden, kullarından, kısacası yarattıklarından ayrı bir ruhu, kişiliği, zekası olan bu Yaratan nerededir? Bunun tek cevabı, ''heryerin dışında'' cevabıdır. Peki ama bunun anlamı nedir? ''Heryerin dışı veya üstü'' ne demektir? İnsan zihni böyle bir şeyi düşünebilir mi? Bu yanıt mantıklı mı? Yoksa teist dinler akıl dini değil mi?!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 122
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

garajimda agzindan ates püskürten bir ejderha var diyorum. heyecanla "göster" diyorsunuz. garajima götürüyorum ve "aha orda" diyorum. siz hiç bir sey göremiyorsunuz, "e hani nerde?" diyorsunuz. "ah, söylemeyi unuttum, bu ejderha görünmez" diyorum. "tamam o zaman" diyorsunuz, "yere biraz un serpelim, bari ayak izlerini görürüz." serpiyoruz unu yere ve bekliyoruz, hiç bir sey olmuyor. "tabii ki ayak izlerini göremeyiz" diyorum, "çünkü bu ejderha uçuyor." siz gaza geliyorsunuz, elinize bir sprey boya alip ortaliga püskürtmeye basliyorsunuz, ejderhanin orada olup olmadigini anlamak için. boya duvarlardan baska hiç bir seyi boyamiyor. "sprey boya tabii ki ise yaramaz" diyorum, "çünkü bu ejderha casper gibi bi sey, cisimler onun içinden geçer." siz kosup bi kizilötesi kamera getiriyorsunuz, o da hiç bir sey göstermiyor. "tabii ki göstermez" diyorum ben, "bu ejderha isi yaymiyor ki."

alintidir...

ha bide şey var kanıtın yokluğu yokluğun kanıtı değildir...

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet Tanrı her yerdedir Çamurdada Taştada ,B..k tada.Ama bu heryerdelik Tanrının vücudu içindir.Taşda çamurda elbette düşünmez. Tıpkı Tırnağımızın ayağımızın....v.s düşünmediği gibi.Ama Tanrının Ruhu yani düşüncesi nerdedir diye sorarsanız? İnsandadır.Yaratan ve Yaratılmışta bu yüzden yoktur.Mushaf Mucizeler Allah katındadır der.Allah katı neresidir?Her yermidir?Hayır .Düşünen insanın beynindedir.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Meleklerin sırtına yüklediği tahtın üzerinde oturuyor şu an. Ağırdır diye düşünüyorsunuz ama yanılıyorsunuz. Çünkü su da var. Mekanı da var ve bir şeyin etrafında dönüyor.

Bizim zamanımıza göre bir günün 1000 yıla eşit olduğunu söylüyor.

Mekanında gece ve gündüz benzeri bir dilim mevcut.

Dünyaya 50.000 yıl süren bir uzaklıkta kendisi. Mesafesi, adresi var.

Hızı veremiyorum belli değil.

Çok da uzakta sayılmaz.

Tabi bunlar İslamiyet'e göre.

Zeus mesela aslanlar gibi dünyaya geliyor, sevişiyor falan.

Hala 'bir şeyin yok olması onun yok olmadığı anlamına gelmez' diyerek tanrıya inanırları da mevcuttur.

Kendilerine dünya üzerinde kayda alınmış bütün tanrılara tapmalarını salık veririm. Kanıtın yokluğu, aynı zamanda hangi tanrının gerçek tanrı olduğu konusunda sıkıntı yaratır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran açısından bakarsak;

Hac(*) Sûresinin 47 . Ayetinde

Bir de senden acele azap istiyorlar. Halbuki Allah asla va’dinden caymaz. Şüphesiz Rabbinin nezdinde bir gün, sizin saydığınız bin yıl gibidir.

Secde Sûresinin 5 . Ayetinde

Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde ona yükselir.

