Jump to content

Recommended Posts

4 saat önce, rahip yazdı:

Zamandan ve mekandan münezzehtir ve buda demek oluyor ki onun için zaman yoktur senin zaman olarak algıladığın şey aslında andır. Gelecek ve geçmiş şu anda yaşanıyor zamanszılıkta.

Özgür iradeyi istediğin taşkınlığı yap istediğin her haltı ye sonra hadi cennete git diye vermiyor sana . Doğru olanı seç diye veriyor sana. Özgür iradene müdahale edilmiyor hiç bir yerde. Zaten sen hangisi senin için hayırlısı hangisi değil bilmezsin. Bazen dua ettiğin şey senin sınavın olur. 

Bu arada bana da pek yabancı gelmedi yazı sitilin. ?

 

Sayın Rahip. Zaten sorun burada başlıyor. Örnek bir kişi  özgür iradesi ile dua ediyor. Duası net ve kesinlikle hayırlı olup olmaması konusu önemli değil, hayırsız da olsa onu istiyor. Bu konuda eğer Allah, bu kulum için hayırsız ben onu duasını kabul etmeyerek , bu benim özgür iradem ile ondan  istediğim şeyi engellemesi olmuyor mu? Ama ben özgür iradem ile alkol almak istersem -duayı kabul etmemesine rağmen (hayırlı olmadığı için)- bu eylemi gerçekleştirmeme izin veriyor.Belki de bir çok durumda Allah müdahale ediyor  bizim seçimlerimize . Müdahale etmediğini biz bilebiliyor muyuz? Eğer seçimlerimize müdahale varsa özgür irade nerede? Yani fiziksel olarak yapacaklarımızda özgür irade var onu gerçekleştirebiliyoruz,ama dua etmek gibi bir konuda onun gerçekleştirilmesine izin yok.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 135
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maddesel dünyada seçimlerin yapılması zaten imkansız.

İnsanları sınava sokmaya meraklı olan tanrının ilminin ezeli ve sonsuz olduğu söyleniyor.

Kaderin değişmesinin imkansız olduğu da bir gerçek.

Sorulması gereken soru şu; Seçimleri kim yaptı?

Tanrı sonsuz insan arasından eline güzel geleni seçip madde haline mi çevirdi?

Evet durum böyle.

Sınavdan çıkış yok ve sınavı kaybeden işkence görür!

:D

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, sieg im krieg yazdı:

Fatiha suresinde "İhdinas sıratel mustakim" demiyor mu?

Tamam beni doğru yola ilet diyor ne var bunda.

Dua göreceli bir kavram kul ile yaratıcı arasında ki bağlara ve kulun mertebesine göre çok farklı boyutları olan bir iletişim şeklidir aslında. Kulun içsel mertebesine göre değişkenlik gösterebilir. Sadece dua konusu bile sayfalarca açıklamaya muhtaç iken duamı kabul edip etmediği yok hayırlısı hangisi gibi sorular sormak pek mantıklı değil. Önce dua nedir ne anlama gelir iyice bir araştırmak lazım sonra bu sorular zaten cevap bulacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 31.07.2021 at 18:00, Tikky yazdı:

Slogan İlim Değildir Azizim. İslam'iyet Bir Arap Kültürü Değildir. Masal Hiç Değildir. 

Arap Kültürü Olduğunu  Dayanarak Söylüyorsunuz İddia Edebili

gördünüz ? 

 

Beynini dallama saidin risale saçmalıklarıyla doldurduğun için böyle saçmalamana şaşırmadım. Şeyhden dinlediğin bokları buraya taşıma. Zira o saçmalıklara ayıracak vaktimiz yok. Kendi düşüncelerin varsa yaz onlara cevap veririz.

 

Muazzez İlmiye Çığ 'ın elinde binlerce kİl tablet var. Ayrıca o tabletleri okuyan tek kişi de değil. 

Peki senin Kur'an'ın aslı nerede ? Yapraklara,deri parçalarına,taşlara yazıldığı iddia edilen kuran mushafları nerede?  Eğer nerede olduğunu bilmiyorsan sana 1 ayetini bulabileceğin bir yer söyleyeyim.

