priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 1 dakika önce, karamsarhuman yazdı: paralel bağlanmış, 3. 5 lik antigron düşün, sence bu bağlantı, 100 metrede olsa amperi gerilimi ve voltu aynı olmazmı? bence aynı olur değişmez., diyelimki paralel bağlanmış en az 20 ampul var, ve wolt degerleri 28..220 standart 50 herz... değerler değişmez,220 yi 20 ile çarparsan toplam aldıgın şebeke gerilimi ortaya çıkar ama tek bir paralel baglantıda, gerilim volt voltaj ve amper degerleri sabıt kalırç paralel ama birbirlerine bağlı değil. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, priest of nature yazdı: paralel ama birbirlerine bağlı değil. birbirine baglı değilse, 0 degerini alır yani hiç olur...iyide böyle bir baglantıda baglı olmuyanda sebeke gerilimi aakım amper herz voltaj olmazkı.. sence olurmu? Nisan 4, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 1 dakika önce, karamsarhuman yazdı: birbirine baglı değilse, 0 degerini alır yani hiç olur...iyide böyle bir baglantıda baglı olmuyanda sebeke gerilimi aakım amper herz voltaj olmazkı.. sence olurmu? oluyor ama nasıl hesaplandığını bilmiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi Bir saat önce, priest of nature yazdı: oluyor ama nasıl hesaplandığını bilmiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 7 hours ago, priest of nature said: oluyor ama nasıl hesaplandığını bilmiyorum. 7 hours ago, karamsarhuman said: Kirşof kanunu diye bir şey duymadınız mı hiç? Link to post Sitelerde Paylaş
priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 3 dakika önce, anibal yazdı: Kirşof kanunu diye bir şey duymadınız mı hiç? kirşofun bu konuda uğraştığını hiç duymadım. Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi Fizikte bilinmeyen ama varlığı kabul edilen ve pratikte de çok kullanılan bir kuvvet kaynağı momentum aktarimidir. Bu aktarım çok ilginç bir şekilde göründüğünü aksine mekandan bağımsızdır. Henüz bu kuvvetin nasıl aktarıldığına mantıklı bir açıklama yapılmasa da gayet güzel işletiliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 54 dakika önce, priest of nature yazdı: 10 metre uzunluğunda aralarında 1 metre mesafe olan birbirlerine paralel iki iletkenlerden birine 220 volt 50 hz 10 amper akım verirsek diğerinden geçen akım ve aldığımız gerilim kaç volt olur? 1 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı: Fizikte bilinmeyen ama varlığı kabul edilen ve pratikte de çok kullanılan bir kuvvet kaynağı momentum aktarimidir. Bu aktarım çok ilginç bir şekilde göründüğünü aksine mekandan bağımsızdır. Henüz bu kuvvetin nasıl aktarıldığına mantıklı bir açıklama yapılmasa da gayet güzel işletiliyor. Formülünü biliyorsan yazar mısın? Bilmiyorsan böyle anlamayacağım şeyler yazma. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 7 hours ago, karamsarhuman said: paralel bağlanmış, 3. 5 lik antigron düşün, sence bu bağlantı, 100 metrede olsa amperi gerilimi ve voltu aynı olmazmı? bence aynı olur değişmez., diyelimki paralel bağlanmış en az 20 ampul var, ve wolt degerleri 28..220 standart 50 herz... değerler değişmez,220 yi 20 ile çarparsan toplam aldıgın şebeke gerilimi ortaya çıkar ama tek bir paralel baglantıda, gerilim volt voltaj ve amper degerleri sabıt kalır.. ben sana daha zor bir soru sorayım, tramvaylardakı şebeke gerilimi voltajı ve amper değerleri değişkenmidir? yoksa sabitmidir? bir soru daha geliyor, 5 katlı bir binada şebeke gerlimi volt degeri 220. 50 herz. bir c4 sigortası genelde 16 amperdir. 8 amperlik sigorta takarsak ne olur? 32 amperlik takarsak ne olur? googole acıp bakmak yok ama Ne amperi, ne gerilimi? Antigron dediğin kablo sanırım. Bu kablo dediğin, DC açısından bir dirençten ibarettir. AC olarak bakarsan, şöyle bir şeyin muadilidir. Buna göre, ohm kanunu vs. bilinen şeylerdir, oturur hesaplarsın ne gerekiyorsa, ediyorsa. Tramvaylar, ülkesine göre değişir, ama çoğunlukla 6300V DC ile çalışırlar. Gerilim yüksektir ki, aynı gücü sağlamak için daha az akım kafi olsun da, kablolar çok kalın olması gerekmesin. Genelde 16A olması diye bir şey yok. Bu tesisin kurulu gücüne bağlıdır. 