Me’âric Sûresinin 4 . Ayetinde

Melekler ve Ruh (Cebrail) ona süresi elli bin yıl olan bir günde yükselir.

Daha tam ölçüm yapamamışlar ya da karar verememişler. Zamanında bir kurnaz karşında cahil bedevileri görünce salladıkça sallamış, nasıl olsa bilen yok, araştıran yok, soran yok. İşin garibi günümüzde de bu cahiller azımsanmayacak kadar çok olması. Mesela faşo ağa, şahdamarından da yakın diyor ama madem öyle neden işler bizim zamanımızla bin yılda ona ulaşıyor? Şahdamarımızdan da yakınsa, anında haberdar olması gerekli, değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın teist, ♥

aradığınız tanrıya ulaşılamıyor,

kalp gözünüz kapalı, ya da gözünüze perde çekilmiş olabilir

lütfen daha sonra yeniden dua ediniz

RAmen

________________________________

tanrımı kaybettim, hükümsüzdür

bulanların allah(!) rızası için en yakın ibadethanedeki ulemaya

teslim etmesi rica olunur..

imza: bir kul

______________________________________

nerede mi tanrı ?

bi tarif edin hele nası bişey aranacak..

burda değil heralde bulamadıysanız :huh:

tarihinde murat-tlv tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı her yerdedir. Herşey tanrıdır, herşey tanrıdandır.

Otta da, b.kta da, taş da çamurda da vardır. Her cins insanda ve hayvanda da.

Bu teoriyi küçümsemek için verimiş bu örneklerin önemi yoktur.

Nasıl ki otta, b.kta, çamurda varolmak atom ve atomaltı parçacıklarını aşağılayamıyorsa tanrıyı da aşağılayamaz.

Atomaltı parçacık her yerde, herşeyde aynı niteliğe sahiptir. Şerefinden, onurundan hiçbir eksiklik olmaz.

Tanrının da öyle.

Ama tanrıyı herşeyi yoktan vareden bir üstün varlık olarak görenler bunu algılayamazlar.

Tanrının otta, b.kta olması, otu-b.ku tanrı yapmaz. Ota-b.ka nasıl kuark, nötrino falan demiyorsak, tanrı da diyemeyiz.

Ama bilmeliyiz ki; evrende herşey, otundan b.kuna, bitinden devesine, uydusundan yıldızına kadar tümü aynı kaynaktan, aynı cevherden türemiştir.

Ve o cevher şimdi herşey olmuştur.

O cevher cezanızı verecek! :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı aynadadır, herkesin tanrısı kendi gibidir.

peygamberlere baktığınız da onların tanrıları da kendileri gibidir.

Yahve, Elohi ve Allah'ı kıyaslamak, Musa, Isa ve Muhammedi kıyaslamaktır.

Dolayısıyla Tanrı nerdedir sorusuna cevap: Tanrı aynadadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yerlerde Tanrı diye bir şeylerin olduğunu da nereden çıkardınız?

Birilerinin size tanrı diye bir şeyden söz edene kadar aklınızda böyle bir şey var mıydı?

Tanrı olsa olsa Denizbahar'ın da söylediği gibi inançlıların kafasının içindedir. Hayal yani.

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Evrenden, kullarından, kısacası yarattıklarından ayrı bir ruhu, kişiliği, zekası olan bu Yaratan nerededir? Bunun tek cevabı, ''heryerin dışında'' cevabıdır. Peki ama bunun anlamı nedir? ''Heryerin dışı veya üstü'' ne demektir? İnsan zihni böyle bir şeyi düşünebilir mi? Bu yanıt mantıklı mı? Yoksa teist dinler akıl dini değil mi?!

"İnsan zihninin düşünememesi" ya da insan zihnine göre "mantıksız" gelmesi ya da "insan aklının almaması" neden "herşeyin dışında olamayacağına" kanıt oluyor?

İnsan zihni ne zamandır tüm bilgilerin kaynağı oldu,tüm evrenin pusulası haline geldi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...