Mübarek keçinin yediği ayeti hatırlıyormusun ? İşte o ayeti yiyen mübarek keçinin sıçtığı boka bak. Anlayacağın o bok; senin kutsal ayetin. Artık o boku yermisin, etrafında 7 tur atıp elini yüzünü mu sürersin,taş mı atarsın,günde 5 kez önüne geçip domalırmısın, avcunu açıp yalvarırmısın bilemem. 

 

tarihinde Teşup'unOğlu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, rahip yazdı:

Tamam beni doğru yola ilet diyor ne var bunda.

Allah insanların özgür iradelerine karışmayacaksa beni doğru yola tutup koy şeklinde bir ayetin gereği olmaz.

Doğru yola girmem için içime huşu koy ya' Rab! şeklinde ayet olsa sesimi çıkarmam.

Ama ayette "İhdinas sıratel mustakim" diyor.

Doğru yol nedir?

Allahın istediği şekilde kul olmak, insan olmak.

Bunu sağlayacak olan kim?

Kulun kendisi mi allah mı?

 

"İhdinas sıratel mustakim"

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 07.08.2021 at 17:56, james_33 yazdı:

İşte bu yüzden bir ateistten değil de farklı bir bakış açısına sahip birinin soruma cevap vermesini istedim.  

Bu farklı bakış açıları için ateistforuma mı geldin? Bir sürü islâmî site varken?

 

Ama sana hak vermek lâzım oraların atmosferine girmek bile aklı olanı dinsiz yapmaya yeter. Ortamın düşünce kapasitesi hayvanat bahçelerindeki goril kafeslerindekiyle eş değer.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.08.2021 at 14:55, rahip yazdı:

Tamam beni doğru yola ilet diyor ne var bunda.

Dua göreceli bir kavram kul ile yaratıcı arasında ki bağlara ve kulun mertebesine göre çok farklı boyutları olan bir iletişim şeklidir aslında. Kulun içsel mertebesine göre değişkenlik gösterebilir. Sadece dua konusu bile sayfalarca açıklamaya muhtaç iken duamı kabul edip etmediği yok hayırlısı hangisi gibi sorular sormak pek mantıklı değil. Önce dua nedir ne anlama gelir iyice bir araştırmak lazım sonra bu sorular zaten cevap bulacaktır.

 

Adam sure diyor sen dua diyorsun.

Kivirma, dogru dürüst cevap ver.

Bir özgür iradedir atip tutmussunuz.

Insanlardaki farkli yasam sürelerini nasil acikliyorsunuz.

Adam özgür iradesiyle 30 yasina kadar günaha bulasti hep ve ayni yasta öldü. Yasasaydi 40 yasindan sonra özgür iradesiyle tövbe edecek ve allahin istedigi kul olacakti. Allah nereden biliyor bu adamin düzelmeyeceginide onun canini aliyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, deadanddark yazdı:

 

Adam sure diyor sen dua diyorsun.

Kivirma, dogru dürüst cevap ver.

Bir özgür iradedir atip tutmussunuz.

Insanlardaki farkli yasam sürelerini nasil acikliyorsunuz.

Adam özgür iradesiyle 30 yasina kadar günaha bulasti hep ve ayni yasta öldü. Yasasaydi 40 yasindan sonra özgür iradesiyle tövbe edecek ve allahin istedigi kul olacakti. Allah nereden biliyor bu adamin düzelmeyeceginide onun canini aliyor.

 

Adam nerde sure diyor ( sıratı müstakim ) ne demek diye sordu ve önceki mesajda da dua ile ilgili sorudan beni alıntıladı. Bunu göremedin mi yoksa okumadın mı. İşte sizin sorununuz bu bak daha mesajlarım arasındaki bağlantıyı fark edemeyecek kadar algınız kapalı anlayamıyorsunuz bazı konuları. Adam 30 yaşına kadar günahın içinde olsa bile belki senden daha değerlidir Allah katında bunu bilmeyiz. Her şey yüzeysel değildir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, sieg im krieg yazdı:

1) Kurana göre kafirlerin amelleri hiç hükmünde oluyor.

2) Beyyine 6, Kehf 105 ayetleri söylediklerini yalanlıyor.

Kimin kafir ölüp ölmediğini bilmediğimiz için yazdım bende onu. 

Belki adam ömrü boyunca çok hayırlı işler yaptı ama iman etmedi.