32 amper takarsan, tesisatta sızıdrma, kısa devre falan olursa, sigorta bunu farkedemez, yani akım onu attıracak kadar çoğalmaz, çoğalmayabilir. O zaman tahminen yangın çıkarırsın. 8 A olursa, büyük ihtimalle o sigorta çat pat atar durur. Sigortanın akımı, o tesisatın, yani evdeki lamba, prizler, tv, pc falan filan, toplam çekeceği maks yüke göre seçilir. Tipik bir evde bunlar 3kW gibi bir tüketim yapar. Bu da en az 15A çekileceği demektir ki, pratikte bunun iki katı bir sigorta seçilir. Yani, 16A sigortayı tüm ev için kolon sigortası yaparsan, tahminen zırt pırt atar. Ama tek bir oda, banyo veya bir iki oda için, ayrı ayrı linye sigortası olarak, 16A genelde kullanışlı olur. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 7 hours ago, priest of nature said: 10 metre uzunluğunda aralarında 1 metre mesafe olan birbirlerine paralel iki iletkenlerden birine 220 volt 50 hz 10 amper akım verirsek diğerinden geçen akım ve aldığımız gerilim kaç volt olur? Boş laf etme... bir iletkene ya gerilim verirsin, akımı iletken belirler, ya da akımı verirsin, gerilimi iletken belirler. Bahsettiğin mevzu, iletkenin, çapı, aradaki malzeme, tel çapı, iletkenin şekli vs. bilinmeden çözülemez. Bunlar bilinirse nasıl çözülür dersen, faraday kanunları sana yol gösterir. Manyetik akıyı, amper kanunu ile bulabilirsin. Link to post Sitelerde Paylaş
priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi (düzenlendi) 3 dakika önce, anibal yazdı: Boş laf etme... bir iletkene ya gerilim verirsin, akımı iletken belirler, ya da akımı verirsin, gerilimi iletken belirler. Bahsettiğin mevzu, iletkenin, çapı, aradaki malzeme, tel çapı, iletkenin şekli vs. bilinmeden çözülemez. Bunlar bilinirse nasıl çözülür dersen, faraday kanunları sana yol gösterir. Manyetik akıyı, amper kanunu ile bulabilirsin. Formülü yazarmısın çok uzattın?Google ara bulursun. Kirşofun o işle uğraşmadığını öğrendin faradaya mı geçtin. Nisan 4, 2019 tarihinde priest of nature tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi (düzenlendi) 1 saat önce, anibal yazdı: Tramvaylar, ülkesine göre değişir, ama çoğunlukla 6300V DC ile çalışırlar. Gerilim yüksektir ki, aynı gücü sağlamak için daha az akım kafi olsun da, kablolar çok kalın olması gerekmesin. Genelde 16A olması diye bir şey yok. Bu tesisin kurulu gücüne bağlıdır. 32 amper takarsan, tesisatta sızıdrma, kısa devre falan olursa, sigorta bunu farkedemez, yani akım onu attıracak kadar çoğalmaz, çoğalmayabilir. O zaman tahminen yangın çıkarırsın. 8 A olursa, büyük ihtimalle o sigorta çat pat atar durur. sayın anibal, kısmende olsa dogru cevap verdiniz, tramvaylarakı şebeke gerilimi ülkelere göre değişkenlik gösterir, bu değişkenlıkte, şebeke gerilimi ve amper degerlerinin değişmesi anlamına gelir. örnegın türkiyede şebeke gerilimi 220 volt 50 her iken A.B.D.. 120V / 60 Hz. Kıbrıs. 240 V /50 Hz. Afganistan. 120V / 50&60 Hz. Kolombiya. 110-120 V /60 Hz. Almanya. 230 & 400 V ...değerindedir. japonyada ise 110 volt 60 herzdır ..türkiyedekı ray hatlarındakı sebeke gerilimi satndarttır ve 1500 volttur. 6300ü hangi ülkeye göre baz aldınız bilmiyorum ama türkieyde 1500 volttur... tramvaylarda 1500 volt olmasına rağmen amper değeri ve içnde geçen akım çok yüksek oldugu için, teleferikler arasında 500 metre mesafeyle şalterler konmuştur.. bu sayede onarım zamanında güvenlık sağlanmıştır.. sigorta örnegi tam olarak dogru cevap verdiniz, 8 amperlik sigorta takılırsa, çat pat sigorta atıcaktır. bunun nedeni ise sebeke gerilimi ile amper değerlerinin uyuşmamasıdır. ama daha güvenlidir. 32 amper takılırsa bu yangınlara antigronların erimesi sonucu yanmasına tesisatın tamamen değişmesi anlamına gelir.hatta 32 amper takılırsa, buelektronık cihazlarada zarar vericek dalgalı ve değişken akımların geçişine izin vericektir. Nisan 4, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 31 dakika önce, priest of nature yazdı: Formülünü biliyorsan yazar mısın? Bilmiyorsan böyle anlamayacağım şeyler yazma. Onu okulda öğreneceksin çocuk..burası akademi değil. Bilmiyorsan ilgilenme sadece , eğer bilmek istiyorsan okul orada kitap orada ... Link to post Sitelerde Paylaş