Sonra ölümüne doğru veya ölüm esnasında iman etti bunu bilmeyiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada bir çok farklı şey okudum. Ama hala kendi soruma cevap bulamadım. Bir çok islami siteye girip inceledim. Dua nedir ? Duanın şartları nelerdir ?Dua neden kabul edilmez? Hepsinde genel olarak yazan günahkarsan , tövbe etmediysen duan kabul olmaz yada Allah duanı kabul etmiyorsa ya beni dünyada bir dertten kurtaracak, ya dünyada daha iyisin verecek, yada bunu ahirette yapacağını söylüyorlar. Bildiğiniz üzre dünyada sadece müslümanlar yok. Ayrıca bazı kaynaklarda Allah sevdiği kulu kendisine daha çok dua etsin diye duasını geciktirdiği, sevmediği kulu içinse hemen ne istiyorsa veriyor ki Allah 'ın adını anmasın.

Bildiğiniz üzere Firavunun başı bile ağrımamıştır. Yada şeytan huzurdan kovulurken bile son isteği yerine getirilmiştir.Ayrıca dua kısmında sadece müslümanlar olmadığı için bu dünyada başka dindeki yada inanıştaki insanlarda dua ediyor ve duaları kabul olanlar oluyor. O zaman müslüman için dua şartlarını yerine getirmediğinden mütevellit duanın kabul olmamasını söyleyenler bir yanılgı içinde olabilir mi? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.08.2021 at 11:36, sieg im krieg yazdı:

Allah insanların özgür iradelerine karışmayacaksa beni doğru yola tutup koy şeklinde bir ayetin gereği olmaz.

Doğru yola girmem için içime huşu koy ya' Rab! şeklinde ayet olsa sesimi çıkarmam.

Ama ayette "İhdinas sıratel mustakim" diyor.

Doğru yol nedir?

Allahın istediği şekilde kul olmak, insan olmak.

Bunu sağlayacak olan kim?

Kulun kendisi mi allah mı?

 

"İhdinas sıratel mustakim"

 

niyet okumak istemem ama bu sieg im krieg in akılsızşuursuzatom olması beni şaşırtmaz aynı uslup.

o isen açıkça söyle uslubun mantığın yazış tarzın aynı 

 

***

bakara 186: " 
وَاِذَا سَاَلَكَ عِبَاد۪ي عَنّ۪ي فَاِنّ۪ي قَر۪يبٌۜ اُج۪يبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ اِذَا دَعَانِۙ فَلْيَسْتَج۪يبُوا ل۪ي وَلْيُؤْمِنُوا ب۪ي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
Kullarım, beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben (onlara çok) yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm. O hâlde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler.
"
fussilet 17: " وَاَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْنَاهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمٰى عَلَى الْهُدٰى فَاَخَذَتْهُمْ صَاعِقَةُ الْعَذَابِ الْهُونِ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَۚ
Semûd kavmine gelince, biz onlara doğru yolu göstermiştik. Ama onlar körlüğü hidayete tercih etmişler ve yaptıklarına karşılık, alçaltıcı azap yıldırımı onları çarpmıştı.
"
Muhammed 17: "  وَٱلَّذِينَ ٱهْتَدَوْاْ زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقُوَاهُمْ } [محمد: 17]
Hidayete erenlere gelince, Allah onların hidayetini artırır. Onların Allah’a karşı gelmekten sakınmalarını sağlar.


zuhruf 36: "{ وَمَن يَعْشُ عَن ذِكْرِ ٱلرَّحْمَـٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ } [الزخرف: 36]
Kim, Rahmân’ın Zikri’ni görmezlikten gelirse, biz onun başına bir şeytan sararız. Artık o, onun ayrılmaz dostudur."


nahl 107: "  ذٰلِكَ بِأَنَّهُمُ ٱسْتَحَبُّواْ ٱلْحَيَاةَ ٱلْدُّنْيَا عَلَىٰ ٱلآخِرَةِ وَأَنَّ ٱللَّهَ لاَ يَهْدِي ٱلْقَوْمَ ٱلْكَافِرِينَ } [النحل: 107]
Bu, onların dünya hayatını sevip ahirete tercih etmelerinden ve Allah’ın kâfirler topluluğunu asla doğru yola iletmeyeceğindendir.
"

alimler  tefsirlerde  fatiha . ayeti: " { ٱهْدِنَا ٱلصِّرَاطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ } * {" tefsir ederlerken
öncelikle bu siga emir sigası gibi dursa da dua taleb etme sigasıdır.
Yani büyüğün küçüğe ricası emir,küçüğün büyüğe emri talep dua arz manasındadır.
Bir öğretmen  öğrenciye  ayağa kalkar mısın dese emirdir kalkacak.
ama öğrenci öğretmene izin verin dışarıya çıkayım dese  taleptir istektir. öğretmen mecbur değildir.
bu noktada bizi doğru yola ilet bir taleptir duadır.


tefsirlerde  Kur'anın genel umumi manası göz önüne alınıp iki tip hidayet olduğu açıklanmış:
"والهداية نوعان: هداية دلالة وهداية معونة. هداية الدلالة هي للناس جميعا.. وهداية المعونة هي للمؤمنين فقط "
delalet hidayeti ki bu bütün insanlara şamildir eşittir.
mauavene hidayeti bu iradesi ile doğru yolu seçen müminlere gelen ekstra hidayettir yani önemli olan birinci hidayet irade ile seçilen hidayet. Fatiha 6 da ki istenen hidayet sonradan istenen bizi doğru yola iletikten sonra aslında orda daimi kıl ayağımızı kaydırma anlamındadır.
bu yüzden iradeyi etkilemez.
Misal bir grup insan 40 kişi toplandı bunlara sağlıklı beslenme diyetin önemi ve sigara alkolün zararı anlatıldı.
sonra denildi ki bizim sigarayı alkolü bıraktırma  ve diyet sağlıklı beslenme kamplarımız var dileyn onlara kayıt olsun yardımcı olacağız.
sonra yarısı 20 kişi bunu dinledi ve çekti gitti.
diğer yarısı kabul etti kamplara pratik eğitime katıldı.
işte başta umuma anlatma 1. hidayettir doğru yol gösterilir.
2. durum ise iradesi ile ayrılanlara zaten yardım edilmez çekip gittiler.
kalanlar ise iradeleri ile kalıp ekstra yardım aldılar
yani sağlıklı beslenme için misal 20 gün o besinlerle beslendiler sigara alkol bırakma yardımı aldılar.
işte bu ikinci yardım kabulden sonra meydana gelen yardım hidayettir.
fatiha 6. ayette geçen budur.


Zira ayetin devamında bu sıratı müstakimin tarifi yapılıyor ki diğer kitap ehlinin sapılmış yolu deniyor
yani onlar bu yoldan ayrıldılar bizi bu yolda daimi tut onlar gibi saptırma biz irademiz ile zaten bu yolu seçtik.
3:8 " رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا" (Onlar şöyle yakarırlar): “Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. "


bakara 186 da kullarım diyerek tüm insanları kapsamış
sonra mümin ve kafir diye ayırıp hidayete ermeyi seçenler ve seçmeyenler diye ayrılıyor.

"

 

sigarayı bırakmayı kabul etti yardımda pratik eğitimde aldı sonra normal hayatına döndükten sonra yeniden sigaraya başlayabilir.

işte başlamaması için yeniden yardım isteme alma gereği daima vardır

bu yüzden bu yolda destek yardım ile tamamen sigarayı bırakabilir

yoksa tek başına yardım almazsa yeniden başlayabilir.

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10.08.2021 at 02:31, rahip yazdı:

Adam nerde sure diyor ( sıratı müstakim ) ne demek diye sordu ve önceki mesajda da dua ile ilgili sorudan beni alıntıladı. Bunu göremedin mi yoksa okumadın mı. İşte sizin sorununuz bu bak daha mesajlarım arasındaki bağlantıyı fark edemeyecek kadar algınız kapalı anlayamıyorsunuz bazı konuları. Adam 30 yaşına kadar günahın içinde olsa bile belki senden daha değerlidir Allah katında bunu bilmeyiz. Her şey yüzeysel değildir. 

 

Senin kutsal kitabinda dua da var beddua da. Ve bunlar üstelik tanrinin sözleri. Yeri geldiginde kavimleri helak eden tanrin bazen tek bir kisiye dis geciremeyip sadece atisabiliyor.

Herneyse bak sayin az muhterem cok götveren rahip,

Allah katinda kimin az kimin cok degerli oldugunu madem bilemiyoruz simdi sen artik zirvalarini kendine saklamalisin. 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...