priest of nature 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 1 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı: Onu okulda öğreneceksin çocuk..burası akademi değil. Bilmiyorsan ilgilenme sadece , eğer bilmek istiyorsan okul orada kitap orada ... Okulda öğreneceksek bu konuyu kapatın gitsin. Hatta bilim forumunu yada formu komple kapatın. Nasılsa herşey kitaplarda yazıyor. Ne bok aramaya geldin foruma. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 6 hours ago, karamsarhuman said: sayın anibal, kısmende olsa dogru cevap verdiniz, tramvaylarakı şebeke gerilimi ülkelere göre değişkenlik gösterir, bu değişkenlıkte, şebeke gerilimi ve amper degerlerinin değişmesi anlamına gelir. örnegın türkiyede şebeke gerilimi 220 volt 50 her iken A.B.D.. 120V / 60 Hz. Kıbrıs. 240 V /50 Hz. Afganistan. 120V / 50&60 Hz. Kolombiya. 110-120 V /60 Hz. Almanya. 230 & 400 V ...değerindedir. japonyada ise 110 volt 60 herzdır ..türkiyedekı ray hatlarındakı sebeke gerilimi satndarttır ve 1500 volttur. 6300ü hangi ülkeye göre baz aldınız bilmiyorum ama türkieyde 1500 volttur... O 1500V olan, tramvay değil, tren hatları, genel olarak. Ama tabi ki o voltajla çalışan bir kaç, hatta bir sürü tramvayda eminim vardır.. Bizde tramvay hatları genelde daha düşük voltajlıdır, 750V gibi falan. Fakat, tramvayların yoğun işletildiği ve günümüz için en çok denebilecek şebekeler olan doğu bloğu ülkelerinde 6300V standardı son derece yaygındır. Bu voltaj, yoğun şehirleşmede sıkıntı yaratması, yeraltı metro sistemlerinin yaygınlaşması ve onlarla uyumlu olunması gibi sebeplerle giderek daha az kullanılmaktadır. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi (düzenlendi) 7 hours ago, priest of nature said: kirşofun bu konuda uğraştığını hiç duymadım. Bahsettiğin şeyleri kirşof kanunu ile bulursun, telin bir ucuna ceryan verine, öbür ucunda kaç volt olacak falan. Paralel duran iki telin birinden akım geçirirsen, öbür telin uçlarında kaç volt çıkacak, onu faraday kanunu ile. Gerçi daha net hesapları maxwell denklemleri ile yapabilirsin, ama onlar biraz daha karmaşık. Nisan 4, 2019 tarihinde anibal tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, anibal yazdı: O 1500V olan, tramvay değil, tren hatları, genel olarak. Ama tabi ki o voltajla çalışan bir kaç, hatta bir sürü tramvayda eminim vardır.. Bizde tramvay hatları genelde daha düşük voltajlıdır, 750V gibi falan. Fakat, tramvayların yoğun işletildiği ve günümüz için en çok denebilecek şebekeler olan doğu bloğu ülkelerinde 6300V standardı son derece yaygındır. Bu voltaj, yoğun şehirleşmede sıkıntı yaratması, yeraltı metro sistemlerinin yaygınlaşması ve onlarla uyumlu olunması gibi sebeplerle giderek daha az kullanılmaktadır. sayın anibal yanlışınız var, tren hatlarındaki şebeke gerilimi,D.C. değil AC DİR. siz herhalde yanlışlıkla dc yazmışsınız.. 1500 volt - 750 volt bu iki deger dışında olmaz.. Nisan 4, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 6 dakika önce, priest of nature yazdı: Okulda öğreneceksek bu konuyu kapatın gitsin. Hatta bilim forumunu yada formu komple kapatın. Nasılsa herşey kitaplarda yazıyor. Ne bok aramaya geldin foruma. Belli bir seviyede bilgin yoksa bilim forumuna niye geldin diye kendine bir sor. Örneğin matematik bilmiyorsan toplam serisine kafa yormayacaksin.... Bunun gibi.. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 1 saat önce, priest of nature yazdı: Formülü yazarmısın çok uzattın?Google ara bulursun. Kirşofun o işle uğraşmadığını öğrendin faradaya mı geçtin. müsadenle bende gülmek istiyorum, yuhhh bu kadarda sallanmazki. kirşof kanunları nire??? senin örneklemen nire??? Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Nisan 4, 2019 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2019 gönderildi 3 dakika önce, karamsarhuman yazdı: sayın anibal yanlışınız var, tren hatlarındaki şebeke gerilimi,D.C. değil AC DİR. siz herhalde yanlışlıkla dc yazmışsınız.. 1500 volt - 750 volt bu iki deger dışında olmaz.. Hatlarda voltaj AC dir ama motorlarda değişir kimisi DC olur kimisi AC .. sanırsam burada bir yanlış anlaşılma olmuş